Witam. Pytanie odnośnie zmiany stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W marcu nastąpiła zmiana stawki w mojej gminie następnie wszyscy dostali zawiadomienie. Pewna część osób nie płaci. Powinnam wydać decyzję określającą zaległość. Dowodem w sprawie jest dla mnie zawiadomienie o zmianie. I teraz moje pytania: 1) czy od razu wydaje decyzję określającą zaległość czy najpierw wszczęcie postępowania, możliwość zapoznania z materiałem dowodowym i na końcu ta decyzja? 2) czy po takiej decyzji, kiedy ta się uprawomocni mogę od razu bez wystawiania upomnienia wystawić TW? 3) Czy po wydaniu decyzji na zaległości tj. decyzji zamkniętej mogę wydać decyzje otwartą na poczet przyszłych, że tak powiem zaległości jakie mogą się pojawić? Macie może wzór takiej decyzji na zaległości?
30 paź 2018, 11:58
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
1) czy od razu wydaje decyzję określającą zaległość czy najpierw wszczęcie postępowania, możliwość zapoznania z materiałem dowodowym i na końcu ta decyzja?
Wszczęcie postępowania, potem 7-mio dniowy termin do wypowiedzenia się, a na końcu decyzja. To jest najpoprawniejsza ścieżka. Ja osobiście wysyłam wszczęcie i 7-mio dniowy termin w jednej kopercie, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że SKO uchyli decyzje z tego powodu.
2) czy po takiej decyzji, kiedy ta się uprawomocni mogę od razu bez wystawiania upomnienia wystawić TW?
Tak
§ 2. pkt 2 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 października 2014 r. w sprawie określenia należności pieniężnych, których egzekucja może być wszczęta bez uprzedniego doręczenia upomnienia (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 131) Egzekucja administracyjna może być wszczęta bez uprzedniego doręczenia upomnienia w przypadku, gdy dotyczy należności pieniężnych, których obowiązek uiszczenia powstaje z mocy prawa, a wysokość tych należności została określona w ostatecznym orzeczeniu;
3) Czy po wydaniu decyzji na zaległości tj. decyzji zamkniętej mogę wydać decyzje otwartą na poczet przyszłych, że tak powiem zaległości jakie mogą się pojawić?
Na podstawie art. 6m możesz wydać tylko decyzję zamkniętą. Decyzję otwartą można wydać tylko na podstawie art. 6o.
30 paź 2018, 13:06
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
3) Czy po wydaniu decyzji na zaległości tj. decyzji zamkniętej mogę wydać decyzje otwartą na poczet przyszłych, że tak powiem zaległości jakie mogą się pojawić?
Na podstawie art. 6m możesz wydać tylko decyzję zamkniętą. Decyzję otwartą można wydać tylko na podstawie art. 6o.
Czyli załóżmy, że ktoś nie zapłaci po zmianie i zawiadomieniu opłatę od marca do lipca. Przeprowadzę postępowanie, wydam decyzję na zaległości a podatnik dalej nie będzie płacił i co wtedy za jakiś czas za kolejne miesiące np: sierpień - grudzień znowu bedę przeprowadzać postępowanie i wydawać decyzję o zaległościach? Przecież to ogrom papierów i koszty.
31 paź 2018, 09:10
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Czyli załóżmy, że ktoś nie zapłaci po zmianie i zawiadomieniu opłatę od marca do lipca. Przeprowadzę postępowanie, wydam decyzję na zaległości a podatnik dalej nie będzie płacił i co wtedy za jakiś czas za kolejne miesiące np: sierpień - grudzień znowu bedę przeprowadzać postępowanie i wydawać decyzję o zaległościach? Przecież to ogrom papierów i koszty.
Niestety, ale tak to wygląda.
31 paź 2018, 13:37
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Wielu prowadzących szkolenia twierdzi, że można decyzje otwarte wystawiać.
31 paź 2018, 22:16
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Witam i bardzo proszę o odpowiedź. Mam tytuł wykonawczy i chce dokonać zabezpieczenia poprzez wpis hipoteki przymusowej i stąd moje pytanie co powinnam zrobić ? Rozumiem, że muszę wystawić dalszy tytuł wykonawczy (który będzie się różnił od pierwotnego tylko numerem i celem-czyli w tym przypadku "wpis hipoteki przymusowej"), czy powinnam jeszcze dołączyć do tego jakieś inne dokumenty? I drugie pytanie ile się czeka na nadanie klauzuli wykonywalności DTW przez US ? Jeszcze raz bardzo proszę o odpowiedz
13 lis 2018, 20:37
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
agata9340 - dalszy TW ma taki sam numer i datę wystawienia, jak pierwotny tytuł. Ma tylko dopisek, że jest to dalszy tytuł wykonawczy (DTW) nr 1. Klauzula nadawana jest niezwłocznie, aczkolwiek miesięczny termin z kpa na załatwienie sprawy nie powinien budzić wątpliwości.
16 lis 2018, 20:43
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Wystawić dalszy tytuł wykonawczy napisać wniosek o nadanie klauzuli wykonawczej temu tytułowi wykonawczemu skierować do Urzędu Skarbowego.
29 lis 2018, 10:56
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Dziękuję bardzo za odpowiedzi Mam jeszcze jedno pytanie-czy powinnam dołączyć do wniosku o wpis w księdze wieczystej jakieś dodatkowe dokumenty? Wniosek będzie dotyczył zaległości z tytułu opłaty śmieciowej, a pytam się ponieważ podpatrzyłam w podatkach, że przy wnioskach o wpis do hipoteki dołączają uwierzytelnioną kopię decyzji Wójta... Stąd też zastanawiam się czy w moim przypadku tj. opłata śmieciowa też powinnam jakiś dokument dołączyć (może deklaracje?) czy niekoniecznie? Bardzo proszę o odpowiedz.
04 gru 2018, 10:40
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Art. 35. § 2. Podstawą wpisu hipoteki przymusowej jest: 1) doręczona decyzja: a) ustalająca wysokość zobowiązania podatkowego, b) określająca wysokość zobowiązania podatkowego, c) określająca wysokość odsetek za zwłokę, d) o odpowiedzialności podatkowej płatnika lub inkasenta, e) o odpowiedzialności podatkowej osoby trzeciej, f) o odpowiedzialności spadkobiercy, g) określająca wysokość zwrotu podatku; 2) tytuł wykonawczy lub zarządzenie zabezpieczenia, jeżeli może być wystawione, na podstawie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji bez wydawania decyzji, o której mowa w pkt 1.
11 gru 2018, 22:12
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
Otrzymałam z US informację na temat stanu postępowania egzekucyjnego za lata 2013. w wykazie napisano, 1. 09.02.2016 zajęcie rachunku bankowego, OSW(BRB)- 15.02.2016, doręczenie odpisu tytułu- 10.03.2016, dalej relacja o niemożności dokonania czynności egzekucyjnych- 04.09.2018 i ustalenie informacji o zobowiązanym- 28.12.2018. 2. 09.02.2016 zajęcie wynagrodzenia za pracę, OSW(KWP)- 15.02.2016, doręczenie odpisu tytułu- 10.03.2016, dalej relacja o niemożności dokonania czynności egzekucyjnych- 04.03.2017 i ustalenie informacji o zobowiązanym- 28.03.2017. zajęcie innych wierzytelności- 05.05.2017, OSW(BUZ)- 22.05.2017 3.doręczenie odpisu tytułu- 10.03.2016, 09.10.2016 zajęcie wynagrodzenia za pracę, OSW(BPR)- 15.10.2016, dalej relacja o niemożności dokonania czynności egzekucyjnych- 04.03.2017 i ustalenie informacji o zobowiązanym- 28.03.2017. Czy takie tytuły się przedawniają? Czy robić przedawnienie dopiero wówczas, gdy US wyśle mi adnotację z umorzeniem postępowania?
03 kwi 2019, 09:14
Re: Egzekucja opłat za gospodarowanie odpadami
A czy z tej odpowiedzi z US można wyczytać który środek egzekucyjny był skuteczny i przerwał bieg terminu przedawnienia należności za 2013 rok? Może należy zapytać US ponownie - o daty zastosowania skutecznych środków egzekucyjnych, o których zobowiązany został zawiadomiony. No chyba że znasz co oznaczają skróty BRB KWP itp.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników