Teraz jest 07 wrz 2025, 08:01



Ten tematjest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 138 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona
Opisywanie stanowisk pracy, wartościowanie stanowisk pracy 
Autor Treść postu
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
tees                    



Już są problemy z opisami a Schody w wartościowaniu dopiero się zaczną...

W wielu urzędach praca jeszcze w powijakach. U nas dopiero na 30XI/1XII jest przewidziane szkolenie :(

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


Ostatnio edytowano 25 lis 2007, 15:07 przez wjawor, łącznie edytowano 1 raz



25 lis 2007, 15:07
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post 
wjawor                    



<!--quoteo(post=19145:date=25. 11. 2007 g. 14:51:name=tees)--><div class='quotetop'>(tees @ 25. 11. 2007 g. 14:51) [snapback]19145[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Już są problemy z opisami a Schody w wartościowaniu dopiero się zaczną...

W wielu urzędach praca jeszcze w powijakach. U nas dopiero na 30XI/1XII jest przewidziane szkolenie :(
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
No proszę, a mi to niedługo pękną okrągłe dwa tygodnie jak musiałem oddać te głupoty.  :zygi:  
Na szczęście wziąłem sobie do serca fragment pisemnego "instruktażu" mówiący o tym, że proces opisywania i wartościowania stanowisk pracy jest ciągły i jeśli okaże się , że jakaś skucha się zakradła, to się poprawi. :zeby:


Ostatnio edytowano 25 lis 2007, 17:05 przez rychu, łącznie edytowano 1 raz



25 lis 2007, 17:03
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:25

 POSTY        50
Post 
tees                    



Chodzi mi o to ile opisów robicie w orzecznictwie ref. podatku VAT (np. w związku z tym, że wśród zadań jest komuś przypisany VIES) lub w pod. dochod. ( np. ze względu na rozliczanie VZM-ów, nieujawnionych czy upoważnienia do podpisów zaświadczeń lub wezwań)?  


To jest powód potwierdzający, że w każdym urzędzie trzeba jednak robić odrębnie te opisy i nie da się zrobić wzorów. U nas w VAT jest wszystko (opócz kontroli, zaświadczeń, przenoszenie odp., ulg i wprowadzania deklaracji - tylko zatwierdzanie) i wychodzi że na 19 osób trzeba zrobić 10 opisów. U nas jedna osoba zajmuje się tylko VIES.
Ja ze względów racjonalnych (unikanie dodtkowej pracy) nie robiłbym oddzielnych opisów dla osób z orzecznictwa jeżeli ich stanowiska różnią się tylko jakimiś małymi dodatkowymi zadaniami np. obsługa decyzji UKS, czy sprawozdania.
Nie podoba mnie się to idealistyczne założenie, że da się oddzielić konkretne stanowiska od osoby - to fikcja. Bardzo często zadania dopasowuje się do predyspozycji danych osób. Przy obecnych częstych zmianach kadrowych te opisy trzeba będzie bez przerwy aktualizować.
Kolejne błędne założenie - wykorzystanie opisów do naboru.
Np. do orzecznictwa moim zdaniem powinna trafić osoba, która ma kilkuletnie doświadczenie w pracy na różnych stanowiskach (najlepiej zacząć od okienka) i nie powinno być naboru zewnętrznego na takie stanowisko.
Trudno zrobić też opis dla wolnego strzelca, który robi bardzo różne rzeczy w zależności od potrzeb komórki - a takich zadań jest cała masa.


25 lis 2007, 20:05
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 14:46

 POSTY        315
Post 
Tak, tylko wtedy stanowisko osoby wykonującej zadania, które powinny być wykonywane na brakującym etacie będzie za nisko wywartościowane. Dlatego zgadzam się z opinią, że trudno będzie oderwać opis stanowiska od osoby, która je zajmuje.
Bo albo opisujemy stanowiska jakie powinny być w danej komórce, tworząc w ten sposób hipotetyczną zbliżoną do ideału strukturę organizacyjną urzędu, albo opisujemy rzeczywiste stanowiska i zadania na nich wykonywane - co ma być jednym z czynników kształtujących wynagrodzenie.


25 lis 2007, 21:37
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post 
ziko                    



To jest powód potwierdzający, że w każdym urzędzie trzeba jednak robić odrębnie te opisy i nie da się zrobić wzorów. U nas w VAT jest wszystko (opócz kontroli, zaświadczeń, przenoszenie odp., ulg i wprowadzania deklaracji - tylko zatwierdzanie) i wychodzi że na 19 osób trzeba zrobić 10 opisów. U nas jedna osoba zajmuje się tylko VIES.


Zakładając czysto teoretycznie, że mamy do czynienia w US tylko z jednym stanowiskiem:
ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
to, czy nie powinno się zrobić 6 opisów???

1. referent ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
2. st. referent ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
3. inspektor ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
4. st. inspektor ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
5. komisarz ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych
6. st. komisarz ds. transakcji wewnątrzwspólnotowych

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


25 lis 2007, 21:50
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post 
Kasik                    



Bo albo opisujemy stanowiska jakie powinny być w danej komórce, tworząc w ten sposób hipotetyczną zbliżoną do ideału strukturę organizacyjną urzędu, albo opisujemy rzeczywiste stanowiska i zadania na nich wykonywane - co ma być jednym z czynników kształtujących wynagrodzenie.

Nie po raz pierwszy mi staje.... Znaczy: nie po raz pierwszy przychodzi mi stanąć po Twojej stronie
Bo to faktycznie z tym opisem wygląda tak jak z tą żabą, która nie mogła się rozdwoić by stanąć (co mi dzisiaj z tym stawaniem?! :o ) jednocześnie i wśród mądrych, i wśród ładnych zwierząt  ;)

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


Ostatnio edytowano 25 lis 2007, 21:55 przez Nadir, łącznie edytowano 1 raz



25 lis 2007, 21:55
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post 
Kasik                    




Tak trochę zaczerpnąłem, ale Boże broń, nie w celach prześmiewczych.
Trzeba zrobić opis stanowisk jakie powinny być w danej komórce, tworząc w ten sposób idealną strukturę organizacyjną urzędu i wreszcie wskazać ludziom co mają robić. Bo niby do tej pory kręcili się jak g... w przeręblu.  :zygi:

Tak przy okazji w kwestii technicznej to czy ten wzór formularza opisu stanowiska z rozporządzenia to jest z gumy czy ze szkła ?
Czy w 5 punkcie zadania wymienić należy najwyżej w 8 podpunktach?(taki dostalismy prikaz)
A jeśli zadań jest 9... a co tam 10 i to dziesiąte ważne jest, że ho, ale częstotliwość ma niską np raz na rok to niestety wypada bo zabrakło podpunktów a wyżej nic się nie da wyrzucić? Do wartościowania wzięte zostaną i tak trzy pierwsze zadania ale czy to oznacza że w opisie mają być pominięte 9 i 10 a może i 11?
A może w opisie umieścić całą "Tablicę Mendelejewa" a konkreta ograniczyć  zakresem obowiązków? Czy odwrotnie zakres ma być szerszy i w rezultacie jakiś tytan będzie oblatywał więcej niż jedno stanowisko? Jak się ma tworzenie opisu w oderwaniu od osoby skoro każdej osobie, z paru bardzo zbliżonych do siebię stanowisk dorzuca się często zadania związane z predyspozycjami osobniczymi? Jak taki pracownik odejdzie to trzeba zrobić roszadę w paru innych opisach? Jak będzie przydatność takiego opisu do naboru skoro przydzielenie poszczególnych zadań może wynikać z niemierzalnych predyspozycji?  
Najlepsze w tym to będzie jak zamrożą płace na podstawie zwartościowanych opisów i kto wtedy będzie winien? Grafoman od opisu czyli ja.  <_<


Ostatnio edytowano 25 lis 2007, 22:16 przez rychu, łącznie edytowano 1 raz



25 lis 2007, 22:14
Zobacz profil WWW
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA21 paź 2007, 21:14

 POSTY        8
Post 
Zastanawiam się czy w KPRM mają już szafy na tę naszą robotę  , czy spocznie ona w kartonach jak , podobno , spoczywają zgłoszenia do PZK . Jeśli wziąć pod uwagę ilość straconego na to w skali kraju czasu to można śmiało założyć tezę , że sami urzędnicy zbudowaliby co najmniej jeden stadion na EURO2012 . A jeśli ktoś nie dostanie na czas jakiegoś np pozwolenia na budowę to sorry ale są ważniejsze sprawy .


25 lis 2007, 22:51
Zobacz profil
Amator

 REJESTRACJA27 paź 2006, 07:31

 POSTY        25
Post 
Województwo małopolskie zdecydowało się na ujednolicenie zadań i ich roli.
Ma być w wyniku tych prac stworzony słownik zadań jakie ma do wykonania urząd z określonymi rolami do poszczególnych zadań.
To przynajmniej da taki efekt, że to samo zadanie opiszemy takimi samymi słowami. Później do konkretnego stanowiska przyporządkuje się zadania. Takie podejście uniezależnia nas od struktury organizacyjnej.
Myślę, że jest to słuszna droga.


Ostatnio edytowano 26 lis 2007, 10:12 przez Aga, łącznie edytowano 1 raz



26 lis 2007, 10:10
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 paź 2006, 22:07

 POSTY        73
Post 
Aga                    



Województwo małopolskie zdecydowało się na ujednolicenie zadań i ich roli.
Ma być w wyniku tych prac stworzony słownik zadań jakie ma do wykonania urząd z określonymi rolami do poszczególnych zadań.
To przynajmniej da taki efekt, że to samo zadanie opiszemy takimi samymi słowami. Później do konkretnego stanowiska przyporządkuje się zadania. Takie podejście uniezależnia nas od struktury organizacyjnej.
Myślę, że jest to słuszna droga.

...województwo małopolskie... znaczy kto, gdzie, kiedy...??


26 lis 2007, 11:14
Zobacz profil
Amator

 REJESTRACJA27 paź 2006, 07:31

 POSTY        25
Post 
W zeszłym tygodniu odbyło się w IS spotkanie przewodniczących komisji wartościujących (nie byłam na nim), na którym określono zasady.
Wytypowano grupy tematyczne np. orzecznictwo, informatyka. Do każdej grupy przydzielono kilka urzędów z jednym wiodącym (ten ma decydujący głos). Każda grupa ma określić zadania w danym temacie i role tych zadań. Podobno do tego czwartku. Nastęnie grupa 8-osobowa "wybrańców", zbieże te prace razem i określi słownik zadań dla urzędów.
Tak mniej więcej ma to wyglądać, tak mi to opisała przewodnicząca komisji wartościującej w moim urzędzie.


Ostatnio edytowano 27 lis 2007, 09:52 przez Aga, łącznie edytowano 1 raz



27 lis 2007, 09:52
Zobacz profil
Amator

 REJESTRACJA27 paź 2006, 07:31

 POSTY        25
Post 
Mój urząd jest w grupie tematycznej w której są oprócz nas 3 urzędy i oczywiście są 4 wersje podejścia do usystematyzowania naszej grupy tematycznej :(.
Jak dla mnie, jak na razie jest zbyt duże rozdrabnienie na dużo zadań, a należy pamiętać że zgodnie z rozporządzeniem wartościowaniu będą podlegały 3 zadania wiodące.


27 lis 2007, 11:34
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 19:39

 POSTY        1834
Post 
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Obchodząca jubileusz 35-lecia Izba Wytrzeźwień w Tychach (Śląskie) otrzymała certyfikat jakości ISO. To pierwsza tego rodzaju placówka w Polsce, która może się tym poszczycić.


Izba otrzymała certyfikat jakości za opiekę nad osobami nietrzeźwymi oraz działania terapeutyczne i profilaktyczne. ISO oznacza, że wszystkie działania pracowników wobec pacjenta określają ścisłe procedury i nie ma w nich miejsca na żadną dowolność. Dotyczy to również sporządzania i obiegu dokumentacji.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jesteśmy w tyle.

____________________________________
Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca


27 lis 2007, 19:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten tematjest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 138 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron