Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
Koszty upomnienia w 2012 r. http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=2523 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grakar [ 17 sty 2012, 09:22 ] |
Tytuł: | Koszty upomnienia w 2012 r. |
bardzo proszę napiszcie jak będziecie postępować z kosztami upomnienia w 2012r. po wykresleniu § 5 zarządzenia Ministra Finansów Nr 54 z dnia 23.12.2010r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych .... (Dz.Urz. MF Nr 15 poz. 62). Począwszy od 2012r. zniknął zapis o treści: Jeżeli realizacja zobowiązania podatkowego następuje po doręczeniu zobowiązanemu upomnienia lub po wszczęciu egzekcuji administracyjnej, w pierwszej kolejności pokrywa sie koszty upomnienia, a pozostałą kwotę dzieli się na pokrycie należności głównej i należnych odsetek zazwłokę, według zasad okreslonych w art. 55 § 2 OP. |
Autor: | tues [ 17 sty 2012, 09:35 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Mamy pobierać po zaksięgowaniu kwoty głównej i odsetek. Tak jest na dzień dzisiejszy. Na dobrą sprawę w art. 55 § 2 OP nie ma wzmianki o kosztach upomnienia, więc na upartego możnabyłoby nie pobierać tej kwoty z wpłaty. Normalnie dobrowolność w płaceniu - kto chce płaci te 8,80 a kto nie - to ma odpuszczone grzechy. |
Autor: | Komcie [ 18 sty 2012, 09:58 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Moim zdaniem zarządzenia nr 54 rozstrzyga sprawę niezrealizowanych kosztów upomnienia. Skoro konto 285 Ma (§37 ust 2)wykazuje saldo m.in. naleleżnych a niezrealizowanych z tytułu przypisu kosztów upomnienia, a § 2 ust 6 tegoż zarządzenia pozwala na przypisywanie lub odpisywanie kosztów upomnienia, to w przypadkach niezapłacenia przez Podmiot należnych kosztów upomnienia należy je przypisać na koncie szczegółowym Podatnika (dokument POLTAX: ODS-D rodzaj 6), gdyż korespondencja z kontem 271 i egzekwować w myśl ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. Oczywiście jest pytanie o ekonomikę działania (8,80)??? Pozdrówko ![]() |
Autor: | Ksiegowiec [ 19 sty 2012, 22:31 ] |
Tytuł: | Księgowanie na koszty upomnień - RP |
Witam, Pojawiła się u nas informacja, iż w jakimś rozporządzeniu MF uchylono artykuł, który mówił o tym, że księgując wpłaty, w pierwszej kolejności pobieramy koszty upomnienia. Znacie sprawe? U nas kierownik rzucił hasło, a my się głowimy ![]() Jeśli to prawda to może to doprowadzić do znacznego zmniejszenia poboru tychże kosztów, jeśli np będziemy księgować wpłatę podatnika (100,00 zł) na zaległość w kwocie 100,00 zł, gdzie koszty upomnienia są należne, a tutaj akurat nie wychodzą odsetki, to księgując najpierw na należność główną zlikwidujemy przypis wiążąc go w całości z wpłatą, tym samym koszty upomnienia pójdą w zapomnienie. I jak to się ma do prób osiągnięcia wzrostu ściągalności podatków? |
Autor: | tues [ 19 sty 2012, 22:41 ] |
Tytuł: | Re: Księgowanie na koszty upomnień - RP |
Proszę http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=2523. |
Autor: | dominiq [ 21 sty 2012, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
przeczytać należy zapis art. 15 uopea - moim zdaniem koszty upomnienia są należne po skutecznym jego doręczeniu i można je dochodzić po dokonaniu przypisu - nie odpuszczałbym zaniechania poboru kosztów upomnienia, tym bardziej że stanowią dochody Budżetu Państwa. Słusznie zauważono, że funkcjonowanie konta syntetycznego 285 w księgach - potwierdza powstanie należności wobec Budżetu - skoro tak należałoby je zrealizować. Brak rozwiązania technicznego nie zwalnia od zaniechania poboru tych kosztów. Proponuje przeanalizować przykład: - 1. doręczono upomnienie - wpłata po doręczeniu ale przed wystawieniem tytułu - koszty się nie wygenerują. -2. wpłata na konto RP po doręczeniu upomnienia i wystawieniu tytułu wykonawczego - RP urealnia do zera tytuł - a Egzekucja windykuje koszty upomnienia wykazane na drugiej stronie tytułu. W obu przypadkach koszty są należne - problem jak je zwindykować w opisanym 1 pkt. - byłbym ostrożny żeby zaniechać ich poboru - dyscyplina finansów..... |
Autor: | Ksiegowiec [ 31 sty 2012, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Bardzo bym prosił o zaprezentowanie waszego obecnego sposobu postępowania w zakresie księgowania na poczet kosztów upomnień, a także, a może przede wszystkim poproszę o info skąd wiecie o tym, że ten zapis został wykreślony z rozporządzenia ? Nigdzie nie mogę znaleźć źródła. |
Autor: | ibu [ 31 sty 2012, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Eh.............. jeżeli masz dostęp do lexa albo podobnego programu to sobie prześledź § 5 zarządzenia Ministra Finansów Nr 54 z dnia 23.12.2010r. w sprawie zasad rachunkowości i planów kont dla organów podatkowych (Dz.Urz. MF Nr 15 poz. 62), jeżeli nie masz dostępu do owych dobrodziejstw, a podejrzewam, że raczej nie to wejdź na stronę Sejmu i tam też będzie powyższe zarządzenie, i jego nowelizacja.(o ile strona działa |
Autor: | Ksiegowiec [ 31 sty 2012, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Znalazłem tą nowelizację zarządzania, dzięki za info ![]() Otóż tak się składa, ze mam dostęp do Lexa, tylko, że jak sprawdzałem tam jeszcze wczoraj to zarządzanie nr 54 to stan obowiązujący na dzień 30.01.2011 r. zawierał § 5 więc stąd moje wątpliwości ![]() ![]() Pozostaje jednak nadal aktualne pytanie o sposób postępowania w tej kwestii, czy otrzymał ktoś może jakieś wytyczne? Słyszałem, że część urzędów z uwagi na brak owych wytycznych postępuje tak jak przed zmianą przepisów... |
Autor: | wowo [ 31 sty 2012, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Radzę: Korzystaj w takich świeżych sprawach z lexa online , tam jest wszystko na bieżąco. |
Autor: | agusiach31 [ 04 kwi 2013, 07:18 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Witam! bardzo proszę o radę jak prawidłowo wprowadzić koszty upomnienia na formularzu ODS-D. problem jest w tym że po wprowadzeniu powodu 6 ( koszty upomnień ) i wpisaniu kwoty 8,80 system pokazuje błąd i chce kwoty 9,00 zl. O co chodzi, przeciez koszty upomnień nie podlegają zaokrągleniu. Proszę o informację czy mieliście takie przypadki. Dodam że chodzi o decyzję o przerzuceniu odpowiedzialności na spadkobiercę. Pozdrawiam! |
Autor: | sylwiq [ 04 kwi 2013, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Szczerze powiedziawszy nie wiem, czy w któryś US została podjęta decyzja o wprowadzaniu kosztów upomnienia. |
Autor: | agusiach31 [ 05 kwi 2013, 07:53 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Ale dlaczego, przecież zgodnie z ordynacją spadkobierca odpowiada również za koszty upomnienia! ![]() |
Autor: | kandyo [ 31 paź 2014, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Koszty upomnienia w 2012 r. |
Czy ktoś wie co teraz robimy z wpłatą jeśli nie pokrywa kosztów upomnienia? ekonomika działania uległa trochę zmianie z powodu zwiększenia kosztów upomnienia z 8,80 na 11,60, ale po co komu taka papierkowa robota jeśli można by po prostu załatwić sprawę postanowieniem o zarachowaniu wpłaty. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |