Na jakiej podstawie opowiadacie takie banialuki? Rozumiem że nowi asystenci nie wejdą do 1 stycznia, a co, obecni asystenci będą mieli do lipca przerwę i nie będą przyjmowali nowych podatników, a w lipcu zaczną znowu przyjmować? Weźcie się opamiętajcie! Bo chyba czytaliście ustawę o zmianie ustawy o AP? Tam jak wół stoi, że przepisy dotyczące asystenta podatnika wchodzą w życie 1 lipca 2016! No chyba, że macie inne przepisy?
03 sty 2016, 21:21
Re: Asystent podatnika
Albo wejdzie KAS... I nie będzie as. Wszystko jest możliwe;)
03 sty 2016, 22:18
Re: Asystent podatnika
Skarboszczak
Na jakiej podstawie opowiadacie takie banialuki? Rozumiem że nowi asystenci nie wejdą do 1 stycznia, a co, obecni asystenci będą mieli do lipca przerwę i nie będą przyjmowali nowych podatników, a w lipcu zaczną znowu przyjmować? Weźcie się opamiętajcie! Bo chyba czytaliście ustawę o zmianie ustawy o AP? Tam jak wół stoi, że przepisy dotyczące asystenta podatnika wchodzą w życie 1 lipca 2016! No chyba, że macie inne przepisy?
Ministerstwo wyraźnie napisało, że PILOTAŻ został przerwany !!!
Ci, którzy dostali AP w okresie od września do grudnia, będą nadal go mieli.
Od 01.01.2016r. Urzędy nie przyjmują nowych wniosków od podatników, dopiero jak wejdzie Ustawa (01.07.2016r. ???) - będzie można złożyć wniosek o przyznanie AP.
04 sty 2016, 17:46
Re: Asystent podatnika
roxette
Skarboszczak
Na jakiej podstawie opowiadacie takie banialuki? Rozumiem że nowi asystenci nie wejdą do 1 stycznia, a co, obecni asystenci będą mieli do lipca przerwę i nie będą przyjmowali nowych podatników, a w lipcu zaczną znowu przyjmować? Weźcie się opamiętajcie! Bo chyba czytaliście ustawę o zmianie ustawy o AP? Tam jak wół stoi, że przepisy dotyczące asystenta podatnika wchodzą w życie 1 lipca 2016! No chyba, że macie inne przepisy?
Ministerstwo wyraźnie napisało, że PILOTAŻ został przerwany ! Ci, którzy dostali AP w okresie od września do grudnia, będą nadal go mieli. Od 01.01.2016r. Urzędy nie przyjmują nowych wniosków od podatników, dopiero jak wejdzie Ustawa (01.07.2016r. ?) - będzie można złożyć wniosek o przyznanie AP.
Gdzie i komu Ministerstwo coś takiego napisało? Jakoś do izb i urzędów żadne pismo nie dotarło. Było jedynie pismo o zdjęciu ulotek (w których było że asystenci będą wszędzie od 1 stycznia). Nie było żadnego pisma na temat pilotażu! A skoro nie było to ci asystenci z 50 centrów obsługi działają normalnie.
04 sty 2016, 18:06
Re: Asystent podatnika
Chciałabym zobaczyć to pismo że pilotaż nie działa więc bardzo proszę o publikację lub na priv
04 sty 2016, 22:39
Re: Asystent podatnika
W związku z powyższym Departament Administracji Podatkowej prosi o usunięcie wszystkich materiałów informacyjnych dotyczących systemu obsługi i wsparcia podatnika z podległych jednostek oraz ich stron internetowych (izby skarbowe, centra obsługi, urzędy skarbowe). W szczególności materiałów dotyczących usługi asystenta podatnika lub innych usług, np. plakatów centrum obsługi w których zawarte są informacje o asystencie podatnika. Zapis dotyczy również materiałów, które zostały dostarczone do siedziby izby skarbowej przez Biuro Edukacji Finansowej Ministerstwa Finansów – na podstawie wcześniej rozstrzygniętego przetargu – wydrukowane plakaty i broszury, dotyczące asystenta podatnika oraz centrum obsługi. Departament Administracji Podatkowej prosi o przekazanie tej wiadomości podległym jednostkom. Ponadto, z uwagi na fakt, że usługi były również promowane w innych instytucjach, np. ZUS, urzędach pracy, urzędach miast, urzędach gminy, Departament Administracji Podatkowej prosi o dalszą koordynację wycofania materiałów informacyjnych we właściwych instytucjach.
Z tego pisma o którym mówicie wynika, że wszystko wycofujemy i dalej nie informujemy więc jak ma działać asystent? Na razie oficjalnego pisma nie było ale nieoficjalna informacja "pilotaż stop. nie przyjmować nowych wniosków stop. tych którym przydzielono asa na razie obsługiwać stop."
____________________________________ Dramatem naszej epoki jest to, że głupota zabrała się do myślenia.
05 sty 2016, 07:46
Re: Asystent podatnika
Flow
Z tego pisma o którym mówicie wynika, że wszystko wycofujemy i dalej nie informujemy więc jak ma działać asystent? Na razie oficjalnego pisma nie było ale nieoficjalna informacja "pilotaż stop. nie przyjmować nowych wniosków stop. tych którym przydzielono asa na razie obsługiwać stop."
Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Jest mowa tylko o tym, żeby wycofać nieaktualne informacje, a nie żeby wstrzymać pilotaż! Z tego co się orientuję to w urzędach cały czas są przyjmowane nowe wnioski o wyznaczenia asystenta i asystenci są przydzielani. Nie wiem od kogo masz tę "nieoficjalną informację"? Chyba od samego siebie. Nie siejcie dezinformacji, nie ma żadnego pisma, więc nie ma żadnych zmian w pracy działających asystentów!
05 sty 2016, 09:11
Re: Asystent podatnika
Tak potrafię czytać ze zrozumieniem
"W związku z powyższym Departament Administracji Podatkowej prosi o usunięcie wszystkich materiałów informacyjnych dotyczących systemu obsługi i wsparcia podatnika z podległych jednostek oraz ich stron internetowych (izby skarbowe, centra obsługi, urzędy skarbowe). W szczególności materiałów dotyczących usługi asystenta podatnika lub innych usług, np. plakatów centrum obsługi w których zawarte są informacje o asystencie podatnika"
W piśmie jest prośba o usunięcie WSZYSTKICH materiałów dot. świadczonej usługi asystenta podatnika (w tym wniosków bo dlaczego nie?) a nie ma innych na razie, może będą może nie. Informację żeby nie przyjmować wniosków jest z Izby i jest na razie nieoficjalna jak napisałem. Jest duże zamieszanie, zmiany personalne i związane z tym braki decyzyjne.
IMHO ..... jak ktoś już napisał nie wierze, że to wejdzie w życie 1 lipca ;-) tzn. kiedykolwiek
____________________________________ Dramatem naszej epoki jest to, że głupota zabrała się do myślenia.
05 sty 2016, 09:40
Re: Asystent podatnika
Flow
IMHO ... jak ktoś już napisał nie wierze, że to wejdzie w życie 1 lipca ;-) tzn. kiedykolwiek
Dokładnie. Skoro ustawa o KAS ma zostać niby podpisana do czerwca i wejść w życie od stycznia 2017 r. to ustawa o AP już niebawem straci jakikolwiek sens i prawo bytu.
05 sty 2016, 09:48
Re: Asystent podatnika
minifini
Flow
IMHO ... jak ktoś już napisał nie wierze, że to wejdzie w życie 1 lipca ;-) tzn. kiedykolwiek
Dokładnie. Skoro ustawa o KAS ma zostać niby podpisana do czerwca i wejść w życie od stycznia 2017 r. to ustawa o AP już niebawem straci jakikolwiek sens i prawo bytu.
To, że "nie wierzysz, że to wejdzie w życie 1 lipca" to chyba nie powód, żeby siać zamęt, że pilotaż został wstrzymany. Powtarzam: nie ma żadnej informacji, oficjalnej ani nieoficjalnej, o jakichkolwiek zmianach w zakresie pilotażu. Czyli pilotaż nadal normalnie działa. Jakby chcieli to zmienić to by odwołali i zmienili w ustawie, a nie pisali, że ustawa wejdzie nie w styczniu tylko w lipcu. A jak wejdzie ustawa o KAS w 2017 (jeszcze dużo czasu) to tam też mogą dać zapis a asystentach.
Więc proponuję do czasu jakiejś oficjalnej informacji nie wprowadzać nikogo w błąd i nie wymyślać własnych teorii. A asystenci niech pracują jak do tej pory, bo nikt ich z tego obowiązku nie zwolnił.
05 sty 2016, 10:02
Re: Asystent podatnika
do Skarboszczak
Z jakiej jesteś Izby? (pytam tak informacyjnie).
Moja Izba kazała wstrzymać przydzielanie komukolwiek AP. Myślę, że sami tego nie wymyślili, tylko mają jakieś informacje z MF.
05 sty 2016, 10:37
Re: Asystent podatnika
roxette
do Skarboszczak Z jakiej jesteś Izby? (pytam tak informacyjnie). Moja Izba kazała wstrzymać przydzielanie komukolwiek AP. Myślę, że sami tego nie wymyślili, tylko mają jakieś informacje z MF.
W naszej izbie nie mają na ten temat żadnej informacji z MF. Proponuję więc czekać na dalsze wytyczne, a póki co robić swoje.
05 sty 2016, 10:59
Re: Asystent podatnika
Pismo datowane na 30.12 wpłynęło dzisiaj do naszego US i mówi dokładnie tym o czym wspominali Roxette czy Flow. Wstrzymać wszystko: pochować materiały, ściągnąć plakaty, poinformować Urzędy Pracy, Urzędy Gminy ZUS braku usługi asystenta.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników