Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia.
Też takiego asa mieliśmy. Parę razy stawiał nas w takiej sytuacji... Wydane zostało jednak ostatecznie postanowienie o pozostawieniu podania bez rozpatrzenia, no bo ile można czekać ...
28 lis 2013, 13:28
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Jak dla mnie: - z art. 169 Op wezwanie, a nie postanowienie. Po drugie - dla mnie, ten termin jest nieodraczalny.
28 lis 2013, 14:33
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Zgadzam się z AJED art. 169 Op - wezwanie. A co do sposobu rozpatrzenia wniosku, to zależy o jakie dowody ma nam go podatnik uzupełnić. Jeżeli są to braki np. dotyczące jego aktualnego stanu majątkowego a wnioskodawca nie reaguje na wezwanie rozpatrujemy na podstawie danych będących w posiadaniu urzędu. Jeżeli wymagane dokumenty są wskazane w przepisach lub rozpatrzenie wniosku nie jest możliwe bez dodatkowych danych, a wnioskodawca nie zareaguje na wezwanie pozostawiamy bez rozpatrzenia.
28 lis 2013, 18:56
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Na szkoleniu dot. ulg w IS W-wa przezkazano nam jednoznacznie, że w przypadku wezwania z art. 169, w razie uchybienia terminu należy przywrócić termin na prośbę zainteresowanego, jeżeli uprawdopodobni, że uchybienie nastąpiło bez jego winy. Prośbę o przywrócenie terminu należy wnieść w ciągu siedmiu dni od dnia ustania przyczyny uchybienia terminu. Jednocześnie z wniesieniem prośby należy dopełnić czynności, dla której określony był termin (art. 162 O.p.).
Uzupełnienie wniosku z uchybieniem terminu powoduje konieczność pozostawienia podania bez rozpatrzenia
Prowadzenie postępowania bez uwzględnienia terminu uzupełnienia wniosku strony stanowi o istotnej wadliwości prowadzonego postępowania i narusza art. 122 O.p., zgodnie z którym organy podatkowe podejmują wszelkie niezbędne działania w celu załatwienia sprawy w postępowaniu podatkowym. Wyłącznie wniosek prawidłowy pod względem formalnym może być przedmiotem rozpoznania merytorycznego.
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10.06.2009r. sygn. akt III SA/Wa 52/09
29 lis 2013, 08:19
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Eeee tam. Nasza izba na 100% uchyliłaby nam rozstrzygnięcie, gdyby podatnik złożył uzupełnienie po upływie tych 7 dni, ale przed wydaniem postanowienia. Myślę, że nie tylko nasza.
29 lis 2013, 17:57
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Dziękuję wszystkim za posty w kwestii zwłoki podatnika w uzupełnieniu wniosku. Nie wiem, czy już wcześniej był podnoszony temat wpływu ogłoszenia upadłości na decyzje ratalne, ale chciałabym poznać Waszą opinię. Została bowiem ogłoszona upadłość Przedsiębiorcy z możliwością zawarcia układu - funkcje zarządcze nadal pełni Zarząd Spółki nad działaniem którego "pieczę" sprawuje nadzorca sądowy. Co zrobić z obowiązującym układem ratalnym? Czy dokonać wygaśnięcia wszystkich przyszłych rat na podstawie art. 259 par. 1 Ordynacji podatkowej? Czy konieczne jest do tego pismo z rachunkowości, czy można to przeprowadzić w ramach wymiaru bez wydawania decyzji stwierdzającej wygaśnięcie decyzji w sprawie ulgi?
03 gru 2013, 14:01
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
W kwestii upadłości Przedsiębiorcy i obowiązującego układu ratalnego, dokonaliśmy wygaśnięcia wszystkich wymagalnych rat bez wydawania stosownej decyzji. Czy zapoznaliście się już z nowym rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis ( Dz. Urz. UE L 352 z dnia 24 grudnia 2013 r. )? Co sądzicie? Ja mam spore wątpliwości, np. co z podmiotem w trudnej sytuacji ekonomicznej, czy rzeczywiście możemy mu udzielać pomoc de minimis? czy teraz mamy już we wszystkich przypadkach pomocy de minimis stosować do wyliczenia EDB stopę dyskontową ( do tej pory tylko było przy jednorazowej amortyzacji ), a nie jak dotychczas referencyjną? czy teraz mamy też badać wartość pomocy de minimis udzielonej udziałowcom i akcjonariuszom? Czy też macie takie wątpliwości? a może są też inne, a ja nie zauważyłam?
Na razie, do czasu wyjaśnienia tych kwestii, przy wezwaniach do uzupełnienia podań i rozstrzygnięciach, opieramy się na starym rozporządzeniu, które nie było naszym zdaniem aż takie złe, by je zmieniać!
24 sty 2014, 14:16
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Przy dokonywaniu rozstrzygnięć w zakresie udzielania ulg w tym roku opieramy się bezwzględnie na nowym rozporządzeniu(1407/13). Okres przejściowy 6 miesięcy dotyczy tylko i wyłącznie programów pomocowych utworzonych na podstawie starego rozporządzenia 1998 /2006. Ordynacja nigdy nie była i nie jest programem pomocowym. Udzielamy ulg w oparciu o przepisy Ordynacji podatkowej , która obliguje nas do stosowania bezpośrednio obowiązujących przepisów wspólnotowych w zakresie de minimis. Ponadto wysokość pomocy de minimis obliczamy w oparciu o stopę referencyjną ustaloną na podstawie Komunikatu Komisji Europejskiej. Nie wiem skąd pochodzi pomysł z stopą dyskontową. Jest wprawdzie o niej mowa w rozporządzeniu o de minimis ale dotyczy m.in dotacji wypłacanych w ratach.
24 sty 2014, 19:27
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
czy ktoś stosuje jeszcze stare rozporządzenie w sprawie de minimis
27 sty 2014, 17:24
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
klematis5
czy ktoś stosuje jeszcze stare rozporządzenie w sprawie de minimis
US Przemyśl - już nie ze względu na to, że nowe rozporządzenie jest korzystniejsze dla przedsiębiorców (nie zawiera trzech wyłączeń)
28 sty 2014, 09:04
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Ok. Mamy nowe rozporządzenie, ale co zrobić z zaświadczeniami o pomocy de minimis? Według wzoru - na "starym" rozporządzeniu, czy jednak wpisać nowe ....
28 sty 2014, 15:08
Re: Pomoc publiczna - odroczenia, raty, umorzenia
Oczywiście że nowe rozporządzenie w zaświadczeniach potwierdzających udzielenie pomocy w 2014r. Jeżeli wydajemy zaświadczenia np. dla ZPCHR lub o jednorazowej amortyzacji za okres przed 1 stycznia 2014r. to wtedy stare rozporządzenie 1998/2006.
Czy korzystacie z programu RATY. A jeżeli nie to z jakiego programu korzystacie przy rozkładaniu na raty. Słyszałam ż program RATY od 1 kwietnia nie będzie działał,
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników