Teraz jest 06 wrz 2025, 20:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Koszty upomnienia w 2012 r. 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA13 sie 2010, 14:08

 POSTY        5
Post Koszty upomnienia w 2012 r.
bardzo proszę napiszcie jak będziecie postępować z kosztami upomnienia w 2012r. po wykresleniu § 5 zarządzenia Ministra Finansów Nr 54 z dnia 23.12.2010r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych .... (Dz.Urz. MF Nr 15 poz. 62).  Począwszy od 2012r. zniknął zapis o treści: Jeżeli realizacja zobowiązania podatkowego następuje po doręczeniu zobowiązanemu upomnienia lub po wszczęciu egzekcuji administracyjnej, w pierwszej kolejności pokrywa sie koszty upomnienia, a pozostałą kwotę dzieli się na pokrycie należności głównej i należnych odsetek zazwłokę, według zasad okreslonych w art. 55 § 2 OP.


17 sty 2012, 09:22
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 07:11

 POSTY        67
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Mamy pobierać po zaksięgowaniu kwoty głównej i odsetek. Tak jest na dzień dzisiejszy. Na dobrą sprawę w art. 55 § 2 OP nie ma wzmianki o kosztach upomnienia, więc na upartego możnabyłoby nie pobierać tej kwoty z wpłaty. Normalnie dobrowolność w płaceniu - kto chce płaci te 8,80 a kto nie - to ma odpuszczone grzechy.


17 sty 2012, 09:35
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA30 cze 2011, 09:36

 POSTY        1
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Moim zdaniem zarządzenia nr 54 rozstrzyga sprawę niezrealizowanych kosztów upomnienia. Skoro konto 285 Ma (§37 ust 2)wykazuje saldo m.in. naleleżnych a niezrealizowanych z tytułu przypisu kosztów upomnienia, a § 2 ust 6 tegoż zarządzenia pozwala na przypisywanie lub odpisywanie kosztów upomnienia, to w przypadkach niezapłacenia przez Podmiot  należnych kosztów upomnienia należy je przypisać na koncie szczegółowym Podatnika (dokument POLTAX: ODS-D rodzaj 6), gdyż korespondencja z kontem 271 i egzekwować w myśl ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Oczywiście jest pytanie o ekonomikę działania (8,80)???
Pozdrówko  pije-===[


18 sty 2012, 09:58
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA04 gru 2011, 18:48

 POSTY        93
Post Księgowanie na koszty upomnień - RP
Witam,
Pojawiła się u nas informacja, iż w jakimś rozporządzeniu MF uchylono artykuł, który mówił o tym, że księgując wpłaty, w pierwszej kolejności pobieramy koszty upomnienia.
Znacie sprawe? U nas kierownik rzucił hasło, a my się głowimy :mur:
Jeśli to prawda to może to doprowadzić do znacznego zmniejszenia poboru tychże kosztów, jeśli np będziemy księgować wpłatę podatnika (100,00 zł) na zaległość w kwocie 100,00 zł, gdzie koszty upomnienia są należne, a tutaj akurat nie wychodzą odsetki, to księgując najpierw na należność główną zlikwidujemy przypis wiążąc go w całości z wpłatą, tym samym koszty upomnienia pójdą w zapomnienie.
I jak to się ma do prób osiągnięcia wzrostu ściągalności podatków?


19 sty 2012, 22:31
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA18 maja 2009, 07:11

 POSTY        67
Post Re: Księgowanie na koszty upomnień - RP
Proszę http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=2523.


19 sty 2012, 22:41
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA01 sty 2010, 19:00

 POSTY        27
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
przeczytać należy zapis art. 15 uopea - moim zdaniem koszty upomnienia są należne po skutecznym jego doręczeniu i można je dochodzić po dokonaniu przypisu - nie odpuszczałbym zaniechania poboru kosztów upomnienia, tym bardziej że stanowią dochody Budżetu Państwa. Słusznie zauważono, że funkcjonowanie konta syntetycznego 285 w księgach - potwierdza powstanie należności wobec Budżetu -  skoro tak należałoby je zrealizować. Brak rozwiązania technicznego nie zwalnia od zaniechania poboru tych kosztów.

Proponuje przeanalizować przykład:
- 1. doręczono upomnienie - wpłata po doręczeniu  ale przed wystawieniem tytułu - koszty się nie wygenerują.
-2. wpłata na konto RP po doręczeniu upomnienia i wystawieniu tytułu wykonawczego - RP urealnia do zera tytuł - a Egzekucja windykuje koszty upomnienia wykazane na drugiej stronie tytułu.

W obu przypadkach koszty są należne - problem jak je zwindykować w opisanym 1 pkt.  - byłbym ostrożny żeby zaniechać ich poboru - dyscyplina finansów.....


21 sty 2012, 13:26
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA04 gru 2011, 18:48

 POSTY        93
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Bardzo bym prosił o zaprezentowanie waszego obecnego sposobu postępowania w zakresie księgowania na poczet kosztów upomnień, a także, a może przede wszystkim poproszę o info skąd wiecie o tym, że ten zapis został wykreślony z rozporządzenia ? Nigdzie nie mogę znaleźć źródła.


31 sty 2012, 20:40
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA28 lut 2008, 17:31

 POSTY        55
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Eh.............. jeżeli masz dostęp do lexa albo podobnego programu to sobie  prześledź  § 5 zarządzenia Ministra Finansów Nr 54 z dnia 23.12.2010r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych (Dz.Urz. MF Nr 15 poz. 62), jeżeli nie masz dostępu do owych dobrodziejstw, a podejrzewam, że raczej nie to wejdź na stronę Sejmu i tam też będzie powyższe zarządzenie, i jego nowelizacja.(o ile strona działa  :rotfl:). A jak postępować .....


31 sty 2012, 20:51
Zobacz profil
Zaawansowany

 REJESTRACJA04 gru 2011, 18:48

 POSTY        93
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Znalazłem tą nowelizację zarządzania, dzięki za info ;)
Otóż tak się składa, ze mam dostęp do Lexa, tylko, że jak sprawdzałem tam jeszcze wczoraj to zarządzanie nr 54 to stan obowiązujący na dzień 30.01.2011 r. zawierał § 5 więc stąd moje wątpliwości :mur:  Cóż, albo Lex jest słabo aktualizowany, albo coś przeoczyłem :czytaj:

Pozostaje jednak nadal aktualne pytanie o sposób postępowania w tej kwestii, czy otrzymał ktoś może jakieś wytyczne? Słyszałem, że część urzędów z uwagi na brak owych wytycznych postępuje tak jak przed zmianą przepisów...


31 sty 2012, 21:28
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 gru 2006, 14:38

 POSTY        68
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Radzę: Korzystaj w takich świeżych sprawach z lexa online , tam jest wszystko na bieżąco.


31 sty 2012, 21:34
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA30 lis 2007, 12:59

 POSTY        101
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Witam! bardzo proszę o radę jak prawidłowo wprowadzić koszty upomnienia na formularzu ODS-D. problem jest w tym że po wprowadzeniu powodu 6 ( koszty upomnień ) i wpisaniu kwoty 8,80 system pokazuje błąd i chce kwoty 9,00 zl. O co chodzi, przeciez koszty upomnień nie podlegają zaokrągleniu. Proszę o informację czy mieliście takie przypadki. Dodam że chodzi o decyzję o przerzuceniu odpowiedzialności na spadkobiercę.
Pozdrawiam!


04 kwi 2013, 07:18
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA06 mar 2008, 06:44

 POSTY        25
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Szczerze powiedziawszy nie wiem, czy w któryś US została podjęta decyzja o wprowadzaniu kosztów upomnienia.


04 kwi 2013, 20:23
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA30 lis 2007, 12:59

 POSTY        101
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Ale dlaczego, przecież zgodnie z ordynacją spadkobierca odpowiada również za koszty upomnienia!  :mellow:


05 kwi 2013, 07:53
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA14 paź 2014, 07:03

 POSTY        81
Post Re: Koszty upomnienia w 2012 r.
Czy ktoś wie co teraz robimy z wpłatą jeśli nie pokrywa kosztów upomnienia? ekonomika działania uległa trochę zmianie z powodu zwiększenia kosztów upomnienia z 8,80 na 11,60, ale po co komu taka papierkowa robota jeśli można by po prostu załatwić sprawę postanowieniem o zarachowaniu wpłaty.


31 paź 2014, 11:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron