Teraz jest 06 wrz 2025, 17:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Prace zespołu ds. egzekucji 
Autor Treść postu
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 16:38

 POSTY        808
Post Prace zespołu ds. egzekucji
ebro                    




TaaaaaaaK oczywiście!!!
Zaraz widać, że się Kolega nigdy nie zhańbił pracą społeczną tylko należy do tych co stoją z boku dużo gadają (zazwyczaj nic mądrego), a jak profity do dzielenia to pierwsi.

Ja chętnie zadzwonie gdzie trzeba i Koledze taką posadkę w jakimś zespole załatwie - tylko niech Kolega już szuka jakiegoś raju podatkowego dla tych profitów.
Człowieku jakie profity???!!!!


No to chyba troszeczkę przegiąłeś Ebro, być może czynisz to nieświadomie.
Jeśli praca społeczna przynosi hańbę (tak mówisz) to wcale się nie dziwię, że Poborca jej nie wykonuje.
Wypowiedzi Poborcy to zazwyczaj nic mądrego powiadasz, hmm? . Helmut Qualtinger
nie był poborcą, powiedział tak ?Nie ma nic piękniejszego jak przysłuchiwanie się milczeniu głupca?, pozwolisz, że posłucham.
Myślałem że czasy ?załatwiania na telefon? to ciemna przeszłość byłego ustroju, ale widzę, że myślenie, to nie jest moja najlepsza strona.

____________________________________
Poborco, nie pytaj co Z Z P E A może zrobić dla Ciebie ? zapytaj, co TY możesz zrobić aby ON tego nie zrobił!


05 wrz 2009, 15:16
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA25 cze 2009, 20:52

 POSTY        1
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Właściwym rozwiązaniem w dziale egzekucji jest zmiana systemu wynagrodzeń imspektorów i poborców poprzez odebranie prowizji i wprowadzenie stałego dodatku egzekucyjnego.
:nonono:


05 wrz 2009, 21:41
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:51

 POSTY        328

 LOKALIZACJAUS poza stolicą
Post Prace zespołu ds. egzekucji
andrzej26                    



Właściwym rozwiązaniem w dziale egzekucji jest zmiana systemu wynagrodzeń imspektorów i poborców poprzez odebranie prowizji i wprowadzenie stałego dodatku egzekucyjnego.
:nonono:

Właściwym rozwiązaniemdla kogo lub po co ? w dziale egzekucji jest zmianaczytaj obniżka wynagrodzeń systemu wynagrodzeń imspektorów i poborców poprzez odebranie prowizji i wprowadzenie stałego dodatku egzekucyjnegoktóry będzie oczywiście nie motywacyjny lecz uznaniowy.Decyzje co do wysokości dodatku dla danego pracownika będą wprawdzie siać ferment w działach ale pozwolą decydentom manipulować podwładnymi .Za lat pare ktoś wymyśli ,że motywacyjne jest wprowadzenie prowizji/premi uzależnionej tylko od wyniku pracy to jest ściągalności.I historia zakresli koło.

____________________________________
jan


05 wrz 2009, 23:51
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA26 sty 2007, 08:38

 POSTY        39
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Co Wy kolego "Andrzej26" pleciecie za głupoty, dlaczego mam się dzielić i czym i za co!?  Obecne rozporządzenie może nie jest idealne ale jest dobre. Wystarczy poprawić wiadome błędne określenia jak "u zobowiązanego" itd., by całość mogła funkcjonować kolejne naście lat!!!
Do roboty, pozdrawiam.


08 wrz 2009, 07:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA29 paź 2006, 19:21

 POSTY        51
Post Prace zespołu ds. egzekucji
zabranie prowizji i wprowadzenie dodatków spowoduje spadek efektywnosci i odejscie pracowników z tych działów. Część mniej wykwalifikowanych przejdzie sobie do działów ogólnych część do wymiarów a część do kontroli i tam sobie w spokoju będą pracowali. A w egzekucji nie wiem kto zostani albo kto przyjdzie.


08 wrz 2009, 09:27
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA06 mar 2009, 20:02

 POSTY        73
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Z egzekucji nikt nie odejdzie, chyba, że na zasłużoną emeryturę, lub załapie się na 10% redukcję planowaną przez siłę przewodnią. Już teraz jest ponad 100 na jedno miejsce. Przyjdą młodzi, niedouczeni, ale z wielkimi ambicjami i plecami. Patrz obecna egzekucja w MF. Strategiczne działania, plany na 2013 rok, a nam się np. egapoltax sypie, nie mówiąc o archaicznej ustawie, czy nie rozwiązanej do tej pory sytuacji likwidacji pojazdów. Ot sprawność i kompetencja obecnie rządzących.  :mur: Tylko marketing na użytek przyszłych wyborców. Jeszcze trochę - wystarczy zwolnić te 10%, a dziura nie będzie 52,2 mld, ale 152. Nie mówiąc już o jakości urzędniczej pracy.


16 wrz 2009, 18:06
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:51

 POSTY        328

 LOKALIZACJAUS poza stolicą
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Jest ministralna propozycja zmian rozp. o prowizji !
A portal SKARBOWCY śpi ?
Treść opublikować !

____________________________________
jan


28 paź 2009, 23:41
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Prace zespołu ds. egzekucji
jan                    



Jest ministralna propozycja zmian rozp. o prowizji !
A portal SKARBOWCY śpi ?
Treść opublikować !

Przecież TY też to możesz zrobić - np. jako załączenie pliku do postu lub cytat.  :)

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


29 paź 2009, 07:51
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:38

 POSTY        1181
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Likwidacja z dniem 31 grudnia 2010 roku dochodów własnych, rachunków dochodów własnych, na których gromadzone były m.in. koszty egzekucyjne, rodzi negatywne skutki w dwóch aspektach: pracowniczym i funkcjonowania urzędów skarbowych. Z dochodów własnych, czyli de facto z tego, co NUS jako organ egzekucyjny wypracował (praca w większej części wykonana dla wierzycieli obcych, np. ZUS) pokrywane były nie tylko wynagrodzenia prowizyjne, ale również w jakiejś części wydatki związane z funkcjonowaniem US (w zakresie egzekucji) w tym również szkolenia pracowników egzekucji, na co w budżecie pieniędzy brak. W związku z powyższym nasuwają się poniższe pytania.

1. W związku z likwidacją źródła finansowania (dochodów własnych) musi ulec modyfikacji rozporządzenie w sprawie tzw. wynagrodzenia prowizyjnego - czy będzie funkcjonowało w jakiejś formie wynagrodzenie prowizyjne? W jakiej (np. dodatków)? Czy MF obecnie nad tym myślało (wcześniej na pewno tak, bo w 2007 roku taki pomysł już przedstawiła P. Minister Roguska ? Suchocka )? Czy w ustawie budżetowej na rok 2011 MF będzie starać się zabezpieczyć kwotę na wynagrodzenie prowizyjne i czy dokonało analiz, jaka ewentualnie musiałaby być to kwota? Odpowiedź, że jest na to za wcześnie, żeby mówić o budżecie na 2011 r. będzie wymijająca, gdyż pomysł likwidacji dochodów własnych powstał w 2007 r., kiedy minister Suchocka? Roguska przesłała do KPRM projekt rozporządzenia dot. wynagrodzenia prowizyjnego, w którym wynagrodzenie prowizyjne zastąpiono w formie dodatków egzekucyjnych, kwotowo wskazanych tzn., że wyliczenia w tym przedmiocie na pewno MF musiało dokonać. W razie nie posiadania takich wyliczeń powstaje pytanie: kiedy zostaną dokonane i kiedy związki zawodowe otrzymają materiały w tym temacie?
2. Czy MF ma świadomość skali korzystania przez US z dochodów własnych na pokrycie wydatków związanych z funkcjonowaniem urzędów, w tym na szkolenia pracowników? Czy dokonało analizy, jakie są to kwoty i jaki to będzie miało wpływ na funkcjonowanie urzędów skarbowych, a w szczególności na funkcjonowanie komórek egzekucyjnych? Czy środki na funkcjonowanie urzędów skarbowych i szkolenia pracowników, w związku z likwidacją dochodów własnych, będą zwiększone w budżecie na 2011 rok?


29 paź 2009, 09:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA29 paź 2006, 19:21

 POSTY        51
Post Prace zespołu ds. egzekucji
No a co z tym nowym projektem jest już??


29 paź 2009, 10:24
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:38

 POSTY        1181
Post Prace zespołu ds. egzekucji


Propozycje do projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej w zakresie uprawnień, które przysługują członkom korpusu służby cywilnej zatrudnionym w komórkach egzekucyjnych urzędów skarbowych za osobiste wykonanie czynności w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, opracowane przez Ministerstwo Finansów.
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia        2009 r.
w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków
korpusu służby cywilnej
Na podstawie art. 101 i art. 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa uprawnienia szczególne w zakresie płac i innych świadczeń przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej oraz zasady przyznawania tych świadczeń i ich wysokość oraz inne dodatki do wynagrodzenia niż przewidziane w ustawie o służbie cywilnej.
§ 2. Członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w komórce egzekucyjnej urzędu skarbowego, zwanemu dalej ?egzekutorem", za osobiste wykonanie czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości:
1)        1,85% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za
zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane
w wyniku zastosowania egzekucji:
a)        z wynagrodzenia za pracę,
b)        ze świadczeń z zaopatrzenia emerytalnego, z ubezpieczenia społecznego lub renty
socjalnej,
c)        z rachunków bankowych,
d)        z innych wierzytelności pieniężnych,
e)        z   nieruchomości   -   za   odebranie   od   zobowiązanego   zarządu   nieruchomości
i ustanowienie zarządcy nieruchomości,  za zarządzenie odebrania nieruchomości
i inne czynności związane z jej odebraniem, za czynności związane z dokonywanym
opisem i  szacowaniem  wartości  zajętej  nieruchomości,  za wszystkie  czynności
związane z obwieszczeniem o licytacji nieruchomości, za przeprowadzenie licytacji
nieruchomości,   za  wszystkie   czynności   związane   z  przybiciem  i  przyznaniem
własności   nieruchomości,   za  wszystkie   czynności   związane   ze   sprawowaniem
nadzoru nad tą egzekucją;
2)        6,15% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za
zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały pobrane
na miejscu u zobowiązanego;
3)        4% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za
zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały uzyskane
w wyniku zastosowania egzekucji:
a)        z ruchomości,
b)        z praw z instrumentów finansowych w rozumieniu przepisów o obrocie instrumentami
finansowymi, zapisanych na rachunku papierów wartościowych lub innym rachunku,
oraz z wierzytelności z rachunku pieniężnego służącego do obsługi takich rachunków,
c)        z papierów wartościowych niezapisanych na rachunku papierów wartościowych,
d)        z weksla,
e)        z  autorskich  praw  majątkowych  i   praw  pokrewnych  oraz  z  praw  własności
przemysłowej,
f)        z udziału w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością,
g)        z pozostałych praw majątkowych;
4) 1,5% ściągniętych kwot należności pieniężnych wraz z pobranymi od nich odsetkami za zwłokę, kosztami upomnienia i kosztami egzekucyjnymi, jeżeli kwoty te zostały wpłacone na zaspokojenie egzekwowanych należności organowi egzekucyjnemu lub wierzycielowi w ciągu 14 dni po wykonaniu czynności egzekucyjnych w zakresie egzekucji ze składników majątkowych wymienionych w pkt 1-3.
§ 3. 1. Egzekutorowi przysługuje wynagrodzenie prowizyjne w wysokości 2% wartości zabezpieczonego mienia, nie więcej jednak niż dwukrotna wysokość najniższego wynagrodzenia zasadniczego za osobiste dokonanie czynności zabezpieczenia w zakresie zabezpieczenia należności pieniężnych na podstawie zarządzenia zabezpieczenia lub postanowień prokuratora albo sądu o zabezpieczeniu wykonania orzeczenia o przepadku przedmiotów.
2. Jeżeli wartość zabezpieczonego mienia nie jest określona kwotowo albo nie wynika jednoznacznie ze zgromadzonych materiałów dowodowych, jako podstawę naliczenia wynagrodzenia prowizyjnego przyjmuje się wartość ustaloną przez organ egzekucyjny w oparciu o średnie ceny rynkowe podobnego mienia.
§ 4. Wynagrodzenie prowizyjne, o którym mowa w § 2 i § 3 ust. 1 nie przysługuje komornikowi skarbowemu, z wyjątkiem wynagrodzenia za wszystkie czynności związane ze sprawowaniem nadzoru nad egzekucją z nieruchomości.
§ 5. 1. Wynagrodzenie prowizyjne egzekutora od ściągniętej kwoty należności pieniężnych objętej jednym tytułem wykonawczym nie może przekraczać, w trakcie całego postępowania egzekucyjnego, dwukrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2.        Jeżeli uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego przysługuje od ściągniętej kwoty
należności pieniężnych lub wartości zabezpieczonego mienia, za czynności dokonane przez
więcej niż jednego egzekutora, ich wynagrodzenie wynikające z tego uprawnienia ustala się
w równych częściach.
3.        Łączne wynagrodzenie prowizyjne egzekutora, ustalone zgodnie z § 2 pkt 1 lit. a-d i § 3
ust. 1 nie może przekroczyć miesięcznie czterokrotnej wysokości najniższego wynagrodzenia
zasadniczego.
§ 6. 1. Naczelnikowi urzędu skarbowego może być przyznane ryczałtowe wynagrodzenie prowizyjne z tytułu wykonywania funkcji organu egzekucyjnego w wysokości do dwukrotności najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2.        W  przypadku  powierzenia  nadzoru  merytorycznego   nad   egzekucją administracyjną
zastępcy naczelnika, naczelnik urzędu skarbowego może wskazać tego zastępcę jako osobę
uprawnioną do poboru części wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 1.
3.        Komornikowi skarbowemu może być przyznane ryczałtowe wynagrodzenie prowizyjne
z tytułu kierowania komórką egzekucyjną urzędu skarbowego w wysokości do dwukrotności
najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
4. Ryczałtowe miesięczne wynagrodzenie prowizyjne przyznaje naczelnikowi urzędu skarbowego dyrektor izby skarbowej z upoważnienia Ministra Finansów, zastępcy naczelnika urzędu skarbowego dyrektor izby skarbowej, a komornikowi skarbowemu naczelnik urzędu skarbowego na okres każdego półrocza do końca pierwszego miesiąca tego półrocza
§ 7. Wynagrodzenie prowizyjne oraz wynagrodzenie, o którym mowa w § 6 ust. 1-3 wypłaca się w okresach miesięcznych do 15 dnia następnego miesiąca po miesiącu, w którym nabyto uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego.
§ 8. 1. Egzekutorowi lub członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu w urzędzie skarbowym wykonującemu czynności na rzecz organu egzekucyjnego może być przyznana nagroda kwartalna z tytułu osobistego wykonania zadań i czynności w zakresie egzekucji administracyjnej.
2.        Łączną kwotę przeznaczoną na nagrody kwartalne, o których mowa w ust. 1 w urzędzie
skarbowym   określa  dyrektor  izby   skarbowej   do   20   dnia  miesiąca  następującego  po
zakończeniu kwartału, kierując się oceną prawidłowości wykonywania zadań w zakresie
egzekucji administracyjnej.
3.        Kwota określona w ust. 2 nie może przekroczyć 50% sumy środków pieniężnych, które
wpłynęły w tym kwartale do urzędu skarbowego z tytułu dochodów własnych, pomniejszonej
0        sumę wypłaconych za ten kwartał wynagrodzeń prowizyjnych.
4.        Nagrodę   przyznaje   naczelnik   urzędu   skarbowego   uwzględniając   liczbę,   złożoność,
pracochłonność    oraz    prawidłowość    czynności    egzekutora,    w szczególności    liczbę
zakończonych   postępowań   egzekucyjnych   z   zapłaconą   należnością   oraz   skutecznych
zabezpieczeń należności podatkowych hipoteką oraz innych zadań wykonywanych na rzecz
egzekucji administracyjnej przez innych członków korpusu służby cywilnej zatrudnionych
w urzędzie skarbowym w kwartale, za który przysługuje nagroda.
5.        Nagroda wypłacana jest w terminie do ostatniego dnia miesiąca następującego po kwartale,
za który nagroda przysługuje.
6.        Nagroda nie przysługuje za okres nieobecności w pracy spowodowanej niezdolnością do
pracy z powodu choroby lub macierzyństwa.
§ 9. Najniższe wynagrodzenie zasadnicze, o którym mowa w § 3 ust. 1, § 5 ust. 1 i 3, § 6 ust.
1        i 3 oraz § 8 ust. 2 ustala się z zastosowaniem najniższego mnożnika w grupie stanowisk
wspomagających, określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 16 stycznia 2007 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych
kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do
ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń
przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 12, poz. 79).
§ 10. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem        2009*r. ^
"Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U. Nr 76, poz. 506, Nr 12, poz. 31), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 207 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 15050).

Uzasadnienie
Projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej stanowi wykonanie upoważnienia zawartego w art. art. 101 i 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505).
Zgodnie z art. 101 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, Prezes Rady Ministrów, mając na względzie szczególny charakter wykonywanych zadań i warunki ich wykonywania, może określać, w drodze rozporządzenia:
1)        uprawnienia szczególne w zakresie płac i innych świadczeń przysługujących niektórym
kategoriom członków korpusu służby cywilnej oraz zasady przyznawania tych świadczeń
i ich wysokość,
2)        inne dodatki do wynagrodzenia niż przewidziane w ustawie
-    jeżeli te świadczenia i dodatki były przewidziane w przepisach obowiązujących w dniu wejścia w życie ustawy.
Przepisy art. 102 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej przewidują, iż w rozporządzeniu, o którym mowa w art. 101, Prezes Rady Ministrów może określić także inne świadczenia i dodatki oraz warunki i tryb ich przyznawania, kierując się potrzebą zwiększenia efektywności wykonywanych zadań przez członków korpusu służby cywilnej.
Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w obecnie obowiązującym rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2007 r. w sprawie uprawnień szczególnych przysługujących niektórym kategoriom członków korpusu służby cywilnej (Dz. U. 76, poz. 506 z późn. zm.), wydanym pod rządami dotychczas obowiązującej ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 170, poz. 1218 z późn. zm.).
Przedmiotowe rozporządzenie, w głównej mierze odnosi się do pracowników egzekucji administracyjnej urzędów skarbowych, określając uprawnienia pracowników do wynagrodzenia prowizyjnego i zasady jego wypłacania. Wynagrodzenia te finansowane są z rachunku dochodów własnych, utworzonych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 14 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
Ratio legis wydania przedmiotowego rozporządzenia jest konieczność motywacyjnego oddziaływania na pracowników egzekucji administracyjnej i powiązania w tym celu uprawnienia do wynagrodzenia z osobistym wykonywaniem czynności z zakresu egzekucji administracyjnej i skutecznym odzyskiwaniem należności.
Potrzeba zachowania motywacyjnego systemu wynagrodzeń prowizyjnych w służbach egzekucyjnych urzędów skarbowych jest nadal aktualna pod rządami nowej ustawy o służbie cywilnej. Zapewnienie skutecznej egzekucji należności pieniężnych nie wpłaconych przez dłużników dobrowolnie, jest zagadnieniem podstawowego znaczenia zarówno dla finansów państwa, jak i z punktu widzenia prawnego.
Jednakże egzekucja administracyjna, jak każda procedura zakładająca przymus wobec jej uczestnika, jest postępowaniem trudnym, uciążliwym i konfliktogennym, stawiającym duże wymagania zawodowe pracownikom egzekucji i wymagającym szczególnego zaangażowania i konsekwentnego działania. Stąd nadal niezbędne jest stosowanie zachęt i motywacji finansowych, wzmagających wysiłek pracownika.
Niniejszy projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, w części dotyczącej uprawnień, które przysługują członkom korpusu służby cywilnej zatrudnionym w komórkach egzekucyjnych urzędów skarbowych za osobiste wykonanie czynności w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, zakłada:
1.        Rozszerzenie    uprawnienia    do    wynagrodzenia    prowizyjnego    na    wszystkich
pracowników komórek egzekucyjnych.
W projektowanym rozporządzeniu proponuje się odstąpić od dotychczasowego zapisu paragrafu 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 25 kwietnia 2007 r. dopuszczając, aby każdy pracownik komórki egzekucyjnej niezależnie od tego jakie stanowisko zajmuje, spełniający warunki i przesłanki określone w rozporządzeniu (wykonywanie określonych czynności egzekucyjnych, osiągnięcie skutku) nabywał uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego.
Proponuje się również wprowadzenie uprawnienia do wynagrodzenia prowizyjnego dla naczelnika urzędu skarbowego, odpowiedzialnego - jako organ egzekucyjny za realizację zadań z zakresu egzekucji administracyjnej należności pieniężnych.
2.        Zmianę katalogu czynności w zakresie egzekucji  administracyjnej, które kreują
uprawnienia do wynagrodzenia prowizyjnego.
Zbyt duża liczba czynności egzekucyjnych, z którymi obowiązujące rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów wiąże uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego może budzić wątpliwości, czy nie działa ono demotywacyjnie. Podstawową wadą dotychczasowego systemu prowizyjnego jest brak realizacji głównego celu egzekucji, jakim jest efektywne stosowanie przewidzianych środków egzekucyjnych mających na celu przymuszenie zobowiązanego do wykonania obowiązku objętego tytułem wykonawczym.
Dlatego wydaje się niezbędne, aby ściślej powiązać uprawnienie do wynagrodzenia prowizyjnego ze skutecznością egzekucji, a w mniejszym stopniu promować przesłankę liczby przeprowadzonych czynności egzekucyjnych.
3.        Częściowe zniesienie limitu łącznego miesięcznego wynagrodzenia prowizyjnego
egzekutora.
Funkcjonowanie limitu może nie stymulować do efektywnej egzekucji, gdyż osiągnięcie limitu w ciągu miesiąca może skłaniać egzekutorów do zmniejszenia swojej aktywności i przesuwania działań egzekucyjnych, na następny okres rozliczeniowy.
4.        Wyodrębnienie w ramach dochodów własnych przeznaczonych na finansowanie
wynagrodzeń prowizyjnych,  funduszu będącego w dyspozycji naczelnika urzędu
skarbowego (np. do 10 % stanu środków na wynagrodzenia prowizyjne), na nagrody
dla egzekutorów.
Celowe jest zatem stworzenie naczelnikowi urzędu skarbowego narzędzia, które mógłby stosować po dokonaniu oceny pracy i postawy pracownika (automatycznie naliczana prowizja nie uwzględnia całokształtu postawy pracownika), nagroda mogłaby także niwelować skutki przydziału szczególnie trudnych tytułów wykonawczych, gdy egzekutor ponosi wiele wysiłku, a mimo to egzekucja nie jest skuteczna, z przyczyn obiektywnych, na które egzekutor nie ma wpływu.
5.        Ustalenie uprawnienia do ryczałtowego wynagrodzenia prowizyjnego dla naczelnika
urzędu skarbowego z tytułu wykonywania funkcji organu egzekucyjnego.
Niezbędne jest zwiększenie instrumentów oddziaływania naczelnika urzędu skarbowego na pracowników egzekucyjnych. Wynika to nie tylko z faktu, że naczelnik jest przełożonym wszystkich pracowników urzędu skarbowego, lecz przede wszystkim z okoliczności, iż naczelnik urzędu skarbowego jest organem egzekucyjnym i w głównej mierze to on ponosi konsekwencje działań pracowników egzekucji.
6. Przyznanie wynagrodzenia prowizyjnego, o którym mowa w § 4 przedmiotowego rozporządzenia komornikowi skarbowemu z tytułu nadzoru nad komórką organizacyjną urzędu skarbowego prowadzącą egzekucję administracyjną (art. lllc ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji).

OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1.        Podmioty, na które oddziałuje rozporządzenie.
Przedmiotowe rozporządzenie odnosi się m.in. do pracowników egzekucji administracyjnej urzędów skarbowych, określając uprawnienia pracowników do wynagrodzenia prowizyjnego i zasady jego wypłacania.
2.        Wyniki przeprowadzonych konsultacji.
Rozwiązania proponowane w przedmiotowym projekcie były konsultowane z dyrektorami wszystkich izb skarbowych.
Projekt rozporządzenia został przekazany do właściwych departamentów w Ministerstwie Finansów, z których zakresem działania wiążą się projektowane regulacje.
Projekt rozporządzenia powinien być przedmiotem uzgodnień międzyresortowych z członkami Rady Ministrów i Prezesem Rządowego Centrum Legislacji.
Stosownie do obowiązku określonego w art.  19 ust. 2 ustawy z dnia 23 maja 1991 r.
0        związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 79, poz. 854 z późn. zm.) projekt powinien
zostać również przesłany do zaopiniowania przez organizacje związkowe reprezentatywne
w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-
Gospodarczych i wojewódzkich komisjach dialogu społecznego (Dz. U. Nr 100, poz. 1080
z późn. zm.).
3.        Wpływ rozporządzenia na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa
1        budżety jednostek samorządu terytorialnego.
Rozporządzenie nie będzie miało wpływu na budżet państwa lub budżety jednostek samorządu terytorialnego.
4.        Wpływ rozporządzenia na rynek pracy.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację na rynku pracy.
5.        Wpływ rozporządzenia na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na
funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na konkurencyjność gospodarki ani na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
6.        Wpływ rozporządzenia na sytuację i rozwój regionalny.
Wejście w życie rozporządzenia nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.
7.        Źródła finansowania.
Wynagrodzenia prowizyjne finansowane będą z rachunku dochodów własnych, utworzonych na podstawie art. 22 ust. 2 pkt 14 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.).
Wydatki poniesione na wynagrodzenia prowizyjne i pochodne od wynagrodzeń pracowników komórek egzekucyjnych (wg sprawozdania RB-34) wynosiły:
?        2005 r.        129.633 tys. zł,
?        2006 r.        135.892 tys. zł,
?        2007 r.        143.651 tys. zł,
?        2008 r.        139.424 tys. złotych.
8.        Podmioty zainteresowane pracami nad projektem rozporządzenia.
Zgodnie z art. 5 ustawy z dnia 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa (Dz. U. Nr 169, poz. 1414 z późn. zm.), z chwilą skierowania projektu rozporządzenia do uzgodnień międzyresortowych powinien zostać on opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
9.        Zgodność regulacji z prawem Unii Europejskiej.
Zakres projektowanego rozporządzenia nie jest objęty prawem Unii Europejskiej. Projektowane rozporządzenie nie wymaga notyfikacji.


29 paź 2009, 10:59
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 lis 2006, 13:40

 POSTY        28
Post Prace zespołu ds. egzekucji
Odnośnie pkt. 3 uzasadnienia - chyba coś się im pomyliło - zwiększyli ograniczenia, w tym wypadku dotyczy to inspektorów.

Dodano: 29 Paź 2009 01:05 pm

Odnośnie pkt. 3 uzasadnienia - chyba coś się im pomyliło - zwiększyli ograniczenia.


29 paź 2009, 13:58
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 10:51

 POSTY        328

 LOKALIZACJAUS poza stolicą
Post Prace zespołu ds. egzekucji
supersaper                    



jan                    



Jest ministralna propozycja zmian rozp. o prowizji !
A portal SKARBOWCY śpi ?
Treść opublikować !

Przecież TY też to możesz zrobić - np. jako załączenie pliku do postu lub cytat.  :)

Gdybym był pracownikiem MF,przewodniczącym związku lub moderatorem to zrobiłbym to przed 6,57 p.m.

Dodano: 29 Paź 2009 10:45 pm

____________________________________
jan


29 paź 2009, 23:39
Zobacz profil
Fachowiec
Własny awatar

 REJESTRACJA20 paź 2006, 18:38

 POSTY        1181
Post Prace zespołu ds. egzekucji
RSK                    



Pan
prof. Jan Vincent Rostowski
Minister Finansów RP



Na podstawie art. 85 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. z dnia 24 września 2009 r. Nr 157 poz. 1241) z dniem 30 grudnia 2010 roku tracą moc art. 22, art. 24 ust. 1-10, art. 26 ust. 1-9 i art. 29 ust. 1-7 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm ). Artykuł 22 ustawy o finansach publicznych regulował funkcjonowanie jednostek budżetowych uzyskujących dochody własne. Na podstawie tego przepisu państwowe jed-nostki budżetowe mogły gromadzić na rachunku dochodów własnych dochody uzyskiwane m.in.  z opłat, o których mowa w art. 64 § 1 i § 6, art. 64c § 2 oraz art. 66 § 3 ustawy o po-stępowaniu egzekucyjnym w administracji tj. :
?        koszty egzekucyjne,
?        opłaty manipulacyjne,
?        zwrot poniesionych wydatków (3,40 zł),
?        opłaty komornicze.
Z dochodów własnych, zgodnie z art. 22 ust. 6 ustawy o finansach publicznych, finansowa-ne były wydatki bieżące i inwestycyjne (czyli materiały biurowe dla egzekucji, szkolenia i inne wydatki związane z funkcjonowaniem naczelnika urzędu skarbowego jako organu eg-zekucyjnego) związane z uzyskiwaniem dochodów z tytułów wymienionych art.22  ust. 2 pkt.14 ustawy o finansach publicznych, a także (co najistotniejsze) na podstawie ust. 7tego artykułu wynagrodzenie tzw. prowizyjne.
W związku z powyższym nasuwają się następujące pytania, które zadajemy w trybie usta-wy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej:

Pytania dotyczące wynagrodzenia prowizyjnego:
1.        W związku z likwidacją źródła finansowania (dochodów własnych):
-  z jakich źródeł będzie finansowane wynagrodzenie prowizyjne?
-  czy i w jakiej wysokości przewidziane będą  na to środki finansowe w 2011 roku (likwidacja w 2010 r.)?
-  w jakiej formie wynagrodzenia prowizyjne będą zagwarantowane w ustawie budże-towej (czy będzie to rezerwa celowa czy może inna forma finansowania)?
 
Pytania dotyczące funkcjonowania naczelnika urzędu skarbowego, jako organu eg-zekucyjnego, po likwidacji dochodów własnych:
1.        Czy MF ma wiedzę na temat skali korzystania przez urzędy skarbowe z dochodów własnych na pokrycie wydatków związanych z funkcjonowaniem urzędów, w tym na szkolenia pracowników? Prosimy o przedstawienie danych na ten temat.
2.        Czy  dokonano analizy, jaki wpływ likwidacja dochodów własnych będzie miała na funkcjonowanie urzędów skarbowych, a w szczególności na funkcjonowanie komó-rek egzekucyjnych?
3.        Czy  w związku z likwidacją dochodów własnych, środki na funkcjonowanie urzędów skarbowych - w tym również  szkolenia pracowników komórek egzekucyjnych - będą zwiększone w budżetach urzędów skarbowych? Jeżeli tak, o jakich wielkościach można mówić?

Należy zaznaczyć, że opłaty gromadzone na rachunkach dochodów własnych to opłaty w znacznym (przeważającym) stopniu ponoszone przez wierzycieli obcych na rzecz których Naczelnicy Urzędów Skarbowych, jako organy egzekucji administracyjnej, prowadzą egze-kucję. Wiadomo, że 80% wszystkich tytułów wykonawczych wpływających do egzekucji to tytuły wykonawcze wierzycieli obcych, tj. ZUS ? 60% , 20% pozostałe (mandaty, izby wy-trzeźwień ).


06 lis 2009, 12:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 49 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: