SK/93/2012 Radom, 2012-02-09
Minister Finansów RP
Warszawa
Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji:
- uzasadnienia dyspozycji wydanej 8 lutego 2012 roku przez Departament Finansów Resortu w zakresie zakazu wypłat Dodatkowego Wynagrodzenia Rocznego za 2011 rok w urzędach podległych Ministrowi Finansów (e-mail Pani Marzeny Malinowskiej - Naczelnik Wydziału Księgowości Resortu Departament Finansów Resortu, 8 lutego 2012 roku godzina 1310).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warszawa, dnia 22 lutego 2012 r.
Departament Finansów Resortu
FR2/0680/43/MLX12/BIC-959
Pan
Tomasz Ludwiński
Rada Sekcji Krajowej
Pracowników Skarbowych
NSZZ „Solidarność’
W związku z pismem Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność z dnia 9 lutego 2012 r. Nr SK/93/2012 w sprawie wypłat dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2011 rok - Departament Finansów Resortu uprzejmie informuje:
Departament Finansów Resortu nie wydał żadnej dyspozycji zakazującej wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2011 r. E-rnail wysłany 8 lutego br. do dysponentów II i III stopnia w ramach części 19, skierowany był w trybie roboczym do wydziałów księgowości i odnosił się do uaktualnienia
zapotrzebowania na środki budżetowe w II dekadzie lutego 2012 r.
Jednocześnie wyjaśniam, że dysponenci środków budżetu państwa w celu realizacji planowanych wydatków na każdy miesiąc składają w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa TREZOR zapotrzebowanie na środki finansowe. Proces zasilania jednostek w środki budżetowe odbywa się hierarchicznie tzn. Departament Budżetu Państwa przyznaje limit dla danej części budżetowej, dysponent części (w przypadku
części 19 Departament Finansów Resortu) przydziela limity dysponentom bezpośrednio podległym II i III stopnia oraz dysponenci II stopnia dysponentom bezpośrednio podległym III stopnia.
Dodatkowo ponownie informuję, że termin wypłaty DWR dla pracowników jednostek sfery budżetowej określony jest w art. 5 ust. 2 i ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz. 1080 ze zm.) i upływa w dniu 31 marca 2012 r.
Dyrektor Departamentu Finansów Resortu
Jacek Jerka
Naczelnik Wydziału Księgowości
Marzena Malinowska================
SK/64/2012 Radom, 2012-01-31
Minister Finansów RP Warszawa
Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji:
- Łącznej kwoty zaplanowanych na styczeń 2012 roku wypłat dodatkowego wynagrodzenia rocznego (dalej w tekście DWR) za 2011 rok w urzędach podległych Ministrowi Finansów, które to wypłaty nie zostały w styczniu 2012 roku dokonane, mimo wcześniejszego zaplanowania ich w TREZORZE.
- Wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Finansów, w których DWR za 2011 rok zostało wypłacone w styczniu 2012 roku.
- Wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Finansów, w których DWR za 2011 rok nie zostało wypłacone w styczniu 2012 roku.
Informuję jednocześnie, że znamy treść art. 5 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, póz. 1080 ze zm.). Wiemy jednak też, że wypłata DWR w urzędach podległych Ministrowi Finansów planowana jest w systemie TREZOR na przestrzeni całego I kwartału roku następującego po roku, za który przysługuje to wynagrodzenie, a więc także w styczniu. Tak było – co oczywiste – i tym razem. Tymczasem otrzymaliśmy informacje, że w urzędach, mimo zaplanowania wypłat DWR w styczniu 2012 roku – wypłaty te zostały wstrzymane.
Wnosimy zatem również w trybie ustawy o informacji publicznej o:
- Informację, na czyje polecenie (polecenia) dokonano wstrzymania tych wypłat.
- Przekazanie wszelkiej korespondencji prowadzonej przez Ministerstwo Finansów w tej sprawie (również prowadzonej drogą elektroniczną).
- Informację, czy DWR za 2011 rok zostało wypłacone w styczniu 2012 roku pracownikom Ministerstwa Finansów.
Jednocześnie wnosimy o odpowiedź na pytania:
- Czy powodem wstrzymania zaplanowanych na styczeń 2012 roku wypłat DWR był zamiar obniżki wynagrodzeń osób zatrudnionych w urzędach mających wypłacić DWR w styczniu 2012 roku (podniesienie od 1 lutego 2012 roku składki rentowej o 2 pkt proc. po stronie pracodawców powoduje, że zwiększona składka obciąży de facto fundusz wynagrodzeń pracowników, a więc spowoduje to – przy niezmienionym funduszu wynagrodzeń przyznanym urzędom – nominalne obniżenie funduszu przeznaczonego na wynagrodzenia)?
- Czy Minister Finansów zamierza zrekompensować zwiększenie obciążenia urzędów sobie podległych z przyczyn podanych wyżej, czy też godzi się na kolejną obniżkę wynagrodzeń pracowników resortu finansów.
===============
Warszawa, dnia 22 lutego 2012 r.
Departament Finansów Resortu
FR2/0680/49/M LX/12/BOC-770
Pan
Tomasz Ludwiński
Rada Sekcji Krajowej
Pracowników Skarbowych
NSZZ „Solidarność’
W związku z pismem Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność” z dnia 31 stycznia 2012 r. Nr SK/64/2012 w sprawie wypłat dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2011 rok oraz w uzupełnieniu pisma z dnia 14 lutego 2012 r. Nr FRD/066/JJC/2012/1/BOC-770 Departament Finansów Resortu przedkłada w załączeniu, sporządzony w oparciu o złożone sprawozdania RB-28 z wykonanie planu wydatków budżetowych za miesiąc styczeń 2012 r„ wykaz jednostek, które w miesiącu styczniu 2012r. wypłaciły dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2011 r.
Dyrektor Departamentu Finansów Resortu
Jacek Jerka
Naczelnik Wydziału Księgowości
Marzena Malinowska