Ja też zgadzam się z powyższym pismem. Bo jak można traktować pobranie w biurze jako inkaso, przecież poborca telepatycznie nie połączył się z zobowiązanym, aby ten mu zapłacił. Najpierw trzeba iść pod adres, poszukać dłużnika, zostawić prośbę o kontakt, a jak już się zgłosi ile tylko trzeba się nagadać, by ten chciał łaskawie zapłacić. Przypadków, że ktoś przychodzi po 1 telefonie i płaci jest naprawdę niewiele.
03 mar 2010, 21:34
Co z prowizjami ?
dj_toga
Pan prof. Jan Vincent Rostowski Minister Finansów RP W nawiązaniu do pisma...
Sorki, ale jakoś nie bardzo wierzę, że takie pismo wystosowane zostało do MF. I trochę przydługie, i trochę błędów stylistycznych oraz interpunkcyjnych zawiera
04 mar 2010, 08:19
Co z prowizjami ?
Pismo zostało trochę poprawione ( stylistyka też ) i poszło Czekamy na odpowiedź. I mamy nadzieje, że do KPRM przemówiło...to się okaże, w II kwartale tego roku ukaże się projekt rozporządzenia.
22 mar 2010, 21:03
Co z prowizjami?
SK/61/2009 Radom, 2010-07-08
Pan Tomasz Arabski Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Dotyczy: projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej
Rada Sekcji Krajowej NSZZ Solidarność, w oparciu o art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej wnosi o przekazanie materiałów dotyczących ustaleń w zakresie treści projektu ww. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, pozostających w uzgodnieniach Kancelarii z Ministerstwem Finansów. W szczególności prosimy o podanie treści zmian brzmienia projektu proponowanych przez KPRM i odpowiedzi Ministerstwa Finansów na te propozycje oraz tekstu projektu po dokonanych zmianach. Do projektu rozporządzenia, który został opracowany przez Ministerstwo Finansów, zgłosiliśmy nasze postulaty. Ministerstwo Finansów pismem znak AP7/066/10/ASX/10BOC-776 z 27 maja 2010 roku wyraźnie wskazało, iż projekt rozporządzenia jest obecnie przygotowywany przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Dlatego prosimy o udzielenie informacji dot. proponowanych zmian oraz czy nasze postulaty zostały uwzględnione w opracowywanym projekcie. Bardzo nas cieszy, że trwają prace nad zmianą obowiązującego rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wynagrodzenia prowizyjnego. Trzeba podkreślić z całą stanowczością, że zmiany w rozporządzeniu są konieczne, aby wyeliminować sytuacje, które powodują wiele kontrowersji, czyli zapis ?u zobowiązanego?, a także wiele innych innych zapisów, które nie były zmieniane od wielu lat, jak chociażby podwyższenie wynagrodzenia prowizyjnego od ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi odsetkami, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi w wyniku zastosowania egzekucji z wynagrodzenia za pracę, ze świadczenia z zaopatrzenia emerytalnego, z ubezpieczenia społecznego lub renty socjalnej, z rachunków bankowych, z innych wierzytelności pieniężnych z 1,85% do 3%. Projekt nowego rozporządzenia powinien zawierać zapisy, które nie będą budzić wątpliwości przy ich stosowaniu. Konstrukcja obecnych zapisów w rozporządzeniu (?u zobowiązanego?) powoduje, że w stosunku do poborców wszczynane są postępowania dyscyplinarne, a także postępowania sądowe. Temat ten wielokrotnie był przez nas sygnalizowany. W załączeniu pismo skierowane do Ministerstwa Finansów wraz z proponowanymi zmianami do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej.
Załącznik: 1. Pismo SK/20/2010 z 26-02-2010 r.
Do wiadomości: - Pan Sławomir Brodziński ? Szef Służby Cywilnej, - Pan Dagmir Długosz ? Dyrektor Departamentu S.C.
12 lip 2010, 21:19
Co z prowizjami?
Propozycje do projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej w zakresie uprawnień, które przysługują członkom korpusu służby cywilnej zatrudnionym w komórkach egzekucyjnych urzędów skarbowych za osobiste wykonanie czynności w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, opracowane przez Ministerstwo Finansów - z dnia 2 czerwca 2010 r.
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia ........................... 2010 r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej.
Na podstawie art. 101 i art. 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa uprawnienia szczególne w zakresie płac i innych świadczeń przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej oraz zasady przyznawania tych świadczeń i ich wysokość oraz inne dodatki do wynagrodzenia niż przewidziane w ustawie o służbie cywilnej.
§ 2. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, zwanemu dalej ,,egzekutorem", za osobiste wykonanie czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości: 1) 1,85% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane w wyniku zastosowania egzekucji: a) z wynagrodzenia za pracę, b) ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego, z ubezpieczenia społecznego lub renty socjalnej, c) z rachunków bankowych, d) z innych wierzytelności pieniężnych; 2) 6,15% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały pobrane na miejscu u zobowiązanego; 3) 4% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane w wyniku zastosowania egzekucji: a) z ruchomości, b) z nieruchomości, c) z praw z instrumentów finansowych w rozumieniu przepisów o obrocie instrumentami finansowymi, zapisanych na rachunku papierów wartościowych lub innym rachunku, oraz z wierzytelności z rachunku pieniężnego służącego do obsługi takich rachunków, d) z papierów wartościowych niezapisanych na rachunku papierów wartościowych, e) z weksla, f) z autorskich praw majątkowych i praw pokrewnych oraz z praw własności przemysłowej, g) z udziału w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, h) z pozostałych praw majątkowych; 4) 1,5% kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały wpłacone przez zobowiązanego na zaspokojenie egzekwowanych należności na rachunek lub w kasie organu egzekucyjnego lub wierzyciela w ciągu 14 dni po wykonaniu czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji ze składników majątkowych wymienionych w pkt 1 i 3.
§ 3. 1. Egzekutorowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2% wartości zabezpieczonego mienia, nie więcej jednak niż dwukrotna wysokość najniższego wynagrodzenia zasadniczego za osobiste dokonanie czynności zabezpieczenia w zakresie zabezpieczenia należności pieniężnych na podstawie zarządzenia zabezpieczenia lub postanowień prokuratora albo sądu o zabezpieczeniu wykonania orzeczenia o przepadku przedmiotów i korzyści majątkowych lub ich równowartości. 2. Jeżeli wartość zabezpieczonego mienia nie jest określona kwotowo albo nie wynika jednoznacznie ze zgromadzonych materiałów dowodowych, jako podstawę naliczenia wynagrodzenia prowizyjnego przyjmuje się wartość ustaloną przez organ egzekucyjny w oparciu o średnie ceny rynkowe podobnego mienia,
§ 4. 1. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 2 pkt 3 lit. b przysługuje również komornikowi skarbowemu, za wszystkie czynności związane ze sprawowaniem skutecznego nadzoru nad egzekucją z nieruchomości, przy czym do wyliczenia wynagrodzenia stosuje się § 5 ust. 2. 2. Wynagrodzenie prowizyjne, o którym mowa w § 2 pkt 1, pkt 2, pkt 3 lit. a, c-h oraz § 3 ust. 1 nie przysługuje komornikowi skarbowemu.
§ 5. 1. Wynagrodzenie prowizyjne egzekutora od ściągniętej kwoty należności pieniężnych objętej jednym tytułem wykonawczym nie może przekraczać, w trakcie całego postępowania egzekucyjnego, dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego. 2. Jeżeli uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego przysługuje od ściągniętej kwoty należności pieniężnych lub wartości zabezpieczonego mienia, za czynności dokonane przez więcej niż jednego egzekutora, ich wynagrodzenie wynikające z tego uprawnienia ustala się w równych częściach. 3. Łączne wynagrodzenie prowizyjne egzekutora, ustalone zgodnie z § 2 pkt 1 i § 3 ust. 1 nie może przekroczyć miesięcznie czterokrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 6. 1. Naczelnikowi urzędu skarbowego może być przyznane ryczałtowe wynagrodzenie prowizyjne z tytułu prawidłowego i skutecznego wykonywania funkcji organu egzekucyjnego w wysokości do dwukrotności najniższego wynagrodzenia zasadniczego. 2. W przypadku powierzenia nadzoru merytorycznego nad egzekucja administracyjną zastępcy naczelnika, naczelnik urzędu skarbowego może wskazać tego zastępcę jako osobę uprawnioną do poboru części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1. 3. Komornikowi skarbowemu może być przyznane ryczałtowe wynagrodzenie prowizyjne z tytułu prawidłowego i skutecznego kierowania komórka egzekucyjną urzędu skarbowego w wysokości do dwukrotności najniższego wynagrodzenia zasadniczego. 4. Ryczałtowe miesięczne wynagrodzenie prowizyjne przyznaje naczelnikowi urzędu skarbowego dyrektor izby skarbowej z upoważnienia Ministra Finansów, zastępcy naczelnika urzędu skarbowego dyrektor izby skarbowej, a komornikowi skarbowemu naczelnik urzędu skarbowego na okres każdego półrocza do końca pierwszego miesiąca tego półrocza.
30 lip 2010, 06:47
Co z prowizjami?
W uprzywilejowanej pozycji jest komornik skarbowy, któremu: - zgodnie z § 4.1 rozporządzenia przysługuje wynagrodzenie z tytułu nadzoru nad egzekucją z nieruchomości, - zgodnie z § 6.3 rozporządzenia przysługuje wynagrodzenie prowizyjne z tytułu prawidłowego i skutecznego kierowania komórką egzekucyjną urzędu skarbowego, - zgodnie z § 8.1 rozporządzenia komornikowi skarbowemu może być przyznana nagroda kwartalna z tytułu wykonywania zadań i czynności w zakresie egzekucji administracyjnej. Z przestawionego wyżej zestawienia łatwo wyliczyć, jakie wynagrodzenia po wejściu w życie rozporządzenia otrzymywać będzie komornik skarbowy, a jakie otrzyma pracownik komórki egzekucyjnej, któremu wynagrodzenie prowizyjne należne jest tylko za osobiste wykonanie czynności egzekucyjnej.
01 sie 2010, 18:36
Co z prowizjami?
Zapisy dotyczące Komornika może wreszcie wyeliminują śmieszną sytuację, że kierujący działem zarabia w nim najmniej. Niestety zapisy "może być przyznane" powodują, że raczej może być z tym ciężko (przynajmniej w coniektórych urzędach) i dalej takie cudo będzie występować.
01 sie 2010, 19:46
Co z prowizjami?
Kierujący Urzędem tez zarabiają mniej ( w większości przypadków ) ale dlaczego od razu iśc z jednej skrajności w drugą? Dlaczego eliminując jedną chorą sytuację tworzy się następną?
04 sie 2010, 07:21
Co z prowizjami?
Do Zielonki...) jak Ci się podoba ten projekt? może wiesz kto maczał w tym palce???
04 sie 2010, 09:02
Co z prowizjami?
Zuzia
W uprzywilejowanej pozycji jest komornik skarbowy, któremu: - zgodnie z § 4.1 rozporządzenia przysługuje wynagrodzenie z tytułu nadzoru nad egzekucją z nieruchomości, - zgodnie z § 6.3 rozporządzenia przysługuje wynagrodzenie prowizyjne z tytułu prawidłowego i skutecznego kierowania komórką egzekucyjną urzędu skarbowego, - zgodnie z § 8.1 rozporządzenia komornikowi skarbowemu może być przyznana nagroda kwartalna z tytułu wykonywania zadań i czynności w zakresie egzekucji administracyjnej. Z przestawionego wyżej zestawienia łatwo wyliczyć, jakie wynagrodzenia po wejściu w życie rozporządzenia otrzymywać będzie komornik skarbowy, a jakie otrzyma pracownik komórki egzekucyjnej, któremu wynagrodzenie prowizyjne należne jest tylko za osobiste wykonanie czynności egzekucyjnej.
W uprzywilejowanej pozycji sa jednak inspektorzy bowiem nie maja ograniczenia do dwukrotnej tylko czterokrotnej. W uprzywilejowanej pozycji sa poborcy bowiem za pobranie oprócz 2 x na tytuł nie mają żadnych ograniczeń. Zuzia ty to tak jak pies ogrodnika. "Sama nie zjesz komuś nie dasz". Powiem dalej ile jest sprzedaży nieruchomości- mało bardzo mało, dzielisz tylko skórę na niedźwiedziu. Nagród w małych i średnich us i tak nie będzie przy ograniczeniu do 50 % wpływów, jak już wydatki na ten cel przekraczają 50 %. Musi być nadwyżka do 50 % dochodów po potrąceniu prowizji. i znów coś dzielisz nie mając kasy. De facto i tak komornik będzie zarabiał mniej od egzekutorów. W imię czego? Spróbuj by egzekutor z maxem zamienił się rolami. Proszę nie posądzać mnie o stronniczość bowiem nie mam tu żadnego interesu, a kieruję się zdrowym rozsądkiem i logikom.
05 sie 2010, 15:34
Co z prowizjami?
"uprzywilejowani inspektorzy" a to że stawka 1,85 % jest ciągle niezmieniana , ograniczenie do czterokrotności tak ale w przeciętnym średnim urzędzie inspektorzy tak czesto mają maksa? "uprzywilejowani poborcy" a to ze z 6,15 % zmniejszono im na 1,50% kwot wpłaconych po wszczęciu ... "Komornik moze mieć przyznane ryczałtowe wynagrodzenie prowizyjne w wysokości do dwukrotności najniższego wynagrodzenia zasadniczego tj do wysokości 2624 zł" Jeżeli masz na mysli duże urzędy to taka sytaucja jak piszesz moze zaistnieć i tak bedzie, że będzie zarabiał mnie ale sa jeszcze inne mniejsze urzędy gdzie takiej sytuacji nie będzie. Jeżeli daje sie komornikom to niech i pracownicy dostaną a przynajmniej niech im sie nie zabiera. Popatrz na rozporządzenie nie przez pryzmat dużych urzędów ale i tych mniejszych.
05 sie 2010, 20:32
Co z prowizjami?
brawo Zuzia w małych i średnich urzędach ( których zdecydowana większość) inspektorzy i poborcy rzadko osiągają maksa i właśnie o tej zdecydowanej większości należy pomyśleć Apasko trudno Cie nie posądzać o stronniczość.
05 sie 2010, 20:54
Co z prowizjami?
Nie będę się więcej wypowiadać. Koń swoje a wóz swoje. Tort jest duży tylko go umiejętnie podzielcie dla wszystkich. Dla tych co w ogóle nie mieli prowizji a pracowali na rzecz innych jako naganiacze tez się należy. Takim naganiaczem był również komornik ale z krwi i kosci i to za friko. Mówimy o egzekucji prostej tj. pobranie zajęcie i to wszystko. Instrumentów jest wiele tylko kto z tych broniących się je stosuje. Tkwimy w czasie gdzie były kozy, wozy i konie. Teraz jest czas nowoczesniejszy to i nowa egzekucja. Kto robi ją z weksla, może ale rzadko, kto z papierów wartosciowych zdarzy się w Polsce w jakim tam US, kto z nieruchomosci też nie bo "Boże" jaka trudna. To wszystko powinien tak tak robić komornik , a my z tacą po pieniądze. Piekło jest w samej mentalnsoci i krótkowzrocznosci. Mówisz, że macie 1,85 % ale macie. A jak kto nie ma nic? Współczuję komornikom i ich zadufanym w sobie podwładnym. Niektórym oprócz forsy nic nie widzą bo im zaćmiła oczy. Nie chcę dalej polemizować. Takie wy...ne pieniądze to w gardle mi by stanęły. Zuzia radzić Ci mogę tylko jednego skup się na złych sprawach rozporządzenia i wyjasnij dlaczego jest to złe rozwiązanie a nie pomijasz wszystko po drodze i ... łubu dubu na przełożonego. Powiedz mi jedno czy górnik zarabia więcej od sztygara który jest na poziomie komornika w porównaniu o nadzór. Wiem, że zaraz naskoczycie na mnie Zuzia i Krasnal, ale jestem osobą odporną tak myslę. Popierajmy się dalej jako towarzystwo wzajemnej adoracji bez argumentów na swoje poparcie. Ja odchodzę. A krasnal szukaj Zielonki bowiem może wypali mi z grubej rury. Chyba o to chodzi. Bez argumentów dokopać.
05 sie 2010, 21:41
Co z prowizjami?
Apasko jakbyś przeczytał moje wypowiedzi wyżej to byś wiedział, że sytuację która jest uważam za chorą ale dlaczego z jednej iść w drugą? Szukajmy innego rozwiązania...
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników