W projekcie ustawy o KAS z 5 stycznia jest mowa o 3 x minimalnym wynagrodzeniu. Pewnie żeby morale nie zmalało. Jednakże w końcu będzie nowelizacja (na miesiąc przed wejściem w życie ustawy), że 3 x kwota bazowa, a kwotę bazową można ustalić jaką się chce. Nie liczyłbym na cud.
Ostatnio edytowano 12 sty 2016, 15:03 przez Lumpzlodzi, łącznie edytowano 1 raz
12 sty 2016, 15:02
Re: Nowa KAS
tomekr80
wega
Od celników więcej się można dowiedzieć, np. że "Ponadto w KAS ma być przepis, że najniższa płaca to 3 x minimalna pensja". Podobno wićej szczegółów będzie wiadome 15 stycznia 2016 r.
Rozumiem że te 3X kwota bazowa dotyczyć może tylko urzędników skarbowych a nie zwykłych pracowników AP. Więc się zastanawiam jak projekt o KAS będzie przewidywał ścieżką od pracownika skarbowego do urzędnika skarbowego - pewnie będą jakieś limity jak z urzędnikami mianowanymi. Może ktoś wie coś więcej>
Z tego projektu, który dziś pojawił się na forum wynika, że KAS przewiduje dwie kategorie pracowników - urzędnicy skarbowi i funkcjonariusze (pracownicy urzędów celno-skarbowych), więc ten zapis 3 x minimalne wynagrodzenie (wg projektu) miałby dotyczyć dzisiejszych pracowników i urzędników AP.
Cuda cuda ogłaszają
12 sty 2016, 16:22
Re: Nowa KAS
widow
Cuda cuda ogłaszają
Senacka poprawka, w reakcji na błagalne pismo budżetowców z MF, rzutem na taśmę poprawi to niedopatrzenie
12 sty 2016, 18:12
Re: Nowa KAS
widow
Z tego projektu, który dziś pojawił się na forum wynika, że KAS przewiduje dwie kategorie pracowników - urzędnicy skarbowi i funkcjonariusze (pracownicy urzędów celno-skarbowych), więc ten zapis 3 x minimalne wynagrodzenie (wg projektu) miałby dotyczyć dzisiejszych pracowników i urzędników AP.
Cuda cuda ogłaszają
No nie do końca, art. 86 mówi, że urzędnik skarbowy może otrzymać propozycję przeniesienia do pracy w korpusie służby cywilnej w urzędzie - a więc będą też zwykli,normalni pracownicy w us a nie tylko elita w postaci urzędników i funkcjonariuszy
12 sty 2016, 19:59
Re: Nowa KAS
Prosiłbym wszystkich wypowiadających się w temacie KAS o czytanie ze zrozumieniem całości dokumentu, bo mam wrażenie że część głosów jest na zasadzie „coś tam, gdzieś tam” (np. art 86, który dotyczy pracy w MF, a nie w UCS, czy UAS).
Mając świadomość, że projekt jest bardzo wstępny „na gorąco” kilka rzeczy na które szczególnie zwróciłem uwagę:
Po pierwsze plusy – czyli marchewka - gwarancja min. wynagrodzenia dla urzędników najniższego stopnia 5550 zł brutto, a przecież jeszcze są dodatki za długoletnią służbę, za stopień służbowy, funkcyjne itd. - dodatkowy urlop dla wszystkich w zależności od stażu (0, 5, 10 dni), a jak ktoś ma grupę inwalidzką to jeszcze ekstra 10, czyli łącznie (po 20 l. stażu) max 46 dni - stopień służbowy będzie ustalany na podstawie doświadczenia i umiejętności, więc moim zdaniem nie ma przeszkód, by IKS i dotychczasowi USC mieli po prostu odpowiednio wyższy stopień; - możliwość wnioskowania o przeniesienia wewnątrz KAS pomiędzy gronem urzędników i funkcjonariuszy;
minusy, czyli kij: - „opcja zerowa” czyli zwolnienie wszystkich i zatrudnianie na nowych zasadach (co przy okazji rozwiązuje problem „praw nabytych”); - niejasna przyszłość pracowników kks, kontroli i analiz; [ale zwracam uwagę, że naczelnik UCS ma wśród zadań „upoważnianie urzędników skarbowych do wykonywania czynności kontrolnych”, czyli kontrolę prowadzą nie tylko funkcjonariusze!] - konsolidacja plus – już teraz są problemy w skali IS, a jak jeszcze jako jedna jednostka organizacyjna dojdą celnicy i UKS to nie wyobrażam sobie, kto to wszystko ogarnie; - niejasna liczba urzędów – niepokoją „biura obsługi”, prawdopodobnie będzie po kilka urzędów każdego typu na województwo, część US zostanie obcięta do sal obsługi;
PS. Zwróciliście uwagę na powrót „środka specjalnego”? Tym razem aż 30%! (art 141)
12 sty 2016, 20:34
Re: Nowa KAS
Zbigniew
- stopień służbowy będzie ustalany na podstawie doświadczenia i umiejętności, więc moim zdaniem nie ma przeszkód, by IKS i dotychczasowi USC mieli po prostu odpowiednio wyższy stopień;
Byłoby to i logicznie, i sprawiedliwie. Bo "po równo" byłoby wtedy, gdyby wszyscy otrzymali na start XVI stopień
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
12 sty 2016, 21:14
Re: Nowa KAS
Czy Wy aby naprawdę wierzycie, że usc dostanie coś w zamian za utratę dodatku i urlopu? Z ustawy wynika, że nic.
Wg mnie nie będzie w KAS pracowników służby cywilnej, jak to napisał ktoś wyżej, tylko z KAS będzie można odejść do służby cywilnej.
12 sty 2016, 21:31
Re: Nowa KAS
norrpl
Czy Wy aby naprawdę wierzycie, że usc dostanie coś w zamian za utratę dodatku i urlopu? Z ustawy wynika, że nic.
Wg mnie nie będzie w KAS pracowników służby cywilnej, jak to napisał ktoś wyżej, tylko z KAS będzie można odejść do służby cywilnej.
Ty to chyba masz jakiś problem z usc, w każdym Twoim poście (także wątek postępowanie kwalifikacyjne) jest mowa o tym, że urzędnicy utracą swoje przywileje. Co Ty się tak martwisz o urzędników? Z Twoich postów wynika,że nie jesteś usc ... Dzięki za troskę, ale damy sobie radę.
12 sty 2016, 21:48
Re: Nowa KAS
norrpl
Czy Wy aby naprawdę wierzycie, że usc dostanie coś w zamian za utratę dodatku i urlopu? Z ustawy wynika, że nic.
Uważasz że jednak powinno być "po równo"? Wszyscy (urzędnicy sc, pracownicy sc, referenci, inspektorzy, komisarze, z 2 letnim doświadczeniem zawodowym, z 20-letnim, etc...) powinni - według Ciebie - otrzymać XVI stopień i zaczynać od zera?
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
12 sty 2016, 21:54
Re: Nowa KAS
bynajmniej. Uważam, że usc nie po to zdawali egzaminy, nawet po 5 razy, żeby teraz wyrzucić im mianowania do śmieci. I zrównać z tymi co dziś, po publikacji projektu śmieją im się w twarz, bo innym się nic nie chciało robić i będą mieć to samo, a nawet więcej - patrz - urlopy. Nie-usc, który pracuje 20 lat ma mieć 5 dni, a usc, który pracuje 13 lat nic? Z jakiej racji, kiedy dziś ma 8 dni urlopu. Te 8 dni powinien zachować i dostawać co roku kolejne. To było jego prawo, o które walczył na egzaminach. To nakazuje zwykła przyzwoitość wobec ludzi. Kolega zza biurka jest w takiej sytuacji - dziś wyszydzany przez uczynnych kolegów, którym nigdy palcem się nie chciało kiwnąć z lenistwa ale zazdrościć potrafili, oj potrafili.
Zadziwia mnie też, że co niektórzy stopnie chcą uzależniać od stażu - niby z jakiej racji? Za staż pracy jest stażowe, a nie stopień. Stopnie powinny być uzależnione od umiejętności, wiedzy, zaangażowania, ocen okresowych itp. Lepszy fatalny urzędnik z 20 letnim stażem, niż doskonały merytorycznie, ale z 8?
12 sty 2016, 22:03
Re: Nowa KAS
Po przeczytaniu
Art. 144. 1. Uposażenie urzędnika skarbowego, zwane dalej „uposażeniem", składa się z uposażenia zasadniczego i dodatków do uposażenia. 2. Uposażenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.
projekt nowej ustawy ma moje poparcie . Ale ze mnie materialistka
13 sty 2016, 00:20
Re: Nowa KAS
Skarbówkę czeka rewolucja Dziennik Gazeta Prawna 13.01.2016 Mariusz Szulc Agnieszka Pokojska Administracje: podatkowa, celna i skarbowa, zostaną scentralizowane. Powstanie jedna Krajowa Administracja Skarbowa. Ministerstwo Finansów wraca do pomysłu z 2006 r.
Zmiany wynikają ze wstępnego projektu, do którego dotarł DGP. Krajowa Administracja Skarbowa powstałaby na bazie izb i urzędów celnych, izb i urzędów skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej. KAS miałaby się zajmować zarówno wymiarem i ściąganiem podatków, ceł i innych należności budżetowych, jak i ściganiem przestępstw i wykroczeń skarbowych oraz wieloma innymi zadaniami, które dziś należą np. do kontroli skarbowej. Wśród zadań KAS byłyby kontrole, postępowania i audyty, a także prowadzenie spraw dotyczących interpretacji indywidualnych, wiążącej informacji taryfowej, wiążącej informacji o pochodzeniu towarów i wiążącej informacji akcyzowej. Nowa struktura Dotychczasowe kompetencje izb skarbowych, izb celnych i urzędów kontroli skarbowej (UKS) przejęłyby izby administracji skarbowej. Dyrektor izby administracji skarbowej mógłby być powoływany tylko na 5 lat (z ewentualnym, tylko jednokrotnym przedłużeniem). Izbom podlegałyby: urzędy administracji skarbowej i urzędy celno-skarbowe. Do pierwszych miałby należeć pobór podatków, obsługa podatnika i kontrole wykonywane dotychczas przez inspektorów. Natomiast urzędy celno-skarbowe zajęłyby się kontrolami wykonywanymi dziś przez UKS-y i izby celne, rozpoznawaniem, wykrywaniem, zapobieganiem i zwalczaniem przestępstw skarbowych. Pracownikami tych urzędów mieliby być tylko pracownicy mundurowi służby celnej i pracownicy wywiadu skarbowego. Projekt zakłada więc, że organami Krajowej Administracji Skarbowej byliby: minister finansów, szef KAS, dyrektorzy izby administracji skarbowej, naczelnicy urzędów administracji skarbowej, naczelnicy urzędów celno-skarbowych, a także dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Usytuowanie tego ostatniego oznacza, że Ministerstwo Finansów nie planuje odstąpienia od centralizacji w zakresie informacji podatkowej i wydawania interpretacji. Prawdopodobnie zamiast dyrektora biura Krajowej Informacji Podatkowej byłby powoływany dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Miałby on prowadzić m.in. sprawy dotyczące interpretacji indywidualnych. Miałyby zostać powołane: Krajowa Szkoła Skarbowości z siedzibą w Warszawie oraz Centrum Informatyki Resortu Finansów. Zmiana procedur Projekt określa także procedury, które miałyby być wykonywane przez Krajową Administrację Skarbową. Miałoby ich być pięć i byłyby one inaczej określone niż obecnie. Dzisiejsze czynności sprawdzające zostałyby zastąpione przez postępowanie sprawdzające. W jego ramach urzędnicy badaliby terminowość i prawidłowość składania deklaracji, zgłoszeń celnych, wpłacania podatków, należności i opłat celnych. Zajmowaliby się też ustalaniem stanu faktycznego, aby potwierdzić, czy jest on zgodny z dokumentacją podatników. Weryfikowaliby poniesione przez podatników wydatki i uzyskane przez nich przychody (dochody), zarówno opodatkowane, jak i nie zgłoszone do opodatkowania. W ramach postępowania sprawdzającego urzędnicy mogliby również poprosić kontrahentów podatnika o udostępnienie niezbędnych dokumentów, przekazanie wyciągu z ksiąg podatkowych i dowodów księgowych np. zapisanych w Jednolitym Pliku Kontrolnym. Mogliby badać wszystkie firmy uczestniczące, chociażby pośrednio, w dostawie tego samego towaru lub usługi. Jedna kontrola Projektodawcy rezygnują z podziału na kontrolę podatkową i skarbową. Zastąpiłaby je jedna kontrola, do której nie byłyby w ogóle stosowane przepisy ustawy o swobodzie działalności gospodarczej dotyczące kontroli u przedsiębiorców. Kontrole byłyby prowadzone zarówno, gdyby chodziło o przestrzeganie prawa podatkowego, celnego, przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier hazardowych, jak i wielu innych. Dotyczyłyby więc także m.in. transportu drogowego, przywozu na terytorium Polski wszelkich towarów, wobec których obowiązują obostrzenia, przestrzegania przepisów weterynaryjnych, ochrony roślin, wykorzystania środków z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej. Kontrole w zakresie produkcji, przemieszczania i zużycia wyrobów akcyzowych, a także urządzania i prowadzenia gier hazardowych mogłyby być wykonywane stale, w sposób ciągły na terenie podmiotu podlegającego kontroli. Kontrole miałyby się kończyć bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż po upływie 2 miesięcy od wszczęcia. Organ mógłby jednak wyznaczyć nową datę zakończenia swoich czynności, z tym że podatnik musiałby być powiadomiony o każdym przypadku niezakończenia kontroli w terminie i przyczynach opóźnienia. Projekt szeroko określa uprawnienia urzędników kontroli, którzy mogliby – tak jak dotychczas inspektorzy – np. dokonywać oględzin, przesłuchiwać kontrolowanych, swobodnie poruszać się po należących do nich nieruchomościach. Podatnicy mieliby w trakcie kontroli prawo wglądu w akta, ale nie mogliby – tak jak i dziś nie mogą – korygować deklaracji. Audyt i monitorowanie Trzecim rodzajem procedur, o których mowa w projekcie, miałby być audyt. Objąłby on m.in. ocenę gospodarowania środkami publicznymi pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej bądź z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA). W ramach audytu byłoby też badane wykorzystanie mienia otrzymanego od Skarbu Państwa w celu realizacji zadań publicznych oraz prawidłowości prywatyzacji mienia Skarbu Państwa. Audyt dotyczyłby także wypełniania zobowiązań wynikających z udzielonych przez Skarb Państwa poręczeń i gwarancji. Niezależnie od tego prowadzone ma być również postępowanie audytowe. Dotyczyć ma ono sytuacji, w których przepisy uzależniają uzyskanie zezwolenia od spełnienia warunków określonych w unijnych regulacjach celnych. Urzędnicy mogliby także monitorować podatników w zakresie zarządzania ryzykiem związanym z działalnością gospodarczą, wymagającą posiadania zezwolenia celnego. Urzędowe sprawdzenia Kolejnym rodzajem procedur byłyby sprawdzenia urzędowe. Chodzi m.in. o ustalanie, czy miejsce prowadzenia składu podatkowego lub miejsce odbioru wyrobów akcyzowych przez zarejestrowanego odbiorcę spełnia warunki określone w przepisach. Takie urzędowe sprawdzenie byłoby przeprowadzane zarówno przed rozpoczęciem działalności, po dłuższej niż trzymiesięczna przerwie w jej prowadzeniu, jak i w przypadkach, gdy przepisy prawa celnego lub podatkowego uzależniają wydanie określonej decyzji o możliwości sprawowania dozoru celnego lub zapewnienia właściwej kontroli. Wywiad skarbowy Piąta z procedur to czynności wywiadu skarbowego. Mają być one prowadzone wobec podmiotów, co do których zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstw lub wykroczeń skarbowych. W ramach czynności wywiadowczych urzędnicy mieliby m.in. prawo do obserwowania i rejestrowania obrazu zdarzeń w miejscach publicznych. Mogliby też pozyskiwać oraz przetwarzać bez wiedzy i zgody zainteresowanej osoby dane telekomunikacyjne, pocztowe, internetowe. Kontrolę nad takimi działaniami miałby prowadzić Sąd Okręgowy w Warszawie, a szef KAS miałby przekazywać sędziom co poł roku sprawozdanie obejmujące m.in. liczbę przypadków, w których pozyskano takie informacje. Przeciwko sprawcom najbardziej istotnych przestępstw skarbowych (o wartości przekraczającej 50-krotność minimalnego wynagrodzenia) urzędnicy mogliby przeprowadzać „kontrolę operacyjną”, o ile inne czynności okazałyby się nieskuteczne. Zgody musiałby udzielić sąd na pisemny wniosek szefa KAS, złożony po uzyskaniu pisemnej zgody prokuratora generalnego. Taka kontrola prowadzona byłaby niejawnie i polegałaby m.in. na uzyskiwaniu i utrwalaniu treści rozmów telefonicznych, uzyskiwaniu i utrwalaniu obrazu osób z pomieszczeń publicznych i środków transportu, dostępu do prowadzonej korespondencji (także elektronicznej). Funkcjonariusze wywiadu skarbowego mogliby użyć środków przymusu bezpośredniego, w tym wykorzystywać broń palną. Szef KAS musiałby co roku składać sprawozdanie w parlamencie o działalności wywiadu skarbowego.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ "verba volant scripta manent"
13 sty 2016, 20:04
Re: Nowa KAS
ankara
Po przeczytaniu
Art. 144. 1. Uposażenie urzędnika skarbowego, zwane dalej „uposażeniem", składa się z uposażenia zasadniczego i dodatków do uposażenia. 2. Uposażenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.
projekt nowej ustawy ma moje poparcie :brawa:. Ale ze mnie materialistka
... i do tego naiwna .... wystarczy jedna poprawka lub odroczenie wejścia w życie tego przepisu ustawa wprowadzającą i po sprawie
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
13 sty 2016, 20:13
Re: Nowa KAS
A ja mam pytanko i tak się zastanawiam, jak się teraz czują nasze ZZ, które tuż przed 25 X umieściły tutaj instrukcję na kogo oddać głos. Rozumiem, że potraficie spojrzeć w oczy pracownikom skarbowości, wedle ostatnich wydarzeń i projektu ustawy o KAS, bo przecież czekają nas zmiany na lepsze/
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników