Teraz jest 08 wrz 2025, 19:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1110 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 80  Następna strona
Co z prowizjami? 
Autor Treść postu
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:51

 POSTY        328

 LOKALIZACJAUS poza stolicą
Post Re: Co z prowizjami?
Czyli dyskusja podobna od wielu lat .Obiecanki kolejnych decydentów ,że zmienią zarządzenie o prowizji warte funta kłaków .A rozwiązania stale ograniczają się do kombinacji typu jak zrobić by koń pracował ciężej a doprowadzić by nie dostał karmy wcale.
W prawdzie każdy co ma troche oleju w głowie wie,że nie da się pracownika pracującego w terenie ," z ludźmi ", z gotówką pozbawić prowizji od obrotu /sprzedaży/akwizycji bo obrót/sprzedaż /akwizycja  "siądzie" po krótkim czasie .Wiedzą to prywatni bossowie od hurtowni/sprzedaży kart bankowych czy telefonicznych/od sprzedaży ubezpieczeń i szefowie prywatnych windykacji ALE NOWOBOSSOWIE ze skarbówki ciągle wynajdują proch czy też odkrywają koło i kombinują jak pozbawić prowizji i zmusić kolejnym zarządzeniem do zwiększenia kwot i il. tyt.wyk.na jednego inspektoropoborcę ,egzekutoroorzecznika lub kunopsa.

____________________________________
jan


23 sie 2013, 21:52
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: Co z prowizjami?
Propozycje przepisów regulujących zasady przyznawania wynagrodzenia prowizyjnego pracownikom komórek egzekucyjnych urzędów skarbowych (projekt z 26.08.2013 roku)

§ 1. 1. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, z wyłączeniem komornika skarbowego, przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2,8 % kwot uzyskanych przez niego w wyniku załatwiania przydzielonych mu spraw egzekucyjnych obejmujących należności pieniężne wraz z odsetkami z tytułu niezapłacenia należności w terminie, kosztami upomnienia oraz kosztami egzekucyjnymi.
2. Wynagrodzenie prowizyjne przysługuje również od kwot uzyskanych z egzekucji z rzeczy lub prawa majątkowego, prowadzonej w wyniku jej przejęcia po wystąpieniu zbiegu egzekucji.
§ 2.1. Przez kwotę, o której mowa w § l, rozumie się środki pieniężne:
1)        wpłacone po dokonaniu czynności egzekucyjnej zmierzającej do zastosowania lub zrealizowania środka egzekucyjnego:
       a)w gotówce do rąk osoby uprawnionej do ich pobrania lub na rachunek bankowy organu egzekucyjnego,
       b)do wierzyciela w ciągu 14 dni od daty ostatniej czynności egzekucyjnej dokonanej z udziałem zobowiązanego lub o której został on zawiadomiony;
       2)uzyskane w wyniku przekształcenia się zajęcia zabezpieczającego w zajęcie egzekucyjne.
2. Kwota, o której mowa w ust. 1, nie obejmuje środków pieniężnych przekazanych przez inny organ egzekucyjny, który przejął łączną egzekucję z rzeczy łub prawa majątkowego po wystąpieniu zbiegu egzekucji.
§ 3. 1. Jeżeli sprawy egzekucyjne załatwiane są przez ustanowiony zarządzeniem naczelnika urzędu skarbowego zespół egzekucyjny złożony z członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, z wyłączeniem komornika skarbowego, wysokość wynagrodzenia prowizyjnego ustalona, od łącznej kwoty uzyskanej przez ten zespół według stawki określonej w § 1, podlega podziałowi w częściach równych na wszystkich członków zespołu, z zastrzeżeniem ust 2.
2.Część wynagrodzenia prowizyjnego przypadająca na członka zespołu ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do czasu jego nieobecności w pracy, za który przysługuje mu prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego, wynagrodzenia za czas zwolnienia od pracy oraz za czas niewykonywania pracy, gdy przepisy przewidują zachowanie prawa do wynagrodzenia.
3.W ramach komórki egzekucyjnej urzędu skarbowego może funkcjonować więcej niż jeden zespół egzekucyjny.
§ 4. Komornikowi skarbowemu przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 75% średniej kwoty wynagrodzeń prowizyjnych wypłaconych podległym pracownikom. Przepis § 3 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§ 5. 1. Miesięczne wynagrodzenie prowizyjne przysługujące członkowi korpusu służby cywilnej, ustalone zgodnie z § 1, § 3 oraz § 4, nie może przekroczyć czterokrotności najniższego wynagrodzenia zasadniczego,
2. Limit wynagrodzenia prowizyjnego określony w ust. I ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do okresu, w którym osobie uprawnionej przysługuje prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego, wynagrodzenia za czas zwolnienia od pracy oraz za czas niewykonywania pracy, gdy przepisy przewidują zachowanie prawa do wynagrodzenia.
§ 6. Wynagrodzenie prowizyjne wypłaca się w okresach miesięcznych, w terminie do 10 dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym udokumentowano uprawnienie do tego wynagrodzenia oraz jego wysokość.
§ 7. Najniższe wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowo w § 5 ust, 1 ustala się z zastosowaniem najniższego mnożnika kwoty bazowej określonego w przepisach w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej.
§ 8. Uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego wygasa z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy albo przeniesienia na inne stanowisko w tym samym urzędzie lub do innego urzędu.
§ 9. W przypadku zwrotu uzyskanych kwot zobowiązanemu wskutek wszczęcie lub prowadzenia egzekucji albo zabezpieczenia przez organ egzekucyjny niezgodnie z prawem wynagrodzenia prowizyjnego nie wypłaca się, a wypłacone podlega potrąceniu z kolejnej wypłaty wynagrodzenia prowizyjnego lub zwrotowi.
§ 10. 1. Po upływie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia wygaśnięciu ulegają uprawnienia do wynagrodzenia prowizyjnego za czynności osobiście wykonane przed wejściem w życie rozporządzenia.
2. Do wynagrodzenia prowizyjnego, o który mowa w ust. 1, stosuje się przepisy dotychczasowe.

Uzasadnienie

Stan aktualny
Obecnie obowiązujące przepisy regulują następujące zasady dotyczące naliczania i wy piaty wynagrodzenia prowizyjnego dla pracowników komórek egzekucyjnych:
•        stawka prowizji zależna jest od rodzaju i miejsca przeprowadzonych czynności, skutkujących uzyskaniem egzekwowanych należności pieniężnych,
•        istnieje szereg czynności egzekucyjnych, za które przysługuje wynagrodzenie prowizyjne niezależnie od wpływu tych czynności na skuteczność całej egzekucji, o wynagrodzenie osoby kierującej komórką egzekucyjną w urzędzie skarbowym (komornika skarbowego) jest niezależne od efektów pracy tej komórki, a przy tym bardzo często niewystarczające w stosunku do wynagrodzenia poszczególnych pracowników tej komórki,
•        istnieje ścisłe powiązanie prawa pracownika komórki egzekucyjnej do wynagrodzenia prowizyjnego z dokonanymi przez niego w czasie przeszłym czynnościami egzekucyjnymi, niezależnie od bieżącej aktywności tego pracownika,
•        sposób naliczania i wypłaty wynagrodzenia prowizyjnego jest czasochłonny i nieefektywny.
Z uwagi na powyższe zasady istnieje zagrożenie kształtowania się lub utrzymywaniu niekorzystnych praktyk w postaci:
•        nadmiernego stosowania obrotu gotówkowego w ramach egzekucji « braku właściwego wykorzystania dostępnych informacji o majątku zobowiązanego
•        braku odpowiedniego motywowania kierowników komórek egzekucyjnych do usprawnienia organizacji, procesu egzekucyjnego i zwiększenia jego efektywności.,
•        niewłaściwego wykorzystania doświadczenia i .predyspozycji poszczególnych pracowników komórek egzekucyjnych,
•        niewłaściwego przydziału spraw do załatwienia,
•        problemów z utrzymaniem właściwej dyscypliny pracy,  
•        nieefektywnego wykorzystania czasu pracy na czynności pomocnicze związane z wykazaniem prawa do wynagrodzenia prowizyjnego i jego wyliczeniem.

Propozycja nowych rozwiązań
Propozycja nowych uregulowań prawnych w zakresie uprawnień pracowników komórek egzekucyjnych urzędów skarbowych do wynagrodzenia prowizyjnego zakłada osiągnięcie następujących celów:
•        ścisłe powiązanie wysokości wynagrodzenia prowizyjnego ze skutecznością egzekucji,
•        racjonalny dobór stosowanych środków egzekucyjnych,
•        skuteczne wykorzystanie informacji o majątku zobowiązanego uzyskanych w trakcie innych czynności egzekucyjnych,
•        wyrównanie nieuzasadnionych dysproporcji w wysokości wynagrodzenia prowizyjnego dla poszczególnych pracowników zaangażowanych w prowadzenie tych samych spraw egzekucyjnych,
•        optymalne wykorzystanie umiejętności oraz predyspozycji pracowników komórek egzekucyjnych,
•        specjalizację zadań i lepszą współpracę poszczególnych pracowników komórek egzekucyjnych,
•        wprowadzenie systemu motywacji finansowej dla kierowników komórek egzekucyjnych uzależnionej od efektów pracy podległych pracowników, sprawnej organizacji oraz utrzymywania dyscypliny pracy,
•        uproszczenie zasad naliczania wynagrodzenia prowizyjnego.

Cele te mają zostać osiągnięte poprzez:
•        wypłatę wynagrodzenia prowizyjnego wyłącznie za kwoty uzyskane w ramach prowadzonych spraw egzekucyjnych,
•        likwidację prowizji za dokonanie określonych czynności egzekucyjnych,
•        wprowadzenie jednej stawki wynagrodzenia prowizyjnego (2,8%) od wszystkich kwot uzyskanych w ramach prowadzonych spraw egzekucyjnych,
•        wprowadzenie górnej granicy miesięcznego wynagrodzenia prowizyjnego dla pracownika komórki egzekucyjnej (4-krotność najniższego wynagrodzenia zasadniczego, tj. 5246,76 zł),
•        umożliwienie równego podziału kwoty wynagrodzenia prowizyjnego na członków zespołu egzekucyjnego utworzonego zarządzeniem naczelnika urzędu skarbowego,
•        wyłączenie prawa do wynagrodzenia prowizyjnego za okresy nieobecności, za które przysługuje pracownikowi prawo do innego rodzaju świadczeń,
•        wprowadzenie prawa do wynagrodzenia prowizyjnego dla komornika skarbowego w wysokości zależnej od prowizji wypłaconych podległym pracownikom (75% średniej wypłaconych prowizji).

całość w załączniku.
Załącznik:
prowizja.pdf


 Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


29 sie 2013, 12:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 lut 2013, 00:00

 POSTY        11
Post Re: Co z prowizjami?
Podcinajcie dalej gałąź na której siedzicie a obudzicie się niedługo z ręką w nocniku.


29 sie 2013, 17:20
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 gru 2009, 11:41

 POSTY        28
Post Re: Co z prowizjami?
eraser                    



Podcinajcie dalej gałąź na której siedzicie a obudzicie się niedługo z ręką w nocniku.

Przecież jest kryzys więc tną nawet wpływy do budżetu.


29 sie 2013, 17:37
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA01 maja 2009, 07:53

 POSTY        39
Post Re: Co z prowizjami?
jak się nic nie działo przez lata było źle, jak pojawiło się coś nowego - oczywiście też niedobrze! Trudno dogodzić!


29 sie 2013, 17:54
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA21 gru 2009, 11:41

 POSTY        28
Post Re: Co z prowizjami?
zmiany są potrzebne, projekt nie jest zły a bardzo oczekiwany, ale wg. mnie 14 dni po wszczęciu to mało uzgadniano 90 dni a wystarczy dać 14, no i niepotrzebne max. ograniczenie skoro w uzasadnieniu jest że niewiele US-ow przekracza ten próg to po co to hamować. Wynagrodzenie prowizyjne musi mobilizować, znowu zacznie się przekładanie ściągnięć na miesiące kolejne, przecież nie o to chodzi.


29 sie 2013, 19:03
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA02 kwi 2008, 13:36

 POSTY        42
Post Re: Co z prowizjami?
Jako były inspektor w EA podpisuję się pod tym obiema rękami. Zwłaszcza legalizacja "spółdzielni" mi się podoba. Stworzenie rejonów - spółdzielni inspektor-poborca, oznacza wyeliminowanie podgryzania się pomiędzy jednym a drugim. I w końcu będzie współpraca - a nie dziecinada - szarpanina o tytuły pt "ja pierwszy go zobaczyłem". albo "już jestem umówiony na kasowanie w gotówce"


29 sie 2013, 20:19
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 15:22

 POSTY        75
Post Re: Co z prowizjami?
A co z tym projektem? :dupa:

inspektor                    



ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia        .... 2012        r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków
korpusu służby cywilnej (projekt)


Na podstawie art. 101 i art. 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505, z późn. zm. ) zarządza się, co następuje:
§ 1. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, z wyłączeniem komornika skarbowego, przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 3% kwot uzyskanych w wyniku podjętej przez niego czynności w toku postępowania egzekucyjnego należności pieniężnych wraz z odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia oraz kosztami egzekucyjnymi.
§ 2. Przez uzyskaną kwotę należy rozumieć środki pieniężne wpłacone:
1) w gotówce do rąk osoby uprawnionej do ich pobrania;
2) przez dłużnika zajętej wierzytelności lub nabywcę ruchomości, nieruchomości oraz praw majątkowych na rachunek organu egzekucyjnego wskazany podczas prowadzenia egzekucji z tego składnika majątkowego;
3) przez zobowiązanego lub osobę występującą w jego imieniu na rachunek organu egzekucyjnego lub wierzyciela w ciągu 180 dni od daty ostatniej czynności egzekucyjnej dokonanej z udziałem zobowiązanego lub osoby występującej w jego imieniu.
§3. 1. Jeżeli uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego, o którym mowa w § 2, przysługuje za kwoty uzyskane w wyniku czynności dokonanych przez jednego lub kilku egzekutorów w ramach zespołu egzekucyjnego ustanowionego zarządzeniem naczelnika urzędu skarbowego, ich wynagrodzenie wynikające z tego uprawnienia ustala się w równych częściach.
2. Zespół egzekucyjny, o którym mowa w ust. 1, może obejmować wszystkich lub część członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, z wyłączeniem komornika skarbowego.
§ 4. Łączne wynagrodzenie prowizyjne członka korpusu służby cywilnej, ustalone zgodnie z § 1 — 3 nie może przekroczyć miesięcznie czterokrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 5. Komornikowi skarbowemu przysługuje uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego w wysokości stanowiącej średnią wynagrodzeń prowizyjnych przysługujących pracownikom zatrudnionym w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego.
§ 6. Wynagrodzenie prowizyjne wypłaca się w okresach miesięcznych do 10 dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym nabyto do niego uprawnienie.
§ 7. Najniższe wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 4 ustala się z zastosowaniem najniższego mnożnika kwoty bazowej określonego w przepisach w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej.
§ 8. Z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia wygaśnięciu ulegają uprawnienia do wynagrodzenia prowizyjnego za osobiste wykonanie czynności, o których mowa w § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 76, poz. 506 i Nr 249, poz. 1858).
§ 9. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r.



Co oni tam jarają czy biorą że takie buble piszą.
inspektor                    



Propozycje przepisów regulujących zasady przyznawania wynagrodzenia prowizyjnego pracownikom komórek egzekucyjnych urzędów skarbowych (projekt z 26.08.2013 roku)

§ 1. 1. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, z wyłączeniem komornika skarbowego, przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2,8 % kwot uzyskanych przez niego w wyniku załatwiania przydzielonych mu spraw egzekucyjnych obejmujących należności pieniężne wraz z odsetkami z tytułu niezapłacenia należności w terminie, kosztami upomnienia oraz kosztami egzekucyjnymi.


§ 9. W przypadku zwrotu uzyskanych kwot zobowiązanemu wskutek wszczęcie lub prowadzenia egzekucji albo zabezpieczenia przez organ egzekucyjny niezgodnie z prawem wynagrodzenia prowizyjnego nie wypłaca się, a wypłacone podlega potrąceniu z kolejnej wypłaty wynagrodzenia prowizyjnego lub zwrotowi.


Ciekawe jak mądre głowy wyliczyły te 2,8 %? Ktoś ma pomył?
Już widzę jak sprawy "śmierdzące" będą załatwiane żeby później zwracać kasę i to może jeszcze z odsetkami, bo NUS nie zabraknie z takimi pokusami. :zygi:
Reszta projektu też pozostawia wiele do życzenia. :mur:

____________________________________
Należy mieć: siłę, aby zmienić to, co się da; cierpliwość, aby przeczekać to, na co nie ma się wpływu oraz mądrość, aby odróżnić jedno od drugiego.


29 sie 2013, 20:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA05 lut 2013, 00:00

 POSTY        11
Post Re: Co z prowizjami?
juron                    



Jako były inspektor w EA podpisuję się pod tym obiema rękami. Zwłaszcza legalizacja "spółdzielni" mi się podoba. Stworzenie rejonów - spółdzielni inspektor-poborca, oznacza wyeliminowanie podgryzania się pomiędzy jednym a drugim. I w końcu będzie współpraca - a nie dziecinada - szarpanina o tytuły pt "ja pierwszy go zobaczyłem". albo "już jestem umówiony na kasowanie w gotówce"

Żeby wyeliminować zjawiska o których piszesz wystarczy przejść na system tzw "egzekutorów" oraz w zarządzeniach NUSa odpowiednio uregulować reguły działania tychże. Nie mam pojęcia jak oni wyliczyli tę kwotę 2,8%, ale dla poborców, którzy działają w małych i średnich US może ona być skutecznie demotywująca do pracy. Zespół? A po co w takim razie teraz miałby się inspektor łączyć w zespół z poborcą skoro sam może ściągnąć znacznie więcej? A już górne ograniczenie prowizji do 4x mnożnik (nota bede nie zmieniany od wieluuuu laaaaat) dopiero spowoduje patologie. W czasach kiedy trzeba się tłumaczyć z efektywności niemal codziennie rozporządzenie w takim kształcie zamiast motywować do pracy będzie skutecznie demotywować. Wyobraźmy sobie sytuację, w której zespół złożony z 5-ciu egzekutorów dostaje pierwszego dnia miesiąca tytuł na dużą bańkę (milion zł) i w wyniku szybkiego zajęcia rachunku już na drugi dzień wszyscy oni mają maksymalną prowizję. Czy myślicie, że ludzka natura będzie ich pchała do tego, aby kiwnąć chociaż palcem w celu ściągnięcia jeszcze czegokolwiek w danym miesiącu? Komornik też będzie "średnio" w tym zainteresowany. A już niektóre tłumaczenia z tego projektu wyglądają jak pisane typowo "na siłę", bo co ma niby oznaczać "nieefektywnego wykorzystania czasu pracy na czynności pomocnicze związane z wykazaniem prawa do wynagrodzenia prowizyjnego i jego wyliczeniem"? Wprawiony pracownik i komornik poświęcają na tę czynność max 1 godzinę pracy w miesiącu. To już lepiej było by nie mijać się z prawdą i napisać uzasadnienie takie jakie jest na prawdę, czyli "róbcie jak najwięcej aż do śmierci, tylko przypadkiem nie zaróbcie za dużo". Owszem, nie twierdzę że zmiany nie są potrzebne, ale ten projekt jest w mojej opinii nakierowany na skok na wydatki związane z prowizjami a nie na poprawę efektywności. Pewnie pomoże on wielu inspektorom w małych ośrodkach, ale w tych największych (które to przecież ściągają największe kwoty do budżetu) spowoduje jeszcze większe patologie, niż są obecnie i skutecznie zdemotywuje do pracy. A przy takich stawkach, to już nikt poborcy w terenie albo zajmującego ruchomości nie uświadczy.


29 sie 2013, 20:52
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 kwi 2006, 13:31

 POSTY        905

 LOKALIZACJAUS Polska
Post Re: Co z prowizjami?


§ 9. W przypadku zwrotu uzyskanych kwot zobowiązanemu wskutek wszczęcie lub prowadzenia egzekucji albo zabezpieczenia przez organ egzekucyjny niezgodnie z prawem wynagrodzenia prowizyjnego nie wypłaca się, a wypłacone podlega potrąceniu z kolejnej wypłaty wynagrodzenia prowizyjnego lub zwrotowi.

Jak się to ma do Kodeksu pracy?


Rozdział Ia
Wynagrodzenie za pracę
Art. 78. § 1. Wynagrodzenie za pracę powinno być tak ustalone, aby odpowiadało w szczególności rodzajowi wykonywanej pracy i kwalifikacjom wymaganym przy jej wykonywaniu, a także uwzględniało ilość i jakość świadczonej pracy.
§ 2. W celu określenia wynagrodzenia za pracę ustala się, w trybie przewidzianym w art. 771-773, wysokość oraz zasady przyznawania pracownikom stawek wynagrodzenia za pracę określonego rodzaju lub na określonym stanowisku, a także innych (dodatkowych) składników wynagrodzenia, jeżeli zostały one przewidziane z tytułu wykonywania określonej pracy.
Art. 80. Wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną. Za czas niewykonywania pracy pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia tylko wówczas, gdy przepisy prawa pracy tak stanowią.
Art. 81. § 1. (64) Pracownikowi za czas niewykonywania pracy, jeżeli był gotów do jej wykonywania, a doznał przeszkód z przyczyn dotyczących pracodawcy, przysługuje wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania, określonego stawką godzinową lub miesięczną, a jeżeli taki składnik wynagrodzenia nie został wyodrębniony przy określaniu warunków wynagradzania - 60% wynagrodzenia. W każdym przypadku wynagrodzenie to nie może być jednak niższe od wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, ustalanego na podstawie odrębnych przepisów.
§ 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, przysługuje pracownikowi za czas niezawinionego przez niego przestoju. Jeżeli przestój nastąpił z winy pracownika, wynagrodzenie nie przysługuje.
§ 3. Pracodawca może na czas przestoju powierzyć pracownikowi inną odpowiednią pracę, za której wykonanie przysługuje wynagrodzenie przewidziane za tę pracę, nie niższe jednak od wynagrodzenia ustalonego zgodnie z § 1. Jeżeli przestój nastąpił z winy pracownika, przysługuje wyłącznie wynagrodzenie przewidziane za wykonaną pracę.
§ 4. Wynagrodzenie za czas przestoju spowodowanego warunkami atmosferycznymi przysługuje pracownikowi zatrudnionemu przy pracach uzależnionych od tych warunków, jeżeli przepisy prawa pracy tak stanowią. W razie powierzenia pracownikowi na czas takiego przestoju innej pracy, przysługuje mu wynagrodzenie przewidziane za wykonaną pracę, chyba że przepisy prawa pracy przewidują stosowanie zasad określonych w § 3.
Art. 82. § 1. Za wadliwe wykonanie z winy pracownika produktów lub usług wynagrodzenie nie przysługuje. Jeżeli wskutek wadliwie wykonanej pracy z winy pracownika nastąpiło obniżenie jakości produktu lub usługi, wynagrodzenie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu.
§ 2. Jeżeli wadliwość produktu lub usługi została usunięta przez pracownika, przysługuje mu wynagrodzenie odpowiednie do jakości produktu lub usługi, z tym że za czas pracy przy usuwaniu wady wynagrodzenie nie przysługuje.
Rozdział II
Ochrona wynagrodzenia za pracę
Art. 87. § 1. (66) Z wynagrodzenia za pracę - po odliczeniu składek na ubezpieczenia społeczne oraz zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych - podlegają potrąceniu tylko następujące należności:
1)        sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na zaspokojenie świadczeń alimentacyjnych,
2)        sumy egzekwowane na mocy tytułów wykonawczych na pokrycie należności innych niż świadczenia alimentacyjne,
3)        zaliczki pieniężne udzielone pracownikowi,
4)        kary pieniężne przewidziane w art. 108.
§ 2. Potrąceń dokonuje się w kolejności podanej w § 1.
§ 3. Potrącenia mogą być dokonywane w następujących granicach:
1)        w razie egzekucji świadczeń alimentacyjnych - do wysokości trzech piątych wynagrodzenia,
2)        w razie egzekucji innych należności lub potrącania zaliczek pieniężnych - do wysokości połowy wynagrodzenia.
§ 4. Potrącenia, o których mowa w § 1 pkt 2 i 3, nie mogą w sumie przekraczać połowy wynagrodzenia, a łącznie z potrąceniami, o których mowa w § 1 pkt 1 - trzech piątych wynagrodzenia. Niezależnie od tych potrąceń kary pieniężne potrąca się w granicach określonych w art. 108.
§ 5. (67) Nagroda z zakładowego funduszu nagród(68), dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz należności przysługujące pracownikom z tytułu udziału w zysku lub w nadwyżce bilansowej podlegają egzekucji na zaspokojenie świadczeń alimentacyjnych do pełnej wysokości.
§ 6. (69) (uchylony).
§ 7. Z wynagrodzenia za pracę odlicza się, w pełnej wysokości, kwoty wypłacone w poprzednim terminie płatności za okres nieobecności w pracy, za który pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia.
§ 8. (70) Potrąceń należności z wynagrodzenia pracownika w miesiącu, w którym są wypłacane składniki wynagrodzenia za okresy dłuższe niż 1 miesiąc, dokonuje się od łącznej kwoty wynagrodzenia uwzględniającej te składniki wynagrodzenia.


30 sie 2013, 13:31
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 16:55

 POSTY        23
Post Re: Co z prowizjami?
Proszę mi wytłumaczyć na czym polega rewelacja egzekucji .Według mojego  rozumowania to za przyjście do pracy pobiera się wynagrodzenie ,a za jakiekolwiek wykonane zadania wynikające z zakresu obowiązku w dziale egzekucji na danym stanowisku , prowizję .Czy w urzędach skarbowych na innych stanowiskach też dostaje się prowizję czy tylko gołą wypłatę. :za2:


30 sie 2013, 16:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 kwi 2012, 11:16

 POSTY        52
Post Re: Co z prowizjami?
Tak to już jest  :blush:  To chyba najlepiej płatne "szeregowe" stanowiska w całej administracji skarbowej (no może za wyjątkiem radców w izbach jak trafi się sprawa przed NSA z wysoką wartością przedmiotu sporu).


30 sie 2013, 16:19
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA26 sie 2011, 16:35

 POSTY        2
Post Re: Co z prowizjami?
§ 3 ust.2 "Część wynagrodzenia prowizyjnego przypadająca na członka zespołu ulega zmniejszeniu proporcjonalnie do czasu jego nieobecności w pracy, za który przysługuje mu prawo do świadczeń z ubezpieczenia społecznego, wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego, wynagrodzenia za czas zwolnienia od pracy oraz za czas niewykonywania pracy, gdy przepisy przewidują zachowanie prawa do wynagrodzenia."

Jak należy powyższe rozumieć? Np. jest 3-osobowy zespół, który wypracował np. 2000 zł prowizji (do podziału na 2 osoby, bo 3 osoba była przez cały miesiąc na urlopie wypoczynkowym). Czy ta 3 osoba nie dostanie żadnej prowizji za miesiąc, w którym przebywała na urlopie wypoczynkowym? Jak się to ma do przepisów Kodeksu pracy (urlop wypoczynkowy jest przecież obowiązkowy)?


30 sie 2013, 16:54
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA28 maja 2009, 17:34

 POSTY        89
Post Re: Co z prowizjami?
komor78                    



Jak się to ma do przepisów Kodeksu pracy (urlop wypoczynkowy jest przecież obowiązkowy)?



Urlop wypoczynkowy jest obowiązkowy, ale wynagrodzenie prowizyjne za urlop już nie, ja tak to rozumię


30 sie 2013, 17:09
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1110 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 80  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: