Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Raport o dokumentach EDI
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=2674
Strona 1 z 2

Autor:  elwis608 [ 14 cze 2012, 10:10 ]
Tytuł:  Raport o dokumentach EDI

Witam,

jak wygląda u Was w urzędach sprawa z EDI?

Zmieniacie adresy zamieszkania ze źródłem ADRES na podstawie PIT40A czy przesyłacie wg właściwości jeśli nie figuruje w Waszej bazie do innego US, a może czekacie na jakieś "wytyczne" w tej sprawie?

Po zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji (...) sprawa się nieco skomplikowała...

Pzdrawiam

Autor:  antalek [ 14 cze 2012, 12:50 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

Witam,
My odesłaliśmy deklaracje zgodnie z właściwością - czyli po staremu, w końcu deklaracja PIT40 to dokument wystawiony przez płatnika, więc podatnik raczej nie mógł zaktualizować swojego adresu... 3mmsie--
pozdrowionka

Autor:  lares [ 14 cze 2012, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

elwis608                    



Witam,

jak wygląda u Was w urzędach sprawa z EDI?

Zmieniacie adresy zamieszkania ze źródłem ADRES na podstawie PIT40A czy przesyłacie wg właściwości jeśli nie figuruje w Waszej bazie do innego US, a może czekacie na jakieś "wytyczne" w tej sprawie?

Po zmianie ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji (...) sprawa się nieco skomplikowała...

Pzdrawiam

Sprawa jest jesna, zmiana adresu wg dokumentu złożonego "przez Podatnika" a nie przez Płatnika

Autor:  rychu [ 14 cze 2012, 23:58 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

Dla kogo jasna dla tego jasna.
Ja sobie już wszystko posprawdzałem, podzieliłem na poszczególne usy do wysyłki, pozmieniałem statusy i wtedy bęc... przyszedł prikaz z góry, żeby zweryfikować adresy w 40-kach z bazą PESEL i POLTAX-em, obdzwonić usy w których podatnicy są czynni czy mają tam jakieś deklaracje, a w sytuacjach "wątpliwych" wezwać do złożenia zAP-3. Oczywiście wezwania mają być sformułowane w sposób zrozumiały dla osób a) w podeszłym wieku, b) nierozumiejących potrzeby wskazywania organom rentowym, czy komukolwiek, faktycznego adresu zamieszkania. Narobię się jak dziki, duża część wezwań odbije się od zamkniętych drzwi, w odpowiedzi na część dostanę ZAP-y z adresami zameldowania, część potwierdzi adres właściwy w innym us.  <_<  
A w przyszłym roku organy rentowe i tak wyślą takie same bzdury na tych i innych. Nic tylko się pochlastać.  :mur:  
A wszystko to w trosce o zadowolenie klientów, prawidłowość danych widniejących w CRP KEP  i poczucie dobrze zrealizowanego obowiązku nadzoru na urzędami.  :zygi:

Autor:  oen [ 15 cze 2012, 07:51 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

Może należałoby zacząć od organów rentowych (OR) i nakazać im weryfikację swoich baz, bo:
- mają stare Pesele,
- zapis imion i nazwisk traktowany jest u nich w sposób dowolny,
- posiadają jakieś abstrakcyjne zapisy adresów (dowolnie żonglują TERYTEM),
- numery NIP płatników są a łatwością przypisywane podatnikom,
- przypadki posługiwania się Peselem małżonka lub dziecka to normalka.

Gdyby się z tym uporali odeszłoby nam 3/4 bzdurnej roboty, którą powtarza się przez tyle lat.
Ale jak rozumiem, nikt nie będzie mówił OR-om, co mają robić!!!

Autor:  ludzik [ 15 cze 2012, 08:23 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

W dobie eDeklaracji powinni wymusić na OR przesyłanie elektronicznie a nie bujać się z płytkami CD.

Autor:  oen [ 15 cze 2012, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

ludzik                    



W dobie eDeklaracji powinni wymusić na OR przesyłanie elektronicznie a nie bujać się z płytkami CD.

:brawa: No właśnie!
Ale płytki są takie fajne... i tak cudownie odbijają światło...

A powiedzcie mi co robicie, gdy okazuje się,że przyczyną niezintegrowania jest podwójne wystąpienie podatnika, czyli raz z NIP i Pesel a raz bez NIP i z innym Peselem.
Jak człowiek nie działał na SeRCu to problem nie był aż tak oczywisty/widoczny jak dziś. Jak jakaś deklaracja nie wchodziła, to dali podatnika do odnotowania i po sprawie. Pesele były różne, więc Poltax ani pisnął.  
Często pod odnotowaniem bez NIP mam całą litanię deklaracji, ale staram się prostować w drugą stronę czyli w stronę wystąpienia z NIP i Pesel. Wychodzę z założenia, że rejestracja formalna jest wzorcowa, bo była weryfikowana.

Co ciekawe Pesele przy jednej osobie są różne, bo dochodzi do zmian daty urodzenia, a OR-ów to nie interesuje, choć powinny zdaje się weryfikować lata pracy przy obliczaniu wysokości świadczenia.
I nie mówię tu o różnicach w miesiącach (spowodowanych zapewne "czeskim" błędem) tylko w latach, bo i takie się zdarzają.

Autor:  elwis608 [ 15 cze 2012, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

A czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że przy zmianie daty urodzenia i PESEL, podatnik w CRP KEP figuruje „podwójnie” w US Y oraz US X?

Otóż w moim US Y, podatnik figuruje (ma otwarte obowiązki PIT itp.) z poprawnym PESELem, ale obecnie bez numeru NIP oraz ze źródłem informacji INNE – powodem rejestracji P i rodzajem O, gdzie wcześniej tzn. przed wejściem SeRCa, przed datą 23.07.2011r., był zaewidencjonowany ze źródła NIP-3 – powodem P i rodzajem E.

Po wpisaniu w CRP KEP numeru NIP ukazuje się podatnik w US X ze źródłem NIP-3 (czyli poprzednim właściwym US) ale z poprzednim numerem PESEL. Natomiast po wpisaniu aktualnego numeru PESEL podatnik pojawia się w moim  US Y ze źródłem INNE.

Podsumowując, wygląda na to,że poprzedni US X nie poprawił numerów PESEL przy pamiętnych weryfikacjach danych i po wejściu SeRCa po 23.07.2011r. dane się „nie zintegrowały”ponieważ wystąpił konflikt.

I teraz  :dupa:

Autor:  Sylwia123 [ 15 cze 2012, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

U nas w US jest pełno takich przypadków, ponieważ większość podatników przejeliśmy z innego US -napisłam HELPA  w tej sprawie jak połączyć te dane w jedno wystąpienie podatnika-odpowiedzieli -Problem związany z podwójnym występowaniem podmiotu w SERCU jest w trakcie analizy. Po akceptacji przez departament AP opracowanego rozwiązania technicznego, udostępniona zostanie funkcjonalność umożliwiająca doprowadzenie do poprawnej obsługi podatników w US. O nowej funkcjonalności zostaną urzędy powiadomione.HELP z dn.23.05.2012r. POZDRAWIAM!

Autor:  oen [ 15 cze 2012, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

Tym narzędziem do scalania mydlą nam oczy już ładnych parę lat :D
Gdyby jednak założyć, że dadzą je do użytku, to dziś nie ma sensu prostować podwójnych wystąpień, tylko wprowadzać EDI pod pierwsze z brzegu wystąpienie, bo przecież potem (czyli w przyszłym roku) i tak będą scalone.
Żeby im tylko nie przyszło do głowy jakichś raporcików z niezgodności po USach rozesłać z terminem spowiedzi ;)

Autor:  rychu [ 17 cze 2012, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

elwis608                    



A czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że przy zmianie daty urodzenia i PESEL, podatnik w CRP KEP figuruje „podwójnie” w US Y oraz US X?

Otóż w moim US Y, podatnik figuruje (ma otwarte obowiązki PIT itp.) z poprawnym PESELem, ale obecnie bez numeru NIP oraz ze źródłem informacji INNE – powodem rejestracji P i rodzajem O, gdzie wcześniej tzn. przed wejściem SeRCa, przed datą 23.07.2011r., był zaewidencjonowany ze źródła NIP-3 – powodem P i rodzajem E.

Po wpisaniu w CRP KEP numeru NIP ukazuje się podatnik w US X ze źródłem NIP-3 (czyli poprzednim właściwym US) ale z poprzednim numerem PESEL. Natomiast po wpisaniu aktualnego numeru PESEL podatnik pojawia się w moim  US Y ze źródłem INNE.

Podsumowując, wygląda na to,że poprzedni US X nie poprawił numerów PESEL przy pamiętnych weryfikacjach danych i po wejściu SeRCa po 23.07.2011r. dane się „nie zintegrowały”ponieważ wystąpił konflikt.

I teraz  :dupa:

Rozumiem elwis608, że w Twoim US jest ostatnie źródło informacji.
Ja postąpiłbym w tej sytuacji następująco:
1. usunąłbym prawidłowy PESEL Twojemu zaewidencjonowanemu - opisałbym sytuację w uwagach;
2. przejąłbym na podstawie posiadanego źródła zaewidencjonowania tego z NIP i nieprawidłowym PESELem;
3. zmieniłbym temu z NIP-em błędny PESEL na prawidłowy;
4. zasugerowałbym kompetentnej osobie przeniesienie wszystkich deklaracji, informacji, decyzji i co tam jeszcze by było z tego bez PESELa na tego z NIPem i już prawidłowym PESELem;
5. usunąłbym wszelkie obowiązki podatkowe (przesunąć daty rozpoczęcia na 2013 a potem alt+delete) i wyrejestrowałbym tego bez NIP i PESEL z powodem OMYŁ.
Zanim jednak to zrobisz sprawdź czy ten, którego będziesz redukować ma gdzieś jakieś wystąpienia - wtedy sytuacja może się troszkę skomplikować.

Autor:  Us_nip [ 17 cze 2012, 15:50 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

rychu                    



4. zasugerowałbym kompetentnej osobie przeniesienie wszystkich deklaracji, informacji, decyzji i co tam jeszcze by było z tego bez PESELa na tego z NIPem i już prawidłowym PESELem;
5. usunąłbym wszelkie obowiązki podatkowe (przesunąć daty rozpoczęcia na 2013 a potem alt+delete) i wyrejestrowałbym tego bez NIP i PESEL z powodem OMYŁ.
Zanim jednak to zrobisz sprawdź czy ten, którego będziesz redukować ma gdzieś jakieś wystąpienia - wtedy sytuacja może się troszkę skomplikować.


Pomysł dobry, ale jego realizacja to już inna bajka, bo:
pkt 4 - jeżeli jest dużo deklaracji itp to ich anulowanie i ponowne wprowadzenie spowoduje upadek miernika w OB na łeb na szyję :lol:

pkt 5 - jak są dokumenty anulowane to można zamknąć obowiązek z BŁĘDEM, ale nie można już go całkowicie wykasować (usunąć przez ALT+DEL).

U mnie też mam kilka takich kwiatków - cierpliwie czekam :rolleyes: Narzędzie do obsługi podwójnych rejestracji jest już na ukończeniu.

rychu                    



Ja sobie już wszystko posprawdzałem, podzieliłem na poszczególne usy do wysyłki, pozmieniałem statusy i wtedy bęc... przyszedł prikaz z góry, żeby zweryfikować adresy w 40-kach z bazą PESEL i POLTAX-em, obdzwonić usy w których podatnicy są czynni czy mają tam jakieś deklaracje, a w sytuacjach "wątpliwych" wezwać do złożenia zAP-3.


Pisemny rozkaz Waszej IS?

Autor:  rychu [ 17 cze 2012, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

Us_nip                    



rychu                    



4. zasugerowałbym kompetentnej osobie przeniesienie wszystkich deklaracji, informacji, decyzji i co tam jeszcze by było z tego bez PESELa na tego z NIPem i już prawidłowym PESELem;
5. usunąłbym wszelkie obowiązki podatkowe (przesunąć daty rozpoczęcia na 2013 a potem alt+delete) i wyrejestrowałbym tego bez NIP i PESEL z powodem OMYŁ.
Zanim jednak to zrobisz sprawdź czy ten, którego będziesz redukować ma gdzieś jakieś wystąpienia - wtedy sytuacja może się troszkę skomplikować.


Pomysł dobry, ale jego realizacja to już inna bajka, bo:
pkt 4 - jeżeli jest dużo deklaracji itp to ich anulowanie i ponowne wprowadzenie spowoduje upadek miernika w OB na łeb na szyję :lol:

pkt 5 - jak są dokumenty anulowane to można zamknąć obowiązek z BŁĘDEM, ale nie można już go całkowicie wykasować (usunąć przez ALT+DEL).

U mnie też mam kilka takich kwiatków - cierpliwie czekam :rolleyes: Narzędzie do obsługi podwójnych rejestracji jest już na ukończeniu.

rychu                    



Ja sobie już wszystko posprawdzałem, podzieliłem na poszczególne usy do wysyłki, pozmieniałem statusy i wtedy bęc... przyszedł prikaz z góry, żeby zweryfikować adresy w 40-kach z bazą PESEL i POLTAX-em, obdzwonić usy w których podatnicy są czynni czy mają tam jakieś deklaracje, a w sytuacjach "wątpliwych" wezwać do złożenia zAP-3.


Pisemny rozkaz Waszej IS?


Od końca:

Tak, to światły pomysł Naszej IS, sformułowany na piśmie.

Co do krytyki p.5 to i owszem nie masz racji. Gdy deklaracja zostanie anulowana, można zmienić daty obowiązku tak by anulowana deklaracja nie znajdowała się w okresie opodatkowania i wtedy można usunąć obowiązek całkowicie. Sprawę robi się na dwa tempa. Najpierw zmiana dat a potem usunięcie obowiązku( oczywiście najpierw II ekran a potem I) .

Jeśli chodzi o krytykę p. 4 to taaaak, ale raczej przypadki tego rodzaju są rzadkie i najprawdopodobniej dotyczą podmiotu mało obłożonego deklaracjami, a parę sztuk nie narobi wiele bigosu chociaż faktem jest, że gdy dotyczą mocno zamierzchłych czasów to nawet pojedyncze deklaracje robią masakrę w miernikach.

Ja osobiście to mam mierniki w  :dupa:

Autor:  Us_nip [ 17 cze 2012, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Raport o dokumentach EDI

rychu                    



Co do krytyki p.5 to i owszem nie masz racji. Gdy deklaracja zostanie anulowana, można zmienić daty obowiązku tak by anulowana deklaracja nie znajdowała się w okresie opodatkowania i wtedy można usunąć obowiązek całkowicie. Sprawę robi się na dwa tempa. Najpierw zmiana dat a potem usunięcie obowiązku( oczywiście najpierw II ekran a potem I).


Sprawdzę jutro na jednym przypadku, który mam na tapecie :rolleyes: Jeżeli się potwierdzi to będę bił :brawa:

A skan pisma można otrzymać?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/