Teraz jest 11 wrz 2025, 13:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5295 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 379  Następna strona
Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami 
Autor Treść postu
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA30 gru 2013, 11:08

 POSTY        223
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
qubap                    



I tak w przypadku złożenia deklaracji nawet 02.06 za maj, jeżeli usługa była wykonana (większość stanowisk jest taka, że jeżeli opłatę wnosi się miesięcznie to usługa jest traktowana jako wykonana z ostatnim dniem miesiąca) nadpłaty nie stwierdza się. Robimy odpis na podstawie deklaracji i przypis na podstawie PK, lub jakiegoś dodatkowego naliczenia.


Mam pytanie jak technicznie ogarnąć te nie stwierdzenie nadpłaty? Chodzi tu o klasyczny przypadek, w czerwcu wpływa deklaracja, że od maja zmniejszyła się liczba osób zamieszkałych, maj oczywiście opłacony - czyli nie stwierdzam nadpłaty... i teraz jak to technicznie robimy w programach? W programie wymiarowym robię odpis od maja i robię przypis w maju na podstawie PK (co należy wpisać w treści PK?) w księgowości?, czy po prostu omijam te akrobacje i w wymiarze robię nowe naliczenie od czerwca? Te wszystkie zapisy to jedne wielkie utrudnianie życia zobowiązanym i pracownikom, którzy muszą to wszystko jakoś ogarnąć  :huh:


15 cze 2015, 18:22
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
ramzi84                    



Mam pytanie jak technicznie ogarnąć te nie stwierdzenie nadpłaty? Chodzi tu o klasyczny przypadek, w czerwcu wpływa deklaracja, że od maja zmniejszyła się liczba osób zamieszkałych, maj oczywiście opłacony - czyli nie stwierdzam nadpłaty... i teraz jak to technicznie robimy w programach? W programie wymiarowym robię odpis od maja i robię przypis w maju na podstawie PK (co należy wpisać w treści PK?) w księgowości?, czy po prostu omijam te akrobacje i w wymiarze robię nowe naliczenie od czerwca? Te wszystkie zapisy to jedne wielkie utrudnianie życia zobowiązanym i pracownikom, którzy muszą to wszystko jakoś ogarnąć  :huh:

Szkolący póki co mówią, że ma nastąpić odpis na podstawie deklaracji - ustawa o rachunkowości - i do tego przypis jako dokument w którym "nie stwierdza się nadpłaty". U mnie technicznie to jeszcze nie funkcjonuje, ale pracuje na DOCu, który te nadpłaty blokuje i ich nie rozlicza. Jedynym technicznym rozwiązaniem jakie jest na dzień dzisiejszy do ogarnięcia jest wprowadzenie ręcznego naliczenia za dany okres. RADIXa nie znam.


15 cze 2015, 18:57
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA30 gru 2013, 11:08

 POSTY        223
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Ja pracuje na programie wymiarowym - GOMiG i księgowość KSZOB - W wymiarze można zrobić odpis na podstawie deklaracji, decyzji - dokument przypisu czyli PK to mógłbym zrobić bezpośrednio w programie księgowym, który też ma opcje przypisu , odpisu itd...(tylko  chyba trzeba by było najpierw zrobić przypis z PK a potem odpis z deklaracji, bo jak zrobie odwrotnie to nadpłata rozliczy mi z automatu kolejną ratę w księgowości.


16 cze 2015, 07:39
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2014, 08:30

 POSTY        55
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Qubap to jak robisz przypisy na te nadpłaty w Docu? jakim dokumentem?


16 cze 2015, 08:12
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
ramzi84                    



Ja pracuje na programie wymiarowym - GOMiG i księgowość KSZOB - W wymiarze można zrobić odpis na podstawie deklaracji, decyzji - dokument przypisu czyli PK to mógłbym zrobić bezpośrednio w programie księgowym, który też ma opcje przypisu , odpisu itd...(tylko  chyba trzeba by było najpierw zrobić przypis z PK a potem odpis z deklaracji, bo jak zrobie odwrotnie to nadpłata rozliczy mi z automatu kolejną ratę w księgowości.
U mnie z kolei taka nadpłata się automatycznie blokuje i można ją rozliczyć już tylko ręcznie.
Estera17                    



Qubap to jak robisz przypisy na te nadpłaty w Docu? jakim dokumentem?
Na szczęście ja tego nie robię. Czekam aż mój merytoryczny zabłyśnie i w jakiś sposób nadpłaty zacznie likwidować.
Co do sposobu można to zrobić z poziomu opłaty -> raport naliczeń opłat i tam dodać naliczenie od-do.
Można do tego wydrukować raport tylko on mało co zawiera. Trzeba napisać do programistów żeby dodali tam chociaż okres obowiązywania.
Na razie innego rozwiązania nie widzę.
Zadam pytanie jak oni to widzą i zobaczymy ;)


16 cze 2015, 08:23
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2014, 08:30

 POSTY        55
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Pytanie jeszcze jest takie co rozumie się pod pojęciem "usługa została wykonana" - Czy faktycznie zebrana ilość śmieci, czy też sam fakt że śmieciarka była gotowa, żeby te śmieci zebrać, czyli przejechała ulicą po drodze, na której stoi dom i śmieci fakt faktem nie zebrała. Bo można uznać, że jak przejechała ulicą to usługa została wykonana a można uznać, że skoro śmieci nie zebrała, albo zebrała je tylko od 1 osoby a nie od 10 to usługa nie została wykonana i stwierdzić tę nadpłatę.


16 cze 2015, 08:25
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Estera17                    



Pytanie jeszcze jest takie co rozumie się pod pojęciem "usługa została wykonana" - Czy faktycznie zebrana ilość śmieci, czy też sam fakt że śmieciarka była gotowa, żeby te śmieci zebrać, czyli przejechała ulicą po drodze, na której stoi dom i śmieci fakt faktem nie zebrała. Bo można uznać, że jak przejechała ulicą to usługa została wykonana a można uznać, że skoro śmieci nie zebrała, albo zebrała je tylko od 1 osoby a nie od 10 to usługa nie została wykonana i stwierdzić tę nadpłatę.
Tzw. usługa abonamentowa. Nie płacisz za faktyczny wywóz a za to że na nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec. W przypadku jeżeli śmieciarka nie zabrała by śmieci bo ktoś zapomniał by wystawić pojemnika to zwracała byś mu za to?
Usługę wykonania albo będziesz traktować jako wykonaną do ostatniego wywozu albo do ostatniego dnia miesiąca. Do mnie bardziej przemawia druga opcja gdyż opłata wnoszona jest również miesięcznie.


16 cze 2015, 08:29
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2014, 08:30

 POSTY        55
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Ten raport niczego poza samą opłatą nie zmieni. Bo on jest istotny tylko jeśli chodzi o opłatę. Jeśli zaś o księgowość to nic nie da. Musi być odpis i przypis a tym narzędziem tego nie zrobisz. A robić dodatkowy przypis na koncie kontrahenta od razu przy odpisie należności wynikającym ze złożenia deklaracji?  Nie wiem.  Z drugiej strony, ktoś w rodzinie umrze, deklaracji nie zmieni się od razu tylko powiedzmy w następnym miesiącu. Dlaczego na tej podstawie ma być wnoszona opłata za kogoś, kto tych śmieci nie wytwarzał. Dla mnie to jest chore. Miało uprościć życie a jak zwykle skomplikowało. Ja na razie staram się robić tak, iże dział merytoryczny nie przyjmuje mi takich deklaracji wstecz. Datę zaistnienia zmiany staramy się dodać taką, żeby te nadpłaty nie powstawały ale jeśli się zdarzy to póki co rozliczam je normalnie. Na przyszły okres u danego kontrahenta.


16 cze 2015, 08:32
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2014, 08:30

 POSTY        55
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
u mnie jest jeszcze lepiej. Bo opłaty są wnoszone kwartalnie. I to do końca pierwszego miesiąca kwartału, więc teraz mam ii kwartał kwiecie n, maj czerwiec. Opłaty zostały wniesione do 30 kwietnia za okres do końca czerwca. I jak mi teraz ktoś zmienia deklarację powiedzmy od czerwca to i tak nadpłatę powinnam stwierdzić.Nie stwierdzałabym jej tylko za sam maj albo kwiecien bądź jeszcze wcześniej.


16 cze 2015, 08:37
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Estera17                    



Ten raport niczego poza samą opłatą nie zmieni. Bo on jest istotny tylko jeśli chodzi o opłatę. Jeśli zaś o księgowość to nic nie da. Musi być odpis i przypis a tym narzędziem tego nie zrobisz. A robić dodatkowy przypis na koncie kontrahenta od razu przy odpisie należności wynikającym ze złożenia deklaracji?  Nie wiem.  Z drugiej strony, ktoś w rodzinie umrze, deklaracji nie zmieni się od razu tylko powiedzmy w następnym miesiącu. Dlaczego na tej podstawie ma być wnoszona opłata za kogoś, kto tych śmieci nie wytwarzał. Dla mnie to jest chore. Miało uprościć życie a jak zwykle skomplikowało. Ja na razie staram się robić tak, iże dział merytoryczny nie przyjmuje mi takich deklaracji wstecz. Datę zaistnienia zmiany staramy się dodać taką, żeby te nadpłaty nie powstawały ale jeśli się zdarzy to póki co rozliczam je normalnie. Na przyszły okres u danego kontrahenta.
Dodając naliczenie w raporcie powstaje przypis/odpis. Więc księgowo się zgadza i nadpłatę można rozliczyć. Wiem bo robiłem takie naliczenia :)
Zgon nie ma tu znaczenia tak samo jak zmniejszenie ilości osób. Nadpłatę możesz stwierdzić tylko w przypadku jeżeli nie zachodzą łącznie przesłanki o których pisałem wcześniej. Nic nie poradzisz takie przepisy.
Estera17                    



u mnie jest jeszcze lepiej. Bo opłaty są wnoszone kwartalnie. I to do końca pierwszego miesiąca kwartału, więc teraz mam ii kwartał kwiecie n, maj czerwiec. Opłaty zostały wniesione do 30 kwietnia za okres do końca czerwca. I jak mi teraz ktoś zmienia deklarację powiedzmy od czerwca to i tak nadpłatę powinnam stwierdzić.Nie stwierdzałabym jej tylko za sam maj albo kwiecien bądź jeszcze wcześniej.
Tak, jeżeli zmienia za czerwiec to robisz odpis. U mnie tu z automatu nadpłata idzie na następny miesiąc.


16 cze 2015, 08:48
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2014, 08:30

 POSTY        55
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Przekonałeś mnie,  tyle że na szkoleniu z RIO byli innego zdania :) ale to wiadomo co RIO to inna opinia.


16 cze 2015, 08:52
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA27 sty 2014, 12:46

 POSTY        85
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Pytania za dychę:

1. Czy mogę wystawić jeden TW na zaległości z 2013 i 2014 r., jeżeli podstawą będą dwie decyzje określające?. Czy można w polu „data wystawienia orzeczenia” wpisać dwie daty?

Podatnikowi wystawiono pierwszą decyzję określającą w 2013 r. za okres od lipca do września 2013 r. Za dalsze okresy były dokonywane przypisy, ale okazało się, że nie były wystawiane kolejne decyzje określające. Czy w związku z tym, koleżanka będzie mogła w 2015 r. wystawić podatnikowi decyzję określającą za okres od października 2013 r. do teraz? I czy wówczas będę mogła wpisać do TW  dwie daty np. 1.10.2013 i 1.06.2015 chociaż tytuł będzie dotyczył tylko zaległości za 2013 i 2014 r.?
Czy koleżanka mogłaby wystawiać decyzje bez oznaczenia okresu, którego ona dotyczy?

2. W deklaracji złożonej przez X wpisane są dwie osoby. 2013 r. jest zapłacony. W styczniu 2014 r. X umiera a jego żona nie chce płacić gdyż deklaracja jest na X a nie na nią, nie odbierała też upomnień, bo były zaadresowane na X a nie na nią. Poprosiłam koleżankę od wymiaru, aby wysłała do tej pani pismo, żeby złożyła nową deklarację. Koleżanka nie pofatygowała się. Teraz zapytałam czy mogłaby tej pani wystawić decyzję określającą a X-owi dokonać odpisu od początku 2014 r. aż do teraz na podstawie aktu zgonu. Koleżanka wciąż mnie zbywa i nic nie robi w tej sprawie, a u mnie rosną zaległości. Proszę powiedzcie czy mogłaby w 2015 r. wystawić tej pani decyzją określającą od początku 2014 r. aż do teraz a X-owi zrobić odpis od początku 2014 r.? Albo chociaż zrobić z urzędu ten odpis? Opłata za 2014 r. jest nie zapłacona.

3. W 2013 r. koleżanka od wymiaru wystawiła decyzja określającą. Decyzja po dwukrotnym awizowaniu potraktowana za doręczoną. Upomnienia również doręczone za dwukrotnym awizowaniem za każdym razem. Teraz okazało się, że podatnik jest w naszej gminie tylko zameldowany, ale mieszka w sąsiedniej gminie. Zaległości są duże, więc należy wystawić TW, ale obawiam się, że postępowanie może być skazane na niepowodzenie i podatnik może wnieść zarzuty. Czy w tym przypadku podatnik może wnieść zarzuty? Jakimi argumentami się posiłkować w razie zarzutów? Był ktoś w takiej sytuacji?

4. Czy jeżeli na zwrotce od upomnienia macie adnotację, że adresat wyprowadził się albo nie przebywa, to zwracacie się do policji o ustalenie adresu? W końcu to nie dwukrotne awizo, a przesyłka nie doręczona stanowi brak podstaw do wszczęcia egzekucji.

Będę bardzo wdzięczna za podpowiedzi.


16 cze 2015, 21:11
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
zakrecona                    



1. Czy mogę wystawić jeden TW na zaległości z 2013 i 2014 r., jeżeli podstawą będą dwie decyzje określające?. Czy można w polu „data wystawienia orzeczenia” wpisać dwie daty?
Podatnikowi wystawiono pierwszą decyzję określającą w 2013 r. za okres od lipca do września 2013 r. Za dalsze okresy były dokonywane przypisy, ale okazało się, że nie były wystawiane kolejne decyzje określające. Czy w związku z tym, koleżanka będzie mogła w 2015 r. wystawić podatnikowi decyzję określającą za okres od października 2013 r. do teraz? I czy wówczas będę mogła wpisać do TW  dwie daty np. 1.10.2013 i 1.06.2015 chociaż tytuł będzie dotyczył tylko zaległości za 2013 i 2014 r.?
Czy koleżanka mogłaby wystawiać decyzje bez oznaczenia okresu, którego ona dotyczy?
Lepiej wystawić tytuł na każdą decyzję osobno. Np w interaktywnym wzorze nie można wpisać dwóch decyzji i dwóch dat. Może to się przenosić na system informatyczny w US i mogą takiego tytułu nie zrealizować.
Po nowelizacji przepisów decyzja może być otwarta tj. określająca tylko OD. W przypadku zaistnienia zmiany właściciel jest zobowiązany do złożenia deklaracji.
zakrecona                    



2. W deklaracji złożonej przez X wpisane są dwie osoby. 2013 r. jest zapłacony. W styczniu 2014 r. X umiera a jego żona nie chce płacić gdyż deklaracja jest na X a nie na nią, nie odbierała też upomnień, bo były zaadresowane na X a nie na nią. Poprosiłam koleżankę od wymiaru, aby wysłała do tej pani pismo, żeby złożyła nową deklarację. Koleżanka nie pofatygowała się. Teraz zapytałam czy mogłaby tej pani wystawić decyzję określającą a X-owi dokonać odpisu od początku 2014 r. aż do teraz na podstawie aktu zgonu. Koleżanka wciąż mnie zbywa i nic nie robi w tej sprawie, a u mnie rosną zaległości. Proszę powiedzcie czy mogłaby w 2015 r. wystawić tej pani decyzją określającą od początku 2014 r. aż do teraz a X-owi zrobić odpis od początku 2014 r.? Albo chociaż zrobić z urzędu ten odpis? Opłata za 2014 r. jest nie zapłacona.
Nie możesz robić naliczenia na właściciela, który zmarł. Powinnaś zrobić odpis z chwilą zgonu (na podstawie aktu zgony albo informacji z ewidencji ludności) i od tej daty nie naliczać. Jeżeli pan X nie chciał złożyć deklaracji tylko na siebie to wszczynasz postępowanie i wystawiasz mu decyzję określającą. Nie ma podstawy do wystawienia upomnienia.
Nie wystawiasz już żadnych dokumentów na nieżyjącą. Jeżeli pozostawiła po sobie długi to wtedy odpowiedzialność spadkobiercy.
zakrecona                    



3. W 2013 r. koleżanka od wymiaru wystawiła decyzja określającą. Decyzja po dwukrotnym awizowaniu potraktowana za doręczoną. Upomnienia również doręczone za dwukrotnym awizowaniem za każdym razem. Teraz okazało się, że podatnik jest w naszej gminie tylko zameldowany, ale mieszka w sąsiedniej gminie. Zaległości są duże, więc należy wystawić TW, ale obawiam się, że postępowanie może być skazane na niepowodzenie i podatnik może wnieść zarzuty. Czy w tym przypadku podatnik może wnieść zarzuty? Jakimi argumentami się posiłkować w razie zarzutów? Był ktoś w takiej sytuacji?
Właściciel jest zobowiązany do ponoszenia opłat. Nie musi na danej nieruchomości zamieszkiwać. Może ją przecież wynajmować. Wszystko tylko powinno być wyjaśnione na etapie postępowania przed wydaniem decyzji. Teraz tytuł i tyle. Jak wniesie zarzuty to wniesie. Będzie podstawa do zmiany naliczenia.
zakrecona                    



4. Czy jeżeli na zwrotce od upomnienia macie adnotację, że adresat wyprowadził się albo nie przebywa, to zwracacie się do policji o ustalenie adresu? W końcu to nie dwukrotne awizo, a przesyłka nie doręczona stanowi brak podstaw do wszczęcia egzekucji.
Teoretycznie to jest błąd doręczenia przesyłki. Doręczający ma ją awizować dwa razy i tyle.
A praktycznie, przynajmniej u mnie, ustala się adres tylko w oparciu o posiadane zbiory danych. Możesz wystąpić z art. 36 np do NUS o wskazanie adresu i majątku, wystawić na adres wskazany przez NUS i przynajmniej na etapie egzekucji nie będzie problemu :)


17 cze 2015, 07:01
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA12 mar 2014, 10:51

 POSTY        139
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Powiedzcie mi czy gdy wystawiam zmieniony TW to wielkości podaje łączne z pierwszej wersji + zwiększenie wielkości, czy tylko kwotę zwiększającą?


17 cze 2015, 07:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5295 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312 ... 379  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron