Zadaliśmy Dyrektorom Izb Skarbowych pytania: |  |  |
 | Na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym następujących informacji dotyczących przesunięć środków finansowych w funduszu płac podległych urzędów skarbowych: 1. w roku 2011 w stosunku do roku 2010, 2. w trakcie 2011 roku, 3. planowanych przesunięć na rok 2012.
Informacja powinna zawierać: 1) nazwę urzędu, którego dotyczy zmiana, 2) kwotę zmniejszenia lub zwiększenia funduszu płac, 3) ilość przekazanych lub pozyskanych etatów, 4) uzasadnienie podjęcia decyzji o zmianie wysokości funduszu płac w danym urzędzie, 5) informację, czy fakt zmiany wysokości funduszu płac był konsultowany z zainteresowanymi organizacjami związkowymi i czy przedstawiły pisemną opinię; jeżeli tak – prosimy o jej dołączenie, 6) materiały źródłowe, na podstawie których podjęto decyzje zmieniające wysokość funduszu płac w poszczególnych urzędach. |  |
 |  |  |
Otrzymaliśmy odpowiedzi (wiemy już, że nie wszystkie pokrywają się ze stanem rzeczywistym, bo Ministerstwo Finansów 22.11.2011 roku - a więc już po datach pism z IS - zaleciło przesunięcia etatów, na przykład z woj, łódzkiego ok. 50 etatów).
Publikujemy na razie pierwsze z nich:
[legend=IS Białystok]W odpowiedzi na Pana wniosek o udostępnienie informacji publicznej (SK/291/2011), który wpłynął do Izby Skarbowej w Białymstoku 4 listopada 2011 r. uprzejmie informuję, iż w województwie podlaskim nie było, pomiędzy nadzorowanymi przez naszą Izbę urzędami, przesunięć środków finansowych w funduszu płac ani w roku 2011 w stosunku do roku 2010, ani w trakcie 2011 roku.
Na dzień dzisiejszy nie planuje się także przesunięć tych środków w roku 2012 r.[/legend]
[legend=IS Bydgoszcz]W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 3 listopada 2011 r. w zakresie przesunięć środków finansowych w funduszu płac w podległych urzędach skarbowych. Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy informuje, że w województwie kujawsko-pomorskim w 2011 roku dokonano przesunięcia środków w funduszu płac oraz etatów pomiędzy urzędami skarbowymi na terenie miasta Bydgoszczy, w związku ze zmianą właściwości miejscowej naczelników urzędów skarbowych, które wynikały / rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 listopada 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie terytorialnego zasięgu działania oraz siedzib naczelników urzędów skarbowych i dyrektorów izb skarbowych (Dz. U.Nr233.poz. 1527).
Zmiana właściwości miejscowej, polegająca na przesunięciu na terenie miasta z dniem I stycznia 2011 roku. granicy pomiędzy Pierwszym, a Trzecim Urzędem Skarbowym w Bydgoszczy, wiązała się z migracją około 24 tys. podatników oraz przesunięciem do Trzeciego Urzędu Skarbowego w Bydgoszczy łącznie 27 etatów.
W roku 2011 w stosunku do roku 2010 zmniejszono etaty, a zarazem wynagrodzenie w:
• Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy - zmniejszenie 23 etatów z tego: 2 etaty w §4010
2) etatów w §4020
w konsekwencji nastąpiło w roku 2011 w stosunku do roku 2010 zmniejszenie wynagrodzeń w § 4010 o kwotę 70.000.- zł. a w § 4020 o kwotę 953.000.- zł:
• Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy - zmniejszenie 2 etatów, co w konsekwencji w stosunku do roku 2010 zmniejszono wynagrodzenie w rozdz. 75009 § 4020 o kwotę 106.000.- zł.
W roku 2011 w stosunku do roku 2010 zwiększono etaty, a zarazem wynagrodzenie w:
• Trzecim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy - zwiększenie o 25 etatów, z tego: 2 etaty z §4010
23 etaty z § 4020
w konsekwencji wzrosło w 2011 r. w stosunku do roku 2010 wynagrodzenie w § 4010 o kwotę 70.000.- zł. a w § 4020 o kwotę 1.059.000.-zł.
W trakcie roku 2011:
• zmniejszono 2 etaty w Pierwszym Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy w § 4020. co w konsekwencji doprowadziło do zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę 82.575.- zl:
• zwiększono 2 etaty w Trzecim Urzędzie Skarbowym w Bydgoszczy w § 4020. co skutkowało zwiększeniem wynagrodzenia o kwotę 82.575.-zl.
Powyższe zmiany w funduszu płac nie wymagały konsultacji ze /wiązkami zawodowymi przez Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy.
Na rok 2012 pomiędzy urzędami skarbowymi podległymi Izbie Skarbowej w Bydgoszczy nie planuje się przesunięć środków finansowych w ramach funduszu płac[/legend]
[legend=IS Katowice]W nawiązaniu do Pana pisma/dnia 03.11.20II r. znak: SK/291/2011 uprzejmie informuję, że jedyne przesunięcia środków finansowych funduszu płac pomiędzy urzędami skarbowymi na terenie województwa śląskiego dokonane w trakcie roku 2011 dotyczyły środków przyznanych w planie finansowym na wpłaty na Państwowy Fundusz. Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zgodnie z informacją otrzymaną z Ministerstwa Finansów w projekcie ustawy budżetowej na 2011 r. nic zostały zaplanowane wydatki na wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. W związku z powyższym w przypadku niezatrudniania osób niepełnosprawnych wpłaty na PFRON będą obciążać wydatki na wynagrodzenia osobowe. W celu zapewnienia środków na wpłaty na PFRON Ministerstwo Finansów przyznało dodatkową pulę środków na ten cel, które zostały rozdzielone na podległe urzędy zwiększając fundusz wynagrodzeń. Izba Skarbowa w Katowicach prowadzi bieżącą analizę wykonania przyznanych kwot na wpłaty na PFRON w celu ustalenia niedoborów i nadwyżek w podległych urzędach skarbowych w tym zakresie. W związku z powyższym, na podstawie otrzymanych informacji z podległych jednostek, w lipcu b.r. zmniejszono fundusz wynagrodzeń w 5 urzędach: II US Częstochowa - 5 480 zł., US Jastrzębie-Zdrój - 2 167 zł.. US Kłobuck - 11 885 zł., US Myszków - 10 467 zł. i US Sosnowiec - 12 964zł.; a zwiększono w 4 urzędach: US Będzin - 22 000 zł., US Lubliniec - 12 347 zł., US Siemianowice Śląskie - 4 416 zł. i US Wodzisław Śląski - 4 200 zł. z uzasadnieniem „korekta przyznanych wpłat na PFRON".[/legend]
[legend=IS Kielce]W odpowiedzi na wniosek z dniu V 11 2(111 r. (dala wpływu do l/hy Skarbowej w Kielcach 4 Iistopada2011 r.) o udostępnienie informacji publicznej dotyczącej przesunięć środków finansowych w funduszu plac podległ) cli urzędów skarbowych. Dyrektor Izby Skarbowej w Kielcach informuje, że w 2011 r. przesunięto w stosunku do 2010 r. po 0.5 etatu / Pierwszego i Drugiego Urzędu Skarbowego w Kielcach do Urzędu Skarbowego we Włoszczowie oraz w Urzędzie tym zwiększono fundusz płac o 13 tys. zł.
Należy podkreślić, ze Urząd Skarbów) we Włoszczowie jest jednym z dwóch najmniejszych urzędów skarbowych w województwie świętokrzyskim a jego obsada etatowa była niewystarczająca do istniejących potrzeb. Zmniejszenie po 0.5 etatu nastąpiło w w dwóch największych urzędach skarbowych w województwie, Przesunięć tych dokonano na podstawie rozporządzenia Ministra finansów z dniu 20 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu wykonywania budżetu państwa (Dz.U. z 2010r. Nr 245. poz. 1637 z późn. zm. w związku z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010 r. w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowe) jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych (Dz.U.1 2010r. Nr 241. poz 1616 z późnym.) Zgodnie z w/w przepisami Dyrektor lzby jako dysponent drugiego stopnia może dokonywać zmian w planach finansowych w obrębie jednego rozdziału.
W trakcie 2011 r. nie było przesunięć etatów i środków finansowych funduszu płac pomiędzy podległymi urzędami skarbowymi. Obecnie analizowane jest obciążenie etatowe w 15 urzędach skarbowych w woj. świętokrzyskim.[/legend]
[legend=IS Kraków]W odpowiedzi na Pana pismo z dniu 0.1.11.201 Ir. znak SK/291/2011 o udostępnienie informacji w trybie ustawy z dnia 6 września 200lr. (Dz.U. Nr 112. poz. 1198 ze zm.) o dostępie do informacji publicznej, poprzez przekazanie droga, elektroniczną następujących informacji publicznych dotyczących przesunięć środków finansowych w funduszu plac podległych urzędów skarbowych: „I. w roku 2011 w stosunku do roku 2010.
2. w trakcie 2011 roku.
3. planowanych przesunięć na rok 2012. Informacja powinna zawierać:
1) nazwę urzędu, którego dotyczy zmiana.
2) kwotę zmniejszenia lub zwiększenia funduszu plac,
3) ilość przekazanych lub pozyskanych etatów.
4| uzasadnienie podjęcia decyzji o zmianie wysokości funduszu płac w danym urzędzie.
5) informację, czy fakt zmian wysokości funduszu płac był konsultowany z zainteresowanymi organizacjami związkowymi i czy przedstawiły pisemną opinię; jeżeli tak prosimy o jej dołączenie.
6) materiały źródłowe, na podstawie których podjęto decyzje zmieniające wysokość funduszu plac w poszczególnych urzędach".
Dyrektor Izby Skarbowej w Krakowie przekazuje w załączeniu zestawienia tabelaryczne zawierające interesujące Pana dane. Jednocześnie tut. organ wyjaśnia, iż Decyzją Dyrektora Izby Skarbowej Nr 10 z dnia 19 marca 2010r. powołany został Zespól Zadaniowy ds. analizy obciążenia urzędów skarbowych województwa małopolskiego, do zadań którego należało m.in. opracowanie metodologii pomiaru obciążenia praca poszczególnych urzędów skarbowych, analiza i porównanie obciążenia w poszczególnych urzędach, flekiem prac Zespołu było wskazanie różnic w obciążeniach poszczególnych urzędach oraz przygotowanie rekomendacji dla Dyrektora l/by Skarbowej dla podjęcia działań racjonalizujących zatrudnienie w poszczególnych jednostkach organizacyjnych dla wyrównania poziomu obciążeń. Efekty prac Zespołu został) wykorzystane przez Dyrektora Izby Skarbowej przy podejmowaniu decyzji o przydzieleniu planu finansowego na wynagrodzenia w podległych urzędach skarbowych na rok 2011 w Rozdziale 75009 § 4020. Dodatkowo w związku z likwidacja z dniem 31.l2.2010r. ośrodków zamiejscowych lzby Skarbowej oraz przejęciem zadań realizowanych dotychczas w OZ w Tarnowie przez wydziały zlokalizowane w siedzibie Izby Skarbowej w Krakowie. Dyrektor Izby Skarbowej wystąpił do Ministra finansów o przesunięcie środków na wynagrodzenia osobowe w § 4021 z Izby Skarbowej do urzędów skarbowych, tj. r. Rozdziału 75008 do Rozdziału 75009. Różnice (rok 2011 do roku 2010) w wysokości funduszu wynagrodzeń Izby Skarbowej i urzędów skarbowych w związku z powyższymi działaniami dotyczył)1 kwot funduszu wynagrodzeń będących równowartościami etatów, co zostało zobrazowane w załączonych tabelach.
Efektem powyższych decyzji była racjonalizacja zatrudnienia w jednostkach administracji podatkowej woj. małopolskiego poprzez zmniejszenie w roku 2011 dysproporcji w obciążeniu pracą pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi.
[/legend]
[legend=IS Lublin]Odpowiadając na pismo z dnia 3 listopada 2011 r. nr SK/291/2011 dotyczące przesunięć środków finansowych w funduszu plac podległych urzędów skarbowych informuję, co następuje:
1. Plan etatów i wynagrodzeń osobowych członków korpusu służby cywilnej W rozdziale 75009 § 4020 oraz pracowników w rozdziale 75009 4010 urzędów skarbowych woj. lubelskiego na 2011 rok został określony na podstawie decyzji Ministerstwa Finansów na poziomie poprzedniego (2010) roku w skutkach przechodzących na rok następny (2011).
Zarówno w bazowym planie tj. na 01.01.2011 roku jak również na przestrzeni 2011 roku nie wystąpiły przesunięcia etatów wraz ze zmianą wynagrodzeń osobowych pomiędzy urzędami skarbowymi woj. lubelskiego.
2. Na dzień dzisiejszy nie została podjęta decyzja w zakresie przesunięcia etatów oraz wynagrodzeń dla poszczególnych urzędów skarbowych woj. lubelskiego W planie na 2012 rok.[/legend]
[legend=IS Łódź]W odpowiedzi rui wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 03.11.20lir. Znak: SK/291/2011 (data wpływu do Izby Skarbowej w Lodzi - 04.1l.20llr.) informuję, że w podległych urzędach skarbowych nie było przesunięć środków finansowych w funduszu płac w roku 2011 w stosunku do roku 2010, ani w trakcie 201 ] roku. Nie planuje się również takich przesunięć w 2012 roku.[/legend]
[legend=IS Olsztyn]Odpowiadając na Pana wystąpienia z dnia 3 listopada 2011 roku, znak: SK/291/2011 oraz z dnia 15 listopada 2011 roku. znak: SK/308/2011, uprzejmie informuję, jn.:
1. W latach 2010 - 2011 nie było żadnych przesunięć środków finansowych na wynagrodzenia między urzędami skarbowym).
2. Przesunięcia planowane są na rok 2012. Dotyczy to środków odpowiadających 13 etatom kalkulacyjnym w skali całego województwa (1% zatrudnionych w urzędach skarbowych).! tak:
Urzędy przekazujące., to:
Urząd Skarbowy w Elblągu - 7 etatów.
Urząd Skarbowy w Szczytnie - 3 etaty.
Urząd Skarbowy w Piszu - 1 etat.
Urząd Skarbowy w Działdowie - 1 etat.
Urząd Skarbowy w Olecku - 1 etat.
Urzędy przejmujące, to:
Urząd Skarbowy w Olsztynie - 9 etatów.
Urząd Skarbowy w Iławie - 1 etat.
Urząd Skarbowy w Ełku 1 etat.
Urząd Skarbowy w Bartoszycach - l etat.
Urząd Skarbowy w Nowym Mieście Lubawskim - I etat.
3. Planuje się. ze korekta funduszu wynagrodzeń wyniesie:
- w_ urzędach przekazujących - liczba przekazanych etatów kalkulacyjnych x przeciętne miesięczne wynagrodzenie w danym urzędzie skarbowym (po odjęciu kwot na dodatki służby cywilnej, dodatki kontrolerskie oraz wynagrodzenia naczelnika i zastępców) x 12 miesięcy,
- w urzędach przejmujących - liczba przejętych etatów kalkulacyjnych x przeciętne wynagrodzenie ze wszystkich urzędów przekazujących (po (Kljęciu kwot na dodatki służby cywilnej, dodatki kontrolerskie oraz wynagrodzenia naczelników i zastępców), tj. kwota 3 506 zł x 12 miesięcy.
Korekta funduszu wynagrodzeń nie dotyczyłaby Urzędów Skarbowych w Ostródzie, Nidzicy. Kętrzynie. Braniewie. Giżycku i Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Skarbowym.
4. Przyczyną podjęcia decyzji o korektach funduszu wynagrodzeń, jest zamiennik złagodzenia bardzo wyraźnych skrajności w obciążeniu pracą w poszczególnych urzędach skarbowych. Dowodzi lego precyzyjny materiał analityczny, który Panu załączam. Nie będę go omawiał, gdyż sam Pan potrafi wyciągnąć wnioski z załączonych analiz. Przytoczę jednak przykłady skrajności:
a) w liczbach bezwzględnych, w zależności od przyjętej metody liczenia, w Urzędzie Skarbowym w Olsztynie brakuje od 30 do 56 etatów w stosunku do średniej wojewódzkiej, podczas gdy np. Urząd Skarbowy w Elblągu "nadzatrudnia" od 20 do 29 osób,
b) w liczbach względnych, jeżeli by założyć, że w Urzędzie Skarbowym w Olsztynie brakuje „tylko" 30 etatów, zaś oczekiwane zatrudnienie powinno wynieść w każdym urzędzie 100%, to w skrajnym przypadku w Urzędzie Skarbowym Olsztynie brakuje 10% oczekiwanego zatrudnienia, podczas gdy w Urzędzie Skarbowym w Szczytnie występuje „nadzatrudnionych" odpowiadające 14% (rozpiętość między Olsztynem a Szczytnem - 24%).
Planowane korekty w łącznej ilości 13 etatów kalkulacyjnych, to mniej niż 30% działań koniecznych, aby obciążenie pracą poszczególnych urzędów skarbowych doprowadzić do porównywalności. Niewiele, ponieważ chcemy zminimalizować sytuacje, w których mogliby ucierpieć pracownicy urzędów "nadzatrudniających".
W wyniku migracji, planowana rozpiętość spadnie zc wspomnianych 24% do 15,7% (US Olsztyn - US Szczytno). Tolerowanie isuiiejącej sytuacji i brak jakichkolwiek działań byłoby nieracjonalne, niegospodarne i nieetyczne, przede wszystkim wobec osób zatrudnionych w przeciążonych pracą urzędach skarbowych. Np. Związek Zawodowy Pracowników Urzędu Skarbowego w Olsztynie, żalił się w tej sprawie publicznie.
5. Naczelnicy Urzędów Skarbowych na naradzie w dniu 20 października br. zostali zobowiązani do współpracy w zakresie zatrudniania osób, w pierwszej kolejności tych, których mogłaby dotknąć migracja, o ile w ogóle takie przypadki wystąpią. Z informacji posiadanych przez Izbę Skarbową wynika, że sytuacja taka może wystąpić wyłącznie w Urzędzie Skarbowym w Elblągu. W dniu 16 bm. wystosowałem ponowne pismo w tej sprawie do Naczelników Urzędów Skarbowych.
6. Spotkanie z przewodniczącymi wszystkich organizacji związkowych funkcjonujących w urzędach skarbowych województwa, poświęcone m. in. omawianym sprawom, odbędzie się 29 bm. Nic występowałem do związków zawodowych z prośbą o pisemną opinię, gdyż według mojej wiedzy, potwierdzonej przez radców prawnych Izby Skarbowej, nic mam takiego obowiązku w przypadku przenoszenia środków w rozdz. 75009 w obrębie §4020. Gdybyśmy się mylili, wdzięczny będę za odwrotne podanie podstawy prawnej.
Pragnę dodać, że cały materia! analityczny dotyczący obciążenia pracą urzędów skarbowych został przekazany Naczelnikom Urzędów Skarbowych już w I kwartale br. i z tego co wiem z rozmów z przedstawicielami związków zawodowych, czy ich wystąpień prasowych, pracownicy urzędów skarbowych województwa warmińsko-mazurskiego mają świadomość istniejących dysproporcji w obciążeniu. Zależało nam zresztą na powszechnym uświadomieniu konieczności łagodzenia dysproporcji.
Przechodząc do Pańskiego pisma z dnia 15 bm.. na które już po części odpowiedziałem, załączam korespondencję z Naczelnikiem Urzędu Skarbowego w Elblągu, gdyż zawarta jest tam większość informacji, których Pan oczekuje. Tym samym dysponuje Pan kompletem dokumentów w omawianych sprawach- Sądzę, że nie będzie Pan miał nic przeciwko, że korespondencję między Radą Sekcji Krajowej a tut. Izbą Skarbową, przekażę do wiadomości Komisji Zakładowej NSZZ „Solidarność" przy Urzędzie Skarbowym w Elblągu, który to związek wystąpił do mnie z podobnymi wątpliwościami, czy obawami.
Przekazanie środków między urzędami skarbowymi nastąpi poprze/ najprostszy z możliwych sposobów1, a więc przekazanie vacatów. Urząd Skarbowy w Elblągu nic ma takiego komfortu. Naczelnik wypowiada zatem stosunek pracy:
1) pracownikowi.! który założył spółkę z o.o.i jest udziałowcem i prezesem.
2) pracownikowi, który otrzymał dwukrotna negatywną ocenę okresowa, z czego prawidłowość pierwszej została potwierdzona przez sąd, a od drugiej pracownik
nie odwołał się
3) pracownikowi, który począwszy od 2006 roku do chwili obecnej, przebywał 699 dni na zwolnieniach lekarskich i do końca bieżącego roku może te liczbę wydatnie
Czy to są działania opozycyjne do poleceń Ministerstwa Finansów, co Pan sugeruje? To ma być przedmiotem obrad Zespołu Komisji Trójstronnej ds. Służby Cywilnej? Spójrzmy dalej, co robi Naczelnik Urzędu Skarbowego w Elblągu?
- wypowiada stosunek pracy osobie nieobecnej w pracy od 18.02.2009 r.. do co najmniej 27.05.2013 r.. uwalniając środki na wynagrodzenia, które gdzie indziej mogą być pozytywnie spożytkowane (pracownik w 2013 r. może podjąć pracę w urzędach podatkowych, jeżeli będzie oczywiście mógł być obecny),
- przygotowuje się do wypowiedzenia stosunku pracy 2 osobom przebywającym aktualnie na zwolnieniach lekarskich, ale wyłącznie w przypadku, gdy wymienieni nic przyjmą propozycji pracy przygotowanych dla nich w innych urzędach skarbowych, możliwie dogodnie zlokalizowanych.
Czy cała operacja w województwie, a więc ulżenie pracownikom przeciążonych urzędów skarbowych ma być wstrzymana, o co Pan wnosi, i uzależniona od woli przyjęcia bądź nieprzyjęcia propozycji nowych miejsc pracy przez 2 pracowników z jednego urzędu skarbowego? Zdecydowanie nie, gdyż jak zapewne Pan przyzna, byłoby to działanie przeciwko dobru pracowników urzędów skarbowych i samych urzędów skarbowych.
Sądzę, że powyższe informacje oraz załączony materiał źródłowy rozwieją wszelkie wątpliwości.[/legend]
[legend=IS Poznań]W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 3 listopada 2011 r. (data wpływu 4 listopada 2011 r.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu informuje. i2 w związku z zakresem informacji objętych złożonym wnioskiem oraz faktem. Ze dotyczą one okresu, w którym nastąpiła reorganizacji wielkopolskiej administracji podatkowej w zakresie zmiany zasięgu terytorialnego urzędów skarbowych obsługujących powiat poznański, na podstawie art. 13.2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz.L\ z 2001 r.. nr 112. poz. 1198 z późn. zm.) udostępnienie wnioskowanych informacji nastąpi w terminie późniejszym - w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.[/legend]
[legend=IS Rzeszów]Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie działając na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2 ust. I oraz art, 10 ust. I ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198 ze zm.). w związku z wnioskiem z dnia 3 listopada 2011 roku w sprawie udzielenia informacji dotyczących przesunięć środków finansowych w funduszu płac podległych urzędów skarbowych przesyła poniższą informację.
W celu dostosowania poziomu zatrudnienia do zakresu realizowanych zadań przez poszczególne urzędy skarbowe oraz w związku z koniecznością stworzenia możliwości zatrudnienia dla pracowników likwidowanego Ośrodka Zamiejscowego Izby Skarbowej w Krośnie. Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie dokonał przesunięć zatrudnienia oraz przesunięć środków finansowych w funduszu płac. w zakresie członków korpusu służby cywilnej:
Dokonując przesunięć zatrudnienia w ww. urzędach skarbowych zmieniono fundusz plac w wysokości odpowiadającej ilości przenoszonych etatów i kwoty przypadającej na 1 etat rocznie, wynoszącej:
- w 2011 roku w stosunku do roku 2010 - 46 321 zł
- w 2011 roku -46 334 zł
Ponadto od 1 stycznia 2011 roku zwiększono fundusz plac w US Jarosławiu o kwotę 10 508 A w związku z mianowaniem jednego pracownika na urzędnika służby cywilnej.
Dyrektor Izby Skarbowej w Rzeszowie powyższych przesunięć dokonał na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 grudnia 2010 roku w sprawie sposobu prowadzenia gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.
Od 1 stycznia 2012 roku planowane jest zwiększenie funduszu plac w dziesięciu urzędach skarbowych w związku z mianowaniem czternastu pracowników na urzędników służby cywilnej na łączną kwotę 147 781 zł.[/legend]
[legend=IS Szczecin]Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2001r. Nr 112. poz. 1198 ze zin.)t w związku /. wnioskiem z dnia 3 listopada 201 Ir. (data wpływu 04.11.2011 r.) o udostępnienie informacji publicznej. Dyrektor Izby Skarbowej w Szczecinie przesyła w załączeniu informacje będące w posiadaniu Izby Skarbowej w Szczecinie z wyszczególnieniem podległych urzędów skarbowych, a mianowicie:
- tabelę „przesunięcia fundusz plac.xls".
- tabelę „zmiany etatów w urzędach skarbowych w 2010 r..xls".
- tabelę „przesunięcia etatów w wyniku badania obciążenia.xls",
- opis metody.doc,
- załącznik do pisma.doc,
Zmiany dotyczące przesunięć środków finansowych w funduszu plac podległych urzędów skarbowych nic były konsultowane z organizacjami związkowymi, ponieważ obowiązek takiej konsultacji nie wynika z przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (t.j. Dz.U. z.2001r.( nr 79, poz. 854 z późn. zin.).
Natomiast uzasadnieniem podjęcia decyzji zmieniających wysokość funduszu plac w poszczególnych urzędach były wyniki analizy:
1) obciążenia pracą urzędów województwa zachodniopomorskiego - zmiany w 201 Ir. w stosunku do 2010r. (vide: tabela „przesunięcia etatów w wyniku badania obciążenia").
2) obciążenia pracą urzędów skarbowych w Polsce - planowane zmiany na 2012r., które Pan Przewodniczący otrzymał wraz z pismem KO.4-183-13/2011 z dnia 04.07.2011 r. oraz pismem KO.4-183-15/2011 z dnia 14.07.2011 r.
[/legend]
[legend=IS Warszawa]Odpowiadając na wniosek nr SK/291 '2011 / dnia 03.11.2011 r. o udostępnienie informacji dotyczących przesunięć środków finansowych w fundus/u płac urzędów skarbowych woj. mazowieckiego, informuję:
Na skutek decyzji Dyrektora lzby Skarbowej w Warszawie z dniem 01 czerwca 2011 r. dokonano zmian planu przyznanych etatów oraz środków na wynagrodzenia pomiędzy dwoma urzędami skarbowymi, jak niżej:
1)Urząd Skarbowy w Siedlcach
- etaty i 4020 zwiększenie o I etat
- środki na wynagrodzenia i 4020 - zwiększenie o kwotę 26 722 zł Powyższa zmiana skutkuje na dalsze lata
2) Urząd Skarbowy w Ostrowi Mazowieckiej
- etaty § 4020 zmniejszenie o I etat
- środki na wynagrodzenia § 4020 - zmniejszenie o kwotę 26 722 zł. Powyższa zmiana skutkuje na dalsze lata.
Wprowadzone zmiany były uzgodnione z organizacją związkową w l rzędzie Skarbowym w Siedlcach. W Urzędzie Skarbowym w Ostrowi Mazowieckiej nie funkcjonuje organizacja związkowa pracowników.[/legend]
[legend=IS Wrocław]Dyrektor Izby Skarbowej we Wrocławiu w odpowiedzi na pismo SK/291/2011 z dnia 3 listopada 2011r. uprzejmie informuje:
1) Z dniem 1 stycznia 2011r. w stosunku do roku 2010 – nastąpiło przesunięcie 3 etatów z Urzędu Skarbowego Wrocław Stare Miasto - kwota zmniejszenia funduszu wynagrodzeń -140.000,-zł, do Urzędu Skarbowego w Lubinie - 1,5 etatu - kwota zwiększenia funduszu wynagrodzeń -102.000,-zł oraz do Urzędu Skarbowego w Jeleniej Górze - 1,5 etatu - kwota zwiększenia funduszu wynagrodzeń - 118.000,-zł.
W podziale środków na ww. Urzędy Skarbowe tj. w Lubinie i Jeleniej Górze, została uwzględniona również kwota 80.000,-zł, która na etapie opracowywania projektu planu finansowego na 2011r. pozostała na poziomie Izby Skarbowej, a która dotyczyła dodatkowo przyznanych w 2010r. środków w par. 4020 Wynagrodzenia osobowe członków korpusu służby cywilnej.
2) W 2011 roku dokonano jedynie przeniesienia środków, w kwocie 11.000,-zł pomiędzy Izbą Skarbową, a Urzędem Skarbowym w Lubaniu, w związku z przeniesieniem do pracy w tym Urzędzie Skarbowym, pracownika Izby Skarbowej, urzędnika służby cywilnej.
3) W porównaniu do 2011r. – na 2012 r. zaplanowano przesunięcie 3 etatów i kwoty 138.000,-zł z Urzędu Skarbowego Wrocław Stare Miasto do Urzędu Skarbowego Wrocław Psie Pole.
4) Dokonywanie przesunięć nie było uzgadniane ze związkami zawodowymi. W Izbie Skarbowej we Wrocławiu od 1.01.2011r. nie funkcjonują związki zawodowe, również związki zawodowe nie funkcjonują w Urzędzie Skarbowym Wrocław Stare Miasto. W zakresie przyznania dodatkowych etatów oraz dodatkowych środków na wynagrodzenia w planie finansowym na 2011r. Dyrektor Izby Skarbowej pismami Nr GK -102/03/2011/2052 z dnia 20 stycznia 2011r. oraz GK -102/10/2011/15243 z dnia 5 maja 2011r. udzielał informacji Organizacji Związkowej NSZZ „Solidarność” w Urzędzie Skarbowym w Lubinie, w związku z zapytaniami zgłaszanymi przez Organizację.
Dyrektor Izby Skarbowej we Wrocławiu, jako dysponent środków budżetu państwa II stopnia, w ramach sprawowanego nadzoru, mając na uwadze zapewnienie właściwej realizacji zadań przez podległe urzędy skarbowe, podejmując ww. decyzje w zakresie dokonania przesunięć etatów (które mają jedynie charakter informacyjny) oraz środków na wynagrodzenia kierował się m.in. wielkością obciążenia na 1 pracownika w urzędach skarbowych. Zmniejszenie środków na wynagrodzenia nastąpiło w Urzędzie Skarbowym Wrocław Stare Miasto tj. w urzędzie skarbowym o najniższym obciążeniu na 1 pracownika (obciążenie 2876,21czynności na 1 pracownika, przy średniej w skali Izby Skarbowej 4.675,93). Raport dotyczący obciążeń został opracowany przez zespół składający się z przedstawicieli naczelników urzędów skarbowych woj. dolnośląskiego w lipcu 2010r., w oparciu o 28 wybranych wskaźników z aplikacji SPIN.
Zwiększenie planu finansowego w 2011r. w Urzędzie Skarbowym w Lubinie oraz Urzędzie Skarbowym w Jeleniej Górze, związane było również z likwidacją z dniem 30 grudnia 2010r. Ośrodków Zamiejscowych Izby Skarbowej w Jeleniej Górze, Legnicy i Wałbrzychu. Dyrektor Izby Skarbowej, mając na uwadze znaczne odległości pomiędzy Jelenią Górą a siedzibą Izby Skarbowej we Wrocławiu, a także sytuacje rodzinne niektórych pracowników, jak również potrzeby kadrowe urzędów skarbowych, dokonał przeniesienia kilku pracowników z byłych Ośrodków Zamiejscowych wraz ze środkami na wynagrodzenia, do Urzędów Skarbowych w Jeleniej Górze oraz w Lubinie.
Ponadto należy nadmienić, iż uwzględniając ww. uwarunkowania, Dyrektor Izby Skarbowej podjął decyzję o czasowym oddelegowaniu niektórych pracowników do urzędów skarbowych w Jeleniej Górze, Wałbrzychu, Jaworze, Świdnicy, Legnicy oraz do Dolnośląskiego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu. Wynagrodzenia pracowników oddelegowanych do pracy do ww. urzędów skarbowych realizowane są w ramach planu finansowego Izby Skarbowej. Pracownicy drogą „naturalną” (w miejsce zwalnianych w urzędach skarbowych etatów w związku np. z przejściem na emeryturę pracowników urzędu), będą przejmowani na stan zatrudnienia w tych urzędach skarbowych, bądź podejmą decyzję o dalszej pracy w Izbie Skarbowej (dojeżdżanie, zmiana miejsca zamieszkania, itp.). W związku z oddelegowaniem pracowników, zadania Izby Skarbowej na dzień dzisiejszy realizowane są przy zmniejszonym składzie osobowym.[/legend]