
Re: Dofinansowanie do wczasów
Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych tworzy się z corocznego odpisu podstawowego, naliczanego w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych na podstawie przeciętnego wynagrodzenia miesięczne w gospodarce narodowej z roku ubiegłego (art. 5 ust 1 i 2 ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych).
Jednak w roku
2023 przez przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej należy rozumieć przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej w drugim półroczu
2019 r. ogłoszone przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, a było to
4.434,58 zł.
W 2022 r. było to 5.783,75 zł, różnica wynosi 1.349,17 zł czyli znowu mamy w plecy.
W poszczególnych Izbach podnosi się kwoty na pożyczki mieszkaniowe kosztem innych świadczeń, bo pieniędzy jest za mało w stosunku do wydatków.
Jednakże pracodawcy sprawujący opiekę socjalną nad emerytami i rencistami mogą zwiększyć Fundusz o 6,25% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego, o którym mowa w ust. 2, na każdego emeryta i rencistę uprawnionego do tej opieki (art. 5 ust 5 tej ustawy).
Zakładem pracy sprawującym opiekę socjalną nad emerytem, jest zawsze ten zakład, w którym emeryt był ostatni raz zatrudniony.
Także:
https://www.podatki.biz/artykuly/swiadczenia-socjalne-dla-pracujacego-emeryta_10_41865.htmJedna z central związkowych wystąpiła do Ministerstwa o zastosowanie art. 5 ust. 5 ustawy, ale otrzymała odmowę, a pozostałe ZZ?