Teraz jest 06 wrz 2025, 16:20



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Obieg dokumentów 
Autor Treść postu
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA29 gru 2008, 07:52

 POSTY        153
Post Obieg dokumentów
Witam.
Chciałem zaproponować nowy temat związany z reorganizacją i miernikami. Jak u Was wygląda obieg dokumentów? Chodzi mi o zwroty i nadpłaty. U mnie OB - Księgowość - PP. No i po PP część zwrotów w US idzie w celu podpisania obiegówki. Jak u Was przekazuje się deklaracje zwrotowe pomiędzy referatami? Czy kwitujecie, macie jakieś ewidencje itp? U mnie dotychczas deklaracje szły z rejestrem i każdy kwitował sobie nr rejestru z ilością sztuk. Ale teraz nie bardzo można tak zrobić. Proszę o wymianę doświadczeń.


09 sty 2011, 20:41
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA02 lis 2006, 11:41

 POSTY        31
Post Obieg dokumentów
w tej chwili to nic nie wiadomo kto za co odpowiada co kto komu  przekazuje jak i po co kompletny bałagan <_<


10 sty 2011, 17:56
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 gru 2010, 16:50

 POSTY        28
Post Obieg dokumentów
U nas deklaracje dzieli OB 1,2 i te ze zwrotami (tylko VAT) przekazuje bezpośrednio do PP. PP dzieli deklaracje wg wewnętrznie ustalonej zasady i przekazuje do wprowadzenia do OB 3,4.
Oddzielenie zwrotów od deklaracji z przypisami i przeniesieniami od zwrotów nie jest do końca dobre, np. w sytuacji gdy podatnik składa korekty za cały rok i koryguje przypisy zwroty . Trzeba dzielić deklaracje, kserować wyjaśnienie do korekt, trochę to zamotane.


10 sty 2011, 18:11
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lis 2009, 23:13

 POSTY        92
Post Obieg dokumentów
Ta reorganizacja zrobiła tylko wielki bałagan. Teraz deklaracja będzie krążyć po urzędzie 2 tygodnie.


10 sty 2011, 20:07
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 wrz 2010, 05:46

 POSTY        62
Post Obieg dokumentów
rozumie,że wyżej chodzi Wam głównie o deklaracje vatowskie.A jakie decyzje(czy jakieś wogóle) przyjeli Wasi kierownicy odnośnie akcji zeznań i obiegu dokumentów?tzn gdzie trafiają błędne deklaracje(czy zatwierdzane czy nie),gdzie trafiają zeznania powyżej 20tys zwrotu,co z korektami?bo u nas cisza....


11 sty 2011, 04:19
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 maja 2009, 06:56

 POSTY        63
Post Obieg dokumentów
zeznań błędnych nie zatwierdzamy, ze względu na możliwość poprawienia błędów przez podatnika na pierwotnej wersji;
zwroty z PIT-37: OB wprowadza i rejestrem przekazuje do OB, celem zatwierdzenia nadpłat, potem do księgowości, następnie biblioteka.
zwroty z PIT-36,36L,28, OB wprowadza i raportem przekazuje do księgowości, celem sprawdzenia zaliczek i wpłat, poprawne wracają do OB i tworzony jest rejp/o i do księgowości, potem bibilioteka.
duze zwroty z zeznań są wprowadzane i oddzielnym raportem przekazywane na czynności spr., po czynnościach jest tworzony rej.p/o i do księgowości...

u nas też na razie jest bałagan :mur:


11 sty 2011, 07:23
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA15 kwi 2009, 09:52

 POSTY        45
Post Obieg dokumentów
u nas dekl. VAT
przyjmowane i wprowadzane są w OB (także dzielone na przypis, odpis itd.), zatwierdzane trafiają do RP, po zatwierdzeniu do PP i tutaj są czynności dot. badania zasadności zwrotu, wpinane obiegówki itd. i potem archiwum.

Zeznania:
OB wprowadza, zatwierdza i do RP, zeznania błędne nie są zatwierdzane i takie idą do OB4 w celu wyjaśnienia.
Korekty najpiwrw do OB4 w celu weryfikacji potem już jak ze zwykłymi zeznaniami.


11 sty 2011, 09:04
Zobacz profil
Początkujący
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA10 gru 2010, 13:45

 POSTY        8
Post Obieg dokumentów
a jak postępujecie z PCC-3? bo u nas OB wprowadza i zatwierdza i przekazuje do księgowości


11 sty 2011, 13:07
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 maja 2009, 06:56

 POSTY        63
Post Obieg dokumentów
PCC-3 i PCC-2 OB wprowadza i robi rejestry, po czym przekazuje bezpośrednio do księgowości:)


11 sty 2011, 19:18
Zobacz profil
Amator
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA12 gru 2010, 16:50

 POSTY        28
Post Obieg dokumentów
U nas PCC-3 , SD-3 i SD-Z2 wprowadza OB, PCC-3 oddajemy do RP, SD-3 po wstępnej analizie przekazujemy do PP 1 w celu wydania decyzji.
Jeśli chodzi o zeznania roczne (wszystkie) to wprowadza, zatwierdza, przygotowuje rejestry, sprawdza OPP -  OB. Jeszcze PIT-4R, PIT-28, VAT-7...............
Tak w ogóle to OB powinno się nazywać OP (obóz pracy).   :wacko:


11 sty 2011, 20:26
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA15 lis 2009, 23:13

 POSTY        92
Post Obieg dokumentów
justpracownik                    



u nas dekl. VAT
przyjmowane i wprowadzane są w OB (także dzielone na przypis, odpis itd.), zatwierdzane trafiają do RP, po zatwierdzeniu do PP i tutaj są czynności dot. badania zasadności zwrotu, wpinane obiegówki itd. i potem archiwum.

Zeznania:
OB wprowadza, zatwierdza i do RP, zeznania błędne nie są zatwierdzane i takie idą do OB4 w celu wyjaśnienia.
Korekty najpiwrw do OB4 w celu weryfikacji potem już jak ze zwykłymi zeznaniami.


To co robi PP bo prawie największy ciężar prac wykonał OB.


11 sty 2011, 21:53
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA17 maja 2009, 18:32

 POSTY        53
Post Obieg dokumentów


To co robi PP bo prawie największy ciężar prac wykonał OB.


Powiem co PP robi u mnie: obsługa zwrotów podatku VAT w tym czynności sprawdzające , pełna obsługa VZM, pełna obsługa w zakresie spadków i darowizn w tym również wydawanie zaświadczeń i wprowadzanie spraw do CZM, umorzenia, odroczenia, raty, postępowania podatkowe z zakresu wszystkich podatków (remanent początkowy ok.95 postępowań w toku), zabezpieczenia, rygory, upadłości, likwidacje, zastawy skarbowe, hipoteki, przedawnienia, przerzucenia odpowiedzialności...

W/w sprawy realizuje PP poza informacją oraz poza wprowadzaniem deklaracji do POLTAX (ale już sprawy spadkowe do CZM realizuje PP).
Mówisz, że nie mamy co robić? Skład 9 osób :)  Wszyscy mamy co robić. Pozdrawiam


11 sty 2011, 22:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: