Teraz jest 06 wrz 2025, 20:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1692 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 121  Następna strona
Projekt ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej 
Autor Treść postu
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Przedstawiamy projekt ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej z dnia 28 lutego 2007 roku. <!--sizec--></span><!--/sizec-->

Projektu nie otrzymaliśmy z Ministerstwa Finansów, PRZESŁAŁ NAM GO Wschodnicelnik - dziękujemy!!!
Nie wiemy, na ile projekt jest aktualny. Decydujemy się jednak na jego publikację, a w razie zmian, poinformujemy o tym na stronie. W załączniku ustawy i uzasadnienia.

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Uzasadnienie do projektu z dnia 28 lutego 2007 r. ustawy wprowadzającej przepisy ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej:<!--sizec--></span><!--/sizec-->

<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->I.        Założenia ogólne ustawy wprowadzającej ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej

Podstawową przesłanką utworzenia jednolitej, specjalistycznej administracji skarbowej obejmującej zadania realizowane w chwili obecnej przez administrację podatkową (Dyrektorów Izb Skarbowych, naczelników urzędów skarbowych oraz obsługujące ich urzędy – izby skarbowe i urzędy skarbowe) oraz Służbę Celną (Szefa Służby Celnej, Dyrektorów Izb Celnych oraz naczelników urzędów celnych)
Założenie takie ma doprowadzić do stworzenia nowoczesnej – na miarę wyzwań gospodarki rynkowej demokratycznego państwa prawa w XXI wieku – przyjaznej, kompetentnej i taniej administracji skarbowej, realizującej bardzo ważne zadania związane z wymiarem i poborem danin publicznych, także związanych z obrotem towarowym zza granicą. Kompetencje Krajowej Administracji Skarbowej obejmują więc nie tylko  zadania realizowane na rzecz Rzeczpospolitej Polskiej, ale także Wspólnot Europejskich.
Budowa na bazie znoszonych organów i likwidowanych jednostek organizacyjnych nowej administracji oraz przeniesienia zadań i kompetencji znoszonych organów podatkowych i celnych, jest dużym wyzwaniem organizacyjnym, którego podłoże aksjologiczne  stanowi przybliżenie obywateli do państwa, wyrobienie w nich przeświadczenie o konieczności uiszczania danin publicznych, a także – co nie jest mniej ważne – stabilizacja zatrudnienia oraz wprowadzenie jasnych kryteriów przyjęć i awansu urzędników skarbowych, wobec których stawiane są wysokie wymagania merytoryczne i etyczne.

Wejście w życie ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (dalej ,,ustawa o KAS”) z dniem 1 stycznia 2008 r. związane jest z początkiem roku budżetowego, co umożliwi płynne zabezpieczenie finansowania Krajowej Administracji Skarbowej (dalej ,,KAS”).
Wejście w życie ustawy o KAS wiąże się także – z racji przejęcia kompetencji organów – z uchyleniem ustaw powołujących do życia znoszone organy, tj. ustawy z dnia 21 czerwca 1996 r. o izbach i urzędach skarbowych oraz ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej.

W przepisach przejściowych zawarto normy dotyczące zniesienia funkcjonujących organów celnych i podatkowych, urzędów je obsługujących, a także wskazujące na przejście kompetencji pomiędzy funkcjonującymi organami a organami KAS. W związku z tym, ustawa znosi:
1)        organy podatkowe - naczelników urzędów skarbowych, naczelników urzędów celnych, dyrektorów izb skarbowych, dyrektorów izb celnych,
2)        organy celne – naczelników urzędów celnych i dyrektorów izb celnych,
oraz likwiduje :
1)        izby skarbowe - urzędy obsługujące dyrektora izby skarbowej,
2)        izby celne - urzędy obsługujące dyrektora izby celnej,
3)        urzędy skarbowe – urzędy obsługujące naczelnika urzędu skarbowego,
4)        urzędy celne – urzędy obsługujące naczelnika urzędu celnego,
Dotychczasowe zadania i kompetencje organów podatkowych i celnych przechodzą do zakresu działania organów KAS, z wyjątkiem zadań w zakresie określonym w niniejszej ustawie.
Ustawa zawiera także upoważnienie dla Ministra właściwego do spraw finansów publicznych do określenia w drodze obwieszczenia zakres właściwości miejscowej organów KAS z uwzględnieniem właściwości likwidowanych organów - co pozwoli podmiotom korzystającym z usług organów odnalezienie się w nowej rzeczywistości ukształtowanej uregulowaniem właściwości organów załatwiających sprawy podatkowe i celne w ustawie o KAS.

Stworzenie nowej administracji skarbowej na bazie zlikwidowanych administracji podatkowej i celnej, jest wyzwaniem wymagającym ustanowienie przez Ministra właściwego do spraw Finansów publicznych (dalej ,,Minister”) Pełnomocnika do spraw utworzenia KAS (dalej ,,Pełnomocnik”), którego zadaniem będzie podjęcie wszelkich niezbędnych  działań związanych z likwidacją dotychczasowych jednostek organizacyjnych znoszonych organów podatkowych i celnych i utworzenie KAS.
W szczególności Pełnomocnik podejmuje działania w kierunku:
1)        zatrudniania  urzędników skarbowych i pracowników,
2)        przygotowania projektu budżetu KAS,
3)        opracowania statutu oraz zorganizowanie Wyższej Szkoły Skarbowości,
4)        zorganizowanie Centrum Informatyki z zabezpieczeniem obsługi informatycznej Ministerstwa Finansów,
5)        zorganizowanie Krajowej Informacji Skarbowej.           
Wsparciem dla realizacji zadań Pełnomocnika będzie wyodrębniona komórka organizacyjna Ministerstwa Finansów, wskazana przez Ministra w akcie powołania Pełnomocnika.
Nadzór nad działalnością Pełnomocnika sprawuje Minister właściwy do spraw finansów publicznych, co oznacza, że może on oceniać stan realizacji zadań przez Pełnomocnika, udzielać mu wskazówek i poleceń co do konieczności podejmowania pewnych działań.
Zapewnienie środków finansowych niezbędnych do utworzenia KAS spoczywa na Ministrze, który zobowiązany jest do dokonania, w drodze rozporządzenia, przeniesienia planowanych wydatków budżetowych między częściami, działami i rozdziałami budżetu państwa dotyczących dotychczasowego finansowania likwidowanych jednostek organizacyjnych administracji podatkowej i celnej oraz określić limity zatrudnienia i kwoty wynagrodzeń. Przeniesienie wydatków nastąpi do wyodrębnionej części budżetowej.
Państwowe jednostki budżetowe mogą od dnia wejścia w życie ustawy, nieodpłatnie przekazywać jednostkom organizacyjnym KAS, za zgodą Ministra właściwego do spraw finansów publicznych,  mienie pozostające w ich władaniu.

Istotną częścią ustawy jest uregulowania spraw pracowniczych urzędników KAS. Co ważne nowopowstająca Krajowa Administracja Skarbowa przejmie zarówno pracowników izb i urzędów skarbowych, jak i funkcjonariuszy celnych pełniących służbę w ramach Służby Celnej.  Wymaga to stworzenia odrębnego korpusu urzędników służby skarbowej, przejmującego tradycje oraz wyższe pragmatyki dotychczasowych administracji.
Podstawowym założeniem w tym zakresie jest przyjęcie, że  stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych w likwidowanych urzędach wygasają z mocy prawa w dniu wejścia w życie ustawy o KAS. Pozwoli to na bezpieczne i płynne przejście tych osób do nowej administracji, przy jednoczesnym nadaniu im odrębnego od dotychczasowego statusu pracowniczego – urzędnika skarbowego.
Osoby te w terminie do 3 miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy, mogą otrzymać od Pełnomocnika pisemną propozycję zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS.
Propozycja ta określa warunki zatrudnienia, w szczególności: miejsce pracy, datę zatrudnienia, stanowisko służbowe, wynagrodzenie lub uposażenie oraz pouczenie o konsekwencjach odmowy przyjęcia propozycji. Osoba, której przedstawiono propozycję, może w terminie 10 dni od dnia jej doręczenia (następującego zgodnie z zasadami przewidzianymi w Kodeksie postępowania administracyjnego) złożyć pisemne oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Nie złożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia. W terminie 10 dni od dnia przyjęcia propozycji zatrudnienia osoba otrzymuje na piśmie potwierdzenie warunków zatrudnienia.
W przypadku nie przedstawienia propozycji zatrudnienia w KAS albo odmowy jej przyjęcia następuje:
       1)        rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem, liczonym od  dnia 30 września 2007 r. – dla osób, którym nie przedstawiono propozycji  lub
2)        zwolnienie funkcjonariusza celnego ze służby z dniem 31 grudnia 2007 r.
Przedstawione zasady nawiązywania stosunku pracy w KAS dotyczą także  pracowników i funkcjonariuszy  zatrudnionych w wyodrębnionych komórkach organizacyjnych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych, które obsługują lub nadzorują likwidowane organy lub jednostki organizacyjne administracji podatkowej lub celnej.

Nie mniej ważnym od uregulowania spraw pracowniczych, jest wyraźne unormowanie zagadnień związanych ze sprawami majątkowymi – stworzeniem bazy materialnej funkcjonowania KAS oraz przejęcia praw i obowiązków po likwidowanych jednostkach organizacyjnych dotychczasowych administracji podatkowej i celnej.
Podstawowym założeniem w tym zakresie jest przyjęcie, że jednostki organizacyjne KAS wchodzą z mocy prawa, zgodnie ze swoją właściwością w zakres praw i obowiązków likwidowanych jednostek organizacyjnych. Nieruchomości, a także inne składniki mienia, pozostające w trwałym zarządzie i używaniu likwidowanych jednostek organizacyjnych, przechodzą z mocy prawa nieodpłatnie w trwały zarząd właściwych jednostek organizacyjnych KAS.

Utworzenie KAS nie może zdezorganizować zadań realizowanych przez administracje podatkową i celną, które stanowią znaczący element zapewnienia sprawnego funkcjonowania Państwa. Stąd też przyjęto, że . Postępowania (w tym kontrole i czynności sprawdzające) prowadzone przez znoszone organy, wszczęte i niezakończone ostatecznym rozstrzygnięciem w danym trybie do dnia wejścia w życie ustawy o KAS, przejmują do dalszego prowadzenia właściwe organy KAS. Wszystkie już podjęte w postępowaniu czynności pozostają w mocy. Ustawa zakłada stosowanie nowych przepisów proceduralnych do takich niezakończonych postępowań – są one prowadzone na zasadach określonych w przepisach ustawy o KAS i przepisach ustawy Ordynacja Podatkowa.
W sprawach wznowienia postępowania zakończonego decyzją ostateczną, stwierdzenia nieważności oraz uchylenia lub zmiany takiej decyzji, właściwe są organy KAS właściwe w takich sprawach po dniu wejścia w życie ustawy o KAS, przy czym wszystkie już podjęte w postępowaniu czynności przez znoszone organy pozostają w mocy.
Wszczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS postępowania w sprawach odpowiedzialności dyscyplinarnej funkcjonariuszy Służby Celnej i członków korpusu służby cywilnej poprzednio zatrudnionych w likwidowanych urzędach, przejmują do prowadzenia odpowiednio rzecznicy dyscyplinarni albo komisje dyscyplinarne właściwych jednostek organizacyjnych KAS. Wszystkie już podjęte w postępowaniach czynności pozostają w mocy.

Ustawa zawiera także normy odnoszące do zmian w obowiązujących przepisach, związanych z wejściem w życie ustawy o KAS, w szczególności zaś określenia kompetencji organów KAS.
W sposób generalny ustawa reguluje zmianę rozumienia pojęcia ,,organ podatkowy” i ,,organ celny” (podobnie - izba urząd skarbowy, izba urząd celny) dostosowując je do nowoutworzonych jednostek organizacyjnych KAS i ich kompetencji. Dlatego też:
•        ilekroć w przepisach pozostałych aktów prawnych mówi się o organach podatkowych i celnych należy przez to rozumieć odpowiedni organ Krajowej Administracji Skarbowej,
•        ilekroć w przepisach mówi się o izbie skarbowej, urzędzie skarbowym, izbie celnej lub urzędzie celnym jako jednostce obsługującej dyrektora lub naczelnika, należy rozumieć przez ten organ odpowiednio: izbę  administracji skarbowej lub  urząd administracji skarbowej,
•        ilekroć w przepisach prawa odsyła się do czynności sprawdzających albo kontroli podatkowej, o których mowa w dziale V i VI ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, rozumie się przez to odpowiednio: kontrolę i czynności sprawdzające dokonywane  na podstawie przepisów działu III ustawy o KAS.  
Zmiany szczegółowe dotyczą  ustawy – Ordynacja podatkowa oraz ustawy -  Prawo celne i odnoszą się do przejęcia przez organy KAS dotychczasowych kompetencji organów podatkowych (z wyłączeniem wójtów, burmistrzów – prezydentów miast, starostów, marszałków województw, samorządowych kolegiów odwoławczych) oraz organów celnych. Dostosowana została zasada sporów o właściwość.

Ustawa w chodzi w życie 14 dnia ogłoszenia, z wyjątkiem przepisów art. 4, 13, 14 które wchodzą w życie z dniem wejścia w życie ustawy o KAS. Przyjęcie powyższych wyjątków dotyczy sytuacji zniesienia organów i urzędów je obsługujących, które muszą zostać zastąpione odpowiednimi organami (urzędami) KAS oraz przejęciem przez organy KAS wskazanych wyraźnie kompetencji organów podatkowych albo celnych – z chwilą ich powstania – tj. wejściem w życie ustawy o KAS.


II Charakterystyka i ocena przewidywanych skutków regulacji (OSR)

1.        Podmioty, na które oddziałuje projekt ustawy o KAS.
Projekt oddziaływuje bezpośrednio na podmioty, których te zmiany dotyczą.

2.        Wyniki przeprowadzonych konsultacji.
Projekt wymaga szerokich konsultacji społecznych.

3.        Wpływ projektu ustawy o KAS na:
a)         sektor finansów publicznych.
Znacznie polepszy się mechanizm realizacji dochodów budżetu państwa. Utworzenie Służby Skarbowej spowoduje znaczne podniesienie poziomu merytorycznego pracowników KAS, co spowoduje zmniejszenie liczby wydawanych wadliwych decyzji.
b) wpływ projektu na rynek pracy.
Nie zakłada się wpływu projektu na rynek pracy. Niemniej trzeba założyć, iż część pracowników skorzysta z uprawnień do wcześniejszych emerytur.
       c) wpływ projektu na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość.
Projektowane rozwiązania wyeliminują dualizm kontroli podatkowej i celnej, co wpłynie na poprawę konkurencyjności gospodarki oraz na poprawę przedsiębiorczości. Polepszy się jakość pracy administracji, przez co zmniejszy się poziom korupcji co wpłynie na wzrost zaufania do administracji skarbowej.
       d) wpływ projektu na rozwój regionalny.
Utworzenie KAS wpłynie pozytywnie na sytuację i rozwój regionalny. Wdrożenie jednolitych zasad tworzenia izb administracji skarbowej oraz urzędów administracji skarbowej spowoduje równomierne rozmieszczenie siedzib izb oraz urzędów w stosunku do racjonalnych przesłanek ekonomicznych, a nie politycznych. W ten sposób siedziby firm lokowane będą nie tylko w dużych aglomeracjach gdzie istnieje duża anonimowość, ale także w mniejszych ośrodkach, co spowoduje zwiększenie intensywności i równomierności rozwoju regionalnego oraz poprawi rozwój obszarów wiejskich i otoczenia rolnictwa, gdzie dotychczas firmy były przez zbyt częste kontrole często paraliżowane.

4.        Źródła finansowania.
Nie zakłada się iż projektowane zmiany spowodują zasadnicze skutki dla budżetu państwa. Należy założyć, że dokonywane zmiany będą realizowane w ramach zasobów materialnych i środków finansowych pozostających w dyspozycji właściwych organów i jednostek organizacyjnych, których zmiany dotyczą.
Na moment konsolidacji, trzeba jednak założyć wydatki :
1)        w związku z przewidywaniami przechodzenia na emeryturę (ostatni rok takiej możliwości dla mianowanych urzędników państwowych) ok. 10% pracowników należy przewidzieć w budżecie półroczne odprawy emerytalne:
a)        w przypadku izb skarbowych ( ok. 400 pracowników) wynosi ok. 9, 6 mln zł,
b)        w przypadku urzędów skarbowych (ok. 4000 pracowników) wynosi ok. 83,8 mln zł.

2)        w związku ze wzrostem wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę w Krajowej Służbie Skarbowej do kwoty trzykrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę, które od 1 stycznia 2007 roku zostało ustalone na kwotę 936 zł (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2006 roku , Dz. U. z dnia 27 września 2006 roku):
a)        w przypadku izb i urzędów skarbowych należy założyć:
i.        ok. 5000 pracowników zarabiających poniżej 2000 zł implikuje wydatki w kwocie ok. 72 mln zł,
ii.        ok. 27 000 pracowników zarabiających pomiędzy 2000 – 3000  będzie wymagało wydatków w kwocie ok. 155,5 mln. zł.
b)        w przypadku izb i urzędów celnych należy założyć:
i.        ok. 1500 pracowników zarabiających poniżej 2000 zł implikuje wydatki w kwocie ok. 21 mln zł,
ii.        ok. 7 000 pracowników zarabiających pomiędzy 2000 – 3000  będzie wymagało wydatków w kwocie ok. 40,3 mln. zł.

3)        w związku potrzebą poniesienia kosztów ogólnotechnicznych i organizacyjne (zmiana pieczątek, zmiana tablic, znaków, papierów firmowych, itp.) ok. 430 nowych jednostek organizacyjnych (izb i urzędów administracji skarbowej) x 5 000 zł/jednostkę tj. ok. 2,15 mln. zł.
Warszawa 28 luty 2007 r.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Uzasadnienie do projektu z dnia 28 lutego 2007 r. ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej (KAS)<!--sizec--></span><!--/sizec--> (fragment)
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Przedkładany projekt ustawy jest realizacją przebudowy aparatu skarbowego, a w szczególności połączenia administracji podatkowej i Służby Celnej,  zapowiedzianej przez Premiera w expose.

1.        Tło systemowe naprawy administracji skarbowej.
Obecnie funkcjonująca administracja podatkowa i Służba Celna po skonsolidowaniu staną się Krajową Administracją Skarbową. Konsolidacja jest odpowiedzią na istniejącą niedoskonałość rynku usług podatkowych i celnych świadczonych na rzecz społeczeństwa informacyjnego oraz elektronicznej gospodarki. Występująca od dłuższego czasu potrzeba ukształtowania pozytywnego wpływu administracji podatkowej oraz Służby Celnej na wzrost gospodarczy, w szczególności na wzrost konkurencyjności i przedsiębiorczości jest ograniczana politycznymi rozwiązaniami w zakresie polityki podatkowej oraz polityki celnej w trakcie wykonywania dochodów budżetu państwa.
Oddzielenie polityki celnej i podatkowej od administrowania funkcjonowaniem i rozwojem administracji podatkowej oraz Służby Celnej wpłynie na zwiększenie apolityczności Krajowej Administracji Skarbowej. Ponadto nastąpi poprawa jakości prawa dotyczącego ustroju izb i urzędów skarbowych oraz celnych, które po konsolidacji staną się  izbami administracji skarbowej oraz urzędami administracjami skarbowej. W efekcie powstaną o wiele bardziej czytelne warunki sprzyjające tworzeniu lepszej jakości prawa podatkowego oraz celnego z jednej strony oraz bardziej przejrzyste i spójne zasady podejmowania decyzji w Krajowej Administracji Skarbowej.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Całość uzasadnienia i projekty ustaw w załączniku...

<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->PROSIMY O WNOSZENIE UWAG DO PROJEKTU W TYM TEMACIE!
<a href="http://www.skarbowcy.pl/dok/kas3.htm" target="_blank">PRZEPISY WPROWADZAJĄCE</a>
<a href="http://www.skarbowcy.pl/dok/kas4.htm" target="_blank">PROJEKT USTAWY</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 11 lis 2007, 14:49 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 19:11
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA20 paź 2006, 19:46

 POSTY        32
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Dyrektorzy izb celnych i skarbowych otrzymali w dniu dzisiejszym projekty ustaw o Krajowej Administracji Skarbowej.


Należy podkreślić, że resort finansów bardzo poważnie podszedł do sprawy tzw. konsultacji, ponieważ dyrektorzy izb celnych i skarbowych dostali aż 7 dni (!) na zgłoszenie uwag do projektów ustaw rysujących kształt administracji skarbowej i decydujących o losach ponad 60 000 celników i skarbowców. <pismo>.

Materiały - projekty przesłane do konsultacji:

- USTAWA – przepisy wprowadzające ustawę o KAS,
- uzasadnienie ww.,
- USTAWA o Krajowej Administracji Skarbowej,
- uzasadnienie do ww.

Myślę, że uzasadnienia możemy sobie darować – nie ma w nich nic odkrywczego. Można te kilkunastostronicowe opracowania streścić w kilku wybranych zdaniach:

- obecnie funkcjonujące obie administracje: celna oraz podatkowa nie odpowiadają wymaganiom stawianym tym służbom przez społeczeństwo obywatelskie w demokratycznym państwie prawa o gospodarce rynkowej oraz w warunkach zjednoczonej Europy,
- urzędnicy są mało wydajni, nieudolni, nieuczciwi, nieżyczliwi dla przedsiębiorców oraz słabo wykształceni i zmotywowani,
-  zasadniczym celem konsolidacji służb podatkowych i celnych jest utworzenie nowej jakościowo skonsolidowanej jednolitej administracji celno-podatkowej, spełniającej wymagania dobrej administracji skarbowej, a więc administracji nowoczesnej, efektywnej oraz przyjaznej, spodziewać się należy globalnego zmniejszenia liczby nowych skonsolidowanych izb administracji skarbowej oraz urzędów administracji skarbowej… by wszystkim żyło się lepiej i dostatniej .

Czytając uzasadnienia odniesiecie wrażenie, że to program wyborczy jakiejś partii.

Podsumowując ten wątek zauważam, że projektodawcy kształtują przyszłość w myśl zasady, „że po wprowadzeniu proponowanych rozwiązań będzie tak dobrze, że nie będzie nadziei na dalszą poprawę”.

Tak jak to było wcześniej obiecane przewiduje się tzw. „opcję zerową ” - likwiduje się:

1)      izby skarbowe - urzędy obsługujące dyrektora izby skarbowej,
2)      izby celne - urzędy obsługujące dyrektora izby celnej,
3)      urzędy skarbowe – urzędy obsługujące naczelnika urzędu skarbowego,
4)      urzędy celne – urzędy obsługujące naczelnika urzędu celnego.

Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych w urzędach wygasają z mocy prawa w dniu wejścia w życie ustawy o KAS.

Projekty przewidują, że minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze zarządzenia, powoła bliżej nieokreśloną personę zwaną w ustawie "Pełnomocnikiem" do spraw KAS,  określając zakres jego zadań i środki niezbędne do ich realizacji, w tym zatrudnianie urzędników skarbowych i pracowników.

Po pierwszym czytaniu nie dostrzegam w projektach zmian korzystnych dla funkcjonariuszy Służby Celnej z wyjątkiem art. 135 ustawy o KAS (Mobilne Grupy Kontrolne – uprawnienia emerytalne po 15 latach służby) – ale znając realia w tym zakresie wątpię, by Sejm to zaakceptował.
Związkowcom polecam lekturę art.129, z którego wynika, że w KAS może działać tylko jeden związek zawodowy.
Moja propozycja pozostaje aktualna: przeczytać iiiiiiiii… do kosza!

wssc | 01.03.2007<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

<a href="http://www.skarbowcy.pl/dok/kas3.htm" target="_blank">Przepisy wprowadzajace, opcja zero</a>

<a href="http://www.skarbowcy.pl/dok/kas4.htm" target="_blank">USTAWA KAS</a>

<a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/forum/index.php?s=&showtopic=458&view=findpost&p=12542" target="_blank"><!--coloro:#CC0000--><span style="color:#CC0000"><!--/coloro-->WERSJA Z 3 LIPCA 2007<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

<a href="http://www.skarbowcy.pl/pliki/KAS-10.08.zip" target="_blank"><!--coloro:#CC0000--><span style="color:#CC0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Ustawa o KAS - projekt z 10 sierpnia 2007 roku<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>

____________________________________
Niechaj ci, co zwykli mówić prawdę, nie liczą na niczyje poparcie na tym świecie


Ostatnio edytowano 17 sie 2007, 12:01 przez holala, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 19:58
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
holala                    



Związkowcom polecam lekturę art.129, z którego wynika, że w KAS może działać tylko jeden związek zawodowy.




To już nawet wiem, kto go założy...

3. Kadencja Szefa KAS wygasa w razie jego śmierci lub odwołania.

2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych odwołuje Szefa KAS w przypadku:

1)     rezygnacji ze stanowiska,
2)     utraty zdolności do pełnienia powierzonych obowiązków na skutek długotrwałej choroby lub innej przeszkody uniemożliwiającej pełnienie funkcji, trwającej nieprzerwanie 3 miesiące,
3)     niespełniania któregokolwiek z warunków określonych w art. 13. (obywatelstwo polskie itp.)

Czyli Szef jest odwoływany w razie śmierci lub rezygnacji.

jeśli to dotyczy to wszystkich urzędników KAS... ;)

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 09:56 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 21:18
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 09:58

 POSTY        95
Post 
holala                    



Czytając uzasadnienia odniesiecie wrażenie, że to program wyborczy jakiejś partii.
(..)
Podsumowując ten wątek zauważam, że projektodawcy kształtują przyszłość w myśl zasady, „że po wprowadzeniu proponowanych rozwiązań będzie tak dobrze, że nie będzie nadziei na dalszą poprawę”.


Te dwie myśli u mnie - skarbowca - też są dominujące...

A jeszcze dwie sprawy:
- znowu... prawie BEZKOSZTOWO to wszystko...
- lustracja bez ograniczenia wieku... podczas zatrudniania do KAS.


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 09:57 przez _ksu_, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 21:29
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA25 paź 2006, 21:33

 POSTY        51

 LOKALIZACJAZiemia
Post 
No to się doczekaliśmy... Dlaczego tylko 10 dni na przyjęcie propozycji? Przecież to życiowa decyzja <_< o ile zapytają... :dupa:
Albo mi na oczy padło, albo nie ma nic o postępowaniach egzekucyjnych w toku...

____________________________________
Doświadczenie uczy, że doświadczenie niczego nie uczy" Giovanni Guareschi


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:02 przez babula, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 21:55
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Ale to już było (i nie wróci więcej - chciałoby się zanucić...)

Art. 32 ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych:
1. Pracownicy i funkcjonariusze celni zatrudnieni w urzędach kontroli skarbowej, izbach skarbowych, urzędach skarbowych, izbach celnych i urzędach celnych mogą, w terminie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy, otrzymać od kierownika jednostki dotychczas zatrudniającej, uzgodnioną z kierownikiem jednostki, w której mają być zatrudnieni, pisemną propozycję przeniesienia pomiędzy tymi jednostkami. Przez kierownika jednostki, w której ma być zatrudniony pracownik, rozumie się także pełnomocnika ustanowionego przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych do zorganizowania urzędu skarbowego tworzonego na podstawie art. 5 ust. 9b ustawy zmienianej w art. 15.
2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje kierownik jednostki, w której pracownik ma być zatrudniony, w porozumieniu z kierownikiem jednostki dotychczas zatrudniającej pracownika.
3. Propozycja przeniesienia, o której mowa w ust. 1, powinna określać nowe warunki zatrudnienia, w szczególności miejsce pracy lub służby, datę przeniesienia, stanowisko pracy lub stanowisko służbowe, wynagrodzenie lub uposażenie oraz konsekwencje odmowy przyjęcia propozycji.
4. Pracownik lub funkcjonariusz celny, któremu przedstawiono propozycję, o której mowa w ust. 1, może w terminie 10 dni od dnia jej otrzymania złożyć oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji przeniesienia.
5. W terminie 10 dni od dnia przyjęcia propozycji przeniesienia pracownik lub funkcjonariusz celny otrzymuje na piśmie potwierdzenie nowych warunków zatrudnienia.
6. Odmowa przyjęcia propozycji, o której mowa w ust. 1, stanowi podstawę do:
    1)    rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy za wypowiedzeniem lub
    2)    zwolnienia funkcjonariusza celnego ze służby.
7. Przepisy ust. 1-6 stosuje się odpowiednio do pracowników i funkcjonariuszy celnych zatrudnionych w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
8. Przepisów ust. 1-7 nie stosuje się do urzędników służby cywilnej.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


01 mar 2007, 22:37
Zobacz profil WWW
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:40

 POSTY        117
Post 
Widać pośpiech w tworzeniu, np. w art. 28 ust. 1 pkt 5 pomieszano liczbę pojedynczą z mnogą. No ale to szczególik. Zmiany są rewolucyjne. Ciekawi mnie, jaka byłaby wysokość dodatków dla poszczególnych stopni. Ze zmian na korzyść odnotować należy dodatkowy urlop, no i określenie minimalnego wynagrodzenia dla urzędników skarbowych, nie niższego niż trzykrotność najniższego wynagrodzenia w gospodarce. Darujcie, jeśli coś pokręciłem, ale jeszcze nie doszedłem do siebie po lekturze.


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:03 przez Wakantanka, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 22:47
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA27 paź 2006, 17:23

 POSTY        32

 LOKALIZACJAZ jasnej strony mocy
Post 
Przeczytałem. Zacząłem z ciekawością, kończyłem z zapartym tchem. I nie mogę się zdecydować, czy:
a. jestem porażony,
b. materiał jest porażający.
Ale tak dla rozładowania nerwów - ostatnie "wynalazki" organizacyjne resortu budziły określone skojarzenia. Pełne nazwy może nie, bo i Duże Urzędy Podatkowe i Centra Informacji Podatkowej brzmiały niemal poważnie.... Hmm, ale jakie cudne skróty! Choć tym razem udało się, by skrótem od organu nie był narząd.


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:05 przez Zeffiro, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 22:47
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 22:03

 POSTY        64

 LOKALIZACJAza rzeką
Post 
Przejrzałem te projekty i zwróciłem uwagę na niektóre regulacje, zwłaszcza te "pracownicze". Popieram ocenę Zeffiro. Rozwiązania są bardzo rewolucyjne!!!
A następstwem tej "radosnej" twórczości legislacyjnej będzie KRWAWA JATKA!!! <_< i :zygi:                      
Polecą głowy, poleją się łzy i teraz podatkowcy przejdą to, co celnicy przechodzili raptem w 2002r., tylko że ich spotka to po raz wtóry, raptem po 5 latach.

____________________________________
Ale o co chodzi?


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:06 przez tomir, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 23:05
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Projekt ciekawy, ale niedopracowany, wiele niejasności, możliwości swobodnej interpretacji, niektóre przepisy sprzeczne z obowiązujacym prawem. Być może wynika to z faktu, że jest to projekt wstępny, jeszcze przed wprowadzeniem poprawek zgłoszonych chociażby przez dyrektorów izb skarbowych i celnych. Sprawy pracownicze wymagające wielu zmian, rozwiązania dające możliwość dokonania totalnej weryfikacji kadr i to bez udziału czynnika społecznego. Nie zauważyłem możliwości zwolnienia ze służby przygotowawczej "starych" pracowników i przyznania im od razu wyższych stopni służbowych - być może nie doczytałem. Materiał jest na tyle obszerny, że analiza musi potrwać kilka dni. Związki zawodowe potraktowane marginalnie, ich rola ograniczona do minimum a możliwości wywierania nacisku na pracodawcę (jeden dla wszystkich?!) - prawie żadne.  Generalnie - faktycznie rewolucja i w związku z tym obawa, że zostało zbyt mało czasu na porządne dopracowanie zapisów i osiągnięcie kompromisów. Chyba wszyscy, którym przysługuje wcześniejsza emerytura, z niej skorzystają...

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:10 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



01 mar 2007, 23:33
Zobacz profil WWW
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 22:56

 POSTY        4
Post 
Art. 109.Stosunek służbowy urzędnika skarbowego powstaje w drodze mianowania.
2. Osobę przyjętą do służby  mianuje się na urzędnika skarbowego w służbie przygotowawczej.
3. Z dniem mianowania urzędnika skarbowego, o którym mowa w ust. 2, nadaje mu się stopień służbowy urzędnika skarbowego XVI stopnia, z zastrzeżeniem ust. 7.
4. Służba przygotowawcza trwa 2 lata, z zastrzeżeniem ust. 7, i kończy się opinią, dokonywaną przez kierującego jednostką organizacyjną KAS, w której urzędnik skarbowy odbywa służbę przygotowawczą.
5. W razie przerwy w służbie urzędnika, trwającej dłużej niż trzy miesiące, Minister właściwy do spraw finansów publicznych na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej KAS może przedłużyć okres służby przygotowawczej o okres tej przerwy.
6. Po upływie okresu służby przygotowawczej i uzyskaniu pozytywnej oceny ogólnej w opinii służbowej, urzędnik skarbowy zostaje mianowany urzędnikiem skarbowym w służbie stałej.
7. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami i umiejętnościami  urzędnika skarbowego, Minister właściwy do spraw finansów publicznych może skrócić okres służby przygotowawczej albo zwolnić urzędnika skarbowego od odbywania tej służby a także nadać wyższy stopień służbowy.

To chyba jedyna furtka, by obecnych pracowników skarbówki pracujących kilka i dłużej lat zwolnić ze służby przygotowawczej. Innego przepisu nie znalazłam, a to mnie szczególnie interesowało.
A tak w ogóle, to zmiany rewolucyjne. Niektóre mnie porażają, a niektóre nawet mi się podobają (zwłaszcza te dodatkowe urlopy, w tym zdrowotne). Po 20 latach pracy w skarbówce przydałby się urlop dla poratowania zdrowia, szczególnie  psychicznego. :mur: Ale o czym ja marzę. Mogą mi przecież nawet nie zaproponować dalszej pracy, choć spełniam wszystkie wymienione w projekcie ustawy warunki bycia urzędnikiem skarbowym.


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:11 przez Teli, łącznie edytowano 1 raz



02 mar 2007, 00:34
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może wyrazić zgodę na przyjęcie do pracy kandydata, który nie ma wykształcenia wyższego, jeżeli w toku postępowania kwalifikacyjnego stwierdzono, że kandydat wykazuje szczególne predyspozycje do pracy w KAS.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
A jak nie ma matury? <_< Co to za szczególne predyspozycje?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:12 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz



02 mar 2007, 00:58
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Teli                    



7. W przypadkach uzasadnionych szczególnymi kwalifikacjami i umiejętnościami  urzędnika skarbowego, Minister właściwy do spraw finansów publicznych może skrócić okres służby przygotowawczej albo zwolnić urzędnika skarbowego od odbywania tej służby a także nadać wyższy stopień służbowy.

   To chyba jedyna furtka, by obecnych pracowników skarbówki praujących kilka  i dłużej lat zwolnić ze służby przygotowawczej. Innego przepisu  nie znalazłam, a to mnie szczególnie interesowało.

Jedyna furtka, ale dla nielicznych. Trudno oczekiwać, aby na podstawie przepisu (jednak) szczególnego i okazjonalnego w sposób specjalny potraktować 40000 pracowników...
Jeżeli założenia są takie, że wszyscy na wstępie mają być urzędnikami XVI stopnia bez względu na staż pracy, kwalifikacje i posiadaną wiedzę, a ich wynagrodzenia mają się różnić jedynie stażowym - jest to nie do przyjęcia. Oznaczałoby oczywistą degradację pracownków doświadczonych z długoletnim stażem pracy.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:12 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz



02 mar 2007, 05:33
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Może za szybko czytałem, ale mnie się wydaje, iż wszystkich wywalą na bruk (nie ma słowa o odprawach) i być może niektórych powołają. Dodatkowy urlop można sobie w d...  Dla Urzędnika Służby Cywilnej (znacznie mniejsza grupa) też był - czas przeszły. Szef będzie mzimu totalny i nienaruszalny. Minimalna płaca!!! - patrz dodatkowy urlop dla USC.
Czas rezerwować bilety do Londynu.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


Ostatnio edytowano 05 mar 2007, 10:13 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz



02 mar 2007, 07:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1692 ]  idź do strony:  1, 2, 3, 4, 5 ... 121  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron