Teraz jest 07 wrz 2025, 18:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 115 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Nowa Służba Cywilna 
Autor Treść postu
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Mak                    



Moim zdaniem to to samo rozporządzenie, do którego podałeś link.

Miałeś rację. Na stronie <a href="http://bip.kprm.gov.pl/" target="_blank">http://bip.kprm.gov.pl/</a> nie mogę odnaleźć właściwego tekstu. Czy tam jest???
Zamieszczam poniżej to co dostałem bez tabelek bo jest problem techniczny. Może admin zamieści całość.
PROJEKT (25.01.2007 r.)
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia        2007 r. ............. w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzania ocen urzędników służby cywilnej
Na podstawie art. 52 ust. 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, Nr 218, poz. 1592 i Nr 249, poz.1832) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa szczegółowe zasady przeprowadzania okresowych ocen urzędników służby cywilnej, w szczególności kryteria ocen urzędników służby cywilnej i sposób przeprowadzania tych ocen.
§ 2. 1. Okresowa ocena urzędnika służby cywilnej, zwana dalej „oceną", jest sporządzana na podstawie kryteriów obowiązkowych i kryteriów wybranych przez bezpośredniego przełożonego.
2.        Wykaz kryteriów obowiązkowych i kryteriów do wyboru stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3.        Bezpośredni przełożony, zwany dalej „oceniającym", wybiera z wykazu nie mniej niż 3 i nie  więcej  niż  5  kryteriów oceny,   najistotniejszych  dla   prawidłowego  wykonywania
obowiązków na stanowisku pracy zajmowanym przez urzędnika służby cywilnej, zwanego dalej „ocenianym".
4.        Oceniający, w oparciu o opis stanowiska pracy ocenianego, wybiera kryteria oceny po uprzednim omówieniu z ocenianym głównych obowiązków wykonywanych przez urzędnika
na zajmowanym stanowisku pracy, celów do osiągnięcia w okresie podlegającym ocenie oraz sposobu ich realizacji.
§ 3. 1. Oceniający wyznacza termin sporządzenia oceny na piśmie, określając miesiąc i rok.
2.        Wybrane kryteria i informację o terminie sporządzenia oceny na piśmie oceniający wpisuje do arkusza okresowej oceny urzędnika służby cywilnej, zwanego dalej „arkuszem",
którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3.        Oceniany potwierdza podpisem zapoznanie się z kryteriami i terminem sporządzenia oceny na piśmie.
4.        Po dokonaniu czynności, o których mowa w ust. 2 i 3, oryginał arkusza niezwłocznie włącza  się  do akt  osobowych  ocenianego.   Kopię arkusza  oceniający przekazuje
ocenianemu.
§ 4. 1. Czynności, o których mowa w § 2 ust. 3 i 4 oraz § 3, oceniający dokonuje nie później niż w ciągu 30 dni od dnia sporządzenia na piśmie poprzedniej oceny lub od dnia mianowania, w przypadku sporządzania oceny po raz pierwszy.
2. W przypadku zmiany stanowiska pracy przez ocenianego, wiążącej się z istotną zmianą zakresu obowiązków, jeżeli od dnia ostatniej oceny upłynęło nie więcej niż sześć miesięcy, oceniający dokonuje ponownie czynności, o których mowa w § 2 i 3 w ciągu 30 dni od dnia zmiany stanowiska pracy.
§ 5. 1. Oceniający zmienia termin sporządzenia oceny na piśmie w razie usprawiedliwionej nieobecności w pracy ocenianego, uniemożliwiającej przeprowadzenie oceny.
2.        Oceniający może zmienić termin oceny w każdym czasie, w szczególności w razie:
1)        zmiany na stanowisku bezpośredniego przełożonego w trakcie okresu, w którym urzędnik podlega ocenie;
2)        przewidywanej, dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności w pracy ocenianego, która może uniemożliwić przeprowadzenie oceny;
3)        przewidywanej, dłuższej, usprawiedliwionej nieobecności w pracy oceniającego, która może utrudnić przeprowadzenie oceny;
4)        złożenia przez ocenianego wniosku o zmianę terminu przeprowadzenia oceny.
3.        Oceniający  niezwłocznie  powiadamia ocenianego  pisemnie  o  nowym terminie sporządzenia oceny na piśmie. Kopię pisma dołącza się do arkusza.
§ 6. W przypadku zmiany na stanowisku bezpośredniego przełożonego w trakcie okresu, w którym urzędnik podlega ocenie, ocena sporządzana jest na podstawie wybranych wcześniej kryteriów.
§ 7. Oceniający, przed sporządzeniem oceny na piśmie, przeprowadza z ocenianym rozmowę, podczas której omawia z nim:
1)        główne obowiązki wykonywane przez ocenianego w okresie podlegającym ocenie oraz sposób ich realizacji, z uwzględnieniem spełniania przez ocenianego
ustalonych kryteriów oceny, zgodnie z § 2 ust. 4;
2)        trudności napotykane przez ocenianego w trakcie realizacji zadań;
3)        kierunki dalszego rozwoju i potrzeby szkoleniowe ocenianego.
§ 8. 1. Sporządzenie oceny na piśmie następuje nie później niż w ciągu 7 dni od rozmowy, o której mowa w § 7.
2. Sporządzenie oceny na piśmie polega na:
1)        wpisaniu do arkusza opinii dotyczącej sposobu wykonywania obowiązków przez ocenianego   w okresie,   w   którym   podlegał   on   ocenie,   uwzględniającej
w szczególności wnioski z rozmowy o której mowa w § 7;
2)        określeniu  poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego (celujący, bardzo dobry, dobry, zadowalający lub niezadowalający);
3)        przyznaniu oceny pozytywnej w razie celującego, bardzo dobrego, dobrego lub zadowalającego poziomu wykonywania obowiązków przez ocenianego, albo przyznaniu oceny negatywnej;
4} wpisaniu do arkusza wniosków dotyczących indywidualnego programu rozwoju zawodowego ocenianego, na podstawie przeprowadzonej oceny i z uwzględnieniem jego przyszłych obowiązków.
3. W razie przyznania oceny pozytywnej oceniający może zamieścić w wyznaczonym miejscu arkusza umotywowany wniosek o przyznanie ocenianemu kolejnego stopnia służbowego.
§ 9. 1. Oceniający niezwłocznie umożliwia ocenianemu zapoznanie się z oceną sporządzoną na piśmie i poucza go o przysługującym mu prawie złożenia sprzeciwu do dyrektora generalnego urzędu w ciągu 7 dni od doręczenia oceny. Umożliwienie zapoznania się z oceną sporządzoną na piśmie ma skutek doręczenia.
2. Niezwłocznie po dokonaniu czynności, o których mowa w ust.1, oryginał arkusza włącza się do akt osobowych ocenianego. Kopię arkusza oceniający przekazuje ocenianemu.
§ 10. Pierwsza ocena na piśmie urzędnika służby cywilnej może zostać sporządzona nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wyboru kryteriów, o których mowa w § 2 ust.3.
§ 11. Do sporządzenia na piśmie oceny urzędnika służby cywilnej, rozpoczętej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 12. Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 maja 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzania ocen urzędników służby cywilnej (Dz. U. Nr 69, poz. 633).
§ 13. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


UZASADNIENIE
Ustawa z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218, z późn. zm.) w art 52 ust. 5 zawiera delegację do uregulowania przez Prezesa Rady Ministrów w drodze rozporządzenia szczegółowych zasad przeprowadzania ocen urzędników służby cywilnej. System ocen okresowych urzędników służby cywilnej wprowadziła uchylona ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 1999 r. Nr 49, poz. 483, z późn. zm.). Kwestię ocen okresowych reguluje rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 maja 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzenia ocen urzędników służby cywilnej (Dz. U. Nr 69, poz. 633). Obecnie proponowane regulacje nie dotyczą więc całkiem nowej materii, ale obszaru, który od kilku lat funkcjonuje. W związku z tym, niniejszy projekt zawiera propozycje przepisów, które bazując na doświadczeniach lat poprzednich i jednocześnie uwzględniając nowe wyzwania stojące przed służba cywilną mają na celu usprawnić oraz dostosować system ocen okresowych, tak by stał się jeszcze skuteczniejszym narzędziem zarządzania kadrami służby cywilnej. Ocena okresowa na poziomie indywidualnym ma na celu nie tylko rozliczanie z wykonywanych obowiązków, ale również wyznaczanie kierunków rozwoju, motywowanie i mobilizowanie pracowników do dalszego doskonalenia. Z punktu widzenia organizacji system ocen powinien wpłynąć na poprawę efektywności i jakości jej działania. Prezentowany w niniejszym projekcie proces oceniania prowadzony jest w sposób umożliwiający ocenę wykonywania obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy ocenianego urzędnika służby cywilnej oraz sformułowanie wniosków dotyczących jego indywidualnego programu rozwoju zawodowego. Projektowane rozwiązania uwzględniają również kierunki rozwoju teorii i praktyki zarządzania, w szczególności odwołują się do funkcjonujących systemów kompetencji. Proponowanych jest szereg szczegółowych, istotnych z punktu widzenia procesu oceny zmian.
Projekt rozporządzenia pozostawia zasadę przeprowadzania ocen okresowych na podstawie kryteriów wybranych odpowiednio do wykonywanych przez ocenianego obowiązków. Proponuje się, aby wybór kryteriów poprzedzała rozmowa pomiędzy oceniającym a ocenianym, której obowiązkowym elementem byłoby odniesienie się do obowiązków ocenianego, jak i pożądanych rezultatów pracy. Wybór kryteriów byłby  więc  dokonywany   w   oparciu   o   opis   stanowiska   pracy,   uwzględniając jednocześnie oczekiwane rezultaty. W ten sposób wiąże się ocenę z zadaniami i wynikającymi z nich efektami pracy. Analiza ww. elementów ma pomóc w doborze jak najbardziej odpowiednich do potrzeb stanowiska kryteriów.  Sama rozmowa stanowi wsparcie w podjęciu  decyzji  o wyborze  kryteriów oraz podstawę  do budowania lepszego zrozumienia pomiędzy oceniającym a ocenianym odnośnie charakteru pracy na danym stanowisku i oczekiwań przełożonego. Natomiast wpis do arkusza oceny dotyczy już efektu rozmowy czyli samego wyboru kryteriów. Projekt rozporządzenia zakłada  przeprowadzanie oceny  na podstawie  kryteriów,  które uwzględniają szeroko   rozumiane  zdolności   i   umiejętności  warunkujące  dobre wykonanie zadań. Ustalając kryteria, oceniający powinien dobrać te z nich, które są najistotniejsze dla prawidłowego wykonywania obowiązków ocenianego urzędnika. Wykaz kryteriów oceny stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. W stosunku do dotychczas funkcjonującego wykazu nastąpiły istotne zmiany. Z 5 obowiązkowych kryteriów 4 otrzymały nowe brzmienie. Ze względu na swój wąski zakres oraz na bezpośredni związek proponuje się połączenie dotychczas rozdzielnych kryteriów rzetelności    i    terminowości.    Niewątpliwie   jednym    z   elementów   rzetelnego wykonywania obowiązków jest  ich terminowa realizacja.  Rozszerzono definicję kryterium obowiązkowego z obszaru wiedzy. W miejsce obowiązującego do tej pory kryterium   „umiejętność   stosowania   odpowiednich   przepisów"   proponuje   się wprowadzić „wiedzę specjalistyczną i umiejętność jej wykorzystania", która w swojej definicji zawiera wcześniej obowiązujący obszar a dodatkowo poszerza go o inną wiedzę   niezbędną  na   danym   stanowisku   oraz   umiejętność   jej   stosowania w codziennym działaniu. Ponadto w miejsce kryterium „planowanie i organizowanie pracy" wprowadzono szersze pojęciowo kryterium:  „zorientowanie na osiąganie celów", co wydaje się w lepszym stopniu odnosić się do pracy w służbie cywilnej. W dalszym  ciągu  nacisk kładzie  się na sposób  zaplanowania  i  odpowiednią organizację pracy, ale mając w perspektywie, poprzez odpowiednie wykonywanie obowiązków   na   danym   stanowisku,   realizację   celów.   Naieży   podkreślić,   że planowanie i organizowanie pracy nie jest celem samym w sobie, ale służy osiąganiu oczekiwanych efektów pracy. Proponuje się dodanie również nowego kryterium pod nazwą   „doskonalenie    zawodowe".    Z    przekonaniem    należy    stwierdzić,    że w dzisiejszych  warunkach funkcjonowania  administracji  rządowej  nieodłącznym elementem,  koniecznym do prawidłowego wywiązywania się z obowiązków jest nieustanne   doskonalenie   i   rozwijanie   kompetencji   zawodowych   pracowników.

Dotyczy to każdego urzędnika służby cywilnej, niezależnie od rodzaju stanowiska i urzędu, w którym pozostaje zatrudniony. Postawa etyczna jako nieodłączny element pracy w służbie cywilnej nie budzi wątpliwości. Odnosząc się do nowej listy kryteriów do wyboru należy stwierdzić, że została w sposób istotny skrócona (z 23 do 14) w stosunku do dotychczas obowiązującej. Obecnie prezentowany kształt wykazu kryteriów jest przede wszystkim wynikiem analizy doświadczeń z przeprowadzania ocen okresowych w ostatnich latach. Przy opracowywaniu nowej wersji kryteriów korzystano również z „Zestawu kompetencji dla stanowisk w służbie cywilnej", będących rezultatem prac w ramach Projektu Bliźniaczego PHARE PL033/IB/OT/06 „Wzmocnienie zdolności administracyjnych". Zmniejszenie liczby kryteriów spowodowane jest głównie przeniesieniem niektórych elementów do kryteriów obowiązkowych oraz pogrupowaniem pewnych elementów występujących do tej pory rozłącznie w jedno kryterium, np. w dotychczas obowiązującym rozporządzeniu występują jako osobne kryteria „komunikacja pisemna" i „komunikacja werbalna". W projekcie proponuje się wprowadzenie jednego kryterium „skuteczna komunikacja", którego aspektami byłyby zarówno komunikacja werbalna jak i pisemna jako nieodłączne, dopełniające się elementy. Podobnie jest w przypadku obecnie rozdzielnych kryteriów „samodzielność" i inicjatywa". Niewątpliwie przy wykonywaniu zadań w sposób samodzielny niezbędne jest prezentowanie pewnej inicjatywy, choćby w odniesieniu do sposobu wykonania zadania czy wyszukania odpowiednich informacji. Stąd zaproponowano już jako jedno kryterium „samodzielność i inicjatywę". Tak więc zmniejszona liczba kryteriów wynika bardziej z ich przedefiniowania i innego pogrupowania niż z likwidacji poszczególnych elementów. Ponadto proponowana zmiana w zakresie kryteriów oceny uwzględnia konsekwencje wprowadzenia ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1217, z późn. zm.) - zmniejszenie liczby i rodzajów stanowisk w służbie cywilnej (dotyczy to dotychczasowych wyższych stanowisk w służbie cywilnej). W konsekwencji przesunięty jest akcent z kryteriów związanych z zarządzaniem na te odpowiadające bardziej pracy samodzielnej i współpracy w grupie. Przedstawiany projekt zakłada rezygnację z mechanizmu zatwierdzania kryteriów oceny przez dyrektora generalnego urzędu. Należy wziąć pod uwagę fakt, że liczba urzędników mianowanych znacząco wzrosła od czasu projektowania obecnie obowiązujących w zakresie ocen okresowych urzędników służby cywilnej przepisów wykonawczych.

Ponadto dotychczasowe wyższe stanowiska nie podlegają obecnej ustawie o służbie cywilnej. Wydaje się, że w tej sytuacji nie ma potrzeby, by dyrektor generalny urzędu osobiście nadzorował w ten sposób proces prowadzenia każdej, indywidualnej oceny szeregowego urzędnika służby cywilnej, szczególnie, że ustawa pozostawia dyrektorowi generalnemu urzędu rolę arbitra w sytuacji wniesienia przez ocenianego sprzeciwu. Ustalenie kryteriów oceny następowałoby w ciągu 30 dni od dnia sporządzenia na piśmie ostatniej oceny lub od dnia mianowania urzędnika służby cywilnej.
Oceniający ustala także długość okresu, za który przeprowadzona zostanie ocena. Przepisy ustawowe precyzują że okresową ocenę urzędnika stużby cywilnej na piśmie sporządza się nie rzadziej niż raz na 24 miesiące i nie częściej niż raz na 12 miesięcy. W niniejszym projekcie rozporządzenia proponuje się, by oceniający mógł dokonać zmiany terminu oceny w szczególności w sytuacji zmiany na stanowisku bezpośredniego przełożonego, przewidywanej długotrwałej nieobecności w pracy ocenianego lub oceniającego czy na wniosek ocenianego. Szczególnego wyjaśnienia wymaga sytuacja opisana w § 5 ust. 2 pkt 2 i 3 projektu. Wydaje się niezbędne wprowadzenie mechanizmu pozwalającego na pewną elastyczność {pozostają ustawowe ograniczenia terminów) w zakresie zmiany terminów, szczególnie teraz, gdy np. dość często może występować sytuacja wnioskowania urzędników służby cywilnej o urlopy bezpłatne w związku z powołaniem na wysokie stanowiska państwowe. Dotyczy to również sytuacji występowania oceniającego lub ocenianego o urlop (bezpłatny, macierzyński, wychowawczy), czy nawet dłuższy urlop wypoczynkowy, w trakcie którego przypadnie termin oceny. Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku byłoby, w miarę możliwości, zakończenie procesu oceny jeszcze przed dniem rozpoczęcia urlopu. Na podkreślenie zasługuje fakt, że projekt przewiduje możliwość zmiany terminów nie tylko w sytuacji przewidywanej nieobecności ocenianego, która w praktyce może uniemożliwić przeprowadzenie oceny w dotychczasowym terminie, ale również przewidywanej nieobecności oceniającego, która może utrudnić sprawne i terminowe zakończenie cyklu oceny. Byłoby pożądane, gdyby sporządzenie oceny nastąpiło przez dotychczasowego przełożonego, który na bieżąco mógł obserwować sposób wykonywania obowiązków przez pracownika, a w związku z tym ma więcej danych, by pracę tę ocenić rzetelnie.
Projekt wprowadza nowy, najwyższy poziom oceny - celujący. To rozwiązanie ma umożliwić docenienie w szczególny sposób najwybitniejszych pracowników. Poziomy oceny: celujący, bardzo dobry, dobry, zadowalający oznaczają przyznanie oceny pozytywnej. Natomiast ocena na poziomie niezadowalającym jest równoznaczna z uzyskaniem oceny negatywnej. Przebieg oceny dokumentowany jest w arkuszu okresowej oceny urzędnika służby cywilnej. Arkusz, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia, zostaje uzupełniony w kolejnych etapach przeprowadzania oceny, co wzmacnia dodatkowo jej indywidualny charakter. W projekcie rozporządzenia wprowadzono przepis regulujący, że zarówno w przypadku ustalania kryteriów oceny, jak i w przypadku sporządzenia oceny na piśmie oceniany potwierdza podpisem fakt zapoznania się z kryteriami/oceną otrzymuje kopię arkusza, a oryginał włącza się do akt ocenianego. Prezentowane przepisy precyzują sytuację przeprowadzania pierwszej oceny okresowej urzędnika służby cywilnej, która nie może być przeprowadzona wcześniej niż 6 miesięcy od dnia ustalenia kryteriów oraz przewidują, że w przypadku, gdy od dnia zmiany stanowiska przez ocenianego, wiążącej się z istotną zmianą obowiązków upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy, dokonuje się ponownego wyboru kryteriów. Zmiana obowiązków w związku z objęciem nowego stanowiska pracy powoduje konieczność doboru kryteriów oceny w oparciu o zaktualizowany opis lub opis nowego stanowiska pracy. Ponieważ od chwili ustalenia poprzednich kryteriów nie minęło jeszcze 6 miesięcy nie ma zastosowania w tym przypadku przepis art. 52 ust. 3 ustawy, mówiący o dokonaniu oceny przed zmianą stanowiska, a krótki okres jaki minął od ustalenia kryteriów powoduje, że najlepszym rozwiązaniem byłoby ponowne rozpoczęcie cyklu oceny.
Prezentowany sposób przeprowadzania ocen urzędników służby cywilnej co do zasady nie odbiega od dotychczas stosowanego, wprowadza jednak, na poziomie operacyjnym, szereg poprawek, które mają usprawnić system a w efekcie poprawić jakość działania służby cywilnej.

OCENA SKUTKÓW REGULACJI
1.        Podmioty, na które będzie oddziaływał projekt rozporządzenia.
Przedmiotowy projekt rozporządzenia dotyczy wyłącznie wewnętrznych zasad funkcjonowania służby cywilnej i będzie oddziaływał na urzędników służby cywilnej oraz ich bezpośrednich przełożonych.
2.        Konsultacje społeczne.
Projekt rozporządzenia, stosownie do postanowień art. 19 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. (Dz. U. Nr 79, poz. 854, z późn. zm.) został skierowany do władz statutowych związków zawodowych, tj. NSZZ „Solidarność", OPZZ i Forum Związków Zawodowych.
3.        Wpływ regulacji na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa.
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie wpłynie na wzrost wydatków budżetowych.
4.        Wpływ regulacji na rynek pracy.
Wejście w życie projektu rozporządzenia nie będzie miało wpływu na rynek pracy i nie będzie się wiązać z powstaniem lub utratą miejsc pracy.
5.        Wpływ regulacji na konkurencyjność gospodarki i przedsiębiorczość, w tym na funkcjonowanie przedsiębiorstw.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na konkurencyjność zewnętrzną i wewnętrzną gospodarki.
6.        Wpływ regulacji na sytuację i rozwój regionalny.
Projektowane rozporządzenie nie będzie miało wpływu na sytuację i rozwój regionalny.

Jak ktoś ma link niech poda!

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


Ostatnio edytowano 10 lut 2007, 17:41 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz



10 lut 2007, 13:42
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Ciekawe, dlaczego w BIP brak tego projektu. Czyżby znów te urzędasy?
Wysłałem właśnie e-mail do KPRM cirinfo@kprm.gov.pl, oto jego treść:

Na podstawie art. 6 ust 1 pkt 1 lit b ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, proszę o wskazanie miejsca publikacji projektu rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad przeprowadzania ocen urzędników służby cywilnej.

Otrzymałem informację, iż projekt taki (z dnia 25.01.2007 r.) został skierowany do konsultacji społecznych. Winien być również udostępniony na stronach Biuletynu Informacji Publicznej. Przeglądając zasoby strony <a href="http://bip.kprm.gov.pl/" target="_blank">http://bip.kprm.gov.pl/</a> nie znalazłem tego projektu. Proszę o podanie linku do ww. projektu i jego uzasadnienia.
Proszę o wskazanie konkretnego odnośnika do dokumentu, a nie ogólnej informacji, na jakiej stronie się znajduje.

Z uwagi na bardzo krótki termin do wnoszenia uwag, proszę o potraktowanie sprawy jako bardzo pilnej!

Z poważaniem:

Jak ktoś dociekliwy to niech też wysyła.

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


Ostatnio edytowano 10 lut 2007, 17:44 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz



10 lut 2007, 14:23
Zobacz profil
Site Admin
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2006, 21:23

 POSTY        2059

 LOKALIZACJARada Krajowej Sekcji Administracji Skarbowej
Post 
Nie ma chyba tego projektu na stronie BIP (podobnie jest z projektem ustawy o urzędach i izbach skarbowych na BIP MF - niby powinno być, ale nie można znaleźć...). Są natomiast inne interesujące projekty:
-<a href="http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp?artId=1334" target="_blank">Projekt rozporządzenia prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu przeprowadzania egzaminu do państwowego zasobu kadrowego</a>,
-<a href="http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp?artId=1330" target="_blank">Projekt ustawy o zmianie ustawy o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych</a>,
-<a href="http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp?artId=1336" target="_blank">Projekt rozporządzenia prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej</a>,
-<a href="http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp?artId=1277" target="_blank">Projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej</a>,
-<a href="http://bip.kprm.gov.pl/bip/index.jsp?artId=1284" target="_blank">Projekt rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego w służbie cywilnej oraz w sprawie określenia wynagrodzenia członków Wyższej Komisji Dyscyplinarnej oraz komisji dyscyplinarnych.</a>,
-<a href="http://kprm.gov.pl/bip/061012ustawa.pdf" target="_blank">Projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw</a>.

____________________________________
Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...


10 lut 2007, 15:36
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 gru 2006, 14:38

 POSTY        68
Post 
Po co trzymają te projekty, skoro większość z nich została opublikowana w styczniu w dziennikach ustaw? No może te uzasadnienia kogoś zainteresują.


Ostatnio edytowano 10 lut 2007, 17:44 przez wowo, łącznie edytowano 1 raz



10 lut 2007, 16:43
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
Sam nie mogę uwierzyć, ale dostałem odpowiedź na e-mail w sprawie BIP. Oto jego treść:
Szanowny Panie, dziękujemy za e-mail, jednocześnie informujemy, że projekt rozporządzenia, o który Pan pytał znajduje się już na stronie BIP KPRM; BIP Kancelarii Prezesa RM, link projekty aktów prawnych.

Z poważaniem E. Lastra Centrum Informacyjne Rządu

Może jednak czasem warto pisać nawet do Najwyższego?

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


Ostatnio edytowano 13 lut 2007, 22:16 przez supersaper, łącznie edytowano 1 raz



13 lut 2007, 20:50
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA25 paź 2006, 19:11

 POSTY        69

 LOKALIZACJABiałystok
Post 
A ja z innej beczki. Czy do podstawy wyliczenia dodatku za wysługę wchodzi dodatek urzędniczy? Łopatologicznie: czy wynagrodzenie zasadnicze plus dodatek urzędnika i z tej sumy liczymy dodatek procentowy za wysługę czy tylko z samego zasadniczego?


05 mar 2007, 19:36
Zobacz profil ICQ
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 11:26

 POSTY        77
Post 
Wschodnicelnik                    



A ja z innej beczki. Czy do podstawy wyliczenia dodatku za wysługę wchodzi dodatek urzędniczy? Łopatologicznie: czy wynagrodzenie zasadnicze plus dodatek urzędnika i z tej sumy liczymy dodatek procentowy za wysługę czy tylko z samego zasadniczego?

Od dodatku sc nie ma wysługi lat.


Ostatnio edytowano 06 mar 2007, 08:53 przez pjk, łącznie edytowano 1 raz



05 mar 2007, 19:56
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Przeglądając stronę kprm'u natknąłem się na kilkanaście oficjalnych opinii prawnych z zakresu ustaw o służbie cywilnej oraz o państwowym zasobie kadrowym, przykładowo:

<a href="http://kprm.gov.pl/bip/070620opiniaSC15.pdf" target="_blank">http://kprm.gov.pl/bip/070620opiniaSC15.pdf</a>

Myślę, że warto zajrzeć i poczytać  :czytaj: zarówno pracownikom jak i mianowanym USC...

____________________________________
always look on the bright side of life


Ostatnio edytowano 01 sie 2007, 10:47 przez elsinore, łącznie edytowano 1 raz



31 lip 2007, 19:02
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Zanosi się że idea PZK legnie w gruzach  :brawa:  
Ciekawe jak <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=2616" target="_blank">przedwyborcze obietnice</a> będą realizowane i czy rzeczywiście PO powróci do idei zbudowania apolitycznego korpusu służby cywilnej...

____________________________________
always look on the bright side of life


28 paź 2007, 22:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA07 maja 2006, 11:23

 POSTY        3506

 LOKALIZACJAWielkopolska
Post 
elsinore                    



Zanosi się że idea PZK legnie w gruzach  :brawa:  
Ciekawe jak <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=2616" target="_blank">przedwyborcze obietnice</a> będą realizowane i czy rzeczywiście PO powróci do idei zbudowania apolitycznego korpusu służby cywilnej...

A tworzyć apolityczny korpus s. c.  będzie tak:
<!--quoteo--><div class='quotetop'></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Ale zanim Platforma to zrobi, chce usunąć ludzi PiS, korzystając z uchwalonych przez PiS przepisów <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
I będzie to Korpus Urzędników Platformy Apolityczny w skrócie ...   :angry:

____________________________________
Inde datae leges, ne fortior omnia posset - Po to zostały dane prawa, aby silniejszy nie mógł wszystkiego.


29 paź 2007, 08:58
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA23 paź 2006, 03:51

 POSTY        2661

 LOKALIZACJAmordor
Post 
Co fakt, to fakt, nie było jeszcze ekipy, która nie wymiatałaby po poprzednikach... ale przywrócenie zdrowych zasad KSC jest konieczne i ma sens (pomijam oczywiście szczyty "waaadzy" - bo stanowiska polityczne jakie są każdy wie).

____________________________________
always look on the bright side of life


29 paź 2007, 10:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA15 lis 2007, 21:14

 POSTY        141
Post 
elsinore                    



Zanosi się że idea PZK legnie w gruzach  :brawa:  
Ciekawe jak <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=2616" target="_blank">przedwyborcze obietnice</a> będą realizowane i czy rzeczywiście PO powróci do idei zbudowania apolitycznego korpusu służby cywilnej...

No i jak się zanosiło tak się stało


15 kwi 2009, 17:44
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA22 paź 2006, 15:04

 POSTY        3146

 LOKALIZACJAsamo centrum (no prawie)
Post 
aligator1                    



<!--quoteo(post=17371:date=28. 10. 2007 g. 23:36:name=elsinore)--><div class='quotetop'>(elsinore @ 28. 10. 2007 g. 23:36) [snapback]17371[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Zanosi się że idea PZK legnie w gruzach  :brawa:  
Ciekawe jak <a href="http://www.skarbowcy.pl/mkportal/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=2616" target="_blank">przedwyborcze obietnice</a> będą realizowane i czy rzeczywiście PO powróci do idei zbudowania apolitycznego korpusu służby cywilnej...

No i jak się zanosiło tak się stało
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
szczególnie apolitycznej  :rotfl:

____________________________________
Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę.  C.T.


15 kwi 2009, 21:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 115 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: