Jak u Was z opłatą skarbową? Tzn. czy coś wiecie więcej niż w prasie piszą? Jakieś ustalenia? Procedury ? Czy coś jest ustalone w Waszych US-ach?
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:35 przez gl35, łącznie edytowano 1 raz
28 gru 2006, 22:42
Nie bardzo wiem, o co Ci dokładnie chodzi. Ustawa jest opublikowana, więc nie trzeba się opierać tylko na prasowych doniesieniach. Wzór rozporządzenia jest na BIP MF, nie wiem tylko, czy jest już opublikowany, ale już wiadomo jak kasować opłatę skarbową po zmianach... Jakie wytyczne chcesz wprowadzać? Może chodzi Ci o jakieś konkretne zmiany w ustawie?
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:35 przez Pawelnet, łącznie edytowano 1 raz
28 gru 2006, 23:00
Np. kto jest wyznaczony inkasentem? Naczelnik urzędu, czy konkretny pracownik?
Wynagrodzenie dla inkasenta (w przypadku urzędu) będzie przekazywane na dochody państwa, a wydatki związane z obsługą ponosi urząd. Wynagrodzenia nikt nie dostanie.
I takie konkretne przykłady, jak te przypadki są u Was rozwiązywane?
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:36 przez gl35, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 00:17
gl35
Jak u Was z opłatą skarbową? Tzn. czy coś wiecie więcej niż w prasie piszą? Jakieś ustalenia? Procedury ? Czy coś jest ustalone w Waszych US-ach?
Pawelnet
Nie bardzo wiem, o co Ci dokładnie chodzi. Ustawa jest opublikowana, więc nie trzeba się opierać tylko na prasowych doniesieniach. Wzór rozporządzenia jest na BIP MF, nie wiem tylko, czy jest już opublikowany, ale już wiadomo jak kasować opłatę skarbową po zmianach... Jakie wytyczne chcesz wprowadzać? Może chodzi Ci o jakieś konkretne zmiany w ustawie?
Może aby sprecyzować przedmiot ewentualnego sporu i wymiany myśli skierujmy się ku uchwalonej ustawie - do ściągnięcia tutaj:
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:37 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 09:47
Na gorąco, po lekturze ustawy o opłacie skarbowej, z punktu widzenia komórki VAT: - 30 zł zgoda na odliczenie na podstawie art. 113 ust. 5, - interpretacje bez żadnych opłat (do lipca 2007), - podanie w sprawie szacunkowego ustalenie proporcji art. 91, stwierdzenia nadpłaty itp. – bez opłat.
Inne opłaty dotyczą zaświadczeń i komórek NIP włącznie z pełnomocnictwami.
Coś pomyliłem?
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 14:49 przez ziko, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 14:42
Popatrzcie na art.12:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Art. 12. 1. Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta). 2. Organem podatkowym właściwym miejscowo w sprawach opłaty skarbowej jest: 1) od dokonania czynności urzędowej, wydania zaświadczenia oraz zezwolenia (pozwolenia, koncesji) - organ podatkowy właściwy ze względu na siedzibę organu lub podmiotu, który dokonał czynności urzędowej albo wydał zaświadczenie lub zezwolenie (pozwolenie, koncesję); 2) od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce złożenia dokumentu.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
i art.8 ust.1 i ust.2:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Art. 8. 1. Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu. 2. Rada gminy może zarządzić pobór opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczyć inkasentów i określić wysokość wynagrodzenia za inkaso.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Czy dobrze myślę, widząc oczyma wyobraźni, że gdy przyjdzie klient do US po np. bliżej nieokreślone zaświadczenie, to będzie musiał w tył zwrot najpierw "kicać" do właściwego miejscowo "organu podatkowego właściwego w sprawie opłaty skarbowej" aby tam się zrealizować gotówkowo lub bezgotówkowo w banku? Powodzenia zatem w odsyłaniu i tłumaczeniu ludziom... No chyba, że źle interpretuję, ale póki nie zostaniemy, jako US, przez RG wyznaczeni jako inkasenci, to chyba będą sobie petenci krążyć po mieście jako wolne elektrony w poszukiwaniu organu podatkowego, w którym się "opłacą skarbowo", a dopiero później wrócą w błogosławionym spokoju do nas... Cholera, komu te znaczki przeszkadzały?
____________________________________ always look on the bright side of life
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 23:18 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 14:58
ELSINORE, dobrze widzisz, podatnicy będą kicać i zanosi się na to, że przez kilka ładnych tygodnii, bo urzędy miast i gmin nie miały w dniu dzisiejszym zielonego pojęcia o tym, w jaki sposób będą "przyznawane nominacje " na inkasenta. Dziwisz się, komu przeszkadzały znaczki? Na jednym z portali finansowych napisano, że Bank PKO BP SA otrzymywał ogromne pieniądze za dystrybucję znaków skarbowych (podano, że 2 % ich wartości) co powodowało uszczuplenie wpływów do Skarbu Państwa. Natomiast przedstawiciel Ministerstwa Finansów na jednym ze szkoleń powiedział, że likwidacja znaków to ułatwienie dla podatników. Wnioski końcowe są takie, podatników "kicanie" przez parę tygodni nie ominie i szczęśliwi Ci, co urzędy miejskie pod nosem mają, a tych, co parę "hektarów" od UM dzieli, spotka jeszcze jedna przyjemność poza spacerkiem: wniesienie "symbolicznej" opłaty za przelew w banku. Chłopisko będzie chciało odpis za 5zł, a bank skasuje mu drugie 5zł, ot i mamy te "udogodnienia".
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 23:20 przez onna, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 19:09
Słowem Rząd dba o kondycję obywateli. :brawa: :brawa: :brawa:
____________________________________ always look on the bright side of life
29 gru 2006, 20:07
Rozporządzenie wykonawcze do ustawy pojawiło się dzisiaj (po 15:00) na stronie MF.
Pozdrawiam wszystkich, którzy od wtorku będą starali się wytłumaczyć sobie samemu intencję ustawodawcy w wielu kwestiach. <_<
____________________________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------ " (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 23:20 przez Us_nip, łącznie edytowano 1 raz
29 gru 2006, 22:22
I od rana zaczynają się podatnicy pytać o opłatę. W niektórych urzędach skarbowych odejdą nie załatwieni i będą pielgrzymki do urzędów gmin.
Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 14:04 przez gl35, łącznie edytowano 1 raz
02 sty 2007, 09:39
Odsyłaj do MF lub Kancelarii Sejmu. Ostatecznie do właściwego organu podatkowego (najbliższego wójta, burmistrza. prezydenta). Więcej trudności i ciekawostek z Nowym Rokiem: <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=824" target="_blank">http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php..._single&ide=824</a>
____________________________________ Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.
Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 14:05 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz
02 sty 2007, 13:01
onna
ELSINORE, dobrze widzisz, podatnicy będą kicać i zanosi się na to, że przez kilka ładnych tygodnii, bo urzędy miast i gmin nie miały w dniu dzisiejszym zielonego pojęcia o tym, w jaki sposób będą "przyznawane nominacje " na inkasenta. ... co urzędy miejskie pod nosem mają, a tych, co parę "hektarów" od UM dzieli, spotka jeszcze jedna przyjemność poza spacerkiem: wniesienie "symbolicznej" opłaty za przelew w banku. Chłopisko będzie chciało odpis za 5zł, a bank skasuje mu drugie 5zł, ot i mamy te "udogodnienia".
Urzędy Miast i Gmin już dawno wiedzą, o co chodzi - nie róbmy z nich idiotów - od dwóch lat przyjmują opłaty od samochodów sprowadzonych z UE. O wiele dłużej zgłoszenia VAT0, tylko kwoty są mniejsze i US też powinny wiedzieć, kiedy żądać opłat.
Ostatnio edytowano 02 sty 2007, 14:11 przez jw32, łącznie edytowano 1 raz
02 sty 2007, 13:15
Czy w Waszych urzędach zawierane są porozumienia, umowy z urzędami gmin w sprawie popierania opłaty skarbowej np. w naszych kasach?
Komu należy się prowizja? Urzędowi czy pracownikowi?
Ostatnio edytowano 03 sty 2007, 09:46 przez gl35, łącznie edytowano 1 raz
03 sty 2007, 08:53
Z tego, co słyszałem, to u nas Rada Miasta chce podjąć uchwałę, aby US był inkasentem, wówczas NUS musi upoważnić jakiegoś pracownika. Co do prowizji, to należy się inkasentowi, czyli, moim zdaniem, jeżeli będzie to US, to jemu, ale nie wiem, jak wyglądałoby to w księgowości i jak to byłoby zaksięgowane po stronie dochodów urzędu i czy NUS mógłby z tego wypłacać jakiś dodatek lub, może, i prowizję temu pracownikowi. Uważam, że temat godny poruszenia, gdyż chyba tego nie unikniemy!!! <_< I znowu nas nasze "kochane MF"... :sex:
____________________________________ Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce
Ostatnio edytowano 04 sty 2007, 02:03 przez dziadek, łącznie edytowano 1 raz
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników