Teraz jest 11 wrz 2025, 12:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5295 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 379  Następna strona
Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami 
Autor Treść postu
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA19 mar 2014, 12:51

 POSTY        19
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
belpru                    



czy bank będzie realizować aktualizacje zajęcia dokonana przez fax? czy każdą zmianę trzeba przesyłać im poleconym?


----------------------
Niestety, do banku oprócz faxu trzeba wysłać oryginał aktualizacji -tak już jest :angry2:

qubap                    



pola80                    



Witam, ile Urzędy Skarbowe mają czasu na udzielenie odpowiedzi do wniosku o udzielenie informacji z art.36 i z jakiego to art. wynika?

Co do art. 36 nie ma żadnego terminu ale generalnie obowiązującym terminem w upea jest najczęściej 7 dni. Ja na samym dole w pisemku mam napisane żeby informacje przekazać w tym terminie ale jeżeli chodzi o ZUS to informacja raczej dla mnie ;)

----------------------
No cóż, oni też są zawaleni zapytaniami z różnych gmin - trzeba to zrozumieć

pola80                    



Witam, ile Urzędy Skarbowe mają czasu na udzielenie odpowiedzi do wniosku o udzielenie informacji z art.36 i z jakiego to art. wynika?

---------------------
Ja wysyłam do ZUS i skarbowego - dostaję odpowiedzi czasem po tygodniu ale czasem i dłużej muszę czekać na odpowiedź - tam też pracują ludzie a z racji naszych zapytań etatów im nie przybyło więc musimy być wyrozumiali

belpru                    



obciąża się wierzyciela i co dalej? burmistrz sam sobie płaci na konto dochodów?

własnego wierzyciela zgodnie z ustawą nie obciąża się kosztami

belpru                    



Informujecie zobowiązanego o uchyleniu zajęcia czy możemy sobie to podarować?

ja informuję

ramzi84                    



Czy można  wysłać jednym listem poleconym np. do US kilka wniosków o udzielenie informacji(o kilku zobowiązanych) np. o źródłach dochodu. np. 1 list 10 (osób) wniosków ?

Tak - ile się zmieści w kopertę. Trzeba ograniczać koszty przesyłki. Na zwrotce piszę numer od - do i wysyłam zbiorczo w dwóch kopertach jako tajemnica skarbowa.


02 cze 2014, 17:59
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA12 mar 2014, 10:51

 POSTY        139
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Witam Was:) co w sytuacji gdy dp dłuznika poszły 2 tytuły. Zapłacił z nich tylko nalezności głowne przelewem. tzn jak to rozksięguje na koszty egz i nal gł. to pozostanie mu do zapłaty troche nalezności głownej. Jak informuje go że nie zapłacił jeszcze tyle i tyle...?


03 cze 2014, 08:36
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA19 maja 2009, 08:33

 POSTY        222
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Jakkolwiek
Możesz do niego zadzwonić ;)
Albo zrobić mu nowe zajęcie lub zaktualizować stare.


03 cze 2014, 08:46
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
biurwa1                    



Jakkolwiek
Możesz do niego zadzwonić ;)
Albo zrobić mu nowe zajęcie lub zaktualizować stare.

Podejrzewam że jeszcze zajęcia nie dostał. Jeżeli tak właśnie jest to nie musisz robić nic. Możesz zadzwonić żeby dopłacił resztę, wystawić zajęcie albo poczekać aż uzbiera się więcej i wtedy wystawić zajęcie.


03 cze 2014, 09:45
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA08 maja 2014, 11:12

 POSTY        140
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
napisałam pismo do sądu o rozstrzygnięcie zbiegu z dwoma komornikami,
dokumenty są w sądzie (oryginały)
w międzyczasie dostałam zawiadomienie od komornika że on przejmuje całą egzekucję bo mam tytuł elektroniczny, powinnam mu więc przesłać tytuły
czy w związku z ta informacją mogę napisać do sądu pismo z zwrot dokumentacji?
czy czekać na postanowienie sądu i zwrot dokumentów - tylko że to potrwa ok miesiąca!


03 cze 2014, 12:49
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA03 mar 2008, 11:46

 POSTY        44
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
U nast występujemy do sądu z wnioskiem o umorzenie postępowania o rozstrzygnięcie zbiegu, bo jak tego nie zrobimy to i tak sąd wezie o zajęcie stanowiska


04 cze 2014, 06:16
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
iga1                    



U nast występujemy do sądu z wnioskiem o umorzenie postępowania o rozstrzygnięcie zbiegu, bo jak tego nie zrobimy to i tak sąd wezie o zajęcie stanowiska

W moim przypadku komornik zapomniał że prowadzi epu i dokumenty "przeleżały" tylko w sądzie miesiąc z hakiem. Poinformował o braku podstaw do rozstrzygnięcia zbiegu więc raczej nie masz na co czekać bo czasu szkoda ;)


04 cze 2014, 06:45
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA08 maja 2014, 11:12

 POSTY        140
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
dzięki, napisałam już do sądu, może szybciej wrócą akta,

stosujecie już nowe upomnienia? macie jakiś wzór?


04 cze 2014, 09:44
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA07 sty 2014, 09:18

 POSTY        133
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
mera                    



anulka102                    



działam jako wierzyciel i organ egz. ale mamy jedno konto główne... wpłata była na rach.bank. a część Ł wypełnia się chyba w przypadku pobrania na podstawie kwitariusza na miejscu u zobowiązanego? w kolumnie pokwitowanie wtedy wpisujemy nr z kwitariusza...

Zauważyłam, że macie problemy z jednym rachunkiem, czyli z określeniem, czy jest to wpłata do wierzyciela czy do organu egzekucyjnego. Może dobrym rozwiązaniem byłoby przyjęcie zasady, że przed wszczęciem postępowania egzekucyjnego traktować jako wpłaty do wierzyciela, a po wszczęciu jako wpłaty na rachunek organu egzekucyjnego i w pierwszej kolejności pokrywać koszty egzekucyjne. To tak na marginesie.;)
W części Ł wpisuje się pobrania u zobowiązanego i wpłaty na rachunek egzekucyjny.



u mnie ten problem rozwiązaliśmy w ten sposób, że dla mojej egzekucji zostało założone osobne konto - windykacyjne. Nie ma więc problemu z określeniem czy ktos zapłacił do wierzyciela czy do organu :)


w jaki sposób robicie aktualizację TW?
załóżmy że macie już wystawiony TW, trafia on do egzekucji, przychodzi dłużnik i coś tam wpłaca do wierzyciela

jak wygląda technicznie taka aktualizacja ? nie wiem czy ma to być zrobiony po prostu drugi TW z tym samym numerem ale nowymi kwotami czy w jakiś inny sposób ? i czy aktualizację wierzyciel powinien zrobić również w trakcie postępowania kiedy już zostały podjęte jakieś czynności czy wtedy tylko informuje że dłużnik dokonał wpłaty takiej i takiej i o tyle zmniejsza swoje żądania


Ostatnio edytowano 04 cze 2014, 10:31 przez eleta, łącznie edytowano 2 razy



04 cze 2014, 10:18
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA04 lut 2014, 11:30

 POSTY        1396
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
reniak                    



dzięki, napisałam już do sądu, może szybciej wrócą akta,
stosujecie już nowe upomnienia? macie jakiś wzór?

Z tego co wiem nie ma przepisów przejściowych na stosowanie upomnień. Nie ma też jednolitego wzoru. W rozporządzeniu są określone wymogi które na takim upomnieniu muszą się znajdować. Wysyłając upomnienie po wejściu rozporządzenia, już musi spełniać wymogi z rozporządzenia.
eleta                    



w jaki sposób robicie aktualizację TW?
załóżmy że macie już wystawiony TW, trafia on do egzekucji, przychodzi dłużnik i coś tam wpłaca do wierzyciela
jak wygląda technicznie taka aktualizacja ? nie wiem czy ma to być zrobiony po prostu drugi TW z tym samym numerem ale nowymi kwotami czy w jakiś inny sposób ? i czy aktualizację wierzyciel powinien zrobić również w trakcie postępowania kiedy już zostały podjęte jakieś czynności czy wtedy tylko informuje że dłużnik dokonał wpłaty takiej i takiej i o tyle zmniejsza swoje żądania

Chyba nawet wzór znajdował się na forum.
Możesz pisać nie musisz. Jeżeli masz wierzyciela pod ręką to wpisujesz na tytule wpłatę u wierzyciela i podpis wierzyciela. Jeżeli działasz jako wierzyciel robisz to sama. Jeżeli są dwa osobne wydziały to piszesz jako wierzyciel zwykłe pisemko - aktualizacja tyt. nr 3101.01.01 i piszesz co się zmieniło
(np.
należność za 07/2013 wynosiła 50zł wpłata 50zł pozostało 0,00
należność za 08/2013 wynosiła 50zł wpłata 0,00zł pozostało 50)
Jeżeli już piszę to wymieniam wszystkie pozycje które znajdowały się na tytule bo od każdej jest inny termin naliczania odsetek.
Aktualizację tytułu wystawianą jako drugi tytuł wystawia się w innych przypadkach ;)


04 cze 2014, 10:25
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA07 sty 2014, 09:18

 POSTY        133
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
juz znalazłam :) ale wklejam info jakby ktoś nie wiedział

Rozporządzenie z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. Nr 137, poz. 1541 z późn. zm.) . Zgodnie z § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia, wierzyciel niezwłocznie zawiadamia organ egzekucyjny o każdej zmianie wysokości należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej wygaśnięcia w całości lub w części oraz podaje datę powstania zmiany i jej przyczynę, zawiadamia także o zmianie w stanie należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty.

CZYLI ZWYKŁE PISMO WYSTARCZY

Natomiast § 9 ust. 1b rozporządzenia stanowi, że jeżeli w trakcie postępowania egzekucyjnego zostanie wydane orzeczenie określające lub ustalające inną wysokość należności pieniężnej niż objęta tytułem wykonawczym, wierzyciel niezwłocznie aktualizuje tytuł wykonawczy w ten sposób, że wypełnia pierwszą stronę druku tytułu wykonawczego, a drugą stronę opatruje pieczęcią urzędową oraz podpisem i pieczątką upoważnionej osoby. Dwa egzemplarze tych stron, oznaczone wyrazem "aktualizacja", wierzyciel przesyła organowi prowadzącemu egzekucję.


04 cze 2014, 10:32
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA08 maja 2014, 11:12

 POSTY        140
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
eleta                    



juz znalazłam :) ale wklejam info jakby ktoś nie wiedział

Rozporządzenie z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. Nr 137, poz. 1541 z późn. zm.) . Zgodnie z § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia, wierzyciel niezwłocznie zawiadamia organ egzekucyjny o każdej zmianie wysokości należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej wygaśnięcia w całości lub w części oraz podaje datę powstania zmiany i jej przyczynę, zawiadamia także o zmianie w stanie należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty.

CZYLI ZWYKŁE PISMO WYSTARCZY

Natomiast § 9 ust. 1b rozporządzenia stanowi, że jeżeli w trakcie postępowania egzekucyjnego zostanie wydane orzeczenie określające lub ustalające inną wysokość należności pieniężnej niż objęta tytułem wykonawczym, wierzyciel niezwłocznie aktualizuje tytuł wykonawczy w ten sposób, że wypełnia pierwszą stronę druku tytułu wykonawczego, a drugą stronę opatruje pieczęcią urzędową oraz podpisem i pieczątką upoważnionej osoby. Dwa egzemplarze tych stron, oznaczone wyrazem "aktualizacja", wierzyciel przesyła organowi prowadzącemu egzekucję.


to rozporządzenie już nie obowiązuje od 22 maja 2014


04 cze 2014, 10:36
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA07 sty 2014, 09:18

 POSTY        133
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
qubap                    



reniak                    



dzięki, napisałam już do sądu, może szybciej wrócą akta,
stosujecie już nowe upomnienia? macie jakiś wzór?

Z tego co wiem nie ma przepisów przejściowych na stosowanie upomnień. Nie ma też jednolitego wzoru. W rozporządzeniu są określone wymogi które na takim upomnieniu muszą się znajdować. Wysyłając upomnienie po wejściu rozporządzenia, już musi spełniać wymogi z rozporządzenia.
eleta                    



w jaki sposób robicie aktualizację TW?
załóżmy że macie już wystawiony TW, trafia on do egzekucji, przychodzi dłużnik i coś tam wpłaca do wierzyciela
jak wygląda technicznie taka aktualizacja ? nie wiem czy ma to być zrobiony po prostu drugi TW z tym samym numerem ale nowymi kwotami czy w jakiś inny sposób ? i czy aktualizację wierzyciel powinien zrobić również w trakcie postępowania kiedy już zostały podjęte jakieś czynności czy wtedy tylko informuje że dłużnik dokonał wpłaty takiej i takiej i o tyle zmniejsza swoje żądania

Chyba nawet wzór znajdował się na forum.
Możesz pisać nie musisz. Jeżeli masz wierzyciela pod ręką to wpisujesz na tytule wpłatę u wierzyciela i podpis wierzyciela. Jeżeli działasz jako wierzyciel robisz to sama. Jeżeli są dwa osobne wydziały to piszesz jako wierzyciel zwykłe pisemko - aktualizacja tyt. nr 3101.01.01 i piszesz co się zmieniło
(np.
należność za 07/2013 wynosiła 50zł wpłata 50zł pozostało 0,00
należność za 08/2013 wynosiła 50zł wpłata 0,00zł pozostało 50)
Jeżeli już piszę to wymieniam wszystkie pozycje które znajdowały się na tytule bo od każdej jest inny termin naliczania odsetek.
Aktualizację tytułu wystawianą jako drugi tytuł wystawia się w innych przypadkach ;)


Właśnie metodę pisania po prostu zwykłego pisma praktykowałyśmy u siebie z koleżanka, ale ostatnio rozmawiając z innym urzędem i dziewczynami zajmującymi się egzekucją, dowiedziałam się że podobno robię to źle i ma być aktualizacja tytułu. Wolę się więc upewnić


04 cze 2014, 10:37
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA07 sty 2014, 09:18

 POSTY        133
Post Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
reniak                    



eleta                    



juz znalazłam :) ale wklejam info jakby ktoś nie wiedział

Rozporządzenie z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. Nr 137, poz. 1541 z późn. zm.) . Zgodnie z § 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia, wierzyciel niezwłocznie zawiadamia organ egzekucyjny o każdej zmianie wysokości należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej wygaśnięcia w całości lub w części oraz podaje datę powstania zmiany i jej przyczynę, zawiadamia także o zmianie w stanie należności objętej tytułem wykonawczym wynikającej z jej umorzenia, odroczenia lub rozłożenia na raty.

CZYLI ZWYKŁE PISMO WYSTARCZY

Natomiast § 9 ust. 1b rozporządzenia stanowi, że jeżeli w trakcie postępowania egzekucyjnego zostanie wydane orzeczenie określające lub ustalające inną wysokość należności pieniężnej niż objęta tytułem wykonawczym, wierzyciel niezwłocznie aktualizuje tytuł wykonawczy w ten sposób, że wypełnia pierwszą stronę druku tytułu wykonawczego, a drugą stronę opatruje pieczęcią urzędową oraz podpisem i pieczątką upoważnionej osoby. Dwa egzemplarze tych stron, oznaczone wyrazem "aktualizacja", wierzyciel przesyła organowi prowadzącemu egzekucję.


to rozporządzenie już nie obowiązuje od 22 maja 2014


wiem, ale jak pisałam chodzi o egzekucje już w toku i rzeczy które JUŻ ROBIŁAM - wiec wtedy mnie obowiązywało :)


04 cze 2014, 10:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 5295 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 379  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: