Teraz jest 04 wrz 2025, 04:02



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona
Kontrola archiwum US 
Autor Treść postu
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA14 lut 2007, 13:37

 POSTY        6
Post Kontrola archiwum US
Dzisiaj do naszego US ( Izba Warszawa) przyszło dziwne pismo dot archiwum i u nas już panika że będzie kontrola ; czy może coś wiecie bo od ciągłej paniki tylko szkoda gadać


28 wrz 2013, 02:37
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Kontrola archiwum US
A archiwizujecie dokumenty elektroniczne ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


28 wrz 2013, 10:20
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 lis 2006, 13:40

 POSTY        28
Post Re: Kontrola archiwum US
W niektórych mazowieckich USach już od 3 tygodni robi się porządki...


28 wrz 2013, 16:49
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA14 lut 2007, 13:37

 POSTY        6
Post Re: Kontrola archiwum US
Nic mi o elektronice nie wiadomo , a jak to u Was wygląda, my trzymamy dokumenty u nas a po 2-3 latach wciskamy je do archiwum, zawsze jest z tym problem bo archiwum małe


29 wrz 2013, 22:25
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 maja 2009, 13:02

 POSTY        220
Post Re: Kontrola archiwum US
ale po co kontrolować archiwa, skoro każdy urząd ma jakąś tam instrukcję i u każdego jest to nieco inaczej rozwiązane - u nas np. po 2 latach z podręcznego przekazujemy do głónego i staramy się tego trzymać, choć wiadomo że czasem miejsca brak.

A na bieżąco jak się da to dokumenty lądują w archiwum podręcznym.

Chyba że faktycznie sprawdzają, czy nie są drukowane e-dek - bo z tego co wiem, to sporo urzędów w ubiegłym roku drukowało wszystko co szło przez sped'a

____________________________________
"jestem jak chiński znak równowagi - trochę głupoty - tyle samo rozwagi..."


30 wrz 2013, 13:34
Zobacz profil
Początkujący

 REJESTRACJA29 maja 2012, 11:33

 POSTY        6
Post Re: Kontrola archiwum US
Archiwum zakładowe/składnicę akt może skontrolować właściwe archiwum państwowe lub izba skarbowa. Zakres kontroli obejmuje poprawność stosowania przepisów kancelaryjno-archiwalnych. Dla 400 urzędów są one takie same, tj. wprowadzone zarządzeniem przez Ministra w porozumieniu z Dyrektorem NDAP.
Po kontroli zostanie dostarczony protokół, wystąpienie pokontrolne.

PS nie ma czegoś takiego jak archiwum podręczne tylko registratura.


01 paź 2013, 12:09
Zobacz profil
Nowicjusz
Własny awatar

 REJESTRACJA14 kwi 2011, 04:33

 POSTY        1
Post Re: Kontrola archiwum US
Lena                    



Dzisiaj do naszego US ( Izba Warszawa) przyszło dziwne pismo dot archiwum i u nas już panika że będzie kontrola ; czy może coś wiecie bo od ciągłej paniki tylko szkoda gadać


Spoko. Tylko zbierane są informacje dla nowej DIS.


01 paź 2013, 19:24
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Kontrola archiwum US
A zauważyliście w instrukcji jak postępować z dokumentami elektronicznymi ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


01 paź 2013, 19:33
Zobacz profil
Początkujący

 REJESTRACJA29 maja 2012, 11:33

 POSTY        6
Post Re: Kontrola archiwum US
tranqilo                    



A zauważyliście w instrukcji jak postępować z dokumentami elektronicznymi ?

Formalnie nie ma w IS i US dokumentów elektronicznych. Jest jedynie możliwość wykorzystania narzędzi informatycznych i nosników elektronicznych do prowadzenia np. ewidencji, opracownia pism, monitoringu poleceń itp.
Prace nad EZD (elektronicznycm zarządzaniem dokumentami) w skarbówce dopiero trwają. Dziś oryginał to papier.


02 paź 2013, 07:52
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA25 maja 2009, 13:02

 POSTY        220
Post Re: Kontrola archiwum US
Agness                    



tranqilo                    



A zauważyliście w instrukcji jak postępować z dokumentami elektronicznymi ?

Formalnie nie ma w IS i US dokumentów elektronicznych. Jest jedynie możliwość wykorzystania narzędzi informatycznych i nosników elektronicznych do prowadzenia np. ewidencji, opracownia pism, monitoringu poleceń itp.
Prace nad EZD (elektronicznycm zarządzaniem dokumentami) w skarbówce dopiero trwają. Dziś oryginał to papier.

Jak papierem może być oryginał, skoro wydruk se speda jest tylko pomocniczy dla US - coś mi się tutaj nie zgadza, ponadto nasza IS już w ubiegłym roku zabroniła drukowania dokumentów elektronicznych poza korektami podlegającymi weryfikacji oraz vatami do zwrotu. Drukowanie zaprzecza idei dokumentów elektronicznych.

____________________________________
"jestem jak chiński znak równowagi - trochę głupoty - tyle samo rozwagi..."


02 paź 2013, 08:21
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA29 lis 2010, 20:44

 POSTY        303
Post Re: Kontrola archiwum US
u nas też od dawna się nie drukuje elektronicznych ze Speda.


02 paź 2013, 08:53
Zobacz profil
Nowicjusz

 REJESTRACJA30 kwi 2013, 12:05

 POSTY        2
Post Re: Kontrola archiwum US
O kontroli archiwum zakładowego mówi § 18 Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w izbach skarbowych i składnic akt w urzędach skarbowych - Załącznik nr 2 do zarządzenia nr 34 MF z dnia 30 października 2003r.
§ 18
1. Kontrolę archiwum zakładowego przeprowadzają upoważnieni pracownicy Ministerstwa Finansów i izby, właściwego archiwum państwowego i Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz innych państwowych organów kontroli.
2. Przynajmniej raz w roku powinna być przeprowadzona kontrola wewnętrzna archiwum zakładowego, mająca na celu porównanie stanu zawartości dokumentacji w archiwum zakładowym z prowadzoną ewidencją oraz w celu sprawdzenia prawidłowej pracy archiwum.


Tylko według mnie "archiwum zakładowe" w us jest tylko wtedy, gdy Archiwum Państwowe ustali taki urząd jako wytwarzający materiały archiwalne. W przeciwnym wypaku jest to tylko "składnica akt".

Jeżeli chodzi o dokumenty elektroniczne to zgodnie z § 11 ust. 2 pkt. 1) oraz ust. 3 Instrukcji w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych - zał. nr 1 do zarządzenia MF nr 14, komórki organizacyjne nie przekazują do archiwum zakładowego lub składnicy akt dokumentacji gromadzonej na elektronicznych nośnikach informacji. Dokumentację taką należy skasować wtedy, gdy upłynie termin jej przechowywania okrślony w wykazie akt i nie będzie przydatna do załatwiania spraw.


02 paź 2013, 10:51
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Kontrola archiwum US
Interesariusz                    




Jeżeli chodzi o dokumenty elektroniczne to zgodnie z § 11 ust. 2 pkt. 1) oraz ust. 3 Instrukcji w sprawie obsługi kancelaryjnej izb i urzędów skarbowych - zał. nr 1 do zarządzenia MF nr 14, komórki organizacyjne nie przekazują do archiwum zakładowego lub składnicy akt dokumentacji gromadzonej na elektronicznych nośnikach informacji. Dokumentację taką należy skasować wtedy, gdy upłynie termin jej przechowywania okrślony w wykazie akt i nie będzie przydatna do załatwiania spraw.

Czyli instrukcja do poprawki. Od czasu jej ukazania mamy:
- rejestry podatników i spraw na dyskach
- całkiem spore archiwum maili wszelakich
- korespondencję poprzez ePUAP
- stare bazy archiwalne egzekucyjne, wymiarowe - do których jak do archiwum- pisze zapytania prokuratura i policja
- dokumentacje intranetowe, ISO , RemDat....
oraz dokumentacje podatników z kontroli ACL.

... i pojawiające się zapytania od kontrolujących archiwa US pracowników Archiwum Państwowego : "Co robicie z dokumentami elektronicznymi? Jak są archiwizowane ? Wg jakiej instrukcji ?"

I jak tu pracować Panie premierze ? Nie mogę sie doczekać na chwilę gdy to wszystko spłynie do CPD Radom w ramach projektu KIC.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


02 paź 2013, 16:13
Zobacz profil
Początkujący

 REJESTRACJA29 maja 2012, 11:33

 POSTY        6
Post Re: Kontrola archiwum US
... i pojawiające się zapytania od kontrolujących archiwa US pracowników Archiwum Państwowego : "Co robicie z dokumentami elektronicznymi? Jak są archiwowane ? Wg jakiej instrukcji ?"

Ja bym odpowiedziała, że robimy to co jest napisane w rodziale XIII instrukcji kancelaryjnej.


03 paź 2013, 07:36
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ]  idź do strony:  1, 2  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: