58 ponieważ każda następna cyfra jest powiększona od poprzedniej o sumę cyfr z poprzedniej liczby i tak: 1+1=2 11+2=13 1+3=4 13+4=17 1+7=8 17+8=25 2+5=7 25+7=32 3+2=5 32+5=37 3+7=10 37+10=47 4+7=11 47+11=58
04 kwi 2013, 17:01
Re: Gimnastyka umysłu
Hej. Powoli ruszamy z gimnastyką. Mam do Was pytanie co sądzicie o testach ,,arslege" czy warto je wykupić i na nich ćwiczyć?
05 kwi 2013, 18:26
Re: Gimnastyka umysłu
olusia
Hej. Powoli ruszamy z gimnastyką. Mam do Was pytanie co sądzicie o testach ,,arslege" czy warto je wykupić i na nich ćwiczyć?
Szczerze to mam mieszane uczucia, bo niby dobrze sobie to wszystko przećwiczyć, ale w pewnym momencie te same pytania zaczynają się często powtarzać, np. w 100 pytaniach 10 razy będziesz miał to samo i to najczęściej jakieś bardzo proste. Z rozmów z innymi zdającymi wynikało też np., że ja robiłam testy ze skutecznością ok 60 %, inni mieli ok 90%, ale na prawdziwym egzaminie zawalili teorię, w przeciwieństwie do mnie. Na pewno będzie to jakaś pomoc ale niech to nie będzie podstawa Moja nauka polegała na tym, że jak czytałam pierwszy raz ustawy, to od razu zapisywałam sobie z co ważniejszych rzeczy pytania i próbowałam od razu zapamiętać odpowiedź. Po kilku dniach wracałam do pytań i wtedy widziałam ile pamiętam a ile już wywietrzało mi z głowy.
05 kwi 2013, 18:43
Re: Gimnastyka umysłu
martazt
olusia
Hej. Powoli ruszamy z gimnastyką. Mam do Was pytanie co sądzicie o testach ,,arslege" czy warto je wykupić i na nich ćwiczyć?
Szczerze to mam mieszane uczucia, bo niby dobrze sobie to wszystko przećwiczyć, ale w pewnym momencie te same pytania zaczynają się często powtarzać, np. w 100 pytaniach 10 razy będziesz miał to samo i to najczęściej jakieś bardzo proste. Z rozmów z innymi zdającymi wynikało też np., że ja robiłam testy ze skutecznością ok 60 %, inni mieli ok 90%, ale na prawdziwym egzaminie zawalili teorię, w przeciwieństwie do mnie. Na pewno będzie to jakaś pomoc ale niech to nie będzie podstawa Moja nauka polegała na tym, że jak czytałam pierwszy raz ustawy, to od razu zapisywałam sobie z co ważniejszych rzeczy pytania i próbowałam od razu zapamiętać odpowiedź. Po kilku dniach wracałam do pytań i wtedy widziałam ile pamiętam a ile już wywietrzało mi z głowy.
Dzięki za szybką odpowiedź, kurcze te ustawy są takie obszerne i wydaje mi się wszystko ważne..nie wiem jak to ugryźć.. nie mam weny twórczej jak to wszystko ogarnąć. Ile czasu się uczyłaś.
05 kwi 2013, 19:08
Re: Gimnastyka umysłu
Obecnie Arslege udostępniło darmowy pakiet pytań z prawa konstytucyjnego. Jest tam 968 pytań. Trzeba tylko się zarejestrować lub zalogować. Można spróbować i sprawdzić czy taki system nauki komuś odpowiada.
05 kwi 2013, 21:15
Re: Gimnastyka umysłu
Odpowiedz do zadania z poprzedniej strony
58 Metis
Dziękuję za informację w sprawie darmowego testu z konstytucji na arslege.
Macie jakieś sposoby aby poćwiczyć słówka z testu umiejętności. Odszukałam ostatnio słownik wyrazów obcych Kopalińskiego, ale nie mam przekonania, ze to będzie skuteczna metoda. Wiem, wiem - te testy trzeba robić na wyczucie - ale... zapytać zawsze warto
Mam do Was Forumowicze prośbę, może pochwalicie się kto ile ustaw już przerobił bo może jak ktoś mi napisze, że np. 5, 7 to się zmobilizuję i wezmę się za ustawy Ponadto mam prośbę czy ktoś napisze mi jak przełknął Finanse publiczne. Ja próbowałam w zeszłym roku to zrobić i za nic w świecie mój mózg tego nie przyswoi. Zastanawiam się nad jakimś dobrym opracowaniem tej ustawy ale na nic się nie natknęłam. Jeżeli ktoś ma coś takiego to poproszę o wsparcie. Będę wdzięczna
06 kwi 2013, 16:38
Re: Gimnastyka umysłu
Coś źle wysłałam, jeszcze raz: a-18, b-10-c-58, d-72, e-15
06 kwi 2013, 19:26
Re: Gimnastyka umysłu
Moje propozycje: a)18 do każdej kolejnej dodajemy 5, b)10, mnożymy I i II liczbę razy 2 itd., c) 48, każdą kolejną liczbę zwiększamy w/g ciągu liczbowego 6,7,8,9,10,11, d) nie wiem jak? e) 15, sekwencja o 2 o 3, o 2 o 3 itd.
Ja jestem na na samym początku czytania...też bardzo proszę o streszczenie ustawy o finansach publicznych, jeżeli ktoś posiada. Czy ktoś ma już opracowane dane statystyczne?
Ostatnio edytowano 06 kwi 2013, 21:44 przez olusia, łącznie edytowano 2 razy
06 kwi 2013, 21:43
Re: Gimnastyka umysłu
Metis
Ponadto mam prośbę czy ktoś napisze mi jak przełknął Finanse publiczne. Ja próbowałam w zeszłym roku to zrobić i za nic w świecie mój mózg tego nie przyswoi. Zastanawiam się nad jakimś dobrym opracowaniem tej ustawy ale na nic się nie natknęłam. Jeżeli ktoś ma coś takiego to poproszę o wsparcie. Będę wdzięczna :wub:
Ja mam swoje opracowanie z finansów i naruszenia dyscypliny. Ma 23 strony (20 stron Finansów i 3 strony kompendium z dyscypliny). Kiedyś wysłałam je na wspólną skrzynkę, ale nie wiem czy jeszcze tam jest. Na pewno jest też na Chomiku. W sumie to spróbuję to też tutaj wrzucić.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
07 kwi 2013, 05:47
Re: Gimnastyka umysłu
co do rozwiązania to zgadzam się z Olusią, też mi tak wyszły wyliczenia
07 kwi 2013, 09:01
Re: Gimnastyka umysłu
olusia
Moje propozycje: a)18 do każdej kolejnej dodajemy 5, b)10, mnożymy I i II liczbę razy 2 itd., c) 48, każdą kolejną liczbę zwiększamy w/g ciągu liczbowego 6,7,8,9,10,11, d) nie wiem jak? e) 15, sekwencja o 2 o 3, o 2 o 3 itd.
Ja jestem na na samym początku czytania...też bardzo proszę o streszczenie ustawy o finansach publicznych, jeżeli ktoś posiada. Czy ktoś ma już opracowane dane statystyczne?
a co do odp. d) do każdej różnicy pomiędzy cyframi dodajesz liczbę 5...
07 kwi 2013, 09:04
Re: Gimnastyka umysłu
Muszę powiedzieć, że niektóre uzasadnienia, podane przez Olusię i Akinom są inne od moich ale są dobre (może i lepsze od moich ) i to jest fajne, że w niektórych zadaniach jest kilka sposobów aby dojść do prawidłowego wyniku. Odpowiedzi z moim uzasadnieniem: a) 3, 8, 13, ..., 23, 28, 33 18 bo liczby kończą się na przemian cyframi 3, 8, 3, 8...
b) 4, 8, 5, ..., 7, 14, 11 10 bo pierwszą mnożymy przez 2 i od wyniku odejmujemy 3 4x2=8 8-3=5 5x2=10 10-3=7 itd. lub są też pary 4,8; 5,10; 7,14;
c) 8, 14, 21, 29, 38, ..., 59 48 bo każdą kolejną liczbę zwiększamy w/g ciągu liczbowego 6,7,8,9,10,11 - tak samo jak Olusia
d) 2, 6, 15, 29, 48, ..., 101 72 bo liczby zwiększają się o następujące liczby 4, 9, 14, 19, 24, 29 2+4=6 6+9=15 15+14=29 29+19=48 48+24=72 72+29=101 i tak jak w przypadku a liczby, które dodajemy kończą się na przemian cyframi 4, 9, 4, 9...
e) 5, 7, 10, 12, ..., 17, 20 15 bo co druga cyfra rośnie o 5. Mam nadzieję, że zrozumiale to wyjaśniłam .
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników