Powiew świeżości zamienił się w niszczycielskiej siły huragan. Nic co stanie na drodze nie ma prawa ocaleć. Przyszedł czas na początek końca idei Służby Cywilnej jaką znaliśmy a raczej o jakiej marzyliśmy.
Ustawa z dnia … o zmianie ustawy o służbie cywilnej oraz niektórych innych ustaw )
Art. 1. W ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2014 r. poz. 1111, z późn. zm. )) wprowadza się następujące zmiany: 1) w art. 3 pkt 3 otrzymuje brzmienie: „3) członek korpusu służby cywilnej oznacza osobę, o której mowa w pkt 1 i 2, oraz osobę zatrudnioną na wyższym stanowisku w służbie cywilnej.”; 2) art. 6 otrzymuje brzmienie: „Art. 6. Każdy obywatel ma prawo do informacji o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej, a nabór do służby cywilnej jest otwarty oraz konkurencyjny, z zastrzeżeniem przepisów rozdziału 4.”; 3) w art. 10: a) ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Szefa Służby Cywilnej powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów.”, b) ust. 5 otrzymuje brzmienie: „5. Szef Służby Cywilnej niezwłocznie wyznacza, w uzgodnieniu z Prezesem Rady Ministrów, zastępującą go osobę.”; 4) w art. 11: a) w ust. 1: - pkt 7 otrzymuje brzmienie: „7) nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;”, - uchyla się pkt 8, - pkt 9 otrzymuje brzmienie: „9) nie jest członkiem partii politycznej.”, b) ust. 2 otrzymuje brzmienie: „2. Osoba zastępująca Szefa Służby Cywilnej, o której mowa w art. 10 ust. 5, powinna spełniać warunki, o których mowa w ust. 1 pkt 1-7.”; 5) uchyla się art. 12 i art. 13; 6) uchyla się art. 19 – 24; 7) w art. 25 w ust. 4 w pkt 2 lit. c otrzymuje brzmienie: „c) organizowanie naboru na wolne stanowiska urzędnicze,”; 8) w art. 26 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Dyrektor generalny urzędu organizuje nabór kandydatów do korpusu służby cywilnej, z zastrzeżeniem przepisów rozdziału 4.”; 9) w art. 36: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Osoby podejmujące po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej odbywają służbę przygotowawczą, z zastrzeżeniem ust. 6, 6a i 7.”, b) po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu: „6a. Osoby zatrudnionej na wyższym stanowisku w służbie cywilnej nie kieruje się na służbę przygotowawczą.”; 10) w art. 51 uchyla się ust. 3; 11) art. 53: a) pkt 2 otrzymuje brzmienie: „2) nie była skazana prawomocnym wyrokiem orzekającym zakaz zajmowania stanowisk kierowniczych w urzędach organów władzy publicznej lub pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;”, b) uchyla się pkt 4 i 5; 12) po art. 53 dodaje się art. 53a w brzmieniu: „Art. 53a. 1. Osoby na stanowiska, o których mowa art. 52 pkt 1, powołuje i odwołuje właściwy minister, kierownik urzędu centralnego, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów lub wojewoda. 2. Osoby na stanowiska, o których mowa w art. 52 pkt 2, powołuje i odwołuje dyrektor generalny urzędu. 3. Osoby na stanowiska, o których mowa w art. 52 pkt 3, powołuje i odwołuje Główny Lekarz Weterynarii, w porozumieniu z właściwym wojewodą. 4. Osoby na stanowiska, o których mowa w art. 52 pkt 4, powołuje i odwołuje dyrektor Biura Nasiennictwa Leśnego. 5. Powołanie na stanowiska, o których mowa w ust. 1-4, jest równoznaczne z nawiązaniem stosunku pracy na podstawie powołania, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn. zm. )). 6. Urzędnikowi służby cywilnej oraz pracownikowi służby cywilnej powołanemu na stanowisko, o którym mowa w art. 52 pkt 1-4, dyrektor generalny urzędu, w którym jest on zatrudniony, udziela urlopu bezpłatnego na czas powołania. 7. Po zakończeniu urlopu bezpłatnego dyrektor generalny urzędu wyznacza urzędnikowi służby cywilnej oraz pracownikowi służby cywilnej stanowisko pracy zgodne z jego kwalifikacjami i umiejętnościami zawodowymi.”; 13) w art. 54 uchyla się ust. 1, 2-6; 14) uchyla się art. 55-61; 15) art. 64 i art. 65 otrzymują brzmienie: „Art. 64. 1. Przeniesienie urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej do innego urzędu, także w innej miejscowości, na jego wniosek lub za jego zgodą, może nastąpić w każdym czasie. 2. Przeniesienia, o którym mowa w ust. 1, dokonuje dyrektor generalny urzędu, w którym urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej ma być zatrudniony, w porozumieniu z dyrektorem generalnym urzędu, w którym dotychczas jest zatrudniony. Art. 65. Przeniesienie urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej poza korpus służby cywilnej następuje na podstawie odrębnych przepisów.”; 16) art. 68 i art. 69 otrzymują brzmienie: „Art. 68. 1. Stosunek pracy urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej tymczasowo aresztowanego ulega z mocy prawa zawieszeniu. W okresie zawieszenia urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej otrzymuje połowę wynagrodzenia przysługującego mu do dnia tymczasowego aresztowania. 2. W przypadku umorzenia postępowania karnego albo wydania wyroku uniewinniającego urzędnikowi służby cywilnej oraz pracownikowi służby cywilnej należy wypłacić pozostałą część wynagrodzenia miesięcznego; nie dotyczy to warunkowego umorzenia postępowania karnego. 3. Okres zawieszenia stosunku pracy wskutek tymczasowego aresztowania wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej. Art. 69. 1. Dyrektor generalny urzędu może zawiesić urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej w pełnieniu obowiązków, jeżeli zostało wszczęte przeciwko niemu postępowanie dyscyplinarne lub karne. 2. Okres zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, trwa do czasu zakończenia postępowania dyscyplinarnego lub karnego, nie dłużej jednak niż trzy miesiące. 3. W okresie zawieszenia, o którym mowa w ust. 1, urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej zachowuje prawo do wynagrodzenia oraz innych uprawnień i świadczeń przysługujących w służbie cywilnej. 4. Okres zawieszenia wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej.”; 17) art. 72 otrzymuje brzmienie: „Art. 72. W okresie wypowiedzenia urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej może być zwolniony z pełnienia obowiązków, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.”; 18) art. 74 i art. 75 otrzymują brzmienie: „Art. 74. Dyrektor generalny urzędu rozwiązuje stosunek pracy lub stwierdza wygaśnięcie stosunku pracy urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej. Art. 75. W razie przeniesienia urzędnika służby cywilnej oraz pracownika służby cywilnej do innego urzędu jego akta osobowe wraz z pozostałą dokumentacją w sprawach związanych ze stosunkiem pracy przekazuje się do urzędu, w którym urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej ma być zatrudniony.”; 19) w art. 78 ust. 7 otrzymuje brzmienie: „7. Przepis ust. 5 ma zastosowanie do osoby zajmującej wyższe stanowisko w służbie cywilnej.”; 20) w art. 80 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „3. Przepis ust. 2 ma zastosowanie do osób zajmujących wyższe stanowiska w służbie cywilnej.”; 21) w art. 81: a) ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Urzędnik służby cywilnej oraz pracownik służby cywilnej zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony podlega ocenie okresowej dokonywanej przez bezpośredniego przełożonego.”, b) uchyla się ust. 2, c) ust. 3-5 otrzymują brzmienie: „3. Ocena okresowa dotyczy wykonywania obowiązków wynikających z opisu zajmowanego stanowiska pracy. Ocenę okresową sporządza się na piśmie i niezwłocznie zapoznaje z nią ocenionego. 4. Ocenę okresową sporządza się co 24 miesiące. 5. Ocena okresowa zawiera wnioski dotyczące indywidualnego programu rozwoju zawodowego.”, d) ust. 9 otrzymuje brzmienie: „9. W razie uzyskania negatywnej oceny okresowej oceniany podlega ponownej ocenie po upływie 6 miesięcy od dnia zapoznania się z oceną.”; 22) art. 82 otrzymuje brzmienie: „Art. 82. Prezes Rady Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, warunki i sposób przeprowadzania ocen okresowych, w tym kryteria, wzór arkusza, skalę ocen i tryb sporządzanej przez bezpośredniego przełożonego oceny okresowej, kierując się potrzebą stałego doskonalenia jakości wykonywania obowiązków przez ocenianego oraz zapewnienia obiektywizmu dokonywanych ocen okresowych.”; 23) w art. 83: a) uchyla się ust. 2, b) ust. 4 i 5 otrzymują brzmienie: „4. W razie uwzględnienia sprzeciwu ocenę okresową zmienia się albo sporządza po raz drugi. Od oceny okresowej sporządzonej po raz drugi przysługuje sprzeciw na zasadach określonych w ust. 1 i 3. 5. W razie nierozpatrzenia sprzeciwu w terminie albo nieuwzględnienia sprzeciwu od oceny okresowej, oceniany może, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji albo od dnia upływu terminu, o którym mowa w ust. 3, odwołać się do sądu pracy.”; 24) w art. 85 dodaje się ust. 3 w brzmieniu: „3. Wynagrodzenie osoby zajmującej wyższe stanowisko w służbie cywilnej składa się z wynagrodzenia zasadniczego przewidzianego dla zajmowanego stanowiska pracy, dodatku funkcyjnego oraz dodatku za wieloletnią pracę w służbie cywilnej.”; 25) w art. 87 ust. 1 otrzymuje brzmienie: „1. Wynagrodzenie zasadnicze przewidziane dla zajmowanego stanowiska pracy, dodatek służby cywilnej z tytułu posiadanego stopnia służbowego oraz dodatek funkcyjny ustala się z zastosowaniem mnożników kwoty bazowej, której wysokość ustaloną według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa.”; 26) w art. 99 po pkt 4 dodaje się pkt 4a w brzmieniu: „4a) mnożniki do ustalania dodatku funkcyjnego, o którym mowa w art. 85 ust. 3,”; 27) art. 103 otrzymuje brzmienie: „Art. 103. Urzędnikowi służby cywilnej oraz pracownikowi służby cywilnej zatrudnionemu na stanowisku kuratora oświaty lub na stanowiskach wymagających kwalifikacji pedagogicznych przysługują uprawnienia określone w art. 9a-9i, art. 51, art. 58, art. 60, art. 86, art. 88 i art. 90 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191, z późn. zm. )), a okres zatrudnienia na tych stanowiskach wlicza się do okresu zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia nauczyciela określone w tej ustawie.”; 28) w art. 108 w ust. 1 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie: „Bezpośredni przełożony ustala, odrębnie dla każdego członka korpusu służby cywilnej, z wyjątkiem osób zajmujących wyższe stanowiska w służbie cywilnej, indywidualny program rozwoju zawodowego, stanowiący podstawę do kierowania członka korpusu służby cywilnej na szkolenia, biorąc pod uwagę w szczególności:”; 29) w art. 114 w ust. 2 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie: „Karami dyscyplinarnymi stosowanymi wobec osób zajmujących wyższe stanowiska w służbie cywilnej oraz pracowników służby cywilnej są:”. Art. 2. W ustawie z dnia 4 września 1997 r. o działach administracji rządowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 812, 1255, 1269 i 1960) art. 33c otrzymuje brzmienie: „Art. 33c. W razie stwierdzenia nieprawidłowości w przebiegu naboru na stanowisko kierownika jednostki organizacyjnej podległej lub nadzorowanej przez Prezesa Rady Ministrów lub właściwego ministra, na które na podstawie odrębnych przepisów przeprowadza się otwarty i konkurencyjny nabór, Prezes Rady Ministrów może zarządzić ponowne przeprowadzenie naboru.”. Art. 3. W ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. o służbie zagranicznej (Dz. U. Nr 128, poz. 1403, z późn. zm. )) art. 28a otrzymuje brzmienie: „Art. 28a. 1. Na kierownicze stanowisko w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych, będące wyższym stanowiskiem w służbie cywilnej, może zostać powołany członek personelu dyplomatyczno-konsularnego lub inna osoba spełniająca wymagania określone w art. 12 ust. 1 pkt 2-5, którzy spełniają dodatkowo wymagania określone w art. 53 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. 2. Na stanowisko zastępcy dyrektora biura w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych może zostać powołany także członek personelu pomocniczego lub inna osoba spełniająca wymagania określone w art. 12 ust. 1 pkt 4 i 5, którzy spełniają dodatkowo wymagania określone w art. 53 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej. 3. Na stanowiska dyrektorów biur do spraw budżetu i finansów, administracyjnych i majątkowych placówek zagranicznych, a także informatyki w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zagranicznych może zostać powołany także członek personelu pomocniczego lub inna osoba spełniająca wymagania określone w art. 12 ust. 1 pkt 4 i 5, którzy spełniają dodatkowo wymagania określone w art. 53 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.”. Art. 4. 1. Stosunki pracy z osobami zajmującymi w dniu wejścia w życie ustawy wyższe stanowiska w służbie cywilnej oraz kierownicze stanowiska w służbie zagranicznej, będące wyższymi stanowiskami w służbie cywilnej, wygasają po upływie 30 dni od dnia wejścia w życie ustawy, jeżeli przed upływem tego terminu nie zostaną im zaproponowane nowe warunki pracy lub płacy na dalszy okres albo w razie nieprzyjęcia nowych warunków pracy lub płacy. 2. Wcześniejsze rozwiązanie stosunku pracy może nastąpić za wypowiedzeniem. 3. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do urzędników służby cywilnej, do których mają zastosowanie przepisy rozdziału 5 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą. Art. 5. W przypadku wygaśnięcia stosunku pracy, o którym mowa w art. 2 ust. 1, lub wypowiedzenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2, przysługuje odprawa pieniężna przewidziana dla pracowników, z którymi stosunki pracy rozwiązuje się z powodu likwidacji urzędu. Art. 6. Postępowania dotyczące naboru na wyższe stanowiska w służbie cywilnej wszczęte na podstawie dotychczasowych przepisów i niezakończone do dnia wejścia w życie ustawy ulegają zakończeniu z tym dniem. Art. 7. Do ocen okresowych niezakończonych do dnia wejścia w życie ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe. Art. 8. Znosi się Radę Służby Cywilnej. Art. 9. Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Jakoś nie widzę konsultacji społecznych, opinii ekspertów itp. Niedawno w relacji z Sejmu usłyszałem "...zawłaszczyliśmy już Sejm czas na Trybunał Konstytucyjny..." czyżby nadszedł już czas na zawłaszczenie resztek państwa przez ... no wiecie
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
15 gru 2015, 22:55
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Supersaper, nie hamletyzuj
____________________________________ Videtur et hoc mihi Platforninem non debere esse Poza tym uważam że Platformę należy zniszczyć /Katon starszy/
15 gru 2015, 23:01
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Badman
Supersaper, nie hamletyzuj
Masz tyle innych wątków tu pozwól na dyskusję merytoryczną.
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
15 gru 2015, 23:17
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
supersaper
Jakoś nie widzę konsultacji społecznych, opinii ekspertów itp. Niedawno w relacji z Sejmu usłyszałem "...zawłaszczyliśmy już Sejm czas na Trybunał Konstytucyjny..." czyżby nadszedł już czas na zawłaszczenie resztek państwa przez ... no wiecie ;)
A gdyby nawet były te konsultacje społeczne? Władza czuje się bardzo pewnie: to widać, słychać i czuć. Jestem w pewien sposób zaciekawiony jakie ustawy wyjdą z Sejmu po wyłączeniu roli TK, zwłaszcza w kontekście prawa podatkowego.
15 gru 2015, 23:41
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
supersaper
Badman
Supersaper, nie hamletyzuj
Masz tyle innych wątków tu pozwól na dyskusję merytoryczną.
zwłaszcza, że już podobno opuściłeś nasze szeregi
16 gru 2015, 11:09
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Mam tylko wątpliwości czy NUS-y po konsolidacji zachowały status Dyr. Gen. Urzędu? Czy oni będą powoływani w trybie projektowanego art. 53a ust. 1 ustawy o SC?
____________________________________ Bądź zmianą, którą pragniesz ujrzeć w świecie.
____________________________________ Mors terribilis est iis, quorum *** vita omnia exstinguuntur, non iis, quorum laus emori non potest.
Boso, ale w ostrogach.
16 gru 2015, 21:40
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Mam nadzieję, że nie. Chciałbym poznać zdanie inspektora nt. tego jak ZZ mają zamiar bronić praw nabytych USC w skarbówce?
17 gru 2015, 20:35
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
miroslav1908
Mam tylko wątpliwości czy NUS-y po konsolidacji zachowały status Dyr. Gen. Urzędu? Czy oni będą powoływani w trybie projektowanego art. 53a ust. 1 ustawy o SC?
Wg mnie nie, przy konsolidacji cały czas mówiono, że Dyrektorem Generalnym dla wszystkich pracowników jest tylko Dyrektor Izby.
17 gru 2015, 20:47
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Kryzys w służbie cywilnej i drogi jego przezwyciężenia – analiza prof. Jacka Czaputowicza
Służba cywilna przeżywa kryzys.
Zgodnie z założeniami z połowy lat 1990. urzędnicy mianowani mieli stanowić 1/3 korpusu służby cywilnej. Tymczasem limit mianowań, ustalony w 2012 r. na 200 rocznie, ledwie rekompensuje odejścia urzędników do sektora prywatnego i na emeryturę. W 2014 r. przybyło 77 urzędników, tyle bowiem wynosiła różnica między tymi, co uzyskali mianowanie, a tymi, którzy odeszli ze służby cywilnej. Po dwudziestu latach, jakie minęły od przyjęcia pierwszej ustawy o służbie cywilnej, urzędnicy mianowani stanowią niecałe siedem procent korpusu. Zamknięcie możliwości uzyskania mianowania dla większości kandydatów, przy jednoczesnym wzroście dodatków urzędniczych w wyniku osiągania kolejnych stopni, jest główną przyczyną dysfunkcjonalności systemu służby cywilnej w Polsce.
We wrześniu 2015 r. rząd przyjął projekt budżetu na przyszły rok. Pod hasłem „odmrożenia” płac kryją się znacznie podwyżki w służbie cywilnej. Kwota bazowa nie zmieniała się od 2009 r., co jednak nie oznacza „zamrożenia” wynagrodzeń. W 2014 r. realne przeciętne wynagrodzenie w służbie cywilnej wzrosło o 1,6% do poziomu 4,8 tys. zł miesięcznie. W ministerstwach wrosło ono o 190 zł do blisko 7,3 tys. zł miesięcznie. Średnie wynagrodzenie na stanowiskach kierowniczych przekroczyło 13 tys. zł, a w MSZ – 15,7 tys. zł (dane za 2013 r.).
Pogłębiają się różnice, zwłaszcza między urzędnikami mianowanymi, a innymi członkami korpusu służby cywilnej. Pieniądze podatników zamiast na podwyżki dla tych, którzy zarabiają najmniej, przeznaczane są na coraz wyższe dodatki urzędników mianowanych. System ten jest sprzeczny z zasadami sprawiedliwości społecznej.
Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie funkcjonowania systemu służby cywilnej w Polsce i zaproponowanie sposobów jego naprawy. Zostaną omówione uwarunkowania historyczne, tendencje w zakresie zatrudnienia w administracji publicznej, praktyka mianowania urzędników, przywileje urzędnicze, wpływ mianowania na obsadzanie wyższych stanowisk, wartościowanie pracy i oceny pracownicze oraz konsekwencje zmniejszonego limitu mianowań dla Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. W konkluzjach zostaną zaproponowane drogi naprawy. [....]
Opracowanie: prof. Jacek Czaputowicz – politolog, profesor nadzwyczajny na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, były dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i zastępca szefa służby cywilnej.
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
17 gru 2015, 22:47
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Nadir
Kryzys w służbie cywilnej i drogi jego przezwyciężenia – analiza prof. Jacka Czaputowicza
Służba cywilna przeżywa kryzys.
Pogłębiają się różnice, zwłaszcza między urzędnikami mianowanymi, a innymi członkami korpusu służby cywilnej. Pieniądze podatników zamiast na podwyżki dla tych, którzy zarabiają najmniej, przeznaczane są na coraz wyższe dodatki urzędników mianowanych. System ten jest sprzeczny z zasadami sprawiedliwości społecznej. [...]
Opracowanie: prof. Jacek Czaputowicz – politolog, profesor nadzwyczajny na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, były dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i zastępca szefa służby cywilnej.
Analiza chyba obejmowała tylko ministerstwa. Na dole wygląda to zupełnie inaczej. Kolejny stopień w wielu miejscach niedostępny przez kolejne lata. Dodatkowo ewentualne podwyżki/premie mniejsze dla mianowanego, gdyż "przecież on ma dodatek". Efekt końcowy w PIT-11 bywa zaskakujący
18 gru 2015, 09:08
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
Ja się cieszę, że może nastąpić koniec apolitycznej i profesjonalnej służby cywilnej, bo Polacy na nią zwyczajnie nie zasłużyli. Nie zasłużyli, żeby żyć w normalnym europejskim państwie. Liczą się czyny, nie słowa. 8 lat zamrożenia płac - to najlepiej pokazuje, jak bardzo Polakom zależy na sprawnym państwie.
Nadir
We wrześniu 2015 r. rząd przyjął projekt budżetu na przyszły rok. Pod hasłem „odmrożenia” płac kryją się znacznie podwyżki w służbie cywilnej.
Dobra manipulacja nie jest zła. Gdzie są niby te "znaczne podwyżki"? Moje konto bankowe jest puste.
19 gru 2015, 09:52
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
"8 lat zamrożenia płac - to najlepiej pokazuje, jak bardzo Polakom zależy na sprawnym państwie." - To nie społeczeństwo uchwala podwyżki płac lecz władze. Poprzedniej ekipie zależało najbardziej na podwyżkach w samym MF i dla zarządzających urzędami, a nie dla szarych skarbowców, którzy ciężko harują na te ich uposażenia. Wielką niewiadomą jest to, co uczyni obecna ekipa. Na razie żaden minister nie obiecał skarbowcom z US i UKS podwyżek. Z tego, co było widać na sali sejmowej, to szanse na to mają służby mundurowe. A mundurowym przypadkiem nie podwyższano płac w ciągu ostatnich 8 lat?
A swoją drogą, czym różni się skarbowiec - urzędnik mianowany od skarbowca - korpusowca, gdy obaj wykonują to samo i mają takie samo wykształcenie? Tylko zdanym egzaminem i łutem szczęścia. Wszak można przecież mieć zdany egzamin i nie zostać mianowanym. Należy również wziąć pod uwagę, kto wprowadził tę ustawę z dnia 21 listopada 2008 r., która spowodowała utratę statusu urzędników mianowanych dla osób, które były mianowane przed jej wejściem w życie. No kto wówczas był u władzy? Przed wejściem w życie tej ustawy, aby zostać mianowanym, należało odbyć praktyki i zdać egzamin przed komisją. Ten kto to zaliczył, zostawał mianowany. Ustawa o SC zabrała te prawa nabyte poprzednim urzędnikom mianowanym, bo bycie w "korpusie" właściwie nic nie oznacza, można nas zwalniać, a powód się znajdzie, gdy ktoś zechce, żadne dodatkowe urlopy ani dodatki nie przysługują. Utratę praw do trzynastek, dodatków stażowych oraz nagród jubileuszowych miała wprowadzić poprzednia ekipa rządowa. I żaden trybunał konstytucyjny nie upomniał się o te nabyte prawa. Natomiast nowa ekipa ani słowem nie wspomniała, że nie będzie tych pomysłów realizowała.
____________________________________ Jedynie prawda jest ciekawa.
Ostatnio edytowano 19 gru 2015, 10:45 przez gyokuro, łącznie edytowano 2 razy
19 gru 2015, 10:42
Re: Czy to koniec Służby Cywilnej?
knablop
Nadir
We wrześniu 2015 r. rząd przyjął projekt budżetu na przyszły rok. Pod hasłem „odmrożenia” płac kryją się znacznie podwyżki w służbie cywilnej.
Dobra manipulacja nie jest zła. Gdzie są niby te "znaczne podwyżki"? Moje konto bankowe jest puste.
To nie moje, tylko cytat słów profesora
W analizie znalazłem, moim zdaniem, błąd Rok 2008 Limit mianowań 1000 przystąpiło do egzaminu zdało: 887 Rok 2009 Limit mianowań 1000 przystąpiło do egzaminu zdało: 1059
W 2008 i 2009 roku limit był 1500! Limit mianowań 1000 był dopiero w 2010 roku. Pamiętam, że kiedy zdawałem egzamin w 2009 roku, sytuacja była taka, że każdy kto przystępował do egzaminu miał szansę na mianowanie, bo limit był wyższy od liczby kandydatów.
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników