
Zwrot prowizji Allegro, a sprzedaż
To nie jest takie proste. Zasadniczo zwrot prowizji oznacza, że sprzedający zgłosił, iż transakcja nie doszła do skutku, a nabywca w terminie nie zaprotestował (ale kto protestuje

. Może być zatem tak, że transakcja była sfinalizowana a Allegro zostało oszukane. Wiedzą o tym lecz jest to zbyt mały problem aby się nim zajmować. Zwrot prowizji może wystąpić również z przyczyn leżących po stronie Allegro - np. awaria techniczna, błędnie naliczona prowizja itp. Jest i trzecia możliwość - podanie ceny minimalnej, która została przekroczona. W tym przypadku wstępnie pobrana prowizja jest zwracana a pobierana jest nowa naliczona od wartości aukcji. Podobnie wygląda sprawa prowizji w kategoriach odzież, obuwie, dodatki, komputery, książki itp. Sprawę może wyjaśnić analiza szczegółowych danych z działu płatności i rozliczeń Allegro, ale ilość tych danych jest monstrualna, a po kolejnych zmianach zaprzestano oznaczania kodami rożnych kategorii zwrotów. Uzyskanie ich z QXL graniczy z cudem - są zresztą mało przydatne.
Co do aukcji wieloprzedmiotowej, to należy oszacować w oparciu o tabelę prowizji i opłat prowizje za 1 przedmiot i porównać to z kwotą zwróconej prowizji.
Popatrz na historię obrotów na rachunkach bankowych oraz wysyłki (i zwroty) przesyłek. Może coś z tego ci pomoże.