Tak, to dowodzi, jak biegli są w podatkach. Finanse UE są właściwie bronione. :P
Ani wyniki Warszawy, która bryluje na ostatnich miejscach, ani wyniki całego egzaminu (16% zdawalności) w ogóle mnie nie dziwią. Coraz bardziej widać, kto jest przyjmowany/został w uksach.
23 gru 2013, 10:20
Re: Egzamin na iks-a
PROTOKÓŁ z posiedzenia Komisji Egzaminacyjnej W dniu 1 sierpnia 2013 r. w godzinach 11:00-12:30 w Ministerstwie Finansów (pok. 4121b) odbyło się spotkanie Komisji Egzaminacyjnej (dalej: Komisja) powołanej w związku z planowanym egzaminem kwalifikacyjnym dla kandydatów na stanowisko inspektora kontroli skarbowej.
Spotkaniu przewodniczył Pan Maciej Krzewski, Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej - Przewodniczący Komisji. W spotkaniu udział wzięli: 1) Wiceprzewodnicząca Komisji Bożena Lis Dyrektor UKS w Łodzi 2) Członkowie Komisji: Wiesław Klukowski Dyrektor UKS w Białymstoku Mariusz Piątkowski Dyrektor UKS w Krakowie Robert Wojewódka Dyrektor UKS w Opolu Jarosław Kubiak Dyrektor UKS we Wrocławiu Bożena Basta Naczelnik Wydziału Kontroli Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych w Dep. KS Przemysław Krawczyk Naczelnik Wydziału Opiniowania i Ekspertyz w Dep. KS Barbara Brzezińska Naczelnik Wydziału Organizacyjnego w Dep. KS zastępująca sekretarza Komisji
Przewodniczący poinformował, że egzamin wyznaczony jest na dzień 27 listopada 2013 r. Przewodniczący zarządził zgodnie z paragrafem 1 pkt.l Zarządzenia Nr 46 Ministra Finansów z dnia 23 listopada 2012 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie określenia szczegółowych warunków odbywania praktyki oraz przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, opublikowanie informacji o terminie przeprowadzenia egzaminu wraz z wykazem tytułów aktów prawnych, z których wybrane zagadnienia stanowią podstawę opracowania pytań testowych - na stronie internetowej Ministerstwa Finansów nie później niż 3 miesiące przed terminem egzaminu. Wykonanie czynności technicznych publikacji informacji zleca Departamentowi Kontroli Skarbowej. Następnie Wiceprzewodnicząca Komisji Pani Bożena Lis zaproponowała, aby egzamin został przeprowadzony w jednej turze. Skróci to czas przeprowadzenia egzaminu, jak również będzie korzystne z uwagi na przygotowanie mniejszej ilości pytań testowych. Pan Mariusz Piątkowski uznał propozycję za bardzo istotną i zgłosił ją jako wniosek formalny, który powinien zostać przegłosowany przez wszystkich członków Komisji. W głosowaniu Komisja przyjęła wniosek jednomyślnie. Przewodniczący poinformował, że w latach ubiegłych rozpoznanie rynku pokazało, iż w przypadku wyboru sali mieszczącej wszystkich zdających kandydatów, koszty wynajęcia sali wielokrotnie przekraczały koszty przeprowadzenia egzaminu w Centrum Konferencyjno- Kongresowym Fundacja „Polska Wiek - XXI” przy ul. Bobrowieckiej. W przypadku przeprowadzania egzaminu przy ul. Bobrowieckiej, konieczne byłoby wynajęcie dwóch sal, aby pomieścić wszystkich kandydatów. Ze względu na rozpoczynające każdy egzamin wprowadzenie Przewodniczącego Komisji, wskazane byłoby późniejsze (np. o 15 min.) rozpoczęcie egzaminu w drugiej sali. Członkowie Komisji uznali, że w przypadku niemożności przeprowadzenia egzaminu w jednym pomieszczeniu ze względu na koszty wynajmu, nie ma przeszkód, aby egzamin został przeprowadzony w dwóch salach. Następnie omówiono kwestię zakresu wykazu aktów prawnych. Komisja zdecydowała, że wykaz nie będzie obejmował aktów wykonawczych. Ustalono następujący wykaz tytułów aktów prawnych, na podstawie których będą przygotowywane pytania egzaminacyjne wg stanu prawnego na dzień 1 lipca 2013 r: 1. Kontrola skarbowa: ustawa o kontroli skarbowej 2. Postępowanie administracyjne: ustawa - Kodeks postępowania administracyjnego 3. Ordynacja podatkowa: ustawa - Ordynacja podatkowa 4. Materialne prawo podatkowe: ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawa o podatku od towarów i usług, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawa o podatku akcyzowym, 5. Prawo dewizowe: ustawa - Prawo dewizowe 6. Prawo handlowe: ustawa - Kodeks spółek handlowych 7. Rachunkowość: ustawa o rachunkowości 8. Finanse publiczne: ustawa o finansach publicznych 9. Prawo karne skarbowe: ustawa - Kodeks kamy skarbowy W związku z przyjętym powyżej planem przeprowadzenia egzaminu w jednej turze, przygotowany zostanie jeden zestaw pytań egzaminacyjnych (plus pytania dodatkowe). Pytania testowe przygotowane zostaną przez wyznaczonych Dyrektorów Urzędów Kontroli Skarbowej, weryfikacją ich zaś zajmą się członkowie Komisji zatrudnieni w Ministerstwie Finansów. Komisja po dyskusji ustaliła liczbę pytań do przygotowania, z uwzględnieniem pytań dodatkowych: - podatek od towarów i usług 8 + 3 = 11 - podatek dochodowy od osób fizycznych 6 + 2= 8 - podatek dochodowy od osób prawnych 8 + 3=11 - podatek akcyzowy 4 + 2 = 6 - postępowanie administracyjne 2 + 1 = 3 - kontrola skarbowa 8 + 3 = 11 - ordynacja podatkowa 9 + 3 = 12 - prawo dewizowe 1 + 1 = 2 - prawo handlowe 2 + 1 = 3 - rachunkowość 3 + 1 = 4 - finanse publiczne 4 + 2 = 6 - prawo karne skarbowe 5 + 2 = 7 Łącznie stanowi to 60 pytań + 24 pytań dodatkowych W dalszej części spotkania Przewodniczący poprosił, aby obecni Dyrektorzy Urzędów Kontroli Skarbowej zgłaszali propozycje z których aktów prawnych przygotują pytania. Komisja ustaliła, że pytania z poszczególnych aktów prawnych przygotują odpowiednio Dyrektor: B. Lis podatek akcyzowy, postępowanie administracyjne, W. Klukowski kontrola skarbowa, prawo dewizowe, J. Przypaśniak podatek od towarów i usług, prawo karne skarbowe, M. Piątkowski prawo handlowe, finanse publiczne, R. Wojewódka podatek dochodowy od osób fizycznych, ordynacja podatkowa, J.Kubiak podatek dochodowy od osób prawnych, rachunkowość. Dyrektorzy przygotowujący pytania otrzymają na swoje adresy-mailowe wzór układu pytań, aby format przygotowywanych pytań był identyczny. W pytaniach ma być zaznaczona prawidłowa odpowiedź z podaną podstawą prawną. Przewodniczący wyznaczył termin przesłania pytań na jego adres mailowy - do dnia 16 września br. Przypomniano również, że w terminie 14 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej Ministerstwa Finansów informacji o terminie egzaminu, zdający składają wnioski o dopuszczenie do egzaminu, z załączonym oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby egzaminu. Wnioski mogą być wnoszone pisemnie albo w formie elektronicznej, na adres elektronicznej skrzynki podawczej urzędu, w którym zatrudniony jest zdający. Następnie organy administracji skarbowej przesyłają do Departamentu, w terminie 30 dni od dnia opublikowania informacji o terminie egzaminu, listy zdających. Przewodniczący zamieszcza, nie później niż w terminie 21 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, listę zdających dopuszczonych do egzaminu wraz z informacją o miejscu jego przeprowadzenia. Wstępnie przewidywane są dwa posiedzenia Komisji przed terminem egzaminu. Zgodnie z ustaleniami, protokół z posiedzenia Komisji zostanie przesłany na skrzynki e-mailowe poszczególnych członków Komisji wraz z prośbą o ewentualne uwagi, zaś akceptacja protokołu nastąpi poprzez przesłanie e-maila zwrotnego w tej sprawie. Na tym posiedzenie Komisji zakończono. Protokół sporządzono w jednym egzemplarzu. Protokół sporządziła: Barbara Brzezińska
PROTOKÓŁ z posiedzenia Komisji Egzaminacyjnej W dniu 29 października 2013 r. w godzinach 14:30-15:30 w Ministerstwie Finansów (pok. 4121B) odbyło się posiedzenie Komisji Egzaminacyjnej (dalej: Komisja) powołanej w związku z planowanym na dzień 27 listopada 2013 r. egzaminem kwalifikacyjnym dla kandydatów na stanowisko inspektora kontroli skarbowej. Posiedzeniu przewodniczył Pan Maciej Krzewski, Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej - Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu udział wzięli:
1) Wiceprzewodniczący Komisji: Bożena Lis 2) Członkowie Komisji: Wiesław Klukowski Jacek Przypaśniak Mariusz Piątkowski Robert Wojewódka Jarosław Kubiak Marcin Ginel Jacek Góra Przemysław Krawczyk 3) Sekretarze Komisji: Agnieszka Buśko, Piotr Król W posiedzeniu udziału nie brali: Grzegorz Mróz Bożena Basta Dyrektor UKS w Łodzi Dyrektor UKS w Białymstoku Dyrektor UKS w Katowicach Dyrektor UKS w Krakowie Dyrektor UKS w Opolu Dyrektor UKS we Wrocławiu Naczelnik Wydziału Przeciwdziałania Korupcji w Departamencie WS Naczelnik Wydziału Kontroli Podatku Dochodowego od Osób Prawnych oraz Podatku Akcyzowego w Dep. KS Naczelnik Wydziału Opiniowania i Ekspertyz w Dep. KS Specjalista w Wydziale Organizacyjnym w Departamencie KS Specjalista w Wydziale Informatycznego Wspomagania Kontroli w Departamencie KS Zastępca Dyrektora w Departamencie AP Naczelnik Wydziału Kontroli Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych w Dep. KS.
Przewodniczący zaproponował omówienie w pierwszej części posiedzenia kwestii organizacyjnych, w drugiej zaś merytorycznych. Przewodniczący przypomniał, że egzamin planowany jest na dzień 27 listopada 2013 r., w Centrum Konferencyjno-Kongresowym Fundacji Nowe Horyzonty przy ul. Bobrowieckiej 9 w Warszawie. Egzamin przeprowadzony zostanie w dwóch grupach. Grupa I rozpoczyna egzamin w sali w budynku C, III piętro o godzinie 11:30, Grupa II w sali w budynku A, V piętro o godzinie 12:00. Ustalono, że pytania egzaminacyjne są takie same dla wszystkich uczestników oraz, że sporządzone zostaną 4 wersje zestawów egzaminacyjnych (a ,b, c, d ) różniące się kolejnością pytań ustaloną losowo. Przed rozpoczęciem egzaminu w Grupie I Przewodniczący Komisji poinformuje zdających o sposobie przeprowadzenia egzaminu, przepisach porządkowych obowiązujących w trakcie egzaminu oraz zasadach dokonywania oceny udzielonych odpowiedzi, następnie uda się do sali w budynku A, aby powyższe informacje przekazać Grupie n. Pozostanie w sali w budynku A do końca egzaminu Grupy II, o Ue nie zajdą nieprzewidziane okoliczności wymagające powrotu do sali w budynku C. Ustalono, iż nadzór nad przebiegiem egzaminu w Grupie I, który rozpocznie się o godz. 11:30, sprawować będą; Wiceprzewodnicząca Komisji Bożena Lis oraz następujący członkowie Komisji: M. Ginel, W. Klukowski, P. Krawczyk, M. Piątkowski, J. Przypaśniak. Nadzór nad przebiegiem egzaminu w Grupie II, który rozpocznie się o godz. 12:00, sprawować będą następujący członkowie Komisji: B. Basta, J. Góra, J. Kubiak, G. Mróz, R. Wojewódka. Członkowie Komisji winni być obecni w miejscu przeprowadzania egzaminu co najmniej godzinę przed jego rozpoczęciem. Zdający przed wejściem do sali zobowiązani są okazać dokument tożsamości oraz złożyć podpis na liście obecności. Za dokument tożsamości uznaje się każdy ważny dokument ze zdjęciem lub legitymację służbową. Do udziału w egzaminie nie zostanie dopuszczona osoba, która nie przedstawi ważnego dowodu tożsamości, nawet w przypadku, gdy obecne podczas egzaminu osoby będą w stanie potwierdzić jej tożsamość. Osoba z Grupy I, która przybyła po rozpoczęciu egzaminu będzie mogła być dopuszczona do egzaminu w terminie przewidzianym dla Grupy n. Po rozpoczęciu egzaminu przez Grupę II osoba, która się spóźniła, nie może przystąpić do egzaminu. Osoba dopuszczona do egzaminu w Grupie I, nie może opuścić sali przed godz. 12:00, także w przypadku zakończenia testu. Ustalono, że w przypadku porozumiewania się kandydatów lub korzystania z materiałów pomocniczych obowiązują następujące zasady: • Każdy z członków Komisji Egzaminacyjnej uprawniony jest do oceny okoliczności uzasadniających wykluczenie zdającego z egzaminu. • W przypadku stwierdzenia okoliczności uzasadniających wykluczenie, członek Komisji dokonuje stosownej adnotacji na arkuszu odpowiedzi opisując krótko stan faktyczny oraz niezwłocznie informuje o tym Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego komisji. • Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Komisji uprawniony jest do wykluczenia zdającego z egzaminu zgodnie z §18 ust. 2 Zarządzenia Nr 44 Ministra Finansów z dnia 21 października 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków odbywania praktyki oraz przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, (tekst jednolity Dz.Urz.MF z 2013 r., poz.36) o W przypadku podjęcia decyzji o wykluczeniu, członek Komisji odbiera pracę (arkusz odpowiedzi oraz test ) i sporządza adnotację na arkuszu odpowiedzi wpisując datę oraz godzinę wykluczenia z egzaminu. Osoby, które znajdują się w sali zajmujące się obsługą organizacyjno- techniczną związaną z egzaminem, nie będące Członkami Komisji nie są upoważnione do odebrania prac. Na wniosek Przewodniczącego, Komisja przeprowadziła dyskusję w zakresie § 18 Zarządzenia Nr 44 Ministra Finansów z dnia 21 października 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków odbywania praktyki oraz przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, (tekst jednolity Dz.Urz.MF z 2013 r., poz.36). Przedmiotem dyskusji Komisji była kwestia: „Czy odebrany arkusz odpowiedzi, w okolicznościach określonych w § 18 ww. Zarządzenia, podlega sprawdzeniu?”. W ocenie pięciu Członków Komisji odebranie arkusza odpowiedzi jest równoznaczne z odstąpieniem od jego sprawdzenia. Czterech Członków Komisji było odmiennego zdania. Jeden z Członków Komisji nie zajął stanowiska w powyższej kwestii. W konkluzji przyjęto, że odebranie arkusza odpowiedzi skutkuje odstąpieniem od jego sprawdzenia. Konkluzja w powyższej sprawie została podjęta w formie głosowania przez obecnych na posiedzeniu Członków Komisji. Arkusze odpowiedzi będą sprawdzane przez członków Komisji w gmachu Ministerstwa Finansów. Do sprawdzenia arkuszy odpowiedzi, Komisja przystąpi niezwłocznie po przewiezieniu arkuszy do Ministerstwa Finansów. Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Komisji przechowuje testy egzaminacyjne oraz dostarcza je do miejsca przeprowadzania egzaminu. Następnie przeprowadzono weryfikację testu przygotowanego przez Przewodniczącego Komisji oraz Członków Komisji (Panią Bożenę Bastę, Pana Przemysława Krawczyka i Pana Jacka Górę) na podstawie pytań opracowanych przez Członków Komisji będących Dyrektorami Urzędów Kontroli Skarbowej. Na tym posiedzenie Komisji zakończono. Protokół przesłano na skrzynki e-mail Członków Komisji obecnych na posiedzeniu z prośbą o akceptację lub ewentualne uwagi e-mailem zwrotnym w terminie do dnia 19 listopada 2013 oraz do wiadomości Członków Komisji nieobecnych na posiedzeniu Protokół sporządzono w jednym egzemplarzu. Protokół sporządziła: Agnieszka Buśko Specjalista w Dep. KS
Protokół z uzgodnień telefonicznych dokonanych w dniu 18.11.2013 r., przez Przewodniczącego Komisji Macieja Krzewskiego i Wiceprzewodniczącą Bożenę Lis. Uzgodnienia dotyczyły spraw organizacyjnych związanych z przydziałem jednostek organizacyjnych do grup egzaminacyjnych oraz nadzorem nad przebiegiem egzaminu, w tym uprawnień Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącej wynikających z § 18 ust. 2 Zarządzenia Ministra Finansów Nr 44 z dnia 21 października 2010 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków odbywania praktyki oraz przeprowadzania egzaminów kwalifikacyjnych na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, (tekst jednolity Dz. Urz. MF z 2013 r, poz. 36). Przewodniczący Komisji i Wiceprzewodnicząca podjęli decyzję w zakresie przydziału- 1. UKS Łódź do Grupy II godz. 12:00 Budynek A V piętro 2. UKS Opole do Grupy I godz. 11:30 Budynek C III piętro Protokół sporządzono w 1 egz.
Przewodniczący Komisji , Maciej Krzewski - Wicedyrektor Departamentu Kontroli Skarbowej
PROTOKÓŁ z posiedzenia Komisji Egzaminacyjnej W dniu 9 grudnia 2013 r. w godzinach 11:00-13:00 w Ministerstwie Finansów (pok. 4109) odbyło się posiedzenie Komisji Egzaminacyjnej (dalej: Komisja) powołanej do przeprowadzenia egzaminu kwalifikacyjnego dla kandydatów na stanowisko inspektora kontroli skarbowej, który odbył się w dniu 27 listopada 2013 r. Posiedzeniu przewodniczył Pan Maciej Krzewski, Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej - Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu udział wzięli: 1) Wiceprzewodniczący Komisji: Bożena Lis 2) Członkowie Komisji Grzegorz Mróz Wiesław Klukowski Jacek Przypaśniak Robert Wojewódka Jarosław Kubiak Bożena Basta Marcin Ginel Jacek Góra Przemysław Krawczyk 3) Sekretarz Komisji: Agnieszka Buśko Dyrektor UKS w Łodzi Zastępca Dyrektora w Departamencie AP Dyrektor UKS w Białymstoku Dyrektor UKS w Katowicach Dyrektor UKS w Opolu Dyrektor UKS we Wrocławiu Naczelnik Wydziału Kontroli Podatku Dochodowego od Osób Fizycznych w Dep. KS Naczelnik Wydziału Przeciwdziałania Korupcji w Dep. WS Naczelnik Wydziału Kontroli Podatku Dochodowego od Osób Prawnych oraz Podatku Akcyzowego w Dep. KS Naczelnik Wydziału Opiniowania i Ekspertyz w Dep. KS
W posiedzeniu udziału nie brał członek Komisji: Mariusz Piątkowski Dyrektor UKS w Krakowie Na wstępie Przewodniczący Komisji omówił powód dla którego zwołano posiedzenie Komisji. Posiedzenie zwołano ze względu na wątpliwości dotyczące punktacji uzyskanej w arkuszu odpowiedzi oznaczonym kodem 610. Na arkuszu naliczono 83 pkt, nie uznając za prawidłową odpowiedzi, która znajduje się w polu dla odpowiedzi prawidłowej, a została zakreślona kółkiem bez parafy osoby zdającej. Wątpliwości co do uznania odpowiedzi za prawidłową pojawiły się podczas powtórnego sprawdzania prac przez pracowników Departamentu Kontroli Skarbowej. Przewodniczący przypomniał, że podczas informowania zdających w obu grupach, o sposobie przeprowadzania egzaminu, przepisach porządkowych obowiązujących w trakcie egzaminu oraz zasadach dokonywania oceny udzielonych odpowiedzi - instruował zdających, że odpowiedź prawidłową w arkuszu odpowiedzi, zakreślić należy krzyżykiem, a odpowiedź błędną oznaczyć poprzez zakreślenie krzyżyka kółkiem i postawieniem parafy. Zdaniem Przewodniczącego można zatem domniemywać, że intencją zdającego o nr ewidencyjnym 610, było pierwotnie wyeliminowanie odpowiedzi, z czego następnie zrezygnował i w związku z tym nie zatwierdził błędu parafą. Ponieważ pierwotnie, we wszystkich arkuszach, zaliczano odpowiedzi zakreślone kółkiem bez parały i kółkiem z parafą jako nieprawidłowe, Przewodniczący poinformował, że uznanie przez Komisję odpowiedzi za prawidłową w sytuacji braku parały przy krzyżyku zakreślonym kółkiem, spowoduje zmianę punktacji w 19-tu pracach. W 18-tu pracach zmiany te mogą wiązać się z podwyższeniem lub obniżeniem punktacji, nie spowodują jednak, że wynik egzaminu zmieni się z pozytywnego na negatywny lub odwrotnie. Wyjątkiem jest praca oznaczona kodem 610. Następnie Komisja rozpoczęła dyskusję, w której każdy z Członków Komisji miał możliwość przedstawienia swojego stanowiska wraz z argumentacją. Członek Komisji Pan Przemysław Krawczyk wnioskował, by podczas przeprowadzania kolejnych egzaminów, celem uniknięcia wątpliwości takich jak wyżej opisane, na arkuszu odpowiedzi zamieścić pisemną informację dotyczącą sposobu oznaczania błędnych odpowiedzi. Po przeprowadzeniu dyskusji zarządzono głosowanie. Ustalono, że o wyniku głosowania decydować będzie większość zwykła oraz że osoba nieobecna nie ma prawa głosu. Komisja odpowiadała na pytanie: „Czy krzyżyk zakreślony kółkiem bez parafy unieważnia odpowiedź?” W odpowiedzi na pytanie 5-ciu Członków Komisji głosowało na tak, zaś 6-ciu na nie. Na tak głosowali: Bożena Lis, Marcin Ginel, Wiesław Klukowski, Jarosław Kubiak, Robert Wojewódka. Na nie głosowali: Maciej Krzewski, Bożena Basta, Jacek Góra, Przemysław Krawczyk, Grzegorz Mróz, Jacek Przypaśniak. Zgodnie z podjętą uchwałą Komisja postanowiła uznać odpowiedź w pytaniu 10, w pracy z nr ewidencyjnym 610 jako prawidłową, co spowodowało zmianę punktacji z 83 na 85 pkt. i uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu. Następnie pracę rozkodowano - zdający o nr 610 to ..... Następnie wybrani członkowie Komisji przeliczyli ponownie punktację w pozostałych 18-tu pracach, w których krzyżyk został zakreślony kółkiem bez parafy. W czynnościach tych uczestniczyli: Bożena Basta, Wiesław Klukowski, Jacek Przypaśniak, Robert Wojewódka. Punktacja została zmieniona w pracach o następujących numerach ewidencyjnych: 385, 333, 507,444,337,268,202,179 (osiem prac). Nie było konieczności zmiany punktacji w pracach o następujących numerach ewidencyjnych: 545, 356,438,186,679, 586,622,600,136,255 (10 prac). Na tym posiedzenie Komisji zakończono. Protokół przesłano na skrzynki e-mail Członków Komisji z prośbą o akceptację lub ewentualne uwagi e-mailem zwrotnym w terminie do dnia 23 grudnia 2013 r. Protokół sporządzono w jednym egzemplarzu. Protokół sporządziła: Agnieszka Buśko Specjalista w Dep. KS
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
07 sty 2014, 16:27
Re: Egzamin na iks-a
witam jak często są egzaminy wiem, że co najmniej 1 w roku ale słyszałem, że kiedyś były dwa
07 sty 2014, 19:37
Re: Egzamin na iks-a
Na początku lutego ma się odbyć kurs w Jastrzębiej dla kandydatów - czyli egzamin się zbliża!
23 sty 2014, 19:37
Re: Egzamin na iks-a
Witam serdecznie, czy posiadają Państwo informacje ile osób przystępowało w 2012 roku do egzaminów?
28 sty 2014, 11:13
Re: Egzamin na iks-a
Witam wszystkich przyszłych Inspektorów Kontroli Skarbowej. Chciałabym zapytać Państwa o kilka istotnych kwestii: 1. Z jakich materiałów uczą się Państwo przed egzaminem? 2.Jeżeli planowany egzamin jest w listopadzie, kiedy zaczynają Państwo naukę? 3.Czy mają Państwo opracowany system nauki? np. zakreślanie pytań w ustawach, testy np. ArsLege? Czy może jakieś własne opracowania? 4.Czy oprócz aktów prawnych, które ogłasza Ministerstwo znają Państwo szczegółowy zakres materiały, konkretne artykuły? Czy może takie informacje podawane są przez Dyrekcję?
Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
04 lut 2014, 11:15
Re: Egzamin na iks-a
Zdałem egzamin w 2013 r. i to z wynikiem w pierwszej 10 a uczyłem się tylko aktów prawnych i nie przerabiałem żadnych innych testów oprócz testów na IKS z lat poprzednich. Wg mnie zadawane pytania dotyczą wprost przepisów ustawy i oprócz przeczytania ze zrozumieniem tych aktów prawnych nie ma sensu czytać żadnych innych opracowań. Niemniej jednak każdy ma inny sposób nauki i przyswajania wiedzy więc nie ma złotego środka jak się uczyć i ile czasu na to potrzeba.
04 lut 2014, 12:22
Re: Egzamin na iks-a
Gratuluję Ramirez! Jakieś spekulacje na temat kolejnego terminu? Liczę szczególnie na tych co wrócili ze szkolenia w JG. Nie wierzę, że nie zadali takiego pytania prowadzącym. A oni na pewno podali jakiś wstępny, możliwy i przybliżony termin. Jak się ktoś wstydzi napisać, że był w JG, może użyć formułki "kolega co był powiedział", albo "u mnie w urzędzie mówią". A tak gwoli ścisłości u mnie nic na razie nie mówią, bo akurat byli ludzie z innego wydziału i piętra, a że dawno nie byłem w biurze (ferie), a po feriach trochę w rozjazdach to i nic specjalnie nie wiem...
12 lut 2014, 16:07
Re: Egzamin na iks-a
Hej! Byłem w weekend w Wawce i widziałem się z jedną panną z Cybernetyki. Mówiła, że niedawno zebrała się nasza szacowna starszyzna egzaminacyjna. Stan prawny ma być według zagadnień z ostatniego egzaminu, a termin egzaminu - jak się wyrobią - to druga połowa września. Tak czy owak ja się nie wybieram. Miałem niedawno 43 urodziny, starczy... jakiś mnie uwiąd dopada... Ale znać daję... A wam Coś wiadomo? Ktoś potwierdzi, może zaprzeczy co by się młodzież na darmo nie uczyła? Mówili też u nas dziś w palarni, że jedna z naszych Ministr chce w ogóle zrezygnować z egzaminów. Trochę się to ludziom w głowie nie mieści, zwłaszcza Xom ;-)
09 cze 2014, 17:28
Re: Egzamin na iks-a
Sprostować muszę "stan prawny" miałem na myśli ilość aktów prawnych, które trzeba opanować, a nie ich stan obowiązywania... Sorki za utrudnienia...
Witam, ponieważ pracuję w IS mam dosyć mgliste wyobrażenie na temat tego jak wygląda egzamin na IKS-a, a bardzo chciałbym spróbować swoich sił. W związku z powyższym byłbym bardzo wdzięczy, gdyby ktoś życzliwy udzielił mi odpowiedzi na kilka pytań: - czy przygotowując się do egzaminu z danego zagadnienia – np. podatek VAT – wystarczy dobra znajomość samej ustawy czy trzeba też znać akty wykonawcze (a w tym przypadku również Dyrektywy)? - wiem, że nie będę miał czasu nauczyć się dobrze wszystkiego, zatem: czy lepiej skoncentrować się na większości zagadnień odpuszczając niektóre (np. ksh, ustawę o rachunkowości czy finanse publiczne) czy też lepiej pouczyć się wszystkiego ale mniej dokładnie? (podpowiedzcie ewentualnie które zagadnienia można odpuścić, jeśli jakieś można) - czy są gdzieś dostępne testy na IKS-a z lat wcześniejszych? Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam
Wykaz aktów prawnych na podstawie których przygotowuje się pytania, publikowany jest na stronie MF nie później niż 3 miesiące przed terminem egzaminu. Tu masz ostatni tego typy komunikat do egzaminu z jesieni 2013r.: http://tnij.org/kwurgxb
14 lip 2014, 16:21
Re: Egzamin na iks-a
Może to kwestia wkuwania do egzaminu na DP, ale egzamin na IKS nie wydaje się być szczególnie trudny.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników