Teraz jest 08 wrz 2025, 09:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1098 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Następna strona
SSP 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA30 kwi 2007, 10:02

 POSTY        73
Post Re: SSP
dsqtypp                    



jaka rola jest potrzebna do tworzenia kont w teczce podatnika?
Ewentualnie jeżeli ktoś posiadałby wykaz poszczególnych ról do wynikających z nich uprawnień?


W SSP w zakładce pomoc - Zarządzanie pracą i uprawnieniami


21 paź 2016, 06:41
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 gru 2015, 07:58

 POSTY        7
Post Re: SSP
Witam,
Czy ktoś z Was potrafi anulować przypis z decyzji? Mianowicie mamy problem przy postępowaniu podatkowym w którym na podstawie złożonej deklaracji SD-3 zrobiono arkusz wymiarowy, w którym kwota podatku do zapłaty wyniosła ok. 2000 zł i na tę kwotę wydano decyzję. Następnie podatnik złożył odwołanie. Po rozpatrzeniu odwołania Izba uchyliła decyzję i przekazała do ponownego rozpatrzenia. Po ponownym rozpatrzeniu urząd wydał decyzję w której kwota podatku uległa zmniejszeniu do kwoty 700 zł. Błąd osoby prowadzącej to postępowanie polegał na tym, że zamiast przetworzyć ponownie arkusz wymiarowy i w ten sposób zmienić kwotę podatku, to osoba ta odrzuciła pierwszy arkusz wymiarowy z kwotą 2000zł, a następnie utworzyła nowy arkusz wymiarowy z właściwą już kwotą 700 zł. W rezultacie program widzi dwie kwoty i w koncie podatku podatnika widnieje zaległość na łączną kwotę z obu arkuszy wymiarowych, co nie jest prawidłowe.
Próbowaliśmy już na różne sposoby wyprostować ten błąd ale bez skutku. Niestety przypisu anulować się nie udało. czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak wybrnąć z tej sytuacji? Bardzo proszę o pomoc.


24 paź 2016, 11:31
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA30 mar 2009, 12:51

 POSTY        28
Post Re: SSP
1. Otwórz ponownie pierwsze postępowanie
2. Utwórz arkusz, do którego należy zaczytać dane z SD_3 które jest w okresie
3. Wyzeruj dane z arkusza
4. Przekaż do księgowości

Powinno pomóc


24 paź 2016, 15:43
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA29 lis 2006, 17:32

 POSTY        79
Post Re: SSP
amnesia22                    



Czy księgujecie wpłaty na dany podatek np. PCC, gdy nie ma deklaracji?
Co wtedy? Nasza rachunkowość zamyka zadanie i wtedy saldo podatnika jest zerowe. A na wymiar dają informację, że kowalski wpłacił 150 zł tytułem PCC. Wymiar ma wzywać? Może najpierw zamiennik wyjaśnienia wpłaty przez rachunkowość (wezwanie/telefon)?

Rachunkowość wyjaśnia tzn. wzywa podatnika do złożenia wyjaśnień.


24 paź 2016, 17:14
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA15 gru 2015, 07:58

 POSTY        7
Post Re: SSP
malysm                    



1. Otwórz ponownie pierwsze postępowanie
2. Utwórz arkusz, do którego należy zaczytać dane z SD_3 które jest w okresie
3. Wyzeruj dane z arkusza
4. Przekaż do księgowości

Powinno pomóc


No właśnie tak zrobiliśmy i nic to nie dało, nadal jest zaległość na obie kwoty. Może to księgowość powinna coś zrobić ze swojej strony?


25 paź 2016, 07:05
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA30 mar 2009, 12:51

 POSTY        28
Post Re: SSP
to spróbujcie zamknąć to postępowanie i utworzyć nowe i dalej od pkt 2 jak pisałem


25 paź 2016, 07:26
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA02 gru 2006, 11:01

 POSTY        276

 LOKALIZACJAWarszawa
Post Re: SSP
malysm                    



to spróbujcie zamknąć to postępowanie i utworzyć nowe i dalej od pkt 2 jak pisałem


Kluczową rzeczą jest powiązanie arkusza wymiarowego z poprzednią decyzją. Nie trzeba wtedy nic zerować ani tworzyć nowych postępowań.


25 paź 2016, 08:01
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA11 maja 2016, 16:13

 POSTY        11
Post Re: SSP
Mam problem z zakończeniem zadania czynności windykacyjne - wygaszone raty.

Podatnik do zaległości w SD miał wysłane upomnienie oraz wystawiony tytuł wykonawczy w Poltax2b w 2015 r. W tym też roku została wydana decyzja ratalna. Po konwersji raty "przeszły" do SSP. Podatnik nie zapłacił trzech ostatnich rat, dlatego też cała decyzja została wygaszona. I tutaj pojawia się problem... W SSP utworzono automatycznie trzy nowe oddzielne zadania czynności windykacyjne do każdej z rat (od 8-10/2016 r.), które zostały powiązane w jedną sprawę poprzez "zarządzaj" oraz dodano do nich pozostałe raty z terminem od 11/2016 - 03/2017. Wariant/Etap jaki pojawił się w czynnościach windykacyjnych to nowa, który zmieniłam na kontakt i upomnienie. Jednakże nie widzę nigdzie wcześniej wystawionego upomnienia czy tytułu wykonawczego, aby wygenerować np. pismo do egzekucji z informacją o wznowieniu zawieszonego postępowania egzekucyjnego. W jaki sposób mam zamknąć tą sprawę lub co w takiej sytuacji zrobić?


10 lis 2016, 10:44
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: SSP
pkuzmiak                    



Kluczową rzeczą jest powiązanie arkusza wymiarowego z poprzednią decyzją. Nie trzeba wtedy nic zerować ani tworzyć nowych postępowań.

Ja z innej beczki.

Na forum pojawiły się informacje o pilotażu poprzedzającym wejście VAT na SSP.
Czy to oznacza, że szykują się jakieś zmiany w obsłudze systemu (np. nowe rozwiązania poprawiające funkcjonalność), czy też pilotaż wynika z jakiejś papierologii, a zmian żadnych nie będzie?

jeśli dobrze odczytuję twojego nicka to powinieneś być w tej materii zorientowany.


10 lis 2016, 11:50
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA02 gru 2006, 11:01

 POSTY        276

 LOKALIZACJAWarszawa
Post Re: SSP
Szwejkski                    



Na forum pojawiły się informacje o pilotażu poprzedzającym wejście VAT na SSP.
Czy to oznacza, że szykują się jakieś zmiany w obsłudze systemu (np. nowe rozwiązania poprawiające funkcjonalność), czy też pilotaż wynika z jakiejś papierologii, a zmian żadnych nie będzie?


Pilotaż jak napisałeś ma dotyczyć VAT. Zmian dla dotychczasowych podatków przy okazji raczej nie będzie albo będzie ich niewiele.


10 lis 2016, 12:10
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA23 gru 2015, 11:51

 POSTY        212
Post Re: SSP
pkuzmiak                    



Pilotaż jak napisałeś ma dotyczyć VAT. Zmian dla dotychczasowych podatków przy okazji raczej nie będzie albo będzie ich niewiele.

Szkoda:(
Parę rzeczy by się przydało.
Np. raport który by umożliwiał ustalenie wartości rynkowej pojazdów (mógłby wyszukiwać po numerze VIN podawanym w deklaracjach - numer ten zawiera wszystkie niezbędne dane - marka, model, rocznik, poj. silnika)
Albo uzupełnienie funkcji wyszukiwania o listę organów admin. i podatkowych (teraz trzeba szukać w necie jaki NIP ma urząd w x, a dopiero potem szukać go w SSP inaczej, po nazwie, nie zawsze można go znaleźć)


10 lis 2016, 12:44
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA21 lis 2016, 20:20

 POSTY        9
Post Re: SSP
Witam wszystkich :)
Poszukuję tutaj osób, które miały już okazję wystawić decyzję USTALAJĄCĄ PCC, tj. ze stawką sankcyjną z tyt. umów dwóch pożyczek i umowy depozytu nieprawidłowego. Decyzje do Podatniczki zostały wysłane pod koniec sierpnia, uprawomocniły się w połowie września. Problem zrobił się przy przekazywaniu postępowań do księgowości. Otóż w toku kontroli podatkowej, już po powołaniu się na w/w umowy złożyła deklaracje PCC-3 i zapłaciła podatek wraz z odsetkami. Tu dodam jeszcze w telegraficznym skrócie, że deklaracje mają okresy 2011 i 2012 rok, a decyzja zgodnie z datą odbioru - sierpnień 2016. Od tej daty + 14 dni dopiero bedą naliczane odsetki w takim wypadku.
No więc mówiąc po "poltaxowemu" te deklaracje zostałyby wystornowane, a kwoty wpłacone z tego tytułu zostałyby przeksięgowane na przypisy wynikające z decyzji (odpowiednio na kwoty główne i odsetki). Niestety - to nie POLTAX. Help deski w sprawie zostały wysłane jeszcze pod koniec września.
Ostatnio, po dwóch miesiącach oczekiwania przyszła odpowiedź, pojawiła się zresztą w bazie wiedzy. Z tym tylko problemem, że odpowiedź niewiele wspólnego ma z moim pytaniem. Jest tam instrukcja przeprowadzenia postępowania i przekazania wyniku do księgowości (a kliknięć tyle, że ręka boli!). Tylko, że nie ma tam ani słowa jak połączyć wpłaty wynikające z deklaracji, tj. wiszące na okresach 2011 i 2012 z tym z decyzji - 2016. One się "nie widzą" wzajemnie. Próbowałam zmiksować z tym help deski a propo powiązywania np. korekt - skopiować jedno na drugie, niestety nic to nie daje.  Właściwie udało mi się skopiować arkusz decyzyjny wymiarowy na arkusz wymiarowy PCC i nie pytajcie nawet jakim cudem  :mellow:
Czy ktoś z Was miał podobny już może problem i udało się go rozwiązać? Słyszałam propozycję o wprowadzeniu przerwy w naliczaniu odsetek od daty płatności z deklaracji do daty odbioru decyzji + 14dni, żeby sztucznie uzyskać porządany efekt, ale obawiam się, że potem upomnienie/tytuł wykonawczy też będzie generował takie nieprawidłowe przerwy. A być może analogicznie do poltaxu powinna to księgować rachunkowość, a ja niepotrzebnie zawracam sobie głowę? Niestety nikt u nas nie jest pewien, a ja boję się namieszać bardziej niż to potrzebne ...


23 lis 2016, 14:39
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA21 lis 2016, 20:20

 POSTY        9
Post Re: SSP
Ciupciak1                    



Witam wszystkich :)
Poszukuję tutaj osób, które miały już okazję wystawić decyzję USTALAJĄCĄ PCC, tj. ze stawką sankcyjną z tyt. umów dwóch pożyczek i umowy depozytu nieprawidłowego. Decyzje do Podatniczki zostały wysłane pod koniec sierpnia, uprawomocniły się w połowie września. Problem zrobił się przy przekazywaniu postępowań do księgowości. Otóż w toku kontroli podatkowej, już po powołaniu się na w/w umowy złożyła deklaracje PCC-3 i zapłaciła podatek wraz z odsetkami. Tu dodam jeszcze w telegraficznym skrócie, że deklaracje mają okresy 2011 i 2012 rok, a decyzja zgodnie z datą odbioru - sierpnień 2016. Od tej daty + 14 dni dopiero bedą naliczane odsetki w takim wypadku.
No więc mówiąc po "poltaxowemu" te deklaracje zostałyby wystornowane, a kwoty wpłacone z tego tytułu zostałyby przeksięgowane na przypisy wynikające z decyzji (odpowiednio na kwoty główne i odsetki). Niestety - to nie POLTAX. Help deski w sprawie zostały wysłane jeszcze pod koniec września.
Ostatnio, po dwóch miesiącach oczekiwania przyszła odpowiedź, pojawiła się zresztą w bazie wiedzy. Z tym tylko problemem, że odpowiedź niewiele wspólnego ma z moim pytaniem. Jest tam instrukcja przeprowadzenia postępowania i przekazania wyniku do księgowości (a kliknięć tyle, że ręka boli!). Tylko, że nie ma tam ani słowa jak połączyć wpłaty wynikające z deklaracji, tj. wiszące na okresach 2011 i 2012 z tym z decyzji - 2016. One się "nie widzą" wzajemnie. Próbowałam zmiksować z tym help deski a propo powiązywania np. korekt - skopiować jedno na drugie, niestety nic to nie daje.  Właściwie udało mi się skopiować arkusz decyzyjny wymiarowy na arkusz wymiarowy PCC i nie pytajcie nawet jakim cudem  :mellow:
Czy ktoś z Was miał podobny już może problem i udało się go rozwiązać? Słyszałam propozycję o wprowadzeniu przerwy w naliczaniu odsetek od daty płatności z deklaracji do daty odbioru decyzji + 14dni, żeby sztucznie uzyskać porządany efekt, ale obawiam się, że potem upomnienie/tytuł wykonawczy też będzie generował takie nieprawidłowe przerwy. A być może analogicznie do poltaxu powinna to księgować rachunkowość, a ja niepotrzebnie zawracam sobie głowę? Niestety nikt u nas nie jest pewien, a ja boję się namieszać bardziej niż to potrzebne ...

P.S. na reklamacje na help deska uzyskałam informację,  że mogę zmienić okres deklaracji i wtedy je powiązać. To niestety tu nie zadziała bo wymagany okres to 30.08.2016 a deklaracja jest stara. SSP nie pozwala wybrać okresu późniejszego dla tego typu deklaracji niż 30.06.2016.


23 lis 2016, 15:36
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA27 mar 2012, 11:30

 POSTY        8
Post Re: SSP
morello                    



Mam problem z zakończeniem zadania czynności windykacyjne - wygaszone raty.

Podatnik do zaległości w SD miał wysłane upomnienie oraz wystawiony tytuł wykonawczy w Poltax2b w 2015 r. W tym też roku została wydana decyzja ratalna. Po konwersji raty "przeszły" do SSP. Podatnik nie zapłacił trzech ostatnich rat, dlatego też cała decyzja została wygaszona. I tutaj pojawia się problem... W SSP utworzono automatycznie trzy nowe oddzielne zadania czynności windykacyjne do każdej z rat (od 8-10/2016 r.), które zostały powiązane w jedną sprawę poprzez "zarządzaj" oraz dodano do nich pozostałe raty z terminem od 11/2016 - 03/2017. Wariant/Etap jaki pojawił się w czynnościach windykacyjnych to nowa, który zmieniłam na kontakt i upomnienie. Jednakże nie widzę nigdzie wcześniej wystawionego upomnienia czy tytułu wykonawczego, aby wygenerować np. pismo do egzekucji z informacją o wznowieniu zawieszonego postępowania egzekucyjnego. W jaki sposób mam zamknąć tą sprawę lub co w takiej sytuacji zrobić?


W Poltax2B na RAT-PP/RAT-PR nie ma informacji o wystawionym upomnieniu/tytule, stąd system utworzył nowe sprawy.
Kierownik SW powinien zmienić etap sprawy na Zmieniony TW/Zawiadomienie, jeżeli będziesz generować pismo CL0176 (w piśmie należy ręcznie wpisać nr TW i datę jego wystawienia), a jak na piśmie ogólnym to zmienia etap na Egzekucja (po zmianie salda), gdyż podpisanie pisma ogólnego nie skutkuje automatyczną zmianą etapu na Egzekucja (po zmianie salda).


Ostatnio edytowano 23 lis 2016, 20:06 przez daluc, łącznie edytowano 1 raz



23 lis 2016, 20:06
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1098 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 79  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: