Teraz jest 07 wrz 2025, 00:27



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona
Organizacja pracy w Dziale Podatków Pośrednich 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA28 paź 2006, 11:33

 POSTY        35
Post 
Mam pytanie dotyczące organizacji pracy w działach PP w Waszych urzędach. Chciałbym dowiedzieć się czy w Waszych urzędach  istnieje podział działu na tzw "deklaracje" zajmujące  się bieżącą obsługą  podatników oraz tzw "wymiar" piszący interpretacje oraz decyzje pokontrolne.
Zwroty, analiza korekt, stwierdzanie nadpłat, analiza transakcji WDT, WNT, zamykanie obowiązków, zatwierdzanie paczek i sporządzanie rejestrów, czynności sprawdzające, i cała masa czynności związana z bieżącą obsługą podatnika (wezwania, poprawy deklaracji, kontakt osobisty i telefoniczny), oraz Vaty-Z remanenty likwidacyjne odczytywanie kas fiskalnych oraz szereg tzw decyzji technicznych (odmowy zwrotu, odroczenia terminów wprowadzenia kas fiskalnych , zwrotów ulgi ,stwierdzenia zaległości ) i szereg innych czynności związanych z  tzw akcjami należy do części "deklaracyjnej".
"Wymiar" pisze interpretacje oraz przeprowadza postępowania podatkowe które kończą się  wydaniem decyzji.
Czy ten model podziału jest obowiązujący w większości urzędów czy też podział obowiązków jest indywidualną sprawą kadry kierowniczej?.
Mam nadzieję że otrzymam jakieś odpowiedzi, spostrzeżenia bądź wskazówki.
Pozdrawiam.


10 lut 2007, 02:39
Zobacz profil
Własny awatar
Post 
Ten model podziału jest indywidualną sprawą kadry kierowniczej.
W moim urzędzie przez wiele lat nie było podziału: wszyscy robili wszystko.
Od killku lat istnieje taki podział. Z tego co wiem to jedni są z tego zadowoleni, inni nie.
A jak jest lepiej? Chyba mimo wszystko taki podział tworzy jakiś ład i porządek.


10 lut 2007, 10:49
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lis 2006, 22:52

 POSTY        33
Post 
Oczywiście jest to sprawa NU, ale wydaje mi się,że zasada wszyscy robią wszystko dziś się nie sprwadza.
Czy "nowy" pracownik ma się męczyć z trudnym postępowaniem a "stara wyga" zajmować się np. wydawaniem zaświadczenia?Nadszedł czas specjalizacji.Zawsze tak w zacnych zawodach bywało:
uczeń, czeladnik... mistrz.Czego i Wam życzę.


12 lut 2007, 22:11
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA05 gru 2006, 12:37

 POSTY        255
Post 
wrozka                    



Mam pytanie dotyczące organizacji pracy w działach PP w Waszych urzędach. Chciałbym dowiedzieć się czy w Waszych urzędach  istnieje podział działu na tzw "deklaracje" zajmujące  się bieżącą obsługą  podatników oraz tzw "wymiar" piszący interpretacje oraz decyzje pokontrolne.
Zwroty, analiza korekt, stwierdzanie nadpłat, analiza transakcji WDT, WNT, zamykanie obowiązków, zatwierdzanie paczek i sporządzanie rejestrów, czynności sprawdzające, i cała masa czynności związana z bieżącą obsługą podatnika (wezwania, poprawy deklaracji, kontakt osobisty i telefoniczny), oraz Vaty-Z remanenty likwidacyjne odczytywanie kas fiskalnych oraz szereg tzw decyzji technicznych (odmowy zwrotu, odroczenia terminów wprowadzenia kas fiskalnych , zwrotów ulgi ,stwierdzenia zaległości ) i szereg innych czynności związanych z  tzw akcjami należy do części "deklaracyjnej".
"Wymiar" pisze interpretacje oraz przeprowadza postępowania podatkowe które kończą się  wydaniem decyzji.
Czy ten model podziału jest obowiązujący w większości urzędów czy też podział obowiązków jest indywidualną sprawą kadry kierowniczej?.
Mam nadzieję że otrzymam jakieś odpowiedzi, spostrzeżenia bądź wskazówki.
Pozdrawiam.

U mnie nie ma podziału, wszystko robi jedna osoba!

____________________________________
mucho trabajo poco dinero


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:43 przez antiFa, łącznie edytowano 1 raz



14 lut 2007, 15:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA19 sty 2007, 21:14

 POSTY        19
Post 
Tak to zależy od indywidualnego podejścia kierownika.

Generalnie jest tak
1) deklaracje obrabiają ludzie bez studiów itp. leserzy, którzy dostali się dawno po układach do pracy, ani nigdy nie przeczytali ustawy o VAT ani ordynacji, ;)
2) decyzje i interpretacje piszą ludzie, którym kierownik ufa, choć i tak sprawdza po nich,:) bo sobie nie ufa i nigdy nie ma czasu... :brawa:

A przeważnie jest tak, że ktoś coś zacznie, nie dokończy, otrzyma to ktoś inny, który nie dokończy itd., a termin leci... Totalny bałagan i degrengolada...  :czytaj:

____________________________________
Idź swoją drogą a niech inni mówią co chcą...,


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:50 przez Hajduksplit, łącznie edytowano 1 raz



15 lut 2007, 11:21
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA28 paź 2006, 11:33

 POSTY        35
Post 
obwisły brzuch                    



Tak to zależy od indywidualnego podejścia kierownika.

Generalnie jest tak
1) deklaracje obrabiają ludzie bez studiów itp. leserzy, którzy dostali się dawno po układach do pracy, ani nigdy nie przeczytali ustawy o VAT ani ordynacji, ;)
2) decyzje i interpretacje piszą ludzie, którym kierownik ufa, choć i tak sprawdza po nich,:) bo sobie nie ufa i nigdy nie ma czasu... :brawa:

A przeważnie jest tak, że ktoś coś zacznie, nie dokończy, otrzyma to ktoś inny, który nie dokończy itd., a termin leci... Totalny bałagan i degrengolada...  :czytaj:

Ciekawe skąd się urwałeś? Nie obrażaj ludzi, to po pierwsze, a po drugie, jak nie masz pojęcia to nie wypowiadaj się raczej obwisły...
Może ktoś odpowie konkretnie, jak wygląda w innych US organizacja w Działach PP. Przemyślenia i opinie również mile widziane (no może nie te w stylu obwisłego...).


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:52 przez wrozka, łącznie edytowano 1 raz



17 lut 2007, 15:36
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA04 lis 2006, 12:05

 POSTY        31

 LOKALIZACJA3-city
Post 
U mnie jest tak, że jedna grupa pracowników ma "bieżącą obsługę", tzn. deklaracje, czynności sprawdzające i kasy, druga to tylko wymiar, a trzecia to UE, interpretacje i jak da radę to trochę wymiaru. Ciekawym jak to będzie po 01 lipca br.??? I na razie uważam, że taki podział daje efekty.

____________________________________
[color=#FFFF00][color=#FFFF00][color=#0040FF][color=#0040FF][color=#0040FF][/color][/color][/color][/color][/color]


17 lut 2007, 21:05
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA08 lis 2006, 19:20

 POSTY        54
Post 
U mnie jest taki podział, jak pisze obwisły brzuch! Z tym, że leserzy nie piszą nawet technicznych decyzji, bo nawet "wzorków" nie umieją powielać! Takie zoo w urzędzie.


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:53 przez Holahola, łącznie edytowano 1 raz



17 lut 2007, 21:26
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA28 paź 2006, 11:33

 POSTY        35
Post 
R.E.F.                    



U mnie jest tak, że jedna grupa pracowników ma "bieżącą obsługę", tzn. deklaracje, czynności sprawdzające i kasy, druga to tylko wymiar, a trzecia to UE, interpretacje i jak da radę to trochę wymiaru. Ciekawym jak to będzie po 01 lipca br.??? I na razie uważam, że taki podział daje efekty.

Czyli reasumując: bieżąca obsługa to raz, wymiar to dwa, transakcje wewnątrzwspólnotowe oraz interpretacje to trzy. Dzięki za zwięzłą i konkretną odpowiedź. Swoją drogą sam jestem ciekaw co będzie po 01 lipca 2007r.?


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:53 przez wrozka, łącznie edytowano 1 raz



17 lut 2007, 22:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
wrozka                    



<!--quoteo(post=5812:date=17. 02. 2007 g. 21:05:name=R.E.F.)--><div class='quotetop'>(R.E.F. @ 17. 02. 2007 g. 21:05) [snapback]5812[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
U mnie jest tak, że jedna grupa pracowników ma "bieżącą obsługę", tzn. deklaracje, czynności sprawdzające i kasy, druga to tylko wymiar, a trzecia to UE, interpretacje i jak da radę to trochę wymiaru. Ciekawym jak to będzie po 01 lipca br.??? I na razie uważam, że taki podział daje efekty.

Czyli reasumując: bieżąca obsługa to raz, wymiar to dwa, transakcje wewnątrzwspólnotowe oraz interpretacje to trzy. Dzięki za zwięzłą i konkretną odpowiedź. Swoją drogą sam jestem ciekaw co będzie po 01 lipca 2007r.?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bywa też podział tylko na: bieżąca obsługa/wymiar (w ramach tych dwóch dodatkowo WDT/WNT, interpretacje,  VAT24/25, kasy - w różnych kombinacjach).

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:54 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz



25 lut 2007, 23:38
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 14:46

 POSTY        315
Post 
Czy jest w Polsce Urząd, w którym przesunięto etaty do Vat-u z dochodowego?


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:55 przez Kasik, łącznie edytowano 1 raz



26 lut 2007, 13:11
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA04 lis 2006, 12:05

 POSTY        31

 LOKALIZACJA3-city
Post 
Może od maja...

____________________________________
[color=#FFFF00][color=#FFFF00][color=#0040FF][color=#0040FF][color=#0040FF][/color][/color][/color][/color][/color]


26 lut 2007, 20:57
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 21:34

 POSTY        46

 LOKALIZACJAmazowsze
Post 
U nas VAT, jako że jest oczkiem w głowie pierwszego zastępcy nusa, a co za tym idzie i nusa łyka wszystko co się da i czego nie łykną nipy, bo to już jest priorytet absolutny. A swoją drogą jesteśmy klasycznym przykładem, jak osobiste sympatie i fobie nusa (oczywiście po nusa, bo to przypadek z nowego nadania) potrafiły w ciągu pół roku zdezorganizować dobrze działający urząd. Nie wspomnę o wazelinie, ale to temat na inne forum.  :mur:
A wracając do organizacji, to isnieje dość ścisły podział: zwroty, korekty, deklaracje przypisowe, decyzje, kasy, unia no i vzm. Chyba tak jest lepiej. :sex:


Ostatnio edytowano 27 lut 2007, 14:56 przez kindziol, łącznie edytowano 1 raz



27 lut 2007, 09:56
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA29 paź 2006, 15:34

 POSTY        98
Post 
Czy w Waszych US wyodrębniono wieloosobowe stanowiska pracy do spraw handlu wewnątrzwspólnotowego, z tego co widzę w moim regionie w część US takowe są. Póki co u nas jest od tego 1 osoba i nie zajmuje sie tylko UE ale normalnie wymiar obsługa bieżaca i dodatkowo UE, czyli w zasadzie 1/4 etatu przeznaczona jest na UE a wniektórychn US robią to 3 osoby.
Czy ktoś kto pracuje w takiej komórce mógłby przesłać mi jakieś dane dotyczące organizacji pracy w tych komórkach i zakres obowiązków.
Z góry wielkie dzięki.


15 lis 2007, 10:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron