Teraz jest 05 wrz 2025, 13:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Indywidualna zmiana godzin pracy na wniosek pracownika 
Autor Treść postu
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA22 paź 2006, 09:06

 POSTY        52
Post Indywidualna zmiana godzin pracy na wniosek pracownika
Mam pytanie, jak u Was wygląda sprawa zmiany godzin pracy na wniosek pracownika? Moja sprawa wygląda tak: od jakiegoś czasu z przyczyn osobistych, na mój wniosek dyrektor wyraził zgodę na zaczynanie pracy i jej kończenie o pól godziny wcześniej. Zgoda była wydawana na rok. W tym roku powiedziano mi, że zgodę mogę dostać na pół roku, bo potem nastąpi zmiana regulaminu pracy, który nie będzie przewidywał zmiany czasy pracy na wniosek pracownika. Jak u Was w urzędach jest uregulowana ta sprawa.


08 sty 2015, 16:42
Zobacz profil
Początkujący
Własny awatar

 REJESTRACJA04 kwi 2015, 15:35

 POSTY        3
Post Re: Indywidualna zmiana godzin pracy na wniosek pracownika
Część wniosków u nas była zaakceptowana do końca marca część do końca roku (zależało od decyzji kierownika), te które były do końca roku są ważne (nie trzeba ponownie składać wniosku by uzyskać akceptację dyrektora), pozostałe należy złożyć ponownie wg nowego wzoru jaki udostępniła Izba, najpierw akceptacja N, potem Dyr. Na ok 200 osób może 5 ww wnioski składało, z akceptacja N nie było większego problemu jeśli było odpowiednio uzasadnione.


08 kwi 2015, 17:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA17 gru 2010, 09:22

 POSTY        624
Post Re: Indywidualna zmiana godzin pracy na wniosek pracownika
Dodać należy jeszcze, że ustalenia regulaminu pracy obowiązują co do zasady ogół pracowników. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie by na wniosek pracownika pracodawca wyraził zgodę na indywidualny rozkład czasu pracy. Instytucję taką wprowadza art. 142 K.p. i nie jest mi znany żaden przepis prawa, który wyłącza taką możliwość w przypadku korpusu służby cywilnej. Wręcz przeciwnie - art. 9. ustawy o służbie cywilnej stanowi, że w sprawach dotyczących stosunku pracy w służbie cywilnej, nieuregulowanych w ustawie, stosuje się przepisy Kodeksu pracy i inne przepisy prawa pracy.

Oczywiście pracodawca nie musi wyrazić zgody na wniosek pracownika. Wiedzcie jednak iż odmowa będzie wyłącznie indywidualną "zasługą" takiego pracodawcy, a wszelkie próby wciskania kitu, że nie wolno, że to regulamin, stanowić będą zwykłe kłamstwa wynikające albo ze złej woli albo z niedouczenia.

____________________________________
"Wszelkie poglądy, opinie czy wnioski wyciągnięte zostały wyłącznie na podstawie obserwacji poczynionych na własnym podwórku, o ile w treści postu nie zostało wskazane wprost, że jest inaczej"


09 kwi 2015, 20:58
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 3 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: