Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Obieg dokumentów
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=6&t=2140
Strona 1 z 1

Autor:  Grisza00 [ 09 sty 2011, 20:41 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

Witam.
Chciałem zaproponować nowy temat związany z reorganizacją i miernikami. Jak u Was wygląda obieg dokumentów? Chodzi mi o zwroty i nadpłaty. U mnie OB - Księgowość - PP. No i po PP część zwrotów w US idzie w celu podpisania obiegówki. Jak u Was przekazuje się deklaracje zwrotowe pomiędzy referatami? Czy kwitujecie, macie jakieś ewidencje itp? U mnie dotychczas deklaracje szły z rejestrem i każdy kwitował sobie nr rejestru z ilością sztuk. Ale teraz nie bardzo można tak zrobić. Proszę o wymianę doświadczeń.

Autor:  Vatwomen [ 10 sty 2011, 17:56 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

w tej chwili to nic nie wiadomo kto za co odpowiada co kto komu  przekazuje jak i po co kompletny bałagan <_<

Autor:  Krystyna71 [ 10 sty 2011, 18:11 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

U nas deklaracje dzieli OB 1,2 i te ze zwrotami (tylko VAT) przekazuje bezpośrednio do PP. PP dzieli deklaracje wg wewnętrznie ustalonej zasady i przekazuje do wprowadzenia do OB 3,4.
Oddzielenie zwrotów od deklaracji z przypisami i przeniesieniami od zwrotów nie jest do końca dobre, np. w sytuacji gdy podatnik składa korekty za cały rok i koryguje przypisy zwroty . Trzeba dzielić deklaracje, kserować wyjaśnienie do korekt, trochę to zamotane.

Autor:  sprawa [ 10 sty 2011, 20:07 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

Ta reorganizacja zrobiła tylko wielki bałagan. Teraz deklaracja będzie krążyć po urzędzie 2 tygodnie.

Autor:  Bastian [ 11 sty 2011, 04:19 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

rozumie,że wyżej chodzi Wam głównie o deklaracje vatowskie.A jakie decyzje(czy jakieś wogóle) przyjeli Wasi kierownicy odnośnie akcji zeznań i obiegu dokumentów?tzn gdzie trafiają błędne deklaracje(czy zatwierdzane czy nie),gdzie trafiają zeznania powyżej 20tys zwrotu,co z korektami?bo u nas cisza....

Autor:  amnesia22 [ 11 sty 2011, 07:23 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

zeznań błędnych nie zatwierdzamy, ze względu na możliwość poprawienia błędów przez podatnika na pierwotnej wersji;
zwroty z PIT-37: OB wprowadza i rejestrem przekazuje do OB, celem zatwierdzenia nadpłat, potem do księgowości, następnie biblioteka.
zwroty z PIT-36,36L,28, OB wprowadza i raportem przekazuje do księgowości, celem sprawdzenia zaliczek i wpłat, poprawne wracają do OB i tworzony jest rejp/o i do księgowości, potem bibilioteka.
duze zwroty z zeznań są wprowadzane i oddzielnym raportem przekazywane na czynności spr., po czynnościach jest tworzony rej.p/o i do księgowości...

u nas też na razie jest bałagan :mur:

Autor:  justpracownik [ 11 sty 2011, 09:04 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

u nas dekl. VAT
przyjmowane i wprowadzane są w OB (także dzielone na przypis, odpis itd.), zatwierdzane trafiają do RP, po zatwierdzeniu do PP i tutaj są czynności dot. badania zasadności zwrotu, wpinane obiegówki itd. i potem archiwum.

Zeznania:
OB wprowadza, zatwierdza i do RP, zeznania błędne nie są zatwierdzane i takie idą do OB4 w celu wyjaśnienia.
Korekty najpiwrw do OB4 w celu weryfikacji potem już jak ze zwykłymi zeznaniami.

Autor:  zuzula [ 11 sty 2011, 13:07 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

a jak postępujecie z PCC-3? bo u nas OB wprowadza i zatwierdza i przekazuje do księgowości

Autor:  amnesia22 [ 11 sty 2011, 19:18 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

PCC-3 i PCC-2 OB wprowadza i robi rejestry, po czym przekazuje bezpośrednio do księgowości:)

Autor:  Krystyna71 [ 11 sty 2011, 20:26 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

U nas PCC-3 , SD-3 i SD-Z2 wprowadza OB, PCC-3 oddajemy do RP, SD-3 po wstępnej analizie przekazujemy do PP 1 w celu wydania decyzji.
Jeśli chodzi o zeznania roczne (wszystkie) to wprowadza, zatwierdza, przygotowuje rejestry, sprawdza OPP -  OB. Jeszcze PIT-4R, PIT-28, VAT-7...............
Tak w ogóle to OB powinno się nazywać OP (obóz pracy).   :wacko:

Autor:  sprawa [ 11 sty 2011, 21:53 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów

justpracownik                    



u nas dekl. VAT
przyjmowane i wprowadzane są w OB (także dzielone na przypis, odpis itd.), zatwierdzane trafiają do RP, po zatwierdzeniu do PP i tutaj są czynności dot. badania zasadności zwrotu, wpinane obiegówki itd. i potem archiwum.

Zeznania:
OB wprowadza, zatwierdza i do RP, zeznania błędne nie są zatwierdzane i takie idą do OB4 w celu wyjaśnienia.
Korekty najpiwrw do OB4 w celu weryfikacji potem już jak ze zwykłymi zeznaniami.


To co robi PP bo prawie największy ciężar prac wykonał OB.

Autor:  slazak1 [ 11 sty 2011, 22:29 ]
Tytuł:  Obieg dokumentów



To co robi PP bo prawie największy ciężar prac wykonał OB.


Powiem co PP robi u mnie: obsługa zwrotów podatku VAT w tym czynności sprawdzające , pełna obsługa VZM, pełna obsługa w zakresie spadków i darowizn w tym również wydawanie zaświadczeń i wprowadzanie spraw do CZM, umorzenia, odroczenia, raty, postępowania podatkowe z zakresu wszystkich podatków (remanent początkowy ok.95 postępowań w toku), zabezpieczenia, rygory, upadłości, likwidacje, zastawy skarbowe, hipoteki, przedawnienia, przerzucenia odpowiedzialności...

W/w sprawy realizuje PP poza informacją oraz poza wprowadzaniem deklaracji do POLTAX (ale już sprawy spadkowe do CZM realizuje PP).
Mówisz, że nie mamy co robić? Skład 9 osób :)  Wszyscy mamy co robić. Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/