Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
Zmiany obsługi podatników w us importowane z Francji http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=451 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kleo [ 03 kwi 2007, 09:16 ] |
Tytuł: | |
Czytam i nie dowierzam, co to wypisują w gazetach na temat rozwiązań dot. obsługi podatników wg branż. Jestem pracownikiem fiskusa od 1988r. i pamiętam, jak w ramach jednej z pierwszych reform zostałam przeniesiona do małego us do obsługi dawnej jgu. To było normą, że obsługiwaliśmy każdego podatnika jgu w zakresie cudnych podatków typu: popiwek, zryczałtowany popiwek, obrotowy (dwa rodzaje), od płac, dochodowy, dywidendy, wpłaty od jednoosobowych spółek skarbu państwa, itp... Póżniej weszła w życie ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, nipy i VAT. I to już było i uważam, że było ok. Teraz próbuje się wprowadzić stare rozwiązania stosowane przez lata w usach pod nowym "płaszczykiem". Może pracownicy MF już nie wiedzą, że tak już było? Co wy sądzicie o tych zmianach? |
Autor: | Toms [ 03 kwi 2007, 10:58 ] |
Tytuł: | |
Na całym świecie wiedzą, że specjalizacja usprawnia pracę. W naszych warunkach gdzie przepisy są niejasne, niespójne i często się zmieniają uważam, że podział wg podatków jest efektywniejszy. Nie wiem czy aż tak dużym problemem dla pracowników us jest załapanie specyfiki funkcjonowania danej branży. Chyba jest to łatwiejsze niż śledzenie zmian we wszystkich podatkach. |
Autor: | wjawor [ 03 kwi 2007, 16:18 ] |
Tytuł: | |
Gdzieś już na forum o tych pomysłach było. Francuską administrację cechuje szczególnie duże zbiurokratyzowanie, jest też jedną z najliczniejszych administracji w UE. Ciekaw tylko jestem ilu podatników z danej branży będzie miał na stanie dany pracownik (zespół). Jak szerokie będą te branże. Do tego u nas bardzo często firmy (podatnicy) to "full wypas", ciężko znaleźć branżę, w której "nie robią". Jedyny plus to zebranie wszystkich obowiązków podatkowych firmy (podatnika) w jednym miejscu. To korzyść zarówno dla podatnika jak i obsługującego go fiskusa. Rozczłonkowanie podatnika na kilka komórek organizacyjnych urzędu nie wiem czemu służy. Ale od lat o dziwo nikomu nie przeszkadzało. |
Autor: | Drago [ 03 kwi 2007, 16:36 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Przeciwdziałanie odchodzeniu pracowników jak sądzę... |
Autor: | wjawor [ 03 kwi 2007, 18:52 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Przeciwdziałanie odchodzeniu pracowników jak sądzę... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Nie jestem tego taki pewien. Wbrew pozorom wcale nie jest pewne, ktory system jest bardziej wymagający siły roboczej. Patrząc na ilość urzędników we Francji, to jeśli faktycznie zaczną wdrażać ten system u nas to raczej zacznie się szeroki nabór dodatkowych pracowników. |
Autor: | Drago [ 03 kwi 2007, 19:04 ] |
Tytuł: | |
Chodziło mi o to, że "wszechstronny" był łakomym kąskiem dla firm... |
Autor: | zoltar7 [ 03 kwi 2007, 19:34 ] |
Tytuł: | |
A ja mam pytanie, czy jak już zaimplementują nam model francuski, to czy wszystkie pracownice będą musiały... umieć po francusku, czy tylko te ładniejsze :blush: ??? |
Autor: | helvet [ 03 kwi 2007, 19:42 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
A dlaczego ograniczasz się do płci pięknej... Czyżby dyskryminacja??? |
Autor: | elektrobody [ 03 kwi 2007, 21:49 ] |
Tytuł: | |
No i co umieć po FRANCUSKU? |
Autor: | majani [ 04 kwi 2007, 08:04 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Robić rogaliki... francuskie. |
Autor: | helvet [ 04 kwi 2007, 08:31 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Masz na myśli croissanty? |
Autor: | Nipani [ 04 kwi 2007, 08:51 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
A ja myślę, że powinno się pomyśleć także o zmianie przepisów co do właściwości VAT. Rozczłonkowanie podatnika na dwa urzędy (gdzie indziej siedziba, gdzie indziej jedyne miejsce wykonywania dzialalności) to jest czasem problem. |
Autor: | jorge [ 04 kwi 2007, 19:25 ] |
Tytuł: | |
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec--> KOMUNIKAT [minfin archiwalny] 5 września br. odbyło się uroczyste zakończenie projektu Phare 2003 "Wsparcie polskiej administracji podatkowej". Gośćmi honorowymi spotkania byli Pan Marian Banaś Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Pan Jean Marc Fenet - Zastępca Dyrektora Generalnego francuskiej administracji podatkowej. Ponadto w spotkaniu uczestniczyli dyrektorzy wszystkich izb skarbowych oraz zaproszeni przedstawiciele administracji francuskiej. W trakcie omawiania wyników projektu obie strony podkreślały doskonałą współpracę oraz profesjonalizm osób zaangażowanych w jego realizację. "W trakcie projektów realizowanych wspólnie z francuskimi kolegami polska administracja podatkowa przeszła proces bardzo szybkiej modernizacji. Udało się zmienić wiele dotychczasowych procedur i nawyków, a przede wszystkim, wzorem administracji francuskiej otworzyć administrację na współpracę z podatnikami." - powiedział Marian Banaś. Projekt Phare 2003 był realizowany od października 2004 roku wspólnie z francuską administracją podatkową. Składał się on z trzech podstawowych bloków: Utworzenie Krajowej Informacji Podatkowej. Dzięki środkom z funduszu Phare oraz pomocy ekspertów francuskich udało się zakupić centrale telefoniczne oraz sprzęt komputerowy oraz wszystkim pracowników KIP wiedzę na temat sposobu prowadzenia rozmów telefonicznych. Krajowa Informacja Podatkowa rozpoczęła działanie od 3 lipca br. i spotkała się z pozytywnym odbiorem u podatników, którzy do tej pory skorzystali z jej usług. Usprawnienie działania wyspecjalizowanych urzędów skarbowych. Eksperci francuscy wraz z pracownikami Małopolskiego Urzędu Skarbowego oraz Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Skarbowego pilotażowo przeprowadzili zmiany organizacyjne w obu urzędach skarbowych. Celem tych zmian było ułatwienie podatnikom kontaktów z urzędami, w szczególności umożliwienie uzyskiwania informacji na temat całości spraw realizowanych dotyczących danego podatnika. Ponadto w tym komponencie przeszkolono inspektorów kontroli w zakresie wykorzystania programu ACL wykorzystanego do prowadzenia kontroli podatkowych. Przygotowano procedury i metody zwalczania przestępstw związanych z działalnością gospodarczą prowadzoną w Internecie. W ocenie audytorów zewnętrznych badających przebieg i realizację projektu był to jeden z najlepiej zarządzanych i prowadzonych projektów. Projekt otrzymał 10 punktów w 10-stopniowej skali ocen audytorów, a w skali kraju tylko 3 projekty otrzymały tak wysokie oceny. p.o. Zastępcy Dyrektora Biura Ministra Marek Hajbos <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> |
Autor: | zoltar7 [ 04 kwi 2007, 23:51 ] | |||||||||
Tytuł: | ||||||||||
Wszyscy zarobili tj. chciałem powiedzieć zrobili (co mieli zrobić) i "jest super... więc o co ci chodzi?" (to cyt. z piosenki nie pytanie do jorge ![]() :piwo: |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |