Mam pytanie co do deklaracji VAT-7D - a mianowicie, w jaki sposób ustala się parametry pozwalające wydać decyzję odsetkową dla tej deklaracji? Chodzi mi tutaj o kwestię następującą: 1. podatnik wskazuje w deklaracji w poz. 49 sumę zaliczek wpłaconych w kwartale i jest to np. 100 000 zł, i tyle wpłacił, lecz po terminie i na należności głównej pozostało 95 000 zł. Wobec tego musi skorygować deklarację i z niej wyjdzie mu do zapłaty o te 5 000 więcej, lecz czy w takim przypadku należy wydać dec ods? 2. podatnik wskazuje w deklaracji w poz. 49 sumę zaliczek wpłaconych w kwartale - 100 000 zł, i tyle wpłacił za m-c 01/2014 po terminie i i na nal. głownej pozostało 95 000 zł. Urząd go wzywa do korekty, a podatnik w odpowiedzi pisze pismo o przeksięgowanie zaliczki z m-ca 01/2014 na 02/2014 i w ten sposób nie ma odsetek i deklaracja jest poprawna - czy urząd może dokonać przeksięgowania? W mojej ocenie nie, ponieważ okres rozliczeniowy już minął, a jaka jest Wasza ocena? 3. dodatkowo, może się zdarzyć nieco inna sytuacja - podatnik wpłaca, nie oznaczając konkretnie którego miesiąca dotyczy wpłata, i w momencie weryfikacji deklaracji składa wniosek o rozksięgowanie wpłaty na wskazane okresy, możliwe to do zrobienia przez urząd? W mojej ocenie tak, bo inaczej wpłata nie byłaby w ogóle zrównoważona generowanym przypisem i nie mogłaby zostać potwierdzona jako zaliczka.
Żałuje, że w deklaracji VAT-7D nie ma tabelki jak w np. PIT-36 z rozliczeniem miesięcznym w podziale na należne zaliczki na konkretny okres... Jak to wygląda u Was w urzędach
Ostatnio edytowano 15 lip 2014, 21:50 przez Ksiegowiec, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników