Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Autor
Treść postu
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
To ja podam przykład z IS chodzi oczywiście o pracowników nie orzecnictwa, ci przychodzą i wychodzą pkt 8 godzin tyle tylko,ze maja 3 piętra do pokonania bez windy i długie korytarze.
20 kwi 2015, 19:11
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Model biznesowy... Hmmm. U mnie w US to jest dopiero model! Biznesowy w sensie firmy krzak. Jeszcze umów nie mamy...
20 kwi 2015, 19:13
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
rasta
Model biznesowy... Hmmm. U mnie w US to jest dopiero model! Biznesowy w sensie firmy krzak. Jeszcze umów nie mamy...
Może to był faktyczny cel konsolidacji? Nie masz umowy - nie masz pensji = oszczędności a praca i tak wykonana POzostaje POmysłodawców (ten emot sam wymoderowałem).
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
20 kwi 2015, 19:36
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
W naszym US zabrali 2 etaty przed 1.04 b.r. i podobno nie było to związane z konsolidacją. Zabieranie "konsolidacyjne" ma się dopiero rozpocząć. Co do nowego rozkładu czasu pracy zdecydowana większość pracowników zadowolona, że mają możliwość przychodzenia na 7 i wychodzenia o 15-ej.
20 kwi 2015, 19:42
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
supersaper
renia
Chyba jednak trochę przesadzamy. Przecież w każdym zakładzie pracy np. produkcyjnym też jak się zaczyna pracę o 7.00 to logiczne że o 7mej pracownik jest na stanowisku pracy. Jak kończy np. o 15 tej to schodzi z miejsca pracy o 15 tej. No nie mówcie mi że o 15tej ma być już przy bramie portierni...
Nie mówię ale tak często jest i być powinno. Jak zakład pracuje 8 godzin do wszyscy wchodzą np. o 6.00 a wychodzą tuż po 14.00. Liczy się czas od przekroczenia bramek na portierni przy wejściu do ponownego ich przekroczenia przy wyjściu. To tam jest zlokalizowany zegar czasu pracy. Bardzo proszę o odrobinę rozsądku. Czy górnik o godzinie rozpoczęcia pracy jest już na przodku? Czy po zakończeniu pracy zbiera sprzęt, jedzie na powierzchnię, myje się, rozlicza u sztygara itp. już w czasie wolnym? Lata zabierania nam wolności i czasu, choć czyniono to drobnymi kroczkami, jak widać spowodowały, że sami przestaliśmy zauważać ile nam zabrano. Skoro mamy dążyć do modelu biznesowego to czemu nie tu?
Ja też jestem za tym żeby zachować rozsądek niestety jestem pazerny, i nie satysfakcjonuje mnie minimum rozsądku nie dajmy się zwariować obsługa podatników, jaka im się należy, i jednocześnie realizacja tego zadania w sposób nie wymagający pracy w nadgodzinach, wymaga skrócenia czasu obsługi podatników na sali obsługi, może właśnie o te 15 minut. Jeszcze się taki nie narodził, coby wszystkim dogodził jednakże jeśli zostaniemy przy czasie pracy sali obsługi w godzinach urzędowania us, to elektroniczne czytniki pokażą, że pracownicy pracują w nadgodzinach i należy im się za to odpowiednia rekompensata. Inspekcja Pracy, elektroniczne czytniki i zeznania pracowników, ze maja być na stanowisku pracy 15 minut przed godzinami pracy, a mają stanowisko opuścić w ostatniej godzinie pracy (i często po tym czasie mają wykonywać zadania wynikające z ich obowiązków tzn. zdanie pieczątek, schowanie akt, bądź też skończenie obsługi klienta, który przyszedł w ostatniej minucie przed zakończeniem pracy urzędu, itp.) ewidentnie potwierdzą naruszenie praw pracowników i czasu pracy
20 kwi 2015, 20:38
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
No właśnie - kij ma dwa końce . Dla PIP to wymarzone narzędzie plus zeznania świadków . Niech jeszcze kamery założą... . Dlatego, w niektórych prywatnych firmach szybko zrezygnowano z tego rozwiązania...
21 kwi 2015, 17:26
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Co do górników to szychta trwa 6 godzin stąd praca na 4 zmiany.
21 kwi 2015, 17:53
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
Co to znaczy szychta? praca pod ziemią ? pozostałe 2 godziny czasu pracy mają na przygotowanie się do pracy i doprowadzenia się do stanu, który pozwala wyjść na zewnątrz? czy też może korzystają z jakiś dodatkowych uprawnień za pracę w warunkach szkodliwych, np. skrócony czas pracy ?
21 kwi 2015, 17:58
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
komis
No właśnie - kij ma dwa końce . Dla PIP to wymarzone narzędzie plus zeznania świadków . Niech jeszcze kamery założą... . Dlatego, w niektórych prywatnych firmach szybko zrezygnowano z tego rozwiązania...
Elektroniczne czytniki czasu pracy nie wprowadzono dla potrzeb kontroli czasu pracy akordowej, bądź też pracy w ściśle określonych godzinach inaczej byłyby to pieniądze niepotrzebnie wyrzucone w błoto czytniki wprowadzona dla potrzeb wprowadzenia kontroli ELASTYCZNEGO czasu pracy, gdzie nie ocenia się wyłącznie godziny pracy, akord, ale realizację zadań i osiągnięcie celu jednakże w większości przypadków, dla przełożonych,taka ocena pracy pracowników sprawia im niesamowity problem w mojej ocenie, im mniej kompetentny przełożony, to tym bardziej trzyma się czasu pracy i akordu (ilości wprowadzonych dokumentów), nie jest w stanie ocenić żadnej innej pracy merytorycznej i nie wymiernej w postaci ilości wprowadzonych dokumentów, bądź godzin pracy z całym szacunkiem dla osób, gdzie podstawowe ich zadanie to wprowadzanie dokumentów jak również dla osób, które zostały do tego zmuszone, i mogą nawalić terminowość i rzetelność wykonywanych swoich podstawowych zadań. Uważam, że takie działanie to porażka
21 kwi 2015, 18:13
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
wg mnie czytniki elektroniczne wprowadzono dla elastycznego czasu pracy, nastawionego na wykonanie zadań i osiągnięcie celu a nie trzymania się ściśle godzin i ilości elastyczny czas pracy jak najbardziej znajduje uzasadnienie jednakże wymaga również od osób go nadzorujących odpowiedniej kompetencji i elastyczności a z tym jest różnie
21 kwi 2015, 19:42
Re: Kolejna reorganizacja urzędów skarbowych 1.01.2014(5) r.
spioch - masz super trafne spostrzeżenia, lepiej bym tego nie wyraził, szkoda, że nie mogę zlajkować
21 kwi 2015, 21:03
Wynagrodzenia NUS-ów po konsolidacji
Mam jeszcze jedno pytanko czy w związku z konsolidacją zmniejszyły się wynagrodzenia Naczelników. W końcu odeszło im dużo obowiązków i odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Moim zdaniem powinni mieć obniżone wynagrodzenia o jakieś 30%. Jakie jest Wasze zdanie?
25 kwi 2015, 14:27
Re: Wynagrodzenia NUS-ów po konsolidacji
Założę się, że rzeczone NUSy ale i DISy znajdą 1000 powodów by tego wynagrodzenia nie zmniejszyć, a kto wie - może i zwiększyć! Przecież teraz będą tez odpowiadać za część takiego organizmu jak IS! Więc na bank przynajmniej premie kwartalne powinny być większe! Bracia Sakrbowcy, nie zazdrośćmy! To ONI wszak dźwigają samodzielnie na swych barkach ciężar i odpowiedzialność! Czuwaj!
25 kwi 2015, 15:25
Re: Wynagrodzenia NUS-ów po konsolidacji
omeg12
Mam jeszcze jedno pytanko czy w związku z konsolidacją zmniejszyły się wynagrodzenia Naczelników. W końcu odeszło im dużo obowiązków i odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Moim zdaniem powinni mieć obniżone wynagrodzenia o jakieś 30%. Jakie jest Wasze zdanie?
Rzeczywiście skoro odeszło im dużo obowiązków i odpowiedzialności to powinni mieć zmniejszone wynagrodzenie.Taka zasada powinna dotyczyć każdego stanowiska. Jednakże konsolidacja przyniosła nie tylko zmianę obowiązków i odpowiedzialności NUS-om, ale również DIS-om, kierownikom i pracownikom. Bo na przykład teraz DIS traci masę czasu na podpisywanie dokumentów różnych, m.in. kadrowych (zmiana stanowiska pracy, pracodawcy, itp.), samo podpisanie tych wszystkich dokumentów wymaga czasu, chodź nie wymaga myślenia, ale zrobić to musi i to do niego należy. Trudno wtedy znaleźć czas na prawdziwe i poważne problemy U kierowników też nastąpiła zmiana, jedni kierownicy mający do tej pory 20-40 pracowników mają teraz 10-15, inni kierownicy, którzy mieli określoną liczbę pracowników i to nie uległo zmianie, dostali nowe obowiązki w postaci kontrolowania i ewidencjonowania czasu pracy pracowników, co do tej pory robiła komórka kadr, więc doszły do nich dodatkowe obowiązki. Pracownicy komórek pomocniczych zostali w większości oddelegowani do komórek merytorycznych, jednakże przy tych samych pensjach i mnożnikach, a mają wykonywać pracę wymagającej od nich większej wiedzy i odpowiedzialności. Konsolidacja spowodowała szereg zmian na każdym stanowisku i wg mnie wymaga ponownego wartościowania tych stanowisk skoro zmienił się zakres zadań i odpowiedzialności.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników