Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:47 przez praktyk1945, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 16:22
Michu
Chyba przesadzasz, bo: 1) agencje też są w SC a wynagrodzenia mają świetne, 2) gdzie te przywileje w KAS? Bo póki co to trzeba przyznać, że pozycja urzędnika SC jest o wiele lepsza niż urzędnika KAS.
Tak więc można i to bez "wychodzenia" z SC. Trzeba tylko chcieć.
Szkoda, że nie zapoznałeś się uważnie z ustawami o KAS i zawartymi tam "marchewkami". Szkoda też, że nie pamiętasz, iż z końcem roku następuje utrata mianowań znacznej części pracowników, a ustawa o KAS przywraca mianowanie. I szkoda, że porównujesz sytuację paruset osób z agencji z sytuacją 60.000 pracowników skarbowych i celnych. Ja widzę szansę dla marnie wynagradzanych pracowników jako całości (przy założeniu, że ucywilizuje się i zmieni niektóre proponowane przepisy). Ty patrzysz jedynie na interes wąskiej grupy, jaką są urzędnicy SC.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:48 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 17:29
Inspektor - bardzo mądrze napisane!!! I popieram Twoje stanowisko w całej rozciągłości. Tych kilkaset osób chciałoby zaniechania reformy tylko i wyłącznie dlatego, żeby nie stracić swoich dodatków! I nawet nie interesuje ich, czy po reformie ich wynagrodzenie nie byłoby wyższe, niż dzisiejsza pensja z dodatkami. A dla mnie cała ta SC to po prostu PORONIONY pomysł! I podpisuję się obiema ręki nad propozycją wyłączenia KAS z SC.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:52 przez Juhas, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 17:40
Juhas
Inspektor - bardzo mądrze napisane!!! I popieram Twoje stanowisko w całej rozciągłości. Tych kilkaset osób chciałoby zaniechania reformy tylko i wyłącznie dlatego, żeby nie stracić swoich dodatków! I nawet nie interesuje ich, czy po reformie ich wynagrodzenie nie byłoby wyższe, niż dzisiejsza pensja z dodatkami. A dla mnie cała ta SC to po prostu PORONIONY pomysł! I podpisuję się obiema ręki nad propozycją wyłączenia KAS z SC.
A dlaczego Ty nie pojedziesz na egzamin? Za trudny? Urzędnik mianowany to nie tylko dodatek, ale też pewność pracy. A co nam da KAS?
Pamiętaj, że jak coś jest dla wszystkich to (z reguły) jest do d... Z założenia urzędnik SC to miało być coś dodatkowego dla tych co się chcą dalej uczyć. Socjalizm się już skończył. Może wszyscy mamy jednakowe żołądki, ale inną głowę do nauki i inne ręce do pracy.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:55 przez Oczko, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 18:19
Oczko
Urzędnik mianowany to nie tylko dodatek, ale też pewność pracy. A co nam da KAS? Pamiętaj, że jak coś jest dla wszystkich to (z reguły) jest do d... Z założenia urzędnik SC to miało być coś dodatkowego dla tych co się chcą dalej uczyć.
To ja już sam nie wiem! Czy lepiej być w KASi czy w StefCi??? :unsure:
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
15 cze 2007, 18:31
Pytanie:Ile osób złożyło uwagi, propozycje... na temat II wersji projektów KAS? Odpowiedź:Spoza "S" może dwie...[i]!!!??? Ale po opublikowaniu uwag i propozycji aktywność wzrasta: Pierwszy:[i] No i do wiadomości Premierowi, Marszałkowi Sejmu... Prezydentowi...[i] (zapomniał o Marszałku Senatu i może jeszcze o kimś). Drugi:[i] A czemu nie do Zyty? Trzeci:Konstrukcja prawie karkołomna... Czwarty:Trzeba tylko chcieć (kto?). Piąty:Chyba... winno być mocniejsze, bardziej rygorystycznie... (Jak - może wy ch..., k... itp.) Szósty:Wśród postulowanych zmian znalazłem nieśmiałe żądanie...
Inne liczby dot. tego tematu: odsłon prawie 0,5 mln, postów prawie 1 tys. Po co wy tu zaglądacie? Dla rozrywki?
A po co się wysilać. Inni to za nas zrobią. My to potem będziemy krytykowć. Przecież wolno nam. Jest demokracja.
Jesteście tylko, albo aż śmierdzącymi leniami. :za2: Czuję to z mojego ekranu.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 06:57 przez praktyk1945, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 18:41
Juhas
Inspektor - bardzo mądrze napisane!!! I popieram Twoje stanowisko w całej rozciągłości. Tych kilkaset osób chciałoby zaniechania reformy tylko i wyłącznie dlatego, żeby nie stracić swoich dodatków! I nawet nie interesuje ich, czy po reformie ich wynagrodzenie nie byłoby wyższe, niż dzisiejsza pensja z dodatkami. A dla mnie cała ta SC to po prostu PORONIONY pomysł! I podpisuję się obiema ręki nad propozycją wyłączenia KAS z SC.
Cóż. Kiepskie traktowanie to nie jest sprawa SC ale MF. Jakoś inne agencje sobie radzą. Może te kilkaset osób, którym odebrano ciężko zarobioną marchewkę to pryszcz. Mnie bezpośrednio sprawa nie dotyczy. Mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia z "marchewkami" mam pewne obawy. Jak dotychczas to wszystkich pracowników traktują raczej natką, niż marchewką np. opcja zerowa, permanentna inwigilacja, olewanie BHP, szkalowanie nas w mediach i mogę tak dalej. Uważam również, że tym osobom, które inwestowały w B1 i zmiana przepisów, potem w rosyjski B2 i zmiana przepisów, teraz w inny język, nie zostały kolejny raz na lodzie. Bycie urzędnikiem SC nie przeszkadza być urzędnikiem KAS. Mianowania mogą być jednoczesne, choć nie widzę znacznych apanaży za bycie urzędnikiem KAS. Popieram oczywiście stanowisko SK i podziwiam wykonaną pracę. Rozmawiać trzeba, choć nie widzę woli ze strony MF. Mnie obecna reforma nie obejmuje. Mam nadzieję, że krytyczny stosunek Inspektora do mojej wypowiedzi, nie jest spowodowany moimi wypowiedziami o lustracji.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:02 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 18:45
Zauważyłam w moim urzędzie dwa powody do radości z utworzenia KAS: 1) że zabiorą dodatki urzędnikom, 2) że wszyscy dostaną przynajmniej(!) 3 x minimum.
Ad. 1. Podobno w pierwszej kolejności dostaną propozycję pracy urzędnicy i podobno dostaną 4x minimum. Czyli mieliby to co wszyscy plus ten swój dodatek, który tak wszystkim stoi kością w gardle. Ad. 2. Czy ktoś zastanowił się skąd będą te pieniądze na 3 x minimum? Liczą, że ok. 10% odejdzie na emerytury. A skąd ta pewność? Wcześniejsza emerytura nie jest obowiązkowa. Można z niej skorzystać, ale wcale nie trzeba. Dla niektórych osób nawet 3x minimum to powód, żeby dalej pracować.
Żebyśmy się po tej reformie nie obudzili wszyscy z ręką w nocniku. Proszę nie zapominać, że nasza Pani minister nas nie lubi. I dlaczego teraz nagle miałoby to się zmienić?
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:04 przez Oczko, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 19:10
Oczko
Proszę nie zapominać, że nasza Pani minister nas nie lubi. I dlaczego teraz nagle miałoby to się zmienić?
Właśnie. :brawa:
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:04 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 19:53
supersaper
Dlaczego bez wyjścia z SC nie ma KAS? Te ustawy mogą się uzupełniać, a nie wykluczać. Pozostanie pod skrzydełkami szefa SC (Premiera lub dowolnego innego) może dyscyplinować MF. W przeciwnym razie grozi nam poddaństwo absolutne. W ustawie o KAS może być zapis o płacy minimalnej i to wystarczy odnośnie spraw płacowych. Resztę uzupełniają ustawy o SC i Kodeks Pracy. Przenoszenie wielu zapisów dot. spraw pracowniczych do kolejnych aktów, będzie wywoływało bałagan interpretacyjny. Mogą być problemy z zależnością wzajemną ustaw i innych przepisów, które będzie trzeba rozwikłać, zazwyczaj kosztem pracowników. Może ustawa o SC nie jest idealna, ale można ją zmieniać (oby lepiej niż w 2006 r.). Po wyłączeniu KAS z SC, pracownicy KAS nie będą mogli przechodzić do innych urzędów (SC). Nie wiadomo jak w przypadku podjęcia przez nich pracy w SC będzie traktowany ich staż w KAS. Należy pamiętać, że MF pozostanie w SC, co jeszcze bardziej oddali ich od problemów pracowników KAS. Pozostawienie KAS w SC winno być jednym z priorytetów przy negocjacjach z MF w sprawie KAS.
KAS mógłby być częścią SC, zresztą w przeciwnym razie naraża to ustawę na zarzuty o niekonstytucyjność. Ale cieszą mnie pogłoski, że MF pamięta o kwestii SC i urzędników mianowanych, bo na razie to w całym tym zamęcie nie słyszałem ani jednej oficjalnej wypowiedzi MF na ten temat.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:05 przez Tilt, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 20:09
Tilt
KAS mógłby być częścią SC, zresztą w przeciwnym razie naraża to ustawę na zarzuty o niekonstytucyjność.
Może cierpię na demencję (starczą) ale tego też nie rozumiem! Dlaczego KAS ma nie być częścią SC?!
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:05 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 20:14
Obojętnie, czy nas Pani Minister lubi, czy nie lubi. Czas Min.Fin. powoli się kończy (jeśli chodzi o projekty). Następny etap to parlament i od niego będzie zależał ostateczny kształt ustaw (chyba, że Pani Premier znowu postraszy dymisją). Dlatego powinniśmy szukać dojścia do parlamentarzystów (tych z koalicji - nawet do leperowców i giertychowców). Umawiać się z nimi na dyżurach w biurach poselskich, podrzucać im nasze propozycje i przekonywać ich do tych rozwiązań. I to wszyscy bez wyjątku - nie tylko członkowie władz związkowych. Jeżeli spoczniemy na laurach, to rzeczywiście możemy obudzić się z ręką w nocniku.
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:06 przez praktyk1945, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 20:29
Nadir
Dlaczego KAS ma nie być częścią SC?!
KAS nie może być częścią SC bo SC ma swoją szkołę (KSAP) a KAS ma swoją (KSAS). KAS ma swoją policję (UKS, grupy realizacyjne), a jak się postara to będzie własne wojsko, pre...
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:07 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
15 cze 2007, 20:36
1. Szef SC polecił w lutym dyrektorom IC i IS z każdego województwa wspólne przygotowanie projektu struktury organizacyjnej zgodnie z właściwością, uwzględniając zadania obydwu służb. Propozycje te należało zgłosić do 30 maja. 2. MF poleciło dyrektorom struktur wojewódzkich poinformować przedstawicieli biznesu o założeniach reformy KAS (same plusy) do połowy czerwca. 3. J. Grygierzec - dyr. Departamentu Administracji Podatkowej :brawa: na zebraniu w MF w dniu 23 maja powiedział, iż ustawa o KAS wejdzie na bank 1 stycznia i będzie znosiła ustawę o Służbie Celnej oraz ustawę o urzędach i izbach skarbowych. 4. J. Tchórzewski - z-ca dyr. Departamentu Administracji Podatkowej przedstawił ostatnio na naradzie kryteria dotyczące tworzenia struktur organizacyjnych KAS: - UAS (urzędy administracji skarbowej) posiadać będą jednolitą strukturę i realizować będą dotychczasowe zadania urzędów skarbowych i celnych, - liczba UAS-ów uzależniona będzie od ilości podmiotów obsługiwanych na danym terenie (właściwość miejscowa) oraz od propozycji szefów SC i IS, - w jednym UAS-ie ma pracować góra 200 osób, mają być jak najbliżej podatnika, - UAS-y mogą posiadać ośrodki zamiejscowe, - na 15 UAS-ów ma przypadać 1 IAS (izba administracji skarbowej) - nie dotyczy to ograniczenie ośrodków zamiejscowych, - IAS-y i UAS-y raczej powinny zostać we własnych budynkach, - należy od lipca zacząć przeprowadzać inwentaryzacje, analizy kadr, analizy inwestycji itp. 5. Opracowany "Udoskonalony System Kadrowy Służby Celnej" (projekt Transition Facility 2005) należy przekazać do IS, gdyż jest tak skonstruowany, że może być wykorzystany w KAS.
Hmmm... ruszyło z kopyta...
Ostatnio edytowano 18 cze 2007, 07:11 przez Wschodnicelnik, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników