Nawet w przypadku wejścia w życie KAS wzrost płac nie będzie dla wszystkich realny. Egzekucja pozbawiona zostanie wynagrodzeń prowizyjnych, nic się nie mówi też o dodatkach kontrolerskich i dla inspektorów kontroli podatkowej. Jak widać będzie to raczej równanie płac i to w części kosztem obniżki płac niektórych grup pracowniczych. Jak się wydaje nagła decyzja o właczeniu UKS do reformy podyktowana została koniecznością uzyskania pieniędzy z kontroli skarbowej, a ściślej mówiąc z obniżek płac pracowników tam zatrudnionych. Czyli jak zwykle: bezkosztowo... W uzasadnieniu do ustawy wprowadzającej z 18 sierpnia nie ma już mowy o środkach niezbędnych na podwyżki płac minimalnych w KAS.
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->4. Źródła finansowania (projekt z 17 sierpnia 2007).
Projektowane zmiany nie spowodują zasadniczych skutków dla budżetu państwa. Dokonywane zmiany będą realizowane w ramach zasobów majątkowych i środków finansowych pozostających w dyspozycji właściwych organów i jednostek organizacyjnych, których zmiany dotyczą.
Funkcjonowanie Pełnomocników do spraw organizacji Krajowej Administracji Skarbowej, ich zastępców oraz pełnomocników regionalnych nie będzie wiązało się z ponoszeniem dodatkowych kosztów, ponieważ środki na ich działanie będą pochodzić z budżetu ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
W skonsolidowanych jednostkach Krajowej Administracji Skarbowej zatrudnionych będzie ok. 60 tys. urzędników, nie uwzględniając osób przechodzących na emeryturę.
Na moment konsolidacji, trzeba jednak założyć wydatki:
1) w związku z przewidywaniami przechodzenia na emeryturę (ostatni rok takiej możliwości dla mianowanych urzędników państwowych) obecnych pracowników należy przewidzieć w budżecie półroczne odprawy emerytalne:
a) w przypadku izb skarbowych i celnych (ok. 560 pracowników) wynosi ok. 15, 86 mln zł (wraz z pochodnymi);
b) w przypadku urzędów skarbowych i celnych (ok. 2 950 pracowników) wynosi ok. 83,54 mln zł (wraz z pochodnymi);
c) w przypadku urzędów kontroli skarbowej (ok. 450 pracowników) wynosi ok. 12,74 mln zł (wraz z pochodnymi).
2) w związku potrzebą poniesienia kosztów ogólnotechnicznych i organizacyjne (zmiana pieczątek, zmiana tablic, znaków, papierów firmowych, itp.) ok. 450 nowych jednostek organizacyjnych (izb i urzędów administracji skarbowe, wojewódzkich inspektoratów skarbowych) x 5 000 zł/jednostkę tj. ok. 2,25 mln. zł., przy czym wymiana tablic, znaków czy papierów firmowych dokonuje się także w warunkach normalnej eksploatacji, co następuje przeciętnie raz na pięć lat, a w tym przypadku będzie kosztem jednorazowym.
3) Koszty ewentualnych świadczeń związanych z likwidacją urzędów nie są możliwe do precyzyjnego określenia, ponieważ nie zakłada się systemowego zwalniania pracowników. Niemniej w przypadku, gdy pracownik odmówi przyjęcia propozycji zatrudnienia to świadczenie takie będzie wypłacane w wysokości :
a) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata, tj. ok. 3 800 zł/osobę;
b) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat, tj. ok. 7600 zł/osobę;
c) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat, tj. ok. 10400 zł/osobę.
Do wyliczeń przyjęto kwotę 3800 zł, która jest średnią wynagrodzeń przypadającą na 1 etat we łącznie we wszystkich konsolidowanych administracjach. Średnie wynagrodzenie obejmuje również wypłaty dodatkowych wynagrodzeń rocznych, nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, innych wypłaty o charakterze jednorazowym. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:34 przez inspektor, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 05:19
Dziś w urzędzie pojawił się również projekt ustawy opublikowanej na naszym Forum. To pewnie przypadek, że jeśli jakaś wersja nie była publikowana na forum skarbowców to i nie była wysyłana do urzędów do zaopiniowania.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:34 przez tranqilo, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:06
@Michu, gwarantują nam najniższe wynagrodzenie, które zgodnie z projektem z 10.08 składa się z "wynagrodzenia zasadniczego, ustalanych z zastosowaniem mnożników kwoty bazowej, której wysokość według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa i dodatków do wynagrodzenia". Także teraz "Wynagrodzenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność kwoty bazowej" a tą jak wiemy określa ustawa budżetowa, obecnie jest to niespełna 1,8 tys. zł, a więc minimum jakie chcą nam zagwarantować to jakieś 5,4 tys. zł brutto. Mało prawdopodobne, chyba chcą tego użyć jako kiełbasy wyborczej. Do wyborów tego nie uchwalą, żeby rzesza urzędników i ich rodziny zagłosowały na PiS, a później zmienią zapis o wynagrodzeniu, albo w ogóle oleją ustawę! No chyba że kwota bazowa będzie niższa niż obecna?!
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:36 przez balek, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:21
balek
Także teraz "Wynagrodzenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność kwoty bazowej" a tą jak wiemy określa ustawa budżetowa, obecnie jest to niespełna 1,8 tys. zł, a więc minimum jakie chcą nam zagwarantować to jakieś 5,4 tys. zł brutto.
Sprytne, ale niestety nieprawdziwe. Bazowa, na którą się powołujesz to bazowa dla służby cywilnej. Oprócz tego ustawa budżetowa określa również bazową dla SG, prokuratorów, sędziów itd. I po wejściu w życie ustawy o KAS będzie zawierać również bazową dla urzędników administracji skarbowej. Nikt jednak nie gwarantuje w jakiej wysokości.
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:36 przez misiek05, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:35
Michu
Nikt jednak nie gwarantuje w jakiej wysokości.
Niedługo zagwarantuje rynek. Michu, spróbuj dać ogłoszenie do biuletynu "młody zdolny, prawo/ekonomia, odporność na stres, studia podyplomowe, język obcy, praca nienormowana, pensja 1.000 zł, brak perspektyw".
Dzięki radosnej twórczości naszego zwierzchnictwa powoli zmieniamy się w firmę, ze wszystkimi konsekwencjami. Dodatnimi, jak również ujemnymi.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:37 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:49
Michu
Sprytne, ale niestety nieprawdziwe. Bazowa, na którą się powołujesz to bazowa dla służby cywilnej. Oprócz tego ustawa budżetowa określa również bazową dla SG, prokuratorów, sędziów itd. I po wejściu w życie ustawy o KAS będzie zawierać również bazową dla urzędników administracji skarbowej. Nikt jednak nie gwarantuje w jakiej wysokości.
Masz rację, tylko zwróć uwagę, że wszystkie określone w ustawie budżetowej kwoty bazowe zawierają się w przedziale między 1.459 a 1.885 zł i nie widzę powodu, dla którego nasza kwota bazowa nie miałaby się znaleźć także w tym przedziale. Więc rzeczywiście 5,4 tys. może nie być, ale ponad 4 już tak. Osobiście jednak uważam, że to nie przejdzie! Choć według mnie nie mają innego wyjścia - muszą podwyższyć zarobki i to znacznie. Przecież w prywatnych firmach ludzie zajmujący się podobną materią co my (prawo podatkowe) zarabiają dwa lub trzy razy tyle co my. Oczywiście wszyscy ze skarbówki nie odejdą, nawet mało kto odejdzie, ale odejdą najlepsi, nie bojący się wyzwań, co można już zaobserwować w niektórych US-ach. Tak nie może być. Przez ostatni rok w RP wynagrodzenia wzrosły o 10% a u nas wielkie "0"!!!
Poza tym skoro ma być dodany w budżetowej następny podpunkt o wysokości kwoty bazowej tylko dla KAS, to po co następnie w ustawie dla KAS pisać, że minimum to jej trzykrotność? Nie łatwiej byłoby wtedy napisać po prostu w ustawie o KAS, że minimum określa ustawa budżetowa a tam umieszczać już pomnożoną kwotę? Według mnie chodzi tu właśnie o to, że to będzie ta sama kwota bazowa co dla innej grupy np. członków korpusu SC i stąd zapis o jej trzykrotności dla nas - innego wytłumaczenia nie widzę.
Pozdr.
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:38 przez balek, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:53
tranqilo
Dziś w urzędzie pojawił się również projekt ustawy opublikowanej na naszym Forum. To pewnie przypadek, że jeśli jakaś wersja nie była publikowana na forum skarbowców to i nie była wysyłana do urzędów do zaopiniowania.
Ktoś policzył ile było tych wersji? Jeśli dobrze pamiętam to projekt ustawy musi być przyjęty przez Sejm, a z tym raczej może być cienko... Chyba że połączą przyjęcie ustawy z głosowaniem nad komisją śledczą.
Ale miło, że MF nie zważając na burze i wiry historii prze naprzód niczym bohaterska armia czerwona.
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
Ostatnio edytowano 20 sie 2007, 19:40 przez Drago, łącznie edytowano 1 raz
20 sie 2007, 18:53
ADMINISTRACJA Połączenie urzędników skarbowych ze służbą celną Reforma skarbówki może opóźnić się o pół roku
ZMIANA PRAWA Krajowa Administracja Skarbowa zostanie powołana dopiero 1 lipca 2008 r., a nie 1 stycznia, jak pierwotnie zakładano. Tworzeniem nowej struktury będą zajmowali się dwaj pełnomocnicy, którzy na przedstawienie propozycji zatrudnienia urzędnikom będą mieli czas do 31 sierpnia 2008 r. Ministerstwo Finansów opublikowało właśnie najnowsze projekty ustaw o Krajowej Administracji Skarbowej i wprowadzającej przepisy ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej, datowane na 10 sierpnia 2008 r. Założenia obu projektów znacznie różnią się od pierwotnych, prezentowanych w lutym i maju 2007 r. Poślizg kontrolowany Urzędnicy przez najbliższe pół roku mogą odetchnąć. Reforma administracji skarbowej zostaje przesunięta. Nowa służba zostanie powołana dopiero 1 lipca 2008 r., a nie 1 stycznia 2008 r. Zdaniem Ministerstwa Finansów przesunięcie terminu utworzenia nowej administracji na 1 lipca 2008 r. będzie optymalnym momentem na dokonanie takich zmian. Pozwoli m.in. na przeprowadzenie procesu legislacyjnego oraz umożliwi przygotowanie rozwiązań organizacyjnych przez pełnomocników. Drugą, istotną nowością, choć już zapowiadaną przez resort finansów, jest objęcie reformą także urzędów kontroli skarbowej. W pierwszych projektach dotyczących KAS, urzędy kontroli skarbowej były wyłączone spod reformy. W ramach KAS zostanie wyodrębniona inspekcja skarbowa, która przejmie zadania kontroli skarbowej (generalnego inspektora kontroli skarbowej, dyrektorów urzędów kontroli skarbowej oraz obsługujące ich urzędy kontroli skarbowej), służby walczącej z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu (generalnego inspektora informacji finansowej), zadania pełnomocnika rządu do spraw zwalczania nieprawidłowości finansowych na szkodę Rzeczypospolitej Polskiej lub Unii Europejskiej oraz jednostki koordynującej kontrolę finansową i audyt wewnętrzny w jednostkach sektora finansów publicznych. Dwaj pełnomocnicy Tworzeniem nowej administracji skarbowej będą zajmować się dwaj pełnomocnicy. To też nowość, bo pierwotnie minister finansów miał powołać tylko jednego pełnomocnika odpowiedzialnego za nową służbę. Jeden z pełnomocników będzie odpowiedzialny za sprawy likwidacji urzędów kontroli skarbowych i organizacji wojewódzkich inspektoratów skarbowych. Drugi będzie odpowiadał za sprawy likwidacji izb i urzędów skarbowych, izb i urzędów celnych oraz zorganizowanie jednostek organizacyjnych KAS innych niż te, którymi będzie zajmował się pierwszy pełnomocnik. Nowa opcja zerowa Po raz kolejny zmienia się też wizja tzw. opcji zerowej. Projekt ustawy wprowadzającej ustawę o KAS z 10 sierpnia 2007 r. zakłada bowiem, że stosunki pracy i stosunki służbowe dzisiejszych pracowników skarbówki, służby celnej i kontroli skarbowej wygasną z mocy prawa 30 września 2008 r., jeżeli w terminie do 31 sierpnia 2008 r. nie zostaną im zaproponowane przez powołanych pełnomocników nowe warunki zatrudnienia na dalszy okres (propozycja zatrudnienia) albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia. Przypomnijmy, że pierwsza wersja reformy zakładała całkowitą opcję zerową, tzn. z dniem 1 stycznia 2008 r. wszystkim dzisiejszym pracownikom skarbowym i celnym miały z mocy prawa wygasnąć stosunki służbowe. Następnie w maju 2007 r. resort finansów zaprezentował złagodzoną opcję zerową w nowej skarbówce. Wtedy postanowiono, że z dniem 31 grudnia 2007 r. wszyscy pracownicy skarbówki i służby celnej automatycznie przejdą do pracy w Krajowej Administracji Skarbowej, a decyzje dotyczące ich dalszego statusu w nowej służbie zapad- ną do 31 marca 2008 r. Za-tem wersja zaproponowana w projekcie sierpniowym to też złagodzona opcja zerowa, choć bardziej zaostrzona niż ta z maja. Pełnomocnik będzie miał bowiem dwa miesiące na przedstawienie propozycji zatrudnienia pracownikom nowej administracji, a nie trzy miesiące, jak proponowano w maju. Pracownik lub funkcjonariusz celny, któremu pełnomocnik przedstawi propozycję zatrudnienia, będzie musiał w ciągu siedmiu dni od dnia jej otrzymania złożyć oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie będzie równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia. Ważne! Organy, które w ramach reformy KAS zostaną zlikwidowane, to: izby skarbowe, izby celne, urzędy skarbowe, urzędy celne, urzędy kontroli skarbowej OSZCZĘDNOŚCI WYNIKAJĄCE Z UTWORZENIA KAS Według szacunków Ministerstwa Finansów wprowadzenie ustawy o KAS spowoduje oszczędności dla budżetu państwa. Szacunkowe oszczędności liczone w skali roku związane z przekształceniem administracji celnej, podatkowej i skarbowej wynikają: • ze zmniejszenia liczby stanowisk kierowniczych w kwocie 27,58 mln zł; • ze zmniejszenia zatrudnienia wynikającego ze skorzystania przez grupę osób uprawnionych do przejścia na wcześniejszą emeryturę (obecnie zatrudnionych) w kwocie 112,14 mln zł; • ze zmniejszenia liczby osób pełniących służbę w umundurowaniu w kwocie 7,8 mln zł. EWA MATYSZEWSKA GP 21 sierpnia 2007r ewa.matyszewska@infor.pl
21 sie 2007, 07:32
Śmiem wątpić, czy uda się w obecnej sytuacji przeforsować te ustawy (w perspektywie wyborów). Natomiast czas jaki dano na zaopiniowanie powala na kolana - projekt dostałem 20.08 a 22.08 rano mam przedłożyć uwagi i wnioski. Sztab ludzi pracował nad tymi projektami kilka miesięcy a my mamy w ciągu dwóch dni ocenić? Kto z kogo robi głupa?
Ostatnio edytowano 21 sie 2007, 11:45 przez Arnold, łącznie edytowano 1 raz
21 sie 2007, 08:42
Jeśli do tego czasu nie zauważyłeś, kto z kogo, to już chyba nie zauważysz...
Ostatnio edytowano 21 sie 2007, 11:45 przez Juhas, łącznie edytowano 1 raz
21 sie 2007, 11:00
Arnold
Śmiem wątpić, czy uda się w obecnej sytuacji przeforsować te ustawy (w perspektywie wyborów). Natomiast czas jaki dano na zaopiniowanie powala na kolana - projekt dostałem 20.08 a 22.08 rano mam przedłożyć uwagi i wnioski. Sztab ludzi pracował nad tymi projektami kilka miesięcy a my mamy w ciągu dwóch dni ocenić? Kto z kogo robi głupa?
Czyżbyś chciał podejść krytycznie do projektu ustawy?
____________________________________ Rostowski: Sytuacja Polski jest imponująca
21 sie 2007, 15:41
Arnold
Śmiem wątpić, czy uda się w obecnej sytuacji przeforsować te ustawy (w perspektywie wyborów). Natomiast czas jaki dano na zaopiniowanie powala na kolana - projekt dostałem 20.08 a 22.08 rano mam przedłożyć uwagi i wnioski. Sztab ludzi pracował nad tymi projektami kilka miesięcy a my mamy w ciągu dwóch dni ocenić? Kto z kogo robi głupa?
Arnold! Z Twojej wypowiedzi wynika, że jesteś albo p.o. NUS-a albo p.o. DIS-a lub kimś w tym rodzaju. Z tego p.o. przed stanowiskiem też wynika, że należysz do Platformy Obywatelskiej, czyli jesteś w opozycji do PIS-u. Dlatego dostałeś tylko 2 dni na opinię. Gdybyś np. należał do ZZ, to na opinię dostałbyś 20 dni od Pawła Banasia (i tak ukradł ZZ całe 10 dni - chyba nie umie liczyć - ponoć najtrudniej to dobrze dodawać i odejmować). Zważ również, że studenci (w tym prawa) są na wakacjach i odbywają praktyki m.in. w MF i "trenują" tworzenie tego prawa na "żywym organiźmie", jakim są struktury administracji skarbowej. Natomiast "główny reformator" KAS p. Marian Banaś , trener karate, wyjechał ponoć z "zawodnikami" na obóz treningowy tej "sztuki walk wschodu". Jeżeli jest takim trenerem jak reformatorem, to tylko należy współczuć tym zawodnikom. Z używaniem "szarych komórek" w MF zawsze były kłopoty, o czym świadczy taka powiastka: "Kiedyś (jeszcze za komuny) w windzie w MF znaleziono niemowlę. Ponieważ pracownicy MF nie umieli zdecydować, czy to niemowlę pochodzi z MF zawołali z ulicy Świętokrzyskiej przechodzącego tam starszego mężczyznę. Ten przyszedł popatrzył i orzekł: Ręce ma? Ma! Nogi ma? Ma! O! O! O! I głowę też ma!!! To na pewno nie pochodzi z MF!!! "Tak było wtedy i jest do dzisiaj! A jak będzie w przyszłości? Czas pokaże! Arnold! "Krwawy Ludwik" zdecydował dzisiaj, że 7 września... Być może okaże się, że zmarnowałeś 2 dni na czytanie :czytaj: kolejnych niedopracowanych projektów. I po co Twoja opinia? :nonono: Wiesz co to jest "syzyfowa praca"? <_<
Ostatnio edytowano 21 sie 2007, 16:48 przez raster, łącznie edytowano 1 raz
21 sie 2007, 16:45
raster
Być może okaże się, że zmarnowałeś 2 dni na czytanie :czytaj: kolejnych niedopracowanych projektów. I po co Twoja opinia? :nonono: Wiesz co to jest "syzyfowa praca"? <_<
Raster - okrutny jesteś! Ale nie sposób nie przyznać Ci racji... 10/10
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
21 sie 2007, 17:13
cd. uzasadnienia 1.Źródła finansowania Projektowane zmiany nie spowodują zasadniczych skutków dla budżetu państwa. Dokonywane zmiany będą realizowane w ramach zasobów materialnych i środków finansowych pozostających w dyspozycji właściwych organów i jednostek organizacyjnych, których zmiany dotyczą. W Krajowej Administracji Skarbowej, zatrudnionych będzie łącznie ok. 60 tys. urzędników, nie uwzględniając osób przechodzących na emeryturę. Inspekcja Skarbowa będzie stanowiła ok.8% całego stanu zatrudnienia. Na moment konsolidacji, trzeba jednak założyć wydatki: 1)w związku ze wzrostem minimalnego wynagrodzenia za pracę w Krajowej Służbie Skarbowej do kwoty trzykrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę, które od 1 stycznia 2007 roku zostało ustalone na kwotę 936 zł (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2006 roku, Dz. U. z dnia 27 września 2006 roku): a)w przypadku izb i urzędów skarbowych należy założyć: i.ok. 5000 pracowników zarabiających poniżej 2000 zł implikuje wydatki w kwocie ok. 72 mln zł, ii.ok. 27 000 pracowników zarabiających pomiędzy 2000 – 3000 będzie wymagało wydatków w kwocie ok. 155,5 mln. zł. b)w przypadku izb i urzędów celnych należy założyć: i.ok. 1500 pracowników zarabiających poniżej 2000 zł implikuje wydatki w kwocie ok. 21 mln zł, ii.ok. 7 000 pracowników zarabiających pomiędzy 2000 – 3000 będzie wymagało wydatków w kwocie ok. 40,3 mln. zł. c)w przypadku urzędów kontroli skarbowej ok. 250 pracowników zarabiających poniżej 3000zł będzie wymagało wydatków w kwocie ok. 2,8 mln. zł. 2)Wyodrębnione komórki organizacyjne Inspekcji Skarbowej, posiadające uprawnienia w zakresie wydawania poleceń określonego zachowania się oraz zasady użycia środków przymusu bezpośredniego i broni palnej, zasadniczo nie będą generowały nowych kosztów. Komórki te powstają na bazie obecnie funkcjonujących wydziałów zwalczania przestępczości Służby Celnej i wydziałów realizacyjnych kontroli skarbowej. Na moment wejścia w życie ustawy przewiduje się konsolidację zadań realizowanych przez ww. wydziały. Tym samym koszty funkcjonowania tworzonych komórek będą adekwatne do obecnie ponoszonych. Jedynymi nowymi kosztami są: a)wydatki związane z zakupem broni palnej - w wysokości ok. 1,7 mln zł oraz b)koszty szkolenia w zakresie używania broni – w kwocie 1, 46 mln zł. 3) Koszty funkcjonowania określonych w projektowanej regulacji nowych jednostek organizacyjnych takich jak Krajowa Szkoła Skarbowości, Centrum Informatyki, Krajowa Informacja Skarbowa, nie będą generowały dodatkowych wydatków, ponieważ powstaną one na bazie istniejących w obecnych strukturach administracji celnej i podatkowej: ośrodków szkoleniowych, komórek informatycznych, komórek Krajowej Informacji Podatkowej oraz funkcjonującej lokalnie informacji celnej. 4) Koszty służby przygotowawczej będą wynosiły 9 000 zł /osobę. Koszty te oszacowano dla osób nowozatrudnionych po wejściu w życie ustawy o KAS.5) Skutki wynikające z przejścia na wcześniejsze emerytury urzędników skarbowych po 15 latach pełnienia służby w wyodrębnionych komórkach organizacyjnych Inspekcji Skarbowej - najwcześniej wystąpią w 2023 roku i wyniosą maksymalnie ok. kwocie 36,2 mln zł. Przy szacowaniu przyjęto założenia: uprawnienia uzyskuje się po 15 latach od wejścia w życie ustawy o KAS i wszyscy uprawnieni z tego skorzystają (obecnie ok. 1550 osób); do wyliczeń przyjęto 40 % średniego rocznego uposażenia (66 600 zł na osobę zatrudnioną w komórce organizacyjnej Inspekcji Skarbowej). 6) Nie będą występować dodatkowe nakłady finansowe z tytułu nabycia prawa do dodatkowego urlopu wypoczynkowego po 15 latach służby w KAS, ponieważ nie zakłada się dodatkowego zatrudnienia będącego wynikiem wykorzystywania dodatkowych urlopów. Uprawnienie to będzie jedynie wymagało odpowiedniej organizacji pracy. Warunkiem ograniczenia nieprzewidywalnych kosztów organizacyjnych będzie sprawne przeprowadzenie tej ogromnej zmiany organizacyjnej przy pełnym respektowaniu podstawowej zasady zarządzania wielkimi strukturami organizacyjnymi, polegającej na oddzieleniu funkcji decyzyjnych średniego szczebla od kontrolnych. W przypadku niewłaściwego zarządzania utworzeniem KAS, zakłóceniu może bowiem ulec działanie służb pobierających daniny – a co za tym idzie, może nastąpić obniżenie wpływów do budżetu. Z tego punktu widzenia, szczególnym warunkiem bezpieczeństwa finansowego pozostaje wyodrębnienie Inspekcji Skarbowej. Jej brak lub niewłaściwe funkcjonowanie może oznaczać gwałtowne obniżenie poziomu działań kontrolnych i weryfikacyjnych, co będzie powodowało wzrost korupcji i zaburzenia w procesie zarządzania systemem finansów publicznych.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników