Teraz jest 06 wrz 2025, 07:29



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Likwidacja OZ Izb Skarbowych 
Autor Treść postu
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja OZ Izb Skarbowych
Odnośnie tematu, kilka zapytań poselskich do MF.
Obawiam się tylko, że wszystkie odpowiedzi będą takie same.



Zapytanie nr 8451

do ministra finansów

w sprawie likwidacji Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie Izby Skarbowej w Warszawie

  W imieniu pracowników Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie Izby Skarbowej w Warszawie, którzy zgłosili się do mnie z prośbą o interwencję, zwracam się do Pana Ministra z zapytaniem, czy w oparciu o przepisy zarządzenia nr 39 z dnia 21 września 2010 r. istnieje możliwość utrzymania Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie, traktując go jako wydział Izby Skarbowej w Warszawie.

  Pracownicy zlikwidowanych izb skarbowych nie wiedzieli, że ośrodki zamiejscowe miały funkcjonować tylko 3-4 lata. Wręcz odwrotnie, na spotkaniu z mieszkańcami Ciechanowa jesienią 1998 r. premier Jerzy Buzek zapewniał pracowników organów administracji, że nie zostaną bez pracy, bowiem w byłych miastach wojewódzkich będą istniały delegatury i oddziały urzędów mających siedzibę w nowych miastach wojewódzkich.

  Nie można zgodzić się ze stwierdzeniem, że dalsze funkcjonowanie wydziałów Izby Skarbowej w Warszawie, usytuowanych w Ciechanowie, Radomiu i Siedlcach, nie jest zasadne ze względów organizacyjnych i ekonomicznych oraz z powodu rzadkich kontaktów podatników z organem II instancji, możliwości korzystania z informacji Krajowej Informacji Podatkowej, realizacji projektu e-Podatki czy też malejącej liczby wpływających odwołań. Jest wprost odwrotnie - np. komórki organizacyjne funkcjonujące w Ciechanowie rozpatrują odwołania z 13 urzędów skarbowych i tych odwołań, a także skarg do WSA, jest coraz więcej.

  W przypadku likwidacji Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie, przeniesienie pracowników tam zatrudnionych do Izby Skarbowej w Warszawie moim zdaniem pociągnie za sobą znaczne koszty dojazdu do pracy, bowiem, jak mi wiadomo, urzędy skarbowe nie dysponują wolnymi etatami - zresztą zatrudnienie byłoby degradacją służbową. Uwzględniając nawet przesłanki natury ekonomicznej w proponowanych zmianach, należy również brać pod uwagę czynniki ludzkie.

  Panie Ministrze, zważywszy na fakt, że likwidacja Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie Izby Skarbowej w Warszawie w sposób istotny pogorszy system rozpatrywania odwołań i skarg, utrudniając jednocześnie dostęp podatników do akt sprawy i konieczności przesłuchania, czy w tym stanie rzeczy nie należy jednak pozostawić pracowników likwidowanego od 1 stycznia 2011 r. Ośrodka Zamiejscowego w Ciechanowie na ich dotychczasowych miejscach pracy jako pracowników wydziałów izb macierzystych?

  Z poważaniem

  Poseł Mirosław Koźlakiewicz

  Ciechanów, dnia 30 grudnia 2010 r.




Zapytanie
(nr 8516)
do ministra finansów
w sprawie reorganizacji Izby Skarbowej w Zielonej Górze
Szanowny Panie Ministrze! W związku z wydanym zarządzeniem nr 39
ministra finansów z dnia 21 września 2010 r. w sprawie organizacji urzędów i
izb skarbowych oraz nadania im statutów organizacyjnych następuje proces
dezintegracji województwa lubuskiego.
Z wydanego zarządzenia nie wynika wprost likwidacja ośrodka
zamiejscowego w Gorzowie, niemniej jednak dyrektor Izby Skarbowej w
Zielonej Górze rozpoczął proces zwalniania części pracowników oraz zmiany
warunków pracy i płacy, tak by ich miejscem pracy nie był Gorzów
Wielkopolski.
Województwo lubuskie jest specyficznym województwem, z dwoma
stolicami: Zieloną Górą ? siedzibą urzędu marszałkowskiego i Gorzowem
Wielkopolskim ? siedzibą wojewody lubuskiego. Ponadto w Gorzowie znajdują
się m.in. takie instytucje, jak: wojewódzka komenda Policji, straży pożarnej,
kostrzyńsko-słubicka strefa ekonomiczna, jak również wiele zakładów
przemysłowych.
Moim zdaniem nie ma przeciwwskazań, by w ramach Izby Skarbowej w
Zielonej Górze pracownicy mogli świadczyć swą pracę w Gorzowie
Wielkopolskim, szczególnie że koszty funkcjonowania organów podatkowych
właściwych dla ośrodka zamiejscowego po likwidacji tego ośrodka znacznie
wzrosną, z pewnością przekraczając poziom obecnie ponoszonych przez nie
kosztów (koszty przesyłek, dojazdów, kserowania akt itd.) Argument w postaci
obniżania kosztów funkcjonowania administracji podatkowej jest więc
iluzorycznym argumentem. Ponadto zgodnie z zasadami postępowania
podatkowego sprawy podatkowe są jawne dla stron a organy podatkowe
obwiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium
postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co
do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. W praktyce
oznacza to obecność stron lub ich pełnomocników w siedzibie organu
odwoławczego, co przy likwidacji ośrodka zamiejscowego oznaczać będzie
konieczność podróży do Zielonej Góry.
W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania:
1. Czy według nowego rozporządzenia w tak złożonej sytuacji może
funkcjonować komórka, która by przybliżała urząd dla
mieszkańców z północnej części województwa?
2. Czy ta reorganizacja rzeczywiście obniży koszty funkcjonowania
lubuskiej izby skarbowej?
Z poważaniem
Poseł Jan Kochanowski
Gorzów Wielkopolski, dnia 13 stycznia 2011 r.




Zapytanie
(nr 8569)
do ministra finansów
w sprawie siedziby Urzędu Skarbowego w Legnicy
W związku z licznymi interwencjami mieszkańców i pracowników Urzędu
Skarbowego w Legnicy uprzejmie proszę o zapoznanie się z problemem i
odpowiedź na poniższe pytania.
Siedziba legnickiego Urzędu Skarbowego położona jest przy ulicy
Najświętszej Marii Panny, tj. przy głównym i tłumnie odwiedzanym przez
mieszkańców deptaku. Budynek stanowiący siedzibę jednostki niezespolonej
administracji rządowej, a zarazem miejsce pracy wielu legniczan to przestarzała
konstrukcyjnie budowla, która w żadnej mierze nie wpisuje się w wizerunek
odnowionej starówki Legnicy (dawna siedziba Komitetu Wojewódzkiego
PZPR). Jednakże wobec warunków, jakie naczelnik Urzędu Skarbowego oferuje
swoim pracownikom i petentom, okazuje się, iż względy estetyczne schodzą na
drugi plan. Budynek wyposażony jest w przestarzałą stolarkę okienną i
drzwiową, która z pewnością nie przyczynia się do efektywnego wydatkowania
środków na eksploatację, co więcej, pomieszczenia biurowe oraz sanitariaty
dalekie są od współczesnych standardów. Stan techniczno-budowlany urzędu
nie zapewnia zatem bezpieczeństwa, a już w żadnej mierze komfortu pracy i
dostatecznej obsługi obywateli.
W świetle powyższego proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Czy minister finansów planuje podjąć w tym roku działania mające na
celu remont lub zmianę siedziby Urzędu Skarbowego w Legnicy?
2. Kiedy jest planowane oddanie do użytku nowej siedziby Urzędu
Skarbowego w Legnicy?
Z poważaniem
Poseł Robert Kropiwnicki
Legnica, dnia 19 stycznia 2011 r.




Zapytanie
(nr 8600)
do ministra finansów
w sprawie planowanej likwidacji radomskiego Ośrodka Zamiejscowego
Izby Skarbowej w Warszawie
Szanowny Panie Ministrze! Dnia 26 października 2010 r. zwróciłam się do
Pana z interpelacją w sprawie likwidacji radomskiego Ośrodka Zamiejscowego
Izby Skarbowej w Warszawie. W odpowiedzi nadeszło pismo podpisane przez
pana Andrzeja Parafianowicza, podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów.
Z przykrością muszę stwierdzić, że wiele podniesionych w nim kwestii
znacząco odbiega od tego, co w swoich wyjaśnieniach zawarli pracownicy
wyżej wymienionego Oddziału Zamiejscowego Izby Skarbowej w Warszawie.
W nadesłanym do mnie piśmie zwracają oni uwagę na fakt, iż nieprawdą jest
jakoby od dawna mieli wiedzę o tym, iż los ich jednostki został przesądzony już
w 1999 r., kiedy to weszła w życie reforma administracyjna. W skierowanym do
mnie piśmie stanowczo podkreślają, że do dnia 8 października 2010 r. takiej
wiedzy nie mieli. Co więcej wcześniejsze próby zmiany pracy podejmowane
przez część pracowników wspomnianej jednostki (przejście do radomskich
urzędów skarbowych) były blokowane przez dyrektorów izby w Warszawie, co
miało być motywowane brakiem planów likwidacji Ośrodka Zamiejscowego w
Radomiu. W skierowanym do mnie piśmie można przeczytać, że działalność
Ministerstwa Finansów, mająca na celu dostosowanie struktury organizacyjnej
jednostek administracji podatkowej do nowego podziału terytorialnego kraju,
miała charakter ?płynnego wygaszania?, dającego czas pracownikom na
ewentualne przekwalifikowanie i znalezienie nowego miejsca pracy w innych
jednostkach administracji skarbowej lub poza nią. Z kolei z uzyskanych przeze
mnie informacji wynika, iż w 2010 r. do pracy w radomskich urzędach
skarbowych zostało przyjętych 30 osób, wśród których nie było pracowników
likwidowanego Ośrodka Zamiejscowego Izby Skarbowej w Warszawie. Rodzi
się zatem pytanie: Dlaczego do pracy w urzędach skarbowych nie przyjmowano
pracowników likwidowanej jednostki, skoro, jak pisze pan podsekretarz
Parafianowicz, jej los był przesądzony już od 1999 r.? Również powstanie w
Radomiu Centrum Przetwarzania Danych Ministerstwa Finansów, o którym
wzmianka znalazła się w nadesłanej do mnie odpowiedzi, nie zmieni niczego w
sytuacji pracowników radomskiego Ośrodka Izby Skarbowej w Warszawie,
ponieważ z 200 osób mających znaleźć zatrudnienie w tworzonym centrum
największą grupę będą, co naturalne, stanowili informatycy. Jakby tego było
mało, we wspomnianym wyżej centrum zatrudnienie mają znaleźć niebędący
informatykami pracownicy likwidowanego Zakładu Gospodarstwa
Pomocniczego działającego przy Izbie Skarbowej w Warszawie, natomiast
radomskim pracownikom izby nie przedstawiono takich propozycji.
Ponadto nie mogę się zgodzić z zawartą w piśmie pana Parafianowicza
argumentacją, że jednostki administracji skarbowej w Radomiu zatrudniają
największą ilość pracowników spośród innych byłych miast wojewódzkich na
Mazowszu. Pan Andrzej Parafianowicz nie wziął bowiem pod uwagę faktu, iż
Radom jest spośród tych miast zdecydowanie największy. Boryka się także z
największym spośród przywołanych miast (Radom, Ciechanów, Siedlce)
bezrobociem, sięgającym 20%. Należy również zwrócić uwagę na fakt, iż w
Radomiu, w przeciwieństwie do Siedlec i Ciechanowa, funkcjonuje Wydział
Zamiejscowy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w którym
rozpatrywane są skargi na decyzje Izby Skarbowej w Warszawie.
We wspomnianej już wyżej odpowiedzi na skierowaną przeze mnie
interpelację pan podsekretarz Parafianowicz pisze, że pracownicy radomskiego
Ośrodka Zamiejscowego Izby Skarbowej w Warszawie znajdą zatrudnienie w
urzędach skarbowych w Radomiu. Liczba wolnych etatów w tych instytucjach
ma wynosić łącznie 34 do końca 2011 r. Niestety warunkiem uzyskania takiej
ilości wakatów jest przechodzenie na emeryturę dotychczasowych pracowników
urzędów skarbowych. Jak zatem widać, nie ma gwarancji, że do końca 2011 r.
uda się znaleźć 34 alternatywne stanowiska pracy dla osób zatrudnionych w
likwidowanym Ośrodku Zamiejscowym Izby Skarbowej w Warszawie.
Dodatkowo wątpliwości co do realności tej obietnicy musi budzić ustawa o
racjonalizacji zatrudnienia w administracji, mająca skutkować redukcją etatów o
10%.
W otrzymanym przeze mnie piśmie pan podsekretarz Parafianowicz pisze
także, iż od 2004 r. ośrodki zamiejscowe oprócz spraw własnych załatwiają
również, jak to określił, ?warszawskie? sprawy odwoławcze, co jego zdaniem
jest rozwiązaniem niewłaściwym i powoduje znaczne utrudnienia w
funkcjonowaniu izby. Mają one polegać między innymi na przemieszczaniu akt
podatkowych. Ponadto pan Parafianowicz wskazuje, że w takiej sytuacji dostęp
do różnego rodzaju informacji jest utrudniony, a zarządzanie nimi na poziomie
komórki organizacyjnej nie jest skuteczne i wystarczające do całościowego
załatwienia prowadzonych postępowań. Tymczasem z przedstawionych mi
wyjaśnień wynika, że nie było żadnych problemów z utrzymaniem jednolitego
orzecznictwa, rozstrzygnięcia były konsultowane z kierownictwem w
Warszawie, a ponadto pracownicy radomscy korzystają z tego samego
orzecznictwa sądowego co ich warszawscy koledzy i wymieniają się z nimi
informacjami co do sposobu rozstrzygania poszczególnych spraw. Moje
wątpliwości budzi także argument, iż wykorzystywane narzędzia informatyczne
nie pozwalają na odpowiedni obieg informacji. Stwierdzenia takie w dobie
powszechnej digitalizacji i dostępu do Internetu muszą budzić zdziwienie i nie
brzmią wiarygodnie.
Pragnę jednocześnie podkreślić, iż pracownikami likwidowanej jednostki są
w ogromnej większości kobiety, które poza pracą zawodową prowadzą
dodatkowo swoje gospodarstwa domowe i wychowują dzieci. Codzienne
wielogodzinne dojazdy do pracy w Warszawie i z powrotem siłą rzeczy
musiałyby negatywnie odbić się na życiu osobistym tych pracowników. Ponadto
konieczność świadczenia pracy w Warszawie oznacza także duże wydatki na
pokrycie kosztów podróży, sięgające nawet 500 zł miesięcznie, co przy
planowanym zamrożeniu płac na okres 4 lat musi doprowadzić do drastycznego
pogorszenia sytuacji pracowników likwidowanej jednostki i ich rodzin.
Planowana likwidacja Ośrodka Zamiejscowego Izby Skarbowej w
Warszawie może zmusić pracowników do szukania zatrudnienia poza organami
administracji skarbowej, co doprowadzi do utraty przez resort finansów wysoko
wykwalifikowanej i posiadającej duże doświadczenie zawodowe kadry.
Chciałam podkreślić, iż w mojej ocenie likwidacja radomskiego Zamiejscowego
Ośrodka Izby Skarbowej w Warszawie jest rażącym przykładem arogancji
władzy i nieliczenia się przez nią z interesem lokalnych społeczności, co jest
szczególnie niepokojące w kontekście tego, że sprawa dotyczy Radomia, a więc
miasta, które jeszcze przez władze komunistyczne zostało skazane na
wieloletnią stagnację i brak możliwości rozwoju w odwecie za wystąpienia
robotnicze z czerwca 1976 r.
W związku z powyższym domagam się, by rząd PO przestał degradować
czternaste co do wielkości miasto w Polsce i nie przekazywał ponad 30 etatów
do Warszawy, która nie cierpi z powodu bezrobocia.
Pragnę również zadać pytania:
Z kim konsultowane były zmiany dotyczące organizacji administracji
skarbowej?
Dlaczego nie wzięto pod uwagę głosu społeczności lokalnych?
Z poważaniem
Poseł Marzena Dorota Wróbel
Radom, dnia 17 stycznia 2011 r.

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


10 lut 2011, 20:02
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA24 paź 2006, 17:09

 POSTY        295
Post Likwidacja OZ Izb Skarbowych
Jest już odpowiedź na jedno z zapytań.



Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie pana posła
Mirosława Koźlakiewicza w sprawie likwidacji zlokalizowanego w
Ciechanowie Ośrodka Zamiejscowego Izby Skarbowej w Warszawie, które
zostało przekazane przy piśmie z dnia 19 stycznia 2011 r., nr SPS-024-8451/11,
uprzejmie informuję, co następuje.
Utworzenie ośrodków zamiejscowych izb skarbowych w części miast, które
w związku z reformą administracji publicznej z 1999 r. utraciły status miast
wojewódzkich, było rozwiązaniem tymczasowym, obliczonym na stworzenie
warunków do obsługi podatników w okresie przejściowym na dotychczasowych
zasadach oraz na zapewnienie pracownikom zlikwidowanych izb skarbowych
wystarczającego czasu na poszukiwanie możliwości zatrudnienia w innych
jednostkach administracji podatkowej lub poza nią. Niezależnie od stanu wiedzy
pracowników Izby Skarbowej w Warszawie Ośrodka Zamiejscowego
w Ciechanowie w zakresie przewidywanego czasu funkcjonowania ośrodków
zamiejscowych izb skarbowych mających siedzibę w obecnych miastach
wojewódzkich oraz obietnic czynionych w tym zakresie przez przedstawicieli
rządu należy pamiętać, że od tego momentu upłynął znaczny okres czasu.
Proces dostosowywania administracji podatkowej do podziału terytorialnego
państwa wprowadzonego w 1999 r. następował w drodze stopniowego
ograniczania zakresu działania i zatrudnienia w ośrodkach zamiejscowych.
Spowodowało to jednak narastanie zjawiska nierównomiernego obciążenia
pracą pomiędzy komórkami organizacyjnymi w siedzibie głównej, a ośrodkami
zamiejscowymi Izby Skarbowej w Warszawie. Dlatego też od 2004 r. ośrodki
zamiejscowe tej izby oprócz spraw własnych wyznaczonych przez zasięg ich
działania załatwiały także część spraw ?warszawskich?. W ostatnim okresie
średnio 50% spraw prowadzonych przez ośrodki zamiejscowe było sprawami
?warszawskimi?. Powodowało to utrudnienia w organizacji pracy i negatywnie
wpływało na wykonywanie zadań izby jako całości i generowało dodatkowe
koszty funkcjonowania izby skarbowej. Prowadzenie spraw wymagało bowiem
w praktyce wielokrotnego, kosztownego i uciążliwego przemieszczania
dokumentów pomiędzy jednostką macierzystą i ośrodkami w celu umożliwienia
?warszawskim? podatnikom wglądu do akt swoich spraw. Dodatkowe koszty
były ponoszone m.in. na:
? utrzymanie taboru samochodowego w celu przewozu pracowników, akt
podatkowych (paliwo, mat. eksploatacyjne, przeglądy, naprawy),
? rozmowy telefoniczne, w dużej mierze wykonywane w ramach
komunikacji wewnętrznej pracowników ośrodka z jednostką macierzystą w
Warszawie,
? utrzymanie budynku (środki czystości, ochrona mienia, usługi
komunalne, ubezpieczenie budynku, podatek od nieruchomości),
? dostawa mediów (energia elektryczna, ogrzewanie, woda i odb. ścieków,
gaz).
W przypadku dalszego funkcjonowania ośrodka w Ciechanowie do
wydatków należałoby doliczyć także koszt przeprowadzenia remontu
pomieszczeń, gdyż prac remontowych nie przeprowadzano od początku
istnienia ośrodka, tj. od 1999 r. Odległość ośrodków od jednostki macierzystej
powodowała ponadto utrudnienia w nadzorze nad ich pracownikami, a bariery w
komunikacji i organizacji szkoleń dla pracowników ośrodków stwarzały
zagrożenia dla utrzymania jednolitego orzecznictwa podatkowego.
Mając powyższe na uwadze, kierownictwo Izby Skarbowej w Warszawie
przy podejmowaniu decyzji mających na celu wdrożenie zarządzenia nr 39
ministra finansów z dnia 21 września 2010 r. w sprawie organizacji urzędów i
izb skarbowych oraz nadania im statutów (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 10, poz. 45),
zobowiązane było brać pod uwagę nie tylko przesłanki istotne z punktu
widzenia pracowników ośrodka zamiejscowego w Ciechanowie, lecz również
czynniki ważne dla sprawnego funkcjonowania Izby Skarbowej w Warszawie
obecnie i w przyszłości.
Według stanu na dzień 31 grudnia 2010 r. w ośrodkach zamiejscowych Izby
Skarbowej w Warszawie zatrudnionych było ogółem 71 osób, z których aż 60
bezpośrednio podlegało kierownictwu komórek organizacyjnych z siedzibą w
Warszawie. W ośrodku zamiejscowym w Ciechanowie pracowało 19 osób,
z czego jedynie 3 w samodzielnej komórce logistyki ośrodka. Aktualnie w
ośrodku zamiejscowym w Ciechanowie pracuje 18 osób, spośród których 2
osiągnęły wiek emerytalny, a 2 kolejne mogą skorzystać z wcześniejszego
świadczenia emerytalnego.
Pragnę poinformować Pana Marszałka, że przeniesienie dotychczasowych
pracowników ośrodka zamiejscowego w Ciechanowie do pracy w Warszawie
było jednakże rozwiązaniem ostatecznym. Zostało ono poprzedzone analizą
indywidualnych sytuacji pracowników oraz możliwości ich zatrudnienia w
pobliskich urzędach skarbowych. Izba Skarbowa w Warszawie dokłada
wszelkich starań, aby wprowadzane zmiany były jak najmniej uciążliwe dla
każdego pracownika. Podlegli dyrektorowi Izby Skarbowej w Warszawie
naczelnicy urzędów skarbowych, mających siedziby położone najbliżej
ośrodków zamiejscowych, zostali zobowiązani do zatrudniania na wolne
i zwalniające się stanowiska pracy w służbie cywilnej w pierwszej kolejności
pracowników ośrodków zamiejscowych oraz do informowania na bieżąco
dyrektora Izby Skarbowej o zwalniających się stanowiskach pracy.
W rezultacie podejmowanych przez Izbę Skarbową w Warszawie działań
naczelnicy urzędów skarbowych, dla których ośrodek zamiejscowy w
Ciechanowie pełnił rolę jednostki nadrzędnej, zadeklarowali, że w 2011 r.
powstanie możliwość zatrudnienia w tych urzędach łącznie 16 pracowników
ośrodka na etatach, które będą zwolnione przez pracowników przechodzących
na emeryturę lub zatrudnionych na czas określony. Kierownictwo Izby
Skarbowej w Warszawie podjęło także decyzję, że do końca 2011 r. około 10
pracowników ośrodków zamiejscowych będzie mogło pracować w urzędach
skarbowych na etatach izby. Taka forma zatrudnienia przewidziana została dla
osób mających szczególnie trudną sytuację rodzinną lub osobistą.
W ocenie Ministerstwa Finansów podejmowane dotychczas w zakresie
funkcjonowania ośrodków zamiejscowych izb skarbowych działania nie
wpłynęły na obniżenie poziomu obsługi podatników i na skuteczność poboru
dochodów na rzecz budżetu państwa oraz budżetów jednostek samorządu
terytorialnego. Można zrozumieć motywy działania pracowników ośrodka
zamiejscowego w Ciechanowie, którzy podejmują starania zmierzające do
zachowania swoich stanowisk pracy, jednakże uzasadnianie tego interesem
podatników nie jest wiarygodne. Ośrodki zamiejscowe działały bowiem jako
organy odwoławcze, które mogły, ale nie były zobowiązane do przeprowadzania
czynności z udziałem strony lub świadka. Mogły je także zlecać organowi, który
wydał decyzję w I instancji. Również czynność zapoznania się z aktami
podatkowymi na tym etapie postępowania nie jest regułą. Poza tym należy także
mieć na uwadze, że zmiany zachodzące w otoczeniu prawnym, ekonomicznym i
technicznym administracji publicznej wymuszają konieczność dostosowywania
struktury organizacyjnej do zmieniających się warunków. Postępująca
informatyzacja, a w szczególnosci zrealizowanie kolejnych etapów projektu e-
Podatki skutkować będzie uproszczeniem i ograniczeniem kontaktów pomiędzy
podatnikiem a organem podatkowym. Dlatego też nieuniknione zmiany
w organizacji i zakresie działania organów podatkowych będą zmierzały w
kierunku zmniejszenia liczby jednostek administracji podatkowej, zwłaszcza
w sytuacji, kiedy wydatki na działalność bieżącą organów podatkowych ulegną
istotnemu zmniejszeniu.
Biorąc pod uwagę, iż jednym z podstawowych założeń, jakie zostały
przyjęte w trakcie prac nad nowym zarządzeniem w sprawie organizacji
urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów, a następnie wprowadzone
do zarządzenia nr 39 z dnia 21 września 2010 r. jest likwidacja ośrodków
zamiejscowych izb skarbowych, nie można zgodzić się na proponowane
rozwiązanie, jakim byłoby pozostawienie pracowników zlikwidowanego
ośrodka zamiejscowego w Ciechanowie na dotychczasowych miejscach pracy
jako pracowników wydziałów macierzystych Izby Skarbowej w Warszawie.
Godzenie się na dalsze funkcjonowanie Izby Skarbowej w Warszawie poza
siedzibą główną jest ze względów organizacyjnych nieuzasadnione, a od strony
formalnej byłoby obejściem przepisów wprowadzanego w życie zarządzenia.
Z poważaniem

____________________________________
"Spytaj milicjanta, on Ci prawdę powie. Spytaj milicjanta, on Ci wskaże drogę."


24 lut 2011, 09:40
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA18 maja 2009, 16:42

 POSTY        206
Post Re: Likwidacja OZ Izb Skarbowych
A czy moglibyśmy się dowiedzieć kto się pod tym pismem podpisał?


14 kwi 2011, 10:38
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post Re: Likwidacja OZ Izb Skarbowych
karniak                    



A czy moglibyśmy się dowiedzieć kto się pod tym pismem podpisał?

Śpieszę z odpowiedzią


Z poważaniem

  Podsekretarz stanu

  Andrzej Parafianowicz

  Warszawa, dnia 4 lutego 2011 r.

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/743E69AB

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


14 kwi 2011, 18:52
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA18 maja 2009, 16:42

 POSTY        206
Post Re: Likwidacja OZ Izb Skarbowych
Dziękuję bardzo za odpowiedź :)


14 kwi 2011, 18:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 173 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: