Zaświadczeń odmiejscowionych jeszcze nie uświadczyliśmy. Pieczątek Centrum Obsługi nie posiadamy. Szkolenia z akcyzy zostały zrobione przez wyznaczone osoby na wariata. Zefir zainstalowany i obsługiwany przez celników.
Kapitalną sprawą jest obowiązek wypełniania ankiety po każdym obsłużonym podatniku. Brak materiałów biurowych, brak obiegu dokumentów, brak zakresu czynności. Wszystko opiera się na dobrej woli CO i pozostałych komórek organizacyjnych.
Czy temat wywołuje emocje? Chyba nie ma powodów. Na razie rozpoznajemy sytuację w boju. Siedzimy na sali i obsługujemy ludzi w znormalizowanej kolorystyce i bez dotychczasowych zadań. Pracujemy na czuja, bo nie wiemy co mamy robić.
01 wrz 2015, 19:58
Re: Centrum obsługi
Czyli normal w wykonaniu Min.Fin i podległych służb.
01 wrz 2015, 20:23
Re: Centrum obsługi
jak wygląda u was sprawa z ASami? wpłyneły już pierwsze wnioski o wyznaczenie ASystenta?
____________________________________ Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.
01 wrz 2015, 20:33
Re: Centrum obsługi
Który normalny podatnik zgłosi się po "wtykę" do urzędu?
01 wrz 2015, 20:54
Re: Centrum obsługi
A macie już piękne nowe szyldy? Znalazły się pieniądze na jakies nowinki techniczne? Systemy kolejkowe? Były remonty? Może jeszcze trwają?
01 wrz 2015, 21:10
Re: Centrum obsługi
Hallowed
Pracujemy na czuja, bo nie wiemy co mamy robić.
To na ..uja taka robota jak nie wiadomo co robić?
____________________________________ "Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein
01 wrz 2015, 21:13
Re: Centrum obsługi
Co do remontów to stare biurka, krzesła, brudne ściany i brak oświetlenia nie ma pieniędzy na wymianę żarówek szyldy jak najbardziej są... Co do szyldów macie wrażenie, że podatnicy nie wiedzą, do której osoby mogą się udać żeby załatwić sprawę? Apaszki i krawaty nie dojechały identyfikatory też nie... Dostał ktoś z Państwa zaproszeni na szkolenie z akcyzy?
02 wrz 2015, 17:31
Re: Centrum obsługi
Brawo MF, jak zwykle pełna profeska
____________________________________ Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.
02 wrz 2015, 17:46
Re: Centrum obsługi
Marika1988
Co do remontów to stare biurka, krzesła, brudne ściany i brak oświetlenia nie ma pieniędzy na wymianę żarówek szyldy jak najbardziej są... Co do szyldów macie wrażenie, że podatnicy nie wiedzą, do której osoby mogą się udać żeby załatwić sprawę? Apaszki i krawaty nie dojechały identyfikatory też nie... Dostał ktoś z Państwa zaproszeni na szkolenie z akcyzy?
Podatnicy nie mają zielonego pojęcia do kogo podejść. Zalecenie jest takie: nie odsyłamy podatnika i jak trafi z akcyzą na ePUAP przyjmujemy idziemy sami do stanowiska z akcyzą i przekazujemy pracownikowi dokument celem obsłużenia. Szkolenia z akcyzy przez atena2. Na sali zero tajemnicy skarbowej, zero poufności, podatnicy stoją jeden nad drugim i zaglądają do komputera i dokumentów klienta który jest aktualnie obsługiwany.
02 wrz 2015, 19:26
Re: Centrum obsługi
Powstanie CO rozwaliło dobrze funkcjonującą strukturę i organizację. Zamysł pomysłodawców, że podatnik w każdym us do którego trafi, będzie miał w przyszłości tak samo wyglądające i działające Centrum pozostanie w sferze marzeń... gdyż urzędy mają siedziby w różnych budynkach i nie da się wszędzie zrobić tak samo. Niektóre nie mają w ogóle szans na stworzenie CO według przyjętego pomysłu bo nie mają takich sal.
Podatnicy byli przyzwyczajeni do "swoich urzędów", teraz widzą tabliczki nad biurkami, które kompletnie nic im nie mówią.
Pracownicy CO muszą wypełniać tony notatek i ankiet po każdym "kliencie" więc roboty robi się 2x tyle co wynika z faktycznej ilości załatwianych spraw.
Niektóre dokumenty przyjmowane są na siłę w CO zamiast w pokoju obok (jak było dotychczas) i robi się problem z krążeniem dokumentu, bo pracownicy CO nie mogą zrobić na sali wszystkiego. Przepływ dokumentu wydłuża się niepotrzebnie, pojawiają się pośrednicy nie wnoszący nic do sprawy. Usprawniamy "PIC" dla podatnika, że wszystko jest załatwione w jednym miejscu
Wcześniej pracownicy SOP przydzieleni byli do właściwych komórek, obciążenie w SOP pracą bywało różne w zależności od terminów i okresów w ciągu roku. Można więc było ich angażować do normalnej pracy komórki, teraz są pracownikami wyłącznie CO i starają się dzielić tym co jest i będą szukać pracy w CO lub będą siedzieć godzinami i uczyć się (bo na fachowe szkolenia nie mają co liczyć) a reszta osób w pozostałych komórkach musi przejąć pracę osób wytypowanych do CO bo przecież pracy nikt nie odjął
Najłatwiej jest krytykować - wiem to - ale w moim urzędzie mieliśmy świetnie działającą SOP, dostosowaną do potrzeb podatników (na podstawie wieloletnich obserwacji i wypełnianych ankiet przez podatników) a teraz
03 wrz 2015, 07:19
Re: Centrum obsługi
Pracownicy z jednego US w Warszawie skarżyli się, że dostali po 400 stron przepisów dot. akcyzy i ubezpieczeń społecznych na kilka dni przed 1 września z dyspozycją, że mają to wszystko umieć na otwarcie CO. Najważniejsze, że CO otwarte. A jaka jakość to już mniej ważne?
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
03 wrz 2015, 10:09
Re: Centrum obsługi
inspektor
Pracownicy z jednego US w Warszawie skarżyli się, że dostali po 400 stron przepisów dot. akcyzy i ubezpieczeń społecznych na kilka dni przed 1 września z dyspozycją, że mają to wszystko umieć na otwarcie CO. Najważniejsze, że CO otwarte. A jaka jakość to już mniej ważne?
Urzędnik nie musi znać przepisów na pamięć. Sędzia wydając wyrok też nie cytuje KK z pamięci. Wystarczy, że pracownik CO wskaże klientowi ustawę i udostępni mu tekst, a on niech właściwie zastosuje odpowiedni przepis. Urzędnik skarbowy nie jest ani od interpretacji przepisów ani doradcą podatkowym. Right?
tutti
Podatnicy byli przyzwyczajeni do "swoich urzędów", teraz widzą tabliczki nad biurkami, które kompletnie nic im nie mówią.
Pracownicy CO muszą wypełniać tony notatek i ankiet po każdym "kliencie" więc roboty robi się 2x tyle co wynika z faktycznej ilości załatwianych spraw.
Niektóre dokumenty przyjmowane są na siłę w CO zamiast w pokoju obok (jak było dotychczas) i robi się problem z krążeniem dokumentu, bo pracownicy CO nie mogą zrobić na sali wszystkiego. Przepływ dokumentu wydłuża się niepotrzebnie, pojawiają się pośrednicy nie wnoszący nic do sprawy. Usprawniamy "PIC" dla podatnika, że wszystko jest załatwione w jednym miejscu
Wcześniej pracownicy SOP przydzieleni byli do właściwych komórek, obciążenie w SOP pracą bywało różne w zależności od terminów i okresów w ciągu roku. Można więc było ich angażować do normalnej pracy komórki, teraz są pracownikami wyłącznie CO i starają się dzielić tym co jest i będą szukać pracy w CO lub będą siedzieć godzinami i uczyć się (bo na fachowe szkolenia nie mają co liczyć) a reszta osób w pozostałych komórkach musi przejąć pracę osób wytypowanych do CO bo przecież pracy nikt nie odjął
Najłatwiej jest krytykować - wiem to - ale w moim urzędzie mieliśmy świetnie działającą SOP, dostosowaną do potrzeb podatników (na podstawie wieloletnich obserwacji i wypełnianych ankiet przez podatników) a teraz
Aż strach wracać do urzędu po urlopie...
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
03 wrz 2015, 10:54
Re: Centrum obsługi
Kolejne maile z plikami dokumentów do przyswojenia... A na sali niestety nie ma czasu czytać... U nas pojawiają się już pierwsi petenci na stanowisku akcyzy jak dojdzie jeszcze weryfikacja to będzie zabawnie :/
04 wrz 2015, 16:02
Re: Centrum obsługi
U nas akcyza hula aż miło, cieszymy się, że są z nami celnicy. Boimy się tego co nastąpi kiedy wrócą do macierzy. Szczególnie, że komisy samochodowe wykazują ogromne zainteresowanie tym punktem. Na stanowisku ZUSowskim na razie cisza. Może to cisza przed burzą?
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników