Teraz jest 11 wrz 2025, 04:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1692 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 121  Następna strona
Projekt ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej 
Autor Treść postu
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
jabol                    



<a href="http://www.wssc.szu.pl/articles.php?id=124" target="_blank">http://www.wssc.szu.pl/articles.php?id=124</a>

Film niezły, choć nadal nie wiadomo czy to będzie komedia, czy dramat, a może tragikomedia. :czytaj:

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


12 lip 2007, 21:40
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post 
wjawor                    



Film niezły, choć nadal nie wiadomo czy to będzie komedia, czy dramat, a może tragikomedia. :czytaj:

Stawiam na... komediodramat  :rolleyes:

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


12 lip 2007, 21:43
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
Nadir                    



<!--quoteo(post=12534:date=12. 07. 2007 g. 21:40:name=wjawor)--><div class='quotetop'>(wjawor @ 12. 07. 2007 g. 21:40) [snapback]12534[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Film niezły, choć nadal nie wiadomo czy to będzie komedia, czy dramat, a może tragikomedia. :czytaj:

Stawiam na... komediodramat  :rolleyes:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Farsa albo horror.

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


12 lip 2007, 21:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
Ciekawe też czy to będzie film pełnometrażowy, krótkometrazowy a może coś w rodzaju seriali brazylijskich. :D

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


12 lip 2007, 21:52
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 14:26

 POSTY        247
Post 
Inspektorze, dziękuje za jasna i wyczerpującą odpowiedz!


12 lip 2007, 21:52
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
W spotkaniu ze strony MF wzięli udział Marian Banaś, Jerzy Grygierzec i Jerzy Tchórzewski. Marian Banaś był obecny przez około 40 minut. W zasadzie nadal nie wiemy, jak to wszystko będzie wyglądać. Przesłane wczoraj projektu są bliższe ostatecznej wersji, ale one także mogą ulec zmianie w toku dalszych prac legislacyjnych. Generalnie zakłada się wzrost płac, ale dokładnie nie wiadomo o ile.
Zakłada się „połączenie urzędów celnych ze skarbowymi, z tym że nowe urzędy administracji skarbowej w sprawach celnych będą miały właściwość miejscową większą (np. 1-4 urzędy na obszarze izby), a w zakresie spraw podatkowych tylko właściwość obecna, pozostałe urzędy administracji skarbowej będą wypełniały funkcje tylko podatkowe”.
Kwota bazowa, mająca być podstawą liczenia najniższej płacy zasadniczej dla urzędników KAS ma się kształtować w pobliżu kwoty płacy minimalnej. Jedyną gwarancją, że tak będzie są zapisy zawarte w uzasadnieniach do projektów ustaw o KAS.
Z przedłożonych dokumentów wynika, że urzędy administracji skarbowej mają liczyć po 200-300 etatów i ma być utworzonych 24-28 izb administracji skarbowej.
Dotychczasowe „duże urzędy” (zajmujące się dużymi podmiotami - 5 mln EURO) ma zastąpić jeden urząd administracji skarbowej, posiadający wydziały zamiejscowe utworzone na bazie dotychczasowych DUS. Drugą instancją dla urzędu zajmującego się dużymi podmiotami ma być jedna izba administracji skarbowej (nie ma decyzji o jej usytuowaniu, wiadomo jedynie, że ma mieć budynek własny i to zadecyduje o lokalizacji tej izby).
„W stosunku do osób pracujących lub pełniących służbę w likwidowanych jednostkach warunek niespełnienia wymogu wykształcenia nie może stanowić podstawy niezłożenia propozycji zatrudnienia i po przekształceniu stosunku pracy w stosunek służby w KAS osoba taka nadal nie musi warunku wykształcenia spełniać”.
Mniejsze urzędy będą przekształcane w ośrodki zamiejscowe i oddziały zamiejscowe urzędów administracji skarbowej. Nie ma jeszcze decyzji, jak będzie wyglądać siatka urzędów. Wiadomo jednak, że w mniejszych urzędach będzie ograniczana liczba etatów obsługi a komórki kadr i ogólne będą funkcjonować jako samodzielne oddziały jedynie w „Centralach” urzędów. Na pewno będzie zmniejszona liczba naczelników, gdyż w nie będzie ich w likwidowanych mniejszych urzędach.
Służby informatyczne będą działały na zasadzie świadczenia usług dla urzędów administracji skarbowej, gdyż informatycy będą zatrudniani w centrach informatycznych.
Nie wiadomo co z wynagrodzeniem prowizyjnym.

Trochę przepisów:
Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe
Art. 38. 1. Znosi się:
1) organy administracji rządowej w sprawach podatkowych:
a) naczelników urzędów skarbowych,
b) dyrektorów izb skarbowych;
2) organy administracji rządowej w sprawach celnych i podatkowych:
a) naczelników urzędów celnych,
b) dyrektorów izb celnych;
4)    finansowe organy postępowania przygotowawczego:
a) urzędy skarbowe,
b) urzędy celne;
5)    organy nadrzędne nad finansowymi organami postępowania przygotowawczego:
a) izby skarbowe,
b) izby celne;
6)    organy administracji rządowej w sprawach egzekucji administracyjnej:
a) naczelników urzędów skarbowych,
b) dyrektorów izb celnych.
2. Likwiduje się:
1) izby skarbowe - urzędy obsługujące dyrektora izby skarbowej;
2) izby celne - urzędy obsługujące dyrektora izby celnej;
3) urzędy skarbowe – urzędy obsługujące naczelnika urzędu skarbowego;
4) urzędy celne – urzędy obsługujące naczelnika urzędu celnego.
3. Wygasa kadencja Szefa Służby Celnej.

Art. 39. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych powoła w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie ustawy Pełnomocnika do spraw organizacji Krajowej Administracji Skarbowej, zwanego dalej "Pełnomocnikiem”.
2. Pełnomocnik wykonuje swoje zadania przy pomocy wyodrębnionej komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów oraz powołanych przez siebie zastępców i pełnomocników regionalnych.
3. Nadzór nad działalnością Pełnomocnika sprawuje minister właściwy do spraw finansów publicznych.
4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze zarządzenia, zakres zadań Pełnomocnika, źródło finansowania jego działalności oraz termin jej zakończenia, uwzględniając termin zakończenia procesu organizacji Krajowej Administracji Skarbowej.

Art. 40. Prezes Rady Ministrów dokona, w drodze rozporządzenia, przeniesienia planowanych wydatków budżetowych między częściami, działami i rozdziałami budżetu państwa dotyczących dotychczasowego finansowania likwidowanych urzędów, o których mowa w art. 38 oraz określi limity zatrudnienia i kwoty wynagrodzeń. Przeniesienie wydatków nastąpi do wyodrębnionej części budżetowej, z której będzie finansowane działanie Krajowej Administracji Skarbowej.

Art. 41. Pełnomocnik, jest obowiązany zawiadomić, do dnia wejścia w życie ustawy z dnia ………….. o Krajowej Administracji Skarbowej, zwanej dalej „ustawą o KAS”, na piśmie osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych urzędach o miejscu wykonywania przez nie obowiązków służbowych w okresie nie dłuższym niż do 31 marca 2008 r.

Art. 42. 1. Osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych urzędach, z dniem wejścia w życie ustawy o KAS są zatrudnione lub pełnią służbę w odpowiednich jednostkach organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej. W sprawach wynikających ze stosunku pracy i stosunku służbowego stosuje się przepisy dotychczasowe nie dłużej niż do 31 marca 2008 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób wymienionych w ust. 1, wygasają z mocy prawa 31 marca 2008 r., jeżeli w terminie do dnia 29 lutego 2008 r. nie zostaną im zaproponowane nowe warunki zatrudnienia na dalszy okres (propozycja zatrudnienia) albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia.
3. Osoby, o których mowa w ust. 1, mogą otrzymać propozycje zatrudnienia, mimo że nie spełniają warunku określonego w art. 69 ust. 1 pkt 5 ustawy o KAS. Niespełnienie przez osobę, o której mowa w ust. 1, warunku określonego w  art. 95 ust. 1 pkt 5 ustawy o KAS, nie może być przesłanką do niezłożenia jej propozycji zatrudnienia.
4. Pracownik lub funkcjonariusz celny, któremu przedstawiono propozycję zatrudnienia składa w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia.
5. W przypadku przyjęcia propozycji zatrudnienia dotychczasowy stosunek pracy lub służby, z dniem określonym w tej propozycji, przekształca się w stosunek służby w KAS, na podstawie aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej, odpowiednio do rodzaju dotychczasowej pracy lub służby, z zastrzeżeniem ust. 5.
6. Osoba, której dotychczasowy stosunek pracy lub służby przekształcił się w stosunek służby w Krajowej Administracji Skarbowej, nie musi spełniać warunku określonego w  art. 95 ust. 1 pkt 5 ustawy o KAS.
7. Stosunek pracy pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej oraz niebędących funkcjonariuszami celnymi przekształca się w stosunek pracy w Krajowej Administracji Skarbowej.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, pracownikom oraz funkcjonariuszom przysługują świadczenia należne w związku z likwidacją urzędu.

Art. 43. 1. Przepisów art. 42 nie stosuje się do urzędników służby cywilnej. Pełnomocnik w ramach zawiadomienia, o których mowa w art. 41 przedstawia urzędnikowi służby cywilnej propozycję zatrudnienia na stanowisku urzędnika skarbowego w służbie stałej.
2. Propozycje zatrudnienia Pełnomocnik składa w terminie do trzydziestu dni od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu.
3. Urzędnik służby cywilnej składa w terminie 10 dni, od dnia jej doręczenia, pisemne oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest jednoznaczne z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia.
4. W razie odmowy przyjęcia propozycji zatrudnienia stosuje się przepisy rozdziału 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, Nr 218, poz. 1592 i Nr 248, poz. 1832).

Art. 44 .Przepisy art. 41 - 43 stosuje się odpowiednio do pracowników zatrudnionych w komórce organizacyjnej obsługującej Pełnomocnika oraz w komórkach organizacyjnych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, nadzorujących urzędy lub organy, o których mowa w art. 38.

Art. 45. 1.Osoby, które w dniu 31 grudnia 2007 r. zajmują stanowiska dyrektora izby skarbowej, zastępcy dyrektora izby skarbowej, naczelnika urzędu skarbowego, zastępcy naczelnika urzędu skarbowego oraz stanowiska, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej, bądź pełnią obowiązki na wymienionych stanowiskach, stają się członkami Skarbowego Zasobu Kadrowego, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Osoby, o których mowa w ust. 1 pozostają w Skarbowym Zasobie Kadrowym, jeżeli w terminie dwóch lat od dnia wejścia w życie ustawy o KAS ukończą z wynikiem pozytywnym postępowanie kwalifikacyjne do Skarbowego Zasobu Kadrowego. Przepisu nie stosuje się do urzędników służby cywilnej.

Art. 46. Pierwsze postępowanie kwalifikacyjne przeprowadza się nie później niż po upływie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy o KAS.

Art. 47. 1. Należności i zobowiązania likwidowanych urzędów lub znoszonych organów, stają się należnościami i zobowiązaniami odpowiednich jednostek organizacyjnych lub organów Krajowej Administracji Skarbowej.
2. Prawa i obowiązki likwidowanych urzędów lub znoszonych organów, przejmują odpowiednie jednostki organizacyjne Krajowej Administracji Skarbowej lub organy Krajowej Administracji Skarbowej.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze zarządzenia, przeznaczenie mienia będącego w posiadaniu likwidowanych urzędów, o których mowa w art. 38 ust. 2, z zastrzeżeniem przepisów o gospodarce nieruchomościami i przepisów o finansach publicznych.

Art. 48. 1. Postępowania, kontrole i czynności sprawdzające prowadzone przez urzędy lub organy wymienione w art. 38 wszczęte i niezakończone ostatecznym rozstrzygnięciem w danym trybie do dnia wejścia w życie ustawy o KAS przejmują do dalszego prowadzenia właściwe organy KAS. Wszystkie już podjęte w postępowaniu czynności pozostają w mocy.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do postępowań prowadzonych przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych w zakresie właściwości komórek organizacyjnych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, nadzorujących urzędy lub organy, o których mowa w art. 38.
3. W sprawach zakończonych decyzją ostateczną do wznowienia postępowania, stwierdzenia nieważności oraz uchylenia lub zmiany takiej decyzji, od dnia wejścia w życie ustawy o KAS, właściwe są odpowiednie organy Krajowej Administracji Skarbowej.
4. W sprawach dyscyplinarnych stosuje się przepisy ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej i ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (………) do czasu przejęcia odpowiednio przez rzeczników dyscyplinarnych Krajowej Administracji Skarbowej albo komisje dyscyplinarne właściwych jednostek organizacyjnych Krajowej Administracji Skarbowej, nie dłużej niż do 31 marca 2008 r. Wszystkie podjęte w postępowaniach czynności pozostają w mocy.
5. Do kar orzeczonych i zastosowanych w postępowaniach, o których mowa w ust. 4 stosuje się przepisy dotychczasowe o przedawnieniu i zatarciu kary, chyba, że przepisy ustawy o KAS byłyby korzystniejsze dla ukaranego.

Art. 49. 1. Ilekroć w przepisach ustaw niezmienianych niniejszą ustawą mówi się o:
1) naczelniku urzędu skarbowego, naczelniku urzędu celnego, dyrektorze izby skarbowej, dyrektorze izby celnej, należy rozumieć przez to rozumieć odpowiednio naczelnika urzędu administracji skarbowej lub dyrektora izby administracji skarbowej;
2) urzędzie skarbowym, urzędzie celnym, izbie skarbowej, izbie celnej, należy rozumieć przez to rozumieć odpowiednio urząd administracji skarbowej lub izbę administracji skarbowej;
3) pracownikach, urzędnikach i funkcjonariuszach, funkcjonariuszach służby celnej, funkcjonariuszach celnych urzędów, o których mowa w art. 38 ust. 2, należy rozumieć przez to odpowiednio pracownika lub urzędnika jednostki organizacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej;
4) Służbie Celnej należy rozumieć przez to Krajową Administrację Skarbową.
Art. 50. Przepisy wykonawcze wydane na podstawie ustaw uchylanych w art.2, zachowują moc do czasu wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy o KAS, nie dłużej jednak niż przez 1 rok od dnia wejścia w życie ustawy.

Art. 51 .Ustawa w chodzi w życie z dniem wejścia w życie ustawy o KAS, z wyjątkiem przepisów art. 39, 41, 43 i 44 w zakresie w jakim przepis ten odwołuje się do art. 41 i 43, które wchodzą w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.



Art. 95. 1. W KAS może pełnić służbę osoba:
1)    posiadająca obywatelstwo polskie;
2)    posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystająca z pełni praw publicznych;
3)    wykazująca się nieskazitelną postawą moralną i obywatelską;
4)    nie karana za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5)    posiadająca wyższe wykształcenie lub średnie o wymaganych, na danym stanowisku, kwalifikacjach zawodowych;
6)     która nie pełniła służby zawodowej, nie pracowała i nie była współpracownikiem organów bezpieczeństwa państwa, wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 (Dz. U. z 2007 r. Nr 63, poz. 425, Nr 83, poz. 561, Nr 85 poz. 571) oraz treści tych dokumentów, ani też nie była sędzią, który orzekając uchybił godności urzędu, sprzeniewierzając się niezawisłości sędziowskiej.

Art. 96. 1. Każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach służbowych w KAS.
2. Postępowanie rekrutacyjne na wolne stanowiska służbowe, zwane dalej „postępowaniem rekrutacyjnym”, jest otwarte i konkurencyjne i ma na celu sprawdzenie posiadania wymaganych kwalifikacji i umiejętności zgodnie z informacją o wolnych stanowiskach służbowych.
3.  Postępowanie rekrutacyjne prowadzi:
1) minister właściwy do spraw finansów publicznych - do komórek, o których mowa w art. 5 ust. 1;
2) dyrektor izby administracji skarbowej - do izby i urzędów administracji skarbowej;
3) kierownik jednostki organizacyjnej - do Krajowej Szkoły Skarbowości, Centrum Informatyki, Krajowej Informacji Skarbowej.
4. Ogłoszenie o postępowaniu rekrutacyjnym zamieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 132, poz. 1110), oraz w miejscu powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej KAS, która prowadzi postępowanie rekrutacyjne.
5. Ogłoszenie o postępowaniu rekrutacyjnym powinno zawierać:
1) nazwę i adres jednostki organizacyjnej;
2) określenie stanowiska służbowego;
3) wymagania związane ze stanowiskiem służbowym;
4) zakres zadań wykonywanych na stanowisku służbowym;
5) wskazanie wymaganych dokumentów;
6) termin i miejsce składania dokumentów.
6. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o postępowaniu rekrutacyjnym, nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
7. Po upływie terminu do składania dokumentów określonego w ogłoszeniu o postępowaniu rekrutacyjnym niezwłocznie upowszechnia się listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu, przez umieszczenie jej w miejscu powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej, w której jest prowadzone postępowanie rekrutacyjne, a także przez opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej.
8. Lista, o której mowa w ust. 7, zawiera imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

Art. 97. 1. Z przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego sporządza się protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1)    określenie stanowiska służbowego, na które było prowadzone postępowanie rekrutacyjne, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełniania przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o postępowaniu rekrutacyjnym;
2)    informację o zastosowanych metodach i technikach postępowania rekrutacyjnego;
3)    uzasadnienie dokonanego wyboru.

Art. 98. 1. Informację o wyniku postępowania rekrutacyjnego upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia postępowania rekrutacyjnego, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:
1)    nazwę i adres jednostki organizacyjnej;
2)    określenie stanowiska służbowego;
3)    imię i nazwisko kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;
4)    uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata.
3. Informację o wyniku postępowania rekrutacyjnego upowszechnia się w Biuletynie Informacji Publicznej i w miejscu powszechnie dostępnym w jednostce organizacyjnej, w której było prowadzone postępowanie rekrutacyjne.

Art. 99. 1. W stosunku do kandydata ubiegającego się o przyjęcie do służby w KAS na stanowisko wymagające szczególnych umiejętności lub predyspozycji, postępowanie rekrutacyjne może być rozszerzone o czynności mające na celu sprawdzenie przydatności kandydata do służby na takim stanowisku, w tym:
1)    postępowanie sprawdzające, określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych;
2)    ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w KAS;
3)    przeprowadzenie badania poligraficznego.
2. Zdolność fizyczną i psychofizyczną, o której mowa w ust. 1 pkt 2, ustalają komisje lekarskie podległe ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w trybie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
3. W przypadku postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w ust.1, nie stosuje się przepisów art. 96 ust. 7 i art. 98.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, stanowiska wymagające rozszerzenia postępowania rekrutacyjnego, o którym mowa w ust. 1, a także tryb jego przeprowadzania, uwzględniając potrzeby realizacji zadań KAS.


Art. 100. 1. Stosunek służbowy urzędnika skarbowego powstaje w drodze mianowania.

Art. 101. 1. Osobę przyjętą do służby mianuje się na urzędnika skarbowego w służbie przygotowawczej.
2. Służba przygotowawcza trwa dwanaście miesięcy, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
3. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami i umiejętnościami urzędnika skarbowego, minister właściwy do spraw finansów publicznych może skrócić okres służby przygotowawczej albo zwolnić urzędnika skarbowego z odbywania tej służby.
4. W razie przerwy w służbie urzędnika, trwającej dłużej niż trzy miesiące, minister właściwy do spraw finansów publicznych na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej może przedłużyć okres służby przygotowawczej o okres tej przerwy.

Art. 102. W trakcie służby przygotowawczej urzędnik skarbowy jest obowiązany:
1)    ukończyć przeszkolenie w Krajowej Szkole Skarbowości;
2)    odbyć przeszkolenie praktyczne w jednostkach organizacyjnych KAS;
3)    zdać egzamin, obejmujący sprawdzenie nabytej wiedzy i umiejętności, o których mowa w pkt 1 i 2.

Art. 103. 1. Służba przygotowawcza kończy się wydaniem, w formie decyzji, opinii kwalifikacyjnej.
2. Pozytywna opinia kwalifikacyjna stanowi podstawę do mianowania urzędnika skarbowego do służby stałej.
3. Na pozytywną opinię kwalifikacyjną składają się:
1) informacja o ukończeniu szkoleń, o których mowa w art. 102 pkt 1 i 2;
2) informacja o pozytywnym wyniku egzaminu;
3) pozytywna ocena bezpośredniego przełożonego.

Art. 104. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki i tryb odbywania służby przygotowawczej, zakres tematyczny egzaminu oraz sposób i zasady sporządzania opinii kwalifikacyjnej, biorąc pod uwagę konieczność sprawdzenia w służbie przygotowawczej wiedzy, umiejętności wymaganych od urzędnika skarbowego.

Art. 105. 1. Urzędnikowi skarbowemu mianowanemu do służby stałej nadaje się najniższy stopień służbowy urzędnika skarbowego.
2. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami i umiejętnościami urzędnika skarbowego, minister właściwy do spraw finansów publicznych może nadać wyższy stopień służbowy.

Art. 106. 1. Przed podjęciem służby stałej urzędnik skarbowy składa ślubowanie według następującej roty:
"Ja, Obywatel Rzeczypospolitej Polskiej ślubuję: służyć wiernie Państwu Polskiemu, przestrzegać Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, sumiennie i bezstronnie wykonywać obowiązki urzędnika skarbowego Krajowej Administracji Skarbowej zgodnie z najlepszą wiedzą i wolą, a także strzec honoru i godności służby oraz  dobrego imienia Krajowej Administracji Skarbowej oraz przestrzegać zasad etyki zawodowej.".
2. Do treści ślubowania, o którym mowa w ust. 1, można dodać słowa „Tak mi dopomóż Bóg.".
3. Złożenie ślubowania urzędnik skarbowy potwierdza podpisem.
4. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze zarządzenia, ceremoniał Krajowej Administracji Skarbowej.

Art. 107.1. Aktu mianowania urzędnika skarbowego do służby stałej dokonuje minister właściwy do spraw finansów publicznych lub upoważniona przez niego organ.
2. Akt mianowania zawiera:
1)    imię i nazwisko;
2)     datę mianowania.
3. Akt mianowania sporządza się na piśmie.
4. Kierownik jednostki organizacyjnej, w której urzędnik będzie pełnił służbę stałą, w terminie nie dłuższym niż siedem dni od daty mianowania, określi stopień służbowy, stanowisko, wynagrodzenie urzędnika skarbowego oraz zakres jego obowiązków służbowych.

Art. 108. 1. Ustanawia się 16 stopni służbowych urzędnika skarbowego.
2. Najniższym stopniem służbowym urzędnika skarbowego jest XVI stopień.
3. Nadanie urzędnikowi skarbowemu kolejnych stopni służbowych, następuje nie częściej niż co 2 lata i jest uzależnione od zajmowanego stanowiska, oceny służbowej i posiadanych kwalifikacji zawodowych. Wniosek o nadanie kolejnego stopnia sporządza bezpośredni przełożony.
4. Na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, umotywowany szczególnymi kwalifikacjami lub osiągnięciami w służbie, minister właściwy do spraw finansów publicznych może wyrazić zgodę na wcześniejsze przyznanie wyższego stopnia służbowego.
5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, stanowiska służbowe, wymagania w zakresie wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, jakim powinni odpowiadać urzędnicy skarbowi na poszczególnych stanowiskach służbowych, z uwzględnieniem szczegółowego modelu kompetencyjnego, a także szczegółowy tryb nadawania stopni urzędnikom skarbowym.

Art. 109. 1. Kierownik jednostki organizacyjnej, w zakresie swojej właściwości, jest uprawniony do określania warunków pełnienia służby, przenoszenia, delegowania, zawieszania uchylania zawieszenia w czynnościach służbowych, rozwiązania stosunku służbowego oraz stwierdzania wygaśnięcia stosunku służbowego.
2. Przeniesienia pomiędzy różnymi jednostkami organizacyjnymi KAS dokonuje wspólny dla tych jednostek organ nadrzędny, a gdy nie ma wspólnego organu nadrzędnego - minister właściwy do spraw finansów publicznych.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 1 i 2, wydaje się decyzje.
4. Od decyzji wydanej przez organy, o których mowa w ust. 1 i 2, urzędnikowi skarbowemu przysługuje odwołanie do ministra właściwego do spraw finansów publicznych, a gdy decyzję wydał minister właściwy do spraw finansów publicznych, wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.
5. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.

Art. 110. 1. Czas pełnienia służby urzędnika skarbowego jest określony wymiarem jego obowiązków, z uwzględnieniem prawa do wypoczynku.  
2. Czas służby urzędników skarbowych, wynosi przeciętnie 40 godzin tygodniowo w przyjętym okresie rozliczeniowym nie dłuższym niż 4 miesiące.
3. W przypadkach uzasadnionych rodzajem służby lub jej organizacją, a zwłaszcza koniecznością funkcjonowania służby w systemie zmianowym, kierownik jednostki organizacyjnej może wprowadzić rozkład czasu służby, w którym dopuszczalne jest w szczególności wydłużenie czasu służby do 12 godzin na dobę.
4. Urzędnikowi skarbowemu przysługuje w każdej dobie prawo do co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku.
5. Urzędnikowi skarbowemu przysługuje w każdym tygodniu prawo do co najmniej 24 godzin nieprzerwanego odpoczynku, obejmującego co najmniej 11 godzin nieprzerwanego odpoczynku dobowego.
6. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, rozkład czasu służby, w szczególności biorąc pod uwagę zagwarantowanie prawa do wypoczynku.

Art. 111. 1. Urzędnik skarbowy podlega ocenie służbowej przez bezpośredniego przełożonego przynajmniej raz na dwa lata, jednak nie częściej niż raz na rok.
2. Ocena służbowa dotyczy wykonywania obowiązków wynikających z zajmowanego stanowiska.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór formularza oceny służbowej, kryteria brane pod uwagę przy dokonywaniu oceny, tryb zapoznawania urzędnika skarbowego z oceną służbową, uwzględniając potrzebę doskonalenia jakości pełnienia służby.

Art. 112. 1. Urzędnik skarbowy może, w terminie 7 dni od dnia doręczenia oceny służbowej, wnieść sprzeciw do kierownika jednostki organizacyjnej, w której pełni służbę.
2. Sprzeciw rozpatruje się w terminie 7 dni od dnia wniesienia.
3. W razie uwzględnienia sprzeciwu ocenę służbową zmienia się, albo sporządza się po raz drugi. Przepis ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
4. W razie nierozpatrzenia sprzeciwu w terminie albo jego nieuwzględnienia oceniany może, w terminie 14 dni od dnia upływu terminu, o którym mowa w ust. 2, albo od dnia doręczenia decyzji o nieuwzględnieniu sprzeciwu, odwołać się do sądu pracy.

Art. 113. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, jeżeli przemawia za tym szczególny interes służby, może przenieść, na okres nie dłuższy niż dwa lata, urzędnika skarbowego do innego urzędu w tej samej lub innej miejscowości. Przenosząc urzędnika do innej miejscowości minister właściwy do spraw finansów publicznych zapewnia mu odpowiednie warunki mieszkaniowe, z uwzględnieniem jego sytuacji rodzinnej, zwrot kosztów przeniesienia, zwrot opłat za udostępnione czasowo mieszkanie oraz jednorazowe świadczenie w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenie. Do kosztów przeniesienia zalicza się także koszty przejazdu urzędnika skarbowego i członków jego rodziny oraz przewozu mienia.
2. Jeżeli jest to uzasadnione potrzebami służby, kierownik jednostki organizacyjnej może w każdym czasie przenieść urzędnika skarbowego do służby na innym stanowisku w tej samej jednostce organizacyjnej KAS, uwzględniając jego przygotowanie zawodowe.
3. Urzędnik skarbowy, o którym mowa w ust. 1 i 2, zachowuje prawo do dotychczasowego wynagrodzenia, jeżeli jest ono wyższe od przysługującego na nowym stanowisku służbowym, przez okres trzech miesięcy następujących po miesiącu, w którym został przeniesiony na nowe stanowisko służbowe.
4. Przeniesienie urzędnika skarbowego do innej jednostki organizacyjnej KAS w tej samej lub innej miejscowości, na jego wniosek, może nastąpić w każdym czasie.
5. W sprawach, o których mowa w ust. 1-4, przepisy art. 109 ust. 3 - 5 stosuje się odpowiednio.
6. Urzędnikowi skarbowemu delegowanemu służbowo poza jednostkę organizacyjną KAS, w której pełni służbę, przysługują należności na zasadach określonych w przepisach w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej, wydanych na podstawie Kodeksu pracy.
7. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki przyznawania świadczeń, o których mowa w ust. 1, przysługujących urzędnikowi skarbowemu przeniesionemu do służby w innej miejscowości, biorąc pod uwagę rekompensatę kosztów związanych z przeniesieniem do innej miejscowości. Rozporządzenie powinno wskazywać sposób dokumentowania poniesionych kosztów przeniesienia.

Art. 114. 1. Na stanowisko urzędnika skarbowego może zostać przeniesiony członek korpusu służby cywilnej w rozumieniu ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, Nr 218 poz. 1592, Nr 249 poz. 1832) w drodze porozumienia pracodawców.
2. Dotychczasowy stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej, przekształca się w stosunek służbowy na podstawie aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej odpowiednio do rodzaju dotychczasowego stosunku pracy.
3. Do przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się art. 101 ust. 3.

Art. 115. 1. Urzędnika skarbowego można przenieść na niższe stanowisko służbowe w przypadku:
1)    niewywiązywania się z obowiązków służbowych na zajmowanym stanowisku służbowym, stwierdzonego w okresie służby stałej w dwóch kolejnych ocenach służbowych, miedzy którymi upłynęło co najmniej 3 miesiące;
2)    likwidacji zajmowanego stanowiska służbowego, gdy nie ma możliwości przeniesienia go na równorzędne stanowisko służbowe.
2. Urzędnika skarbowego można przenieść na niższe stanowisko służbowe również na jego pisemną prośbę.
3. Urzędnika skarbowego przenosi się na niższe stanowisko służbowe także w razie wymierzenia kary dyscyplinarnej przeniesienia na niższe stanowisko służbowe.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 - 3, kierownik jednostki organizacyjnej ustala nowe warunki służby.

Art. 116. 1. Stosunek służbowy urzędnika skarbowego zawiesza się w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe - na czas nie dłuższy niż 3 miesiące.
2. Stosunek służbowy urzędnika skarbowego może ulec zawieszeniu w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo nieumyślne ścigane z oskarżenia publicznego, nieumyślne przestępstwo skarbowe, postępowania w sprawie o wykroczenie oraz postępowania dyscyplinarnego, jeśli jest to celowe z uwagi na dobro postępowania lub dobro służby w KAS - na czas nie dłuższy niż 3 miesiące.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach okres zawieszenia można przedłużyć na dalszy czas oznaczony, nie dłuższy niż do dnia uprawomocnienia się orzeczenia wydanego w postępowaniu karnym lub postępowaniu w sprawie o wykroczenie, a w pozostałych przypadkach na czas nie dłuższy niż 12 miesięcy.
4. Zawieszenie, o którym mowa w ust. 1 i 2, polega na odsunięciu urzędnika skarbowego od wykonywania dotychczasowych obowiązków. W okresie zawieszenia można powierzyć urzędnikowi skarbowemu wykonywanie określonych czynności administracyjnych, technicznych lub obsługowych.
5. O zawieszeniu stosunku służbowego orzeka, w drodze decyzji, kierownik jednostki organizacyjnej, w której pełni służbę urzędnik skarbowy.
6. Okres zawieszenia stosunku służbowego wlicza się do okresu służby, od którego zależą uprawnienia urzędnika skarbowego. W wypadku, o którym mowa w ust. 1, okres zawieszenia jest wliczany tylko wówczas, gdy w postępowaniu karnym lub karnym skarbowym urzędnik skarbowy został uniewinniony albo postępowanie zostało umorzone. Nie dotyczy to warunkowego umorzenia postępowania karnego lub karnego skarbowego.
7. Urzędnik skarbowy, którego stosunek służbowy został zawieszony jest obowiązany niezwłocznie zdać legitymację służbową oraz przedmioty, sprzęt i urządzenia związane z wykonywanymi przez niego zadaniami, a w szczególności akta i inne dokumenty prowadzonych przez niego spraw.

Art. 117. 1 Urzędnik skarbowy w okresie zawieszenia stosunku służbowego otrzymuje od dnia zawieszenia połowę wynagrodzenia, przysługującego mu w dniu zawieszenia.
2. W razie uchylenia zawieszenia stosunku służbowego przed terminem określonym w art. 116 ust. 1-3, urzędnik skarbowy otrzymuje pozostałą część wynagrodzenia wraz z należnymi odsetkami.

Art. 118. 1. Urzędnik skarbowy może być skierowany przez kierownika jednostki organizacyjnej, z urzędu lub na własną prośbę, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w celu określenia jego stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby, jak również związku poszczególnych schorzeń ze służbą przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
2. Urzędnik skarbowy pełniący służbę w komórkach organizacyjnych, o których mowa w art. 85 ust. 2, może być również poddany badaniom poligraficznym.
3. O skierowaniu urzędnika skarbowego na badania, o których mowa w ust. 2, decyduje minister właściwy do spraw finansów publicznych. Skierowanie to nie wymaga uzasadnienia.
4. Badaniu, o którym mowa w ust. 2, może być także poddany urzędnik skarbowy, realizujący inne zadania niż te, o których mowa w art. 3 ust.1 pkt 5 i 7, za jego zgodą.

Art. 119. Stosunek służbowy urzędnika skarbowego wygasa w przypadku:
1)    orzeczenia trwałej niezdolności do służby na zajmowanym stanowisku, stwierdzonej przez lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jeżeli nie ma możliwości pełnienia służby przez urzędnika skarbowego na stanowisku odpowiednim do jego stanu zdrowia i kwalifikacji, albo jeśli urzędnik skarbowy odmawia przejścia na takie stanowisko;
2)    prawomocnego orzeczenia o wymierzeniu kary dyscyplinarnej wydalenia ze służby;
3)    odmowy złożenia ślubowania;
4)    zrzeczenia się obywatelstwa polskiego;
5)    prawomocnego orzeczenia utraty praw publicznych;
6)    skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego;
7)    nieobecności urzędnika skarbowego w służbie przez okres powyżej 3 miesięcy z powodu tymczasowego aresztowania, chyba że wcześniej nastąpiło rozwiązanie stosunku służbowego;
8)    nieuzyskana pozytywnej oceny kwalifikacyjnej w służbie przygotowawczej;
9)    śmierci urzędnika skarbowego.

Art. 120. Stosunek służbowy urzędnika skarbowego może zostać rozwiązany w przypadku:
1)    niewywiązywania się z obowiązków służbowych w okresie odbywania służby, stwierdzonego w dwóch kolejnych ocenach służbowych, między którymi upłynęło co najmniej 3 miesiące;
2)    tymczasowego aresztowania;
3)    skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo inne niż określone w art. 119 pkt 6;
4)    nabycia prawa do emerytury w pełnym wymiarze, określonego w przepisach odrębnych;
5)    likwidacji jednostki organizacyjnej KAS albo komórki, o której mowa w art. 5 ust. 1, lub ich reorganizacji połączonej ze zmniejszeniem obsady etatowej, jeżeli przeniesienie urzędnika skarbowego do innej jednostki organizacyjnej KAS albo komórki, o której mowa w art. 5 ust. 1, lub na niższe stanowisko służbowe nie jest możliwe;
6)    odmowy wykonania decyzji w sprawie przeniesienia, o którym mowa w art. 113 i 115;
7)    niezłożenia w terminie oświadczenia, o którym mowa w art. 10 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2006 r. Nr 216, poz. 1584);
8)    odmowy poddania się badaniu, o których mowa w art. 118 ust. 1 i 2, z zastrzeżeniem art. 118 ust. 4.

Art. 121. 1. W razie prawomocnego orzeczenia o umorzeniu postępowania karnego, wydania prawomocnego wyroku uniewinniającego albo w razie uchylenia kary dyscyplinarnej przeniesienia na niższe stanowisko służbowe lub kary wydalenia ze służby, urzędnik skarbowy przywracany jest na poprzednio zajmowane stanowisko, a jeżeli nie jest to możliwe to  na stanowisko równorzędne z poprzednio zajmowanym, albo inne zgodne z jego kwalifikacjami.
2. Przepisu ust.1 nie stosuje się w przypadku warunkowego umorzenia postępowania karnego.
3. Przywrócenie do służby, o którym mowa w ust. 1, następuje na wniosek urzędnika skarbowego doręczony kierownikowi jednostki organizacyjnej, w której był zatrudniony, w terminie 7 dni od dnia uprawomocnienia się orzeczenia.
4. Wniosek, o którym mowa w ust. 3 powinien być rozpatrzony niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia.

Rozdział 2
Prawa i obowiązki urzędników skarbowych

Art. 122. 1. Urzędnik skarbowy jest obowiązany w szczególności:
1)    dochować obowiązków wynikających z roty złożonego ślubowania;
2)    rzetelnie i bezstronnie, sprawnie i terminowo wykonywać powierzone zadania;
3)    dochowywać tajemnicy ustawowo chronionej;
4)    racjonalnie gospodarować środkami publicznymi;
5)    podnosić kwalifikacje zawodowe;
6)    godnie zachowywać się w służbie oraz poza nią;
7)    przestrzegać zasad etyki zawodowej urzędnika KAS.
2. Urzędnik skarbowy jest obowiązany zachować w tajemnicy informacje, które uzyskał w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych. Obowiązek zachowania tajemnicy trwa również po ustaniu służby.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze zarządzenia, Kodeks Etyki Urzędnika Krajowej Administracji Skarbowej.

Art. 123. 1. Urzędnik skarbowy jest obowiązany wypełniać polecenia służbowe przełożonych.
2. Jeżeli polecenie służbowe, w przekonaniu urzędnika skarbowego, jest niezgodne z prawem lub zawiera znamiona pomyłki, urzędnik skarbowy powinien przedstawić swoje zastrzeżenia przełożonemu na piśmie. W razie pisemnego potwierdzenia polecenia urzędnik skarbowy powinien je wykonać.
3. Urzędnik skarbowy nie wykonuje polecenia, jeśli jego wykonanie prowadziłoby do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia.
4. O odmowie wykonania polecenia, o którym mowa w ust. 3, urzędnik skarbowy jest obowiązany zawiadomić ministra właściwego do spraw finansów publicznych z pominięciem drogi służbowej.

Art. 124. 1. Urzędnikowi skarbowemu, nie wolno podejmować dodatkowego zajęcia zarobkowego.
2. Kierownik jednostki organizacyjnej może wyrazić zgodę urzędnikowi skarbowemu na wykonywanie dodatkowego zajęcia zarobkowego, jeżeli nie koliduje to z wykonywanymi przez niego obowiązkami służbowymi oraz nie podważa zaufania do KAS.
3. Urzędnik skarbowy obowiązany jest do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.

Art. 125. 1. Urzędnik skarbowy nie może publicznie manifestować poglądów politycznych, być członkiem partii politycznej ani uczestniczyć w działalności tej partii lub na jej rzecz.
2. Urzędnikowi skarbowemu, ubiegającemu się o mandat radnego, posła, senatora udziela się urlopu bezpłatnego na czas trwania kampanii wyborczej.
3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do kandydowania i pełnienia funkcji organu samorządu terytorialnego.

Art. 126. 1. Urzędnicy skarbowi, z wyjątkiem kierowników jednostek organizacyjnych, mają prawo zrzeszania się w związkach zawodowych. Przepisy ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79 poz. 854, z późn. zm.4)) stosuje się odpowiednio.
2. Urzędnicy skarbowi nie mają prawa do strajku oraz do podejmowania działań zakłócających funkcjonowanie KAS.

Art. 127. 1. W jednostce organizacyjnej KAS nie może powstać stosunek podległości służbowej między małżonkami oraz  osobami pozostającymi ze sobą w stosunku pokrewieństwa do drugiego stopnia włącznie lub powinowactwa pierwszego stopnia oraz stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do urzędników skarbowych pełniących służbę w komórkach organizacyjnych, o których mowa w art. 5 ust. 1.

Art. 128. Urzędnik skarbowy, w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej w Kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych.

Art. 129. 1. Urzędnikowi skarbowemu przysługuje zwrot kosztów poniesionych na ochronę prawną, jeżeli postępowanie karne wszczęte przeciwko niemu o przestępstwo popełnione w związku z wykonywaniem czynności służbowych zostanie zakończone prawomocnym orzeczeniem o umorzeniu postępowania wobec braku ustawowych znamion czynu zabronionego lub niepopełnienia przestępstwa albo wyrokiem uniewinniającym.
2. Koszty w wysokości odpowiadającej określonemu w odrębnych przepisach wynagrodzeniu jednego obrońcy zwraca się ze środków KAS.

Art. 130. 1. Urzędnik skarbowy pełniący służbę w komórce, o której mowa w art. 85 ust. 2 lub realizujący zadania, o których mowa w rozdziale 3 Działu IV, otrzymuje nieodpłatnie umundurowanie niezbędne do wykonywania czynności służbowych.
2. Przepis ust.1 stosuje się odpowiednio do dyrektorów i zastępców dyrektorów izb administracji skarbowej oraz naczelników i zastępców naczelników zastępców urzędów administracji skarbowej.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia:
1)    szczegółowe zasady przydziału, okresy zużycia, wzory, kolory i normy umundurowania urzędników skarbowych, a także wzory stopni służbowych;
2)    szczegółowe zasady i sposób noszenia umundurowania;
3)    wysokość i warunki przyznawania równoważnika pieniężnego w zamian za umundurowanie oraz za okresowe czyszczenie munduru.
- biorąc pod uwagę ilość i rodzaje składników umundurowania oraz okres używalności tych składników.

Art. 131. 1. Urzędnik skarbowy pełniący służbę w komórce, o której mowa w art. 85 ust. 2, otrzymuje nieodpłatnie uzbrojenie, środki i wyposażenie.
2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw wewnętrznych, określi, w drodze rozporządzenia, normy wyposażenia i uzbrojenia, szczegółowe zasady dostępu do uzbrojenia, jego przyznawania i użytkowania.
3. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia, przypadki otrzymywania i wysokość równoważnika pieniężnego w zamian za niektóre przedmioty wyposażenia, uwzględniając okresy używalności tych przedmiotów, terminy ich wydawania lub wypłacania równoważnika pieniężnego, biorąc pod uwagę ilość i rodzaje składników umundurowania oraz okres używalności tych składników.

Art. 132. 1. Urzędnik skarbowy pełniący służbę w komórce, o której mowa w art. 85 ust. 2 po 15 latach pełnienia służby w tej komórce, nabywa prawo do emerytury.
2. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 1 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.

Art. 133. 1. Po 15 latach służby urzędnik skarbowy nabywa prawo do dodatkowego urlopu wypoczynkowego w wymiarze 1 dnia za każdy następny ukończony rok służby, jednak nie więcej niż 10 dni.
2. Urzędnikowi skarbowemu w służbie stałej, na pisemny wniosek uzasadniony ważnymi względami, można udzielić urlopu bezpłatnego.
3. Urzędnik skarbowy, po 5 latach służby, może otrzymać płatny urlop zdrowotny, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia. Urlopu zdrowotnego udziela minister właściwy do spraw finansów publicznych na podstawie skierowania na leczenie sanatoryjne, profilaktyczne lub uzdrowiskowe, na okres ustalony w tym skierowaniu, nieprzekraczający jednak 30 kolejnych dni w każdym roku kalendarzowym.
4. Do stażu służby, o którym mowa w ust. 1 i 3, zalicza się urzędnikowi skarbowemu, dotychczasowy staż pracy lub służby w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, a także w innych jednostkach organizacyjnych, które były lub są podległe temu ministrowi lub były lub są przez niego nadzorowane.
5. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, warunki i tryb udzielania urzędnikowi skarbowemu urlopów, o których mowa ust. 1 i 3, uwzględniając potrzebę zapewnienia ciągłości i płynności działania KAS.

Art. 134. 1. Urzędnikowi skarbowemu, który przejawia inicjatywę i osiąga znaczące wyniki w pracy, mogą być udzielane wyróżnienia:
1)    pisemna pochwała;
2)    krótkoterminowy, dodatkowy urlop wypoczynkowy w wymiarze nieprzekraczającym 7 dni roboczych w ciągu roku;
3)    nagroda pieniężna lub rzeczowa;
4)    mianowanie na wyższy stopień służbowy;
5)    nadanie odznaki „Zasłużony dla Krajowej Administracji Skarbowej”;
6)    przedstawienie do orderu lub odznaczenia państwowego.
2. Wyróżnień, o których mowa w ust. 1 pkt 2, 4-6, udziela minister właściwy do spraw finansów publicznych na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej lub kierownika komórki organizacyjnej, o której mowa w art. 5 ust. 1.

Art. 135. 1. Wynagrodzenie urzędnika skarbowego składa się z wynagrodzenia zasadniczego, ustalanych z zastosowaniem mnożników kwoty bazowej, której wysokość według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa i dodatków do wynagrodzenia.
2. Wynagrodzenie zasadnicze powinno uwzględniać doświadczenie i umiejętności zawodowe, zajmowane stanowisko oraz charakter wykonywanej służby.
3. Wynagrodzenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność kwoty bazowej, o której mowa w ust. 1.
4. Urzędnicy skarbowi otrzymują następujące dodatki do wynagrodzenia zasadniczego:
1)    dodatek za stopień służbowy;
2)    dodatek za wieloletnią służbę;
3) dodatek zadaniowy w zależności od wykonywanych zadań.
5. Dodatek o którym mowa w ust. 4 pkt 2 przysługuje po 5 latach służby i wynosi 5 % wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1 % za każdy dalszy rok służby aż do osiągnięcia 20 % wynagrodzenia zasadniczego.
6. Urzędnikowi skarbowemu przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości liczonej od miesięcznego wynagrodzenia:
    1)    po 20 latach pracy - 75 %;
    2)    po 25 latach pracy - 100 %;
    3)    po 30 latach pracy - 150 %;
    4)    po 35 latach pracy - 200 %;
    5)    po 40 latach pracy - 300 %;
    6)    po 45 latach pracy - 400 %.
7. Do okresów uprawniających do dodatku za wieloletnią służbę i nagrody jubileuszowej, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy służby lub zatrudnienia oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
8. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, mnożniki do ustalenia wynagrodzenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk służbowych, wysokość oraz  warunki przyznawania i wypłacania dodatków, o których mowa w ust. 4, a także sposób obliczania i wypłacania nagrody jubileuszowej, w szczególności biorąc pod uwagę udokumentowanie okresów pełnienia służby lub zatrudnienia uprawniające do dodatku i nagrody jubileuszowej oraz biorąc pod uwagę rodzaj stopnia służbowego i rodzaj wykonywanych zadań.

Art. 136. 1. Urzędnikom skarbowym przysługuje dodatkowe roczne wynagrodzenie, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
2. Urzędnikom skarbowym za szczególne osiągnięcia w służbie, można przyznać nagrody ze specjalnie utworzonego funduszu nagród.
3. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 2, wynosi nie mniej niż 3 % planowanych wynagrodzeń osobowych i pozostaje w dyspozycji kierownika jednostki organizacyjnej.

Art. 137. 1. Środki finansowe w wysokości 30 % dochodów uzyskanych przez Skarb Państwa tytułem przepadku rzeczy lub korzyści majątkowych pochodzących z ujawnionych przez KAS przestępstw przeznacza się na fundusz motywacyjny na nagrody dla urzędników skarbowych, którzy przyczynili się bezpośrednio do ich ujawnienia.
2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze zarządzenia, szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania nagród, o których mowa w ust. 1, uwzględniając relację indywidualnych nagród do uzyskanych dochodów, nakład pracy, okoliczności dokonania czynności przez poszczególnych urzędników skarbowych jednostek organizacyjnych KAS.

Art. 138. 1. Urzędnikowi skarbowemu, którego stosunek służbowy ustał w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia, a jeżeli urzędnik skarbowy pozostawał w stosunku służby w KAS co najmniej 20 lat  jednorazowa odprawa przysługuje w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia.
2. Do okresu służby, o którym mowa w ust. 1, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy służby lub zatrudnienia oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

Art. 139. 1. Urzędnikom skarbowym przysługują świadczenia emerytalne i rentowe na zasadach określonych w przepisach o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
2. W razie rozwiązania z urzędnikiem skarbowym stosunku służby z powodu likwidacji urzędu, urzędnikowi temu przysługuje emerytura, jeżeli mężczyzna ukończył 60 lat, a kobieta - 55 lat oraz jeżeli ma wymagany okres służby lub zatrudnienia.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do osób urodzonych przed 1 stycznia 1949 r.

Art. 140. 1. W sprawach ze stosunku służbowego urzędników skarbowych, nieuregulowanych w niniejszej ustawie stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Pracy.
2. Do decyzji, o których mowa w rozdziale 1 i 2 niniejszego Działu stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


12 lip 2007, 22:12
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 17:20

 POSTY        48
Post 
z przedstawionych scenariuszy wynika, że wracamy do PRL-u tj. kadry, inwestycje, pieniądze w dużym mieście (przed 1991 r. były w IS) a w terenie tylko merytorycznie średnio samodzielne -nieposiadające własnych środków, okrojone i biedujące niesamodzielne urzędy (przed 1983 r, wydziały finansowe). :zygi: pełna centralizacja wydatków.


Ostatnio edytowano 13 lip 2007, 06:40 przez jw32, łącznie edytowano 1 raz



13 lip 2007, 06:30
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
:brawa:
Idę na pielgrzymkę. Pomodlę się o szybkie wysłanie projektu ustawy o KAS do kosza.
Trzeba zacząć jeszcze raz. Może tym razem zrobi to ktoś z głową (np. kosmita)?

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


13 lip 2007, 06:44
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA08 cze 2007, 12:11

 POSTY        42

 LOKALIZACJAz internetu
Post 
inspektor                    



Służby informatyczne będą działały na zasadzie świadczenia usług dla urzędów administracji skarbowej, gdyż informatycy będą zatrudniani w centrach informatycznych.


Czy Ktoś wie na jakich zasadach będą działały Centra Informatyczne?

____________________________________
Tam gdzie kończy się zdrowy rozsądek, zaczyna się polska rzeczywistość.


13 lip 2007, 10:07
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lut 2007, 14:53

 POSTY        90
Post 
ha ha moze tam na Olimpie myślą ze jeżeli urzędy powpisywały 3, 4 lub 10 INCYDENTY w sprawozdaniach to są w duzym błedzie :) bo to chyba na tej podstawie wykalkulowali ze centra beda lepsze :)


13 lip 2007, 10:15
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 11:24

 POSTY        98
Post 
Aqq                    



Czy Ktoś wie na jakich zasadach będą działały Centra Informatyczne?


obecnie chyba tylko Wszechmogący....

Wszystko to wygląda na jedną wielką prowizorkę.
Raz od 100 etatów, raz od 200.
Raz DUS do likwidacji, raz wręcz przeciwnie - centralizacja.
Najwyraźniej brak jasnych celów i założeń.
Nic konkretnego, jeden wielki młyn.

Coraz mniejszą mam nadzieję że powstanie jakiś konkretny projekt z głową.


13 lip 2007, 10:23
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inspektor:
[...]Służby informatyczne będą działały na zasadzie świadczenia usług dla urzędów administracji skarbowej, gdyż informatycy będą zatrudniani w centrach informatycznych.[...]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

... czyli całkowite oddzielenie od struktur, na nikomu bliżej nieznanych zasadach i warunkach ?

Corben - rzeczywiście coraz mętniej...

____________________________________
always look on the bright side of life


13 lip 2007, 10:37
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
raster                    



[...]Koledzy Trangilo, S-rstar, Elsinore, Drago i Ty Melonie też ? :)  Dlaczego tak narzekacie na te nasze przyszłe wynagrodzenia [...] Więcej optymizmu - Panowie ! :) [...]


Chciałbym Raster, chciałbym, ale za długo tu siedzę by wierzyć w cuda...

____________________________________
always look on the bright side of life


13 lip 2007, 11:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:00

 POSTY        2176
Post 
inspektor                    



(...) Dotychczasowe „duże urzędy” (zajmujące się dużymi podmiotami - 5 mln EURO) ma zastąpić jeden urząd administracji skarbowej, posiadający wydziały zamiejscowe utworzone na bazie dotychczasowych DUS. (...)


Kogoś chyba porąbało... Już widzę jak jeden NUAS ogarnia wszystkie postępowania w sprawach największych polskich przedsiębiorstw.  :lol:  
A może chodzi o to by prezesi i dyrektorzy tych jednostek, by móc o czymkolwiek porozmawiać ( w sprawach podatkowych rzecz jasna ) musieli chodzić do jednego gabinetu obsadzonego osobą wskazaną przez braci mniejszych.

Nadzór nad największymi ( banki, rafinerie, elektrownie itp. ) to dopiero jest władza. Niejednego niepokornego można ustawić. Kulczyki, Solorze, Waltery, Gudzowate, Niemczyckie będą się tylko mijać w poczekalni u takiego NUAS-a.

Kto sprosta takiemu zadaniu? Może Przemysław Edgar...


13 lip 2007, 12:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1692 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88 ... 121  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron