Teraz jest 05 wrz 2025, 23:14



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Centrum obsługi 
Autor Treść postu
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA21 maja 2009, 07:07

 POSTY        323
Post Re: Centrum obsługi
Zaświadczeń odmiejscowionych jeszcze nie uświadczyliśmy.
Pieczątek Centrum Obsługi nie posiadamy.
Szkolenia z akcyzy zostały zrobione przez wyznaczone osoby na wariata.
Zefir zainstalowany i obsługiwany przez celników.

Kapitalną sprawą jest obowiązek wypełniania ankiety po każdym obsłużonym podatniku.
Brak materiałów biurowych, brak obiegu dokumentów, brak zakresu czynności. Wszystko opiera się na dobrej woli CO i pozostałych komórek organizacyjnych.

Czy temat wywołuje emocje? Chyba nie ma powodów. Na razie rozpoznajemy sytuację w boju. Siedzimy na sali i obsługujemy ludzi w znormalizowanej kolorystyce i bez dotychczasowych zadań. Pracujemy na czuja, bo nie wiemy co mamy robić.


01 wrz 2015, 19:58
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA04 cze 2009, 19:15

 POSTY        17
Post Re: Centrum obsługi
Czyli normal w wykonaniu Min.Fin i podległych służb.


01 wrz 2015, 20:23
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 mar 2015, 19:46

 POSTY        99

 LOKALIZACJAZachodniopomorskie
Post Re: Centrum obsługi
jak wygląda u was sprawa z ASami? wpłyneły już pierwsze wnioski o wyznaczenie ASystenta?

____________________________________
Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.


01 wrz 2015, 20:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 lut 2015, 22:48

 POSTY        9
Post Re: Centrum obsługi
Który normalny podatnik zgłosi się po "wtykę" do urzędu?


01 wrz 2015, 20:54
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA28 kwi 2009, 20:25

 POSTY        89
Post Re: Centrum obsługi
A macie już piękne nowe szyldy? Znalazły się pieniądze na jakies nowinki techniczne? Systemy kolejkowe? Były remonty? Może jeszcze trwają?


01 wrz 2015, 21:10
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA10 lis 2006, 07:34

 POSTY        3465
Post Re: Centrum obsługi
Hallowed                    



Pracujemy na czuja, bo nie wiemy co mamy robić.

To na ..uja taka robota jak nie wiadomo co robić?  :lol:

____________________________________
"Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein


01 wrz 2015, 21:13
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA23 lut 2015, 09:30

 POSTY        64
Post Re: Centrum obsługi
Co do remontów to stare biurka, krzesła, brudne ściany i brak oświetlenia nie ma pieniędzy na wymianę żarówek :) szyldy jak najbardziej są... Co do szyldów macie wrażenie, że podatnicy nie wiedzą, do której osoby mogą się udać żeby załatwić sprawę? Apaszki i krawaty nie dojechały identyfikatory też nie... Dostał ktoś z Państwa zaproszeni na szkolenie z akcyzy?


02 wrz 2015, 17:31
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 mar 2015, 19:46

 POSTY        99

 LOKALIZACJAZachodniopomorskie
Post Re: Centrum obsługi
Brawo MF, jak zwykle pełna profeska  :brawa:

____________________________________
Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.


02 wrz 2015, 17:46
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA21 maja 2009, 07:07

 POSTY        323
Post Re: Centrum obsługi
Marika1988                    



Co do remontów to stare biurka, krzesła, brudne ściany i brak oświetlenia nie ma pieniędzy na wymianę żarówek :) szyldy jak najbardziej są... Co do szyldów macie wrażenie, że podatnicy nie wiedzą, do której osoby mogą się udać żeby załatwić sprawę? Apaszki i krawaty nie dojechały identyfikatory też nie... Dostał ktoś z Państwa zaproszeni na szkolenie z akcyzy?

Podatnicy nie mają zielonego pojęcia do kogo podejść. Zalecenie jest takie: nie odsyłamy podatnika i jak trafi z akcyzą na ePUAP przyjmujemy idziemy sami do stanowiska z akcyzą i przekazujemy pracownikowi dokument celem obsłużenia.
Szkolenia z akcyzy przez atena2.
Na sali zero tajemnicy skarbowej, zero poufności, podatnicy stoją jeden nad drugim i zaglądają do komputera i dokumentów klienta który jest aktualnie obsługiwany.


02 wrz 2015, 19:26
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 lip 2010, 12:31

 POSTY        118
Post Re: Centrum obsługi
Powstanie CO rozwaliło dobrze funkcjonującą strukturę i organizację. Zamysł pomysłodawców, że podatnik w każdym us do którego trafi, będzie miał w przyszłości tak samo wyglądające i działające Centrum pozostanie w sferze marzeń... gdyż urzędy mają siedziby w różnych budynkach i nie da się wszędzie zrobić tak samo. Niektóre nie mają w ogóle szans na stworzenie CO według przyjętego pomysłu bo nie mają takich sal.

Podatnicy byli przyzwyczajeni do "swoich urzędów", teraz widzą tabliczki nad biurkami, które kompletnie nic im nie mówią.

Pracownicy CO muszą wypełniać tony notatek i ankiet po każdym "kliencie" więc roboty robi się 2x tyle co wynika z faktycznej ilości załatwianych spraw.

Niektóre dokumenty przyjmowane są na siłę w CO zamiast w pokoju obok (jak było dotychczas) i robi się problem z krążeniem dokumentu, bo pracownicy CO nie mogą zrobić na sali wszystkiego. Przepływ dokumentu wydłuża się niepotrzebnie, pojawiają się pośrednicy nie wnoszący nic do sprawy. Usprawniamy "PIC" dla podatnika, że wszystko jest załatwione w jednym miejscu  :brawa:

Wcześniej pracownicy SOP przydzieleni byli do właściwych komórek, obciążenie w SOP pracą bywało różne w zależności od terminów i okresów w ciągu roku. Można więc było ich angażować do normalnej pracy komórki, teraz są pracownikami wyłącznie CO i starają się dzielić tym co jest i będą szukać pracy w CO lub będą siedzieć godzinami i uczyć się (bo na fachowe szkolenia nie mają co liczyć) a reszta osób w pozostałych komórkach musi przejąć pracę osób wytypowanych do CO bo przecież pracy nikt nie odjął  palka--==

Najłatwiej jest krytykować - wiem to - ale w moim urzędzie mieliśmy świetnie działającą SOP, dostosowaną do potrzeb podatników (na podstawie wieloletnich obserwacji i wypełnianych ankiet przez podatników) a teraz  :wacko:


03 wrz 2015, 07:19
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post Re: Centrum obsługi
Pracownicy z jednego US w Warszawie skarżyli się, że dostali po 400 stron przepisów dot. akcyzy i ubezpieczeń społecznych na kilka dni przed 1 września z dyspozycją, że mają to wszystko umieć na otwarcie CO. Najważniejsze, że CO otwarte. A jaka jakość to już mniej ważne?

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


03 wrz 2015, 10:09
Zobacz profil WWW
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Centrum obsługi
inspektor                    



Pracownicy z jednego US w Warszawie skarżyli się, że dostali po 400 stron przepisów dot. akcyzy i ubezpieczeń społecznych na kilka dni przed 1 września z dyspozycją, że mają to wszystko umieć na otwarcie CO. Najważniejsze, że CO otwarte. A jaka jakość to już mniej ważne?

Urzędnik nie musi znać przepisów na pamięć. Sędzia wydając wyrok też nie cytuje KK z pamięci. Wystarczy, że pracownik CO wskaże klientowi ustawę i udostępni mu tekst, a on niech właściwie zastosuje  odpowiedni przepis. Urzędnik skarbowy nie jest ani od interpretacji przepisów ani doradcą podatkowym. Right? :D

tutti                    



Podatnicy byli przyzwyczajeni do "swoich urzędów", teraz widzą tabliczki nad biurkami, które kompletnie nic im nie mówią.

Pracownicy CO muszą wypełniać tony notatek i ankiet po każdym "kliencie" więc roboty robi się 2x tyle co wynika z faktycznej ilości załatwianych spraw.

Niektóre dokumenty przyjmowane są na siłę w CO zamiast w pokoju obok (jak było dotychczas) i robi się problem z krążeniem dokumentu, bo pracownicy CO nie mogą zrobić na sali wszystkiego. Przepływ dokumentu wydłuża się niepotrzebnie, pojawiają się pośrednicy nie wnoszący nic do sprawy. Usprawniamy "PIC" dla podatnika, że wszystko jest załatwione w jednym miejscu  :brawa:

Wcześniej pracownicy SOP przydzieleni byli do właściwych komórek, obciążenie w SOP pracą bywało różne w zależności od terminów i okresów w ciągu roku. Można więc było ich angażować do normalnej pracy komórki, teraz są pracownikami wyłącznie CO i starają się dzielić tym co jest i będą szukać pracy w CO lub będą siedzieć godzinami i uczyć się (bo na fachowe szkolenia nie mają co liczyć) a reszta osób w pozostałych komórkach musi przejąć pracę osób wytypowanych do CO bo przecież pracy nikt nie odjął  palka--==

Najłatwiej jest krytykować - wiem to - ale w moim urzędzie mieliśmy świetnie działającą SOP, dostosowaną do potrzeb podatników (na podstawie wieloletnich obserwacji i wypełnianych ankiet przez podatników) a teraz  :wacko:


Aż strach wracać do urzędu po urlopie...  :wacko:

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


03 wrz 2015, 10:54
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA23 lut 2015, 09:30

 POSTY        64
Post Re: Centrum obsługi
Kolejne maile z plikami dokumentów do przyswojenia... A na sali niestety nie ma czasu czytać... U nas pojawiają się już pierwsi petenci na stanowisku akcyzy jak dojdzie jeszcze weryfikacja to będzie zabawnie :/


04 wrz 2015, 16:02
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA21 maja 2009, 07:07

 POSTY        323
Post Re: Centrum obsługi
U nas akcyza hula aż miło, cieszymy się, że są z nami celnicy. Boimy się tego co nastąpi kiedy wrócą do macierzy. Szczególnie, że komisy samochodowe wykazują ogromne zainteresowanie tym punktem.
Na stanowisku ZUSowskim na razie cisza. Może to cisza przed burzą?


04 wrz 2015, 16:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 121 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron