Witam Nurtuje mnie zagadnienie udzielania pomocy publicznej w zw. z zawieszeniem postępowania egzekucyjnego - abolicja zus dla przedsiębiorcy ? Czy macie już jakieś przetarte szlaki?
A co nas powinna obchodzić pomoc publiczna. To przecież ZUS ewentualnie umarzając zaległości udzieli pomocy publicznej, natomiast, ani umorzenie, ani tym bardziej zawieszenie postępowania egzekucyjnego nie jest pomocą publiczną (wszak umorzenie bądź zawieszenie egzekucji nie ma istotnego wpływu na byt samej zaległości).
Co w przypadku jeśli zawieszono postępowanie egzekucyjne z uwagi na złożenie wniosku o Abolicję, a podatnik składa zeznanie roczne z którego wynika nadpłata? Rachunkowośc ją zwraca czy też wstrzymuje do momemntu wydania decyzji ZUS?
Jak zawiesisz postępowanie to nie możesz wykonywać żadnych czynności, a księgowość nie będzie trzymała nadpłaty bo może kiedyś egzekucja zrobi zajęcie.
Witam Nurtuje mnie zagadnienie udzielania pomocy publicznej w zw. z zawieszeniem postępowania egzekucyjnego - abolicja zus dla przedsiębiorcy ? Czy macie już jakieś przetarte szlaki? :(
Nie dotarło do was pismo z UOKIK w tej sprawie? W skrócie: do zawieszenia należy stosować przepisy o pomocy publicznej, w ocenie UOKIK jedynym możliwym sposobem jest udzielenie tej pomocy jako pomocy de minimis.
Witam Nurtuje mnie zagadnienie udzielania pomocy publicznej w zw. z zawieszeniem postępowania egzekucyjnego - abolicja zus dla przedsiębiorcy ? Czy macie już jakieś przetarte szlaki? :(
Nie dotarło do was pismo z UOKIK w tej sprawie? W skrócie: do zawieszenia należy stosować przepisy o pomocy publicznej, w ocenie UOKIK jedynym możliwym sposobem jest udzielenie tej pomocy jako pomocy de minimis.
Zdanie UOKIK nie jest, póki co, obowiązującą wykładnią prawa. Na razie robimy tak jak ZUS przykazał.
Masz rację niby UOKIK nie jest wykładnią jednak art. 5 ustawy abolicyjnej mówi, że do zawieszenia postępowania egzekucyjnego stosuje się przepisy o pomocy publicznej. Z drugiej strony sama ustawa wskazuje zgodnie z art. 1 pkt 14, że od dnia złożenia wniosku o umorzenie do dnia uprawomocnienia się decyzji postępowanie egzekucyjne ulega zawieszeniu. Więc nadal jesteśmy z ręką w nocniku. Nie wiadomo czy sprawdzać czy podatnik jest w trudnej sytuacji finansowej czy też nie i czy można zawiesić postępowanie czy nie ? Jeśli nie to na jakiej podstawie ? Jeśli tak to skąd wziąć dane do obliczenia EDB ? Temat otwarty. Może ktoś coś wymyślił i ma już jakąś wizję ?
Masz rację niby UOKIK nie jest wykładnią jednak art. 5 ustawy abolicyjnej mówi, że do zawieszenia postępowania egzekucyjnego stosuje się przepisy o pomocy publicznej. Z drugiej strony sama ustawa wskazuje zgodnie z art. 1 pkt 14, że od dnia złożenia wniosku o umorzenie do dnia uprawomocnienia się decyzji postępowanie egzekucyjne ulega zawieszeniu. Więc nadal jesteśmy z ręką w nocniku. Nie wiadomo czy sprawdzać czy podatnik jest w trudnej sytuacji finansowej czy też nie i czy można zawiesić postępowanie czy nie ? Jeśli nie to na jakiej podstawie ? Jeśli tak to skąd wziąć dane do obliczenia EDB ? Temat otwarty. Może ktoś coś wymyślił i ma już jakąś wizję ?
Tak tylko ten przepis nie dotyczy egzekucji, a wierzyciela. W tym przypadku ZUS. To wła
Ja uważam, że powinno się zawieszać takie postępowanie na podstawie art. 56 par. 1 pkt 5 - inne przypadki, a nie na żądanie wierzyciela, bo ZUS nie wnioskuje o to zawieszenie, tylko informuje, że zobowiązany złożył wniosek o umorzenie, celem zawieszenia postępowania zgodnie z ustawą abolicyjną, a poza tym postępowanie ZUS-u raczej na pewno nie skończy się przed upływem roku, więc sami sobie zrobilibyśmy tylko problem co zrobić później. Co do zawieszenia postępowania w przypadku przedsiębiorcy, to uważam, że jak byśmy nie zrobili, to niestety będzie nieprawidłowo, bo ustawa abolicyjna sama sobie zaprzecza - niby nakazuje zawiesić z urzędu, a przy tym daje warunek dotyczący pomocy publicznej, który w przypadku większości przedsiębiorców będzie raczej nie do spełnienia, bo wiadomo, że jak ktoś nie płacił ZUS-u przez kilka lat, to raczej znajduje się w trudnej sytuacji finansowej.
Może i tak, ale jednak sformułowanie jest inne, a obowiązek zawieszenia wynika wprost z ustawy i wniosek ZUS-u w tym zakresie moim zdaniem jest zbędny. Powinni nas tylko poinformować, że zobowiązany złożył do nich wniosek o umorzenie (co też czynią), a to automatycznie powoduje konieczność zawieszenia postępowania egzekucyjnego.
wrzucę kamyczek z rozporządzenia wykonawczego! § 6. ust. 5-7 "5.Jeżeli wierzyciel jest jednocześnie organem egzekucyjnym uprawnionym do stosowania środków egzekucyjnych w ograniczonym zakresie, ale prowadzona przez niego egzekucja okazała się w całości lub w części bezskuteczna, niezwłocznie kieruje odpis tytułu wykonawczego zaopatrzonego w klauzulę o skierowaniu go do egzekucji do właściwego miejscowo naczelnika urzędu skarbowego. 6.Wierzyciel, sporządzając odpis tytułu wykonawczego, oznacza cel, któremu ma służyć, i jego liczbę porządkową. Kierując odpis tytułu wykonawczego do właściwego organu egzekucyjnego lub rekwizycyjnego, wierzyciel określa kwotowo rozmiar egzekucji, jaką ma przeprowadzić ten organ. 7.Wierzyciel przekazuje organowi egzekucyjnemu posiadane informacje o majątku i źródłach dochodu zobowiązanego." Stąd wniosek, że w przypadku ZUS, organem egzekucyjnym do końca jest Dyrektor Oddziału ZUS.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników