Żale poborców wynikają z dwu co najmniej powodów :złego prawa i złej dopracowywanej praktyki .Tak kolokwialnie złe prawo powstało ze złych kadr poselskich w sejmach i złych kadr ministralnych i IS ,które gdyby myślały protestowały by przeciwko zepsuciu prawa .Nieznajomość zakresu prac egzekutorów nie tłumaczy decydentów !
Zła praktyka to dominacja lobby złych lub nie nadzorowanych właściwie informatyków(myśle o autorach Ega i Poltaxu a nie o kadrach informatycznych US IS i bieżących administratorach systemu MF) zarządzanych przez złych decydentów .
Skutek tego bałaganu jest taki jaki jest -każdy co chce zobaczyć to widzi .
Czasami myślę ,że jak złośliwy dłużnik by mógł decydować to nie byłby w stanie wymyślić konkurencyjnie przeszkadzającego systemu pracy egzekucji .Przesadzam ? No to seria pytań -dlaczego tak jest jak jest ?
1/Dlaczego nie ma jednolitych godzin pracy ,godzin przyjęć stron we wszystkich US i IS ?
2/dlaczego MF nie może wydać jednolitego stanowiska stosowania Ustawy o Post. Egz. -tak zwanej "instrukcji". Tak ,tak ,wiem ,że nie może być podstawą prawną ale czy nie może być JEDNOLITYM zaleceniem i sygnalizacją co wyższa instancja będzie wymagać i kontrolować .
3/dlaczego system informatyczny obowiązujący w egzekucji nie został napisany jak 99% programów wspomagających sprzedaż hurtową towarów lub usług .Żaden normalny człowiek nie może pojąć dlaczego obsługując jednego dłużnika(=klienta) i jeden tytuł (=transakcje ) trzeba kilkakrotnie zapisywać na karteczkach nr czynnośći ,nr NIP,nr przydziału służby lub mieć trzeba ponad przeciętną pamięć .Każdy z poza resortu któremu opisywałem prace w tych programach zapytywał :"to wyście zakupili taki nie przyjazny użytnikowi program? "
4/dlaczego wierzyciele nie są zobowiązani do podawania wszystkich ZNANYCH a nie tylko ZAWĘŻONYCH określonych w ustawie i PRZYDATNYCH W TOKU EGZEKUCJI .
Wierzyciel wie ale nie proszony specjalnym pismem nie podaje w treści nic o miejscu pracy lub źródłach dochodów ,o prowadzonej czy zakończonej działalności ,o danych pojazdu którym dłużnik popełnił wykroczenie , WSZYSTKICH danych adresowych a nie wyrywkowo tylko adres zameldowania lub tylko zamieszkania lub tylko jeden z adresów prowadzenia działalności lub tylko adres rejestracyjny .
5/dlaczego po tylu latach od wprowadzenia programów dla egzekucji nie przewiduje się by EGZEKUTOR TERENOWY mógł WPROWADZIĆ CHOĆ JEDNĄ CYFRĘ LUB LITERĘ DO SYSTEMU ?
W znanych mi US na przyklad poborcy robią wymagane do rozliczenia służby zestawienie wpłat na prywatnych (lub służbowych) komputerach używając często pirackich programów lub nadal "na piechotę " przez kalkę !
To co poborca wyskrobie sprawdzająca osoba z księgowości sprawdza na sumatorze(!)-a potem i tak w systemie dz. egzekucyjnego nie weryfikuje się z treścią komputera.Choć inspektor mozolnie wprowadza nr kwitów to i tak nikt z systemu nie wydrukuje ewent .zestawienia według nr
5/ dlaczego nie jest przewidziane uzależnienie wynagrodzenia egzekutora (prowizja ) od spowodowania niezwłocznej wpłaty dłużnika do kasy , na konto i spowodowanie zlikwidowania zadłuzenia .
Dlaczego prowizja nalezy się jak dłużnik nie opuści swojej zagrody lub mieszkania zaś jak wyjdzie na drogę lub vis a vis do innego lokalu ; spotka się z egzekutorem w kawiarni lub w US ,czy banku to już nie ?
Dlaczego premiuje się dłużnika nie pobieraniem opłaty za pobranie gotówki w przypadkach gdy :wyjdzie na drogę lub vis a vis do innego lokalu ; spotka się z egzekutorem w kawiarni lub w US ,czy banku ?
6/ dlaczego dłużnik jest w sposób praktyczny sponsorowany przez budżet lub przez poborce (wtedy gdy poborca nie otrzymuje biletów MZK ,PKS lub kilometrówki ) przez zaniechanie poboru (BRAK PRZEPISÓW WYKONAWCZYCH POZWALAJĄCYCH NA OBCIĄŻANIE ZOBOWIĄZANEGO) KOSZTÓW PODJAZDU.
....dlaczego napisz ciąg dalszy ...