Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
Regulamin nagród w UKS Warszawa http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=52&t=2422 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | inspektor [ 23 paź 2011, 14:21 ] |
Tytuł: | Regulamin nagród w UKS Warszawa |
Tak to się zaczęło. Dyrektor powołał Zespół ds. opracowania Zasad tworzenia, podziału i przyznawania nagród w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie. Jak potem się okazało, Zespół nie nie obradował (nie odbywał żadnych posiedzeń). Nie został dotrzymany też termin opracowania regulaminu wynikający z zarządzenia. [legend=ZARZĄDZENIE Nr 48/2010 DYREKTORA URZĘDU KONTROLI SKARBOWEJ W WARSZAWIE z dnia 29 września 2010 r. w sprawie opracowania Zasad tworzenia, podziału i przyznawania nagród w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie]Na podstawie § 18 ust. II pkt. 1c oraz § 8 ust.1 Regulaminu organizacyjnego Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie, wprowadzonego Zarządzeniem Nr 03/2010 Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie z dnia 11 stycznia 2010 r. - zarządzam co następuje: § 1 Powołuję Zespół ds. opracowania Zasad tworzenia, podziału i przyznawania nagród w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Warszawie – zwany dalej Zespołem. § 2 W skład Zespołu wchodzą: - P. Ryszard Smoliński - Wicedyrektor Urzędu – Przewodniczący Zespołu, - P. Anna Długosińska – Główny księgowy Urzędu – członek Zespołu, - P. Zofia Skonieczna – Naczelnik V Wydziału kontroli podatkowej – członek Zespołu, - P. Małgorzata Węgrzyn - p.o. Naczelnika III Wydziału kontroli podatkowej – członek Zespołu, - P. Sławomir Dałek – Radca prawny, Koordynator Referatu obsługi prawnej – członek Zespołu, - P. Jerzy Karliński - Kierownik Referatu kadr – członek Zespołu. § 3 1. Zespół opracuje projekty Zasad, o których mowa w §1. 2. Przewodniczący Zespołu przedstawi Zasady, o których mowa w ust.1 najpóźniej do 04 listopada 2010 roku Dyrektorowi Urzędu - do akceptacji. 3. Po akceptacji, o której mowa w ust.2 projekty Zasad zostaną przesłane Zakładowym Organizacjom Związkowym - do uzgodnienia. § 4 Zarządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem podpisania. Otrzymują: 1. Dyrektor i Wicedyrektorzy Urzędu, 2. Członkowie Zespołu, 3. Kierownik Referatu DZ, 4. Kierownik Sekcji DW.[/legend] |
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 16:28 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | |||||||||||||||||||||||||||
Zespół tworzył regulamin i miał na to parę miesięcy. Związki zawodowe otrzymał materiały 12 kwietnia 2011 roku z prośbą o wydanie opinii do 18 kwietnia 2011 roku
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa |
Pierwsza opinia: Organizacja Międzyzakładowa Radom, dnia 2011-04-27 NSZZ „S” Pracowników Skarbowych Województwa Mazowieckiego Warszawa ul. Cybernetyki 19B Numer w rej. 2340 KM/7/11 Pan Aleksy Oszmiańczuk Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie Dotyczy: zasad tworzenia, przyznawania oraz wypłacania premii i nagród pracownikom Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. Uwagi ogólne do projektu zarządzenia Nr 22/2011 z dnia 28.04.2011r. w sprawie zasad tworzenia, przyznawania oraz wypłacania premii i nagród pracownikom UKS w Warszawie. 1. Bardzo niedobrze się stało, że projekt nie został odpowiednio wcześniej przedyskutowany – chociażby w zarysach – ze związkami zawodowymi. Pozwoliłoby to uniknąć wielu zadrażnień – chociażby w sprawie terminów do wniesienia uwag do projektu. 2. Projekt jest nieczytelny, a zasady podziału umożliwiają praktycznie dowolne dysponowanie funduszem i to bez nadzoru społecznego. Zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy z dnia z 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych regulaminy nagród i premiowania oraz zasady podziału środków na wynagrodzenia dla pracowników zatrudnionych w państwowej jednostce sfery budżetowej są ustalane i zmieniane w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową. Pełna realizacja powyższej dyspozycji jest możliwa jedynie w takim przypadku, gdy regulaminy nagród ustalane będą nie tylko w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi, ale związki zawodowe będą miały także możliwość kontroli realizacji uzgodnionych regulaminów podziału środków na wynagrodzenia poprzez wgląd w sam sposób podziału. Jest to element niezbędny zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy do czynienia z nagrodami uznaniowymi, których wysokość ustalana ma być w oparciu o nieostre kryteria, których stosowanie może prowadzić nawet do nadużyć polegających na przykład na nadmiernym faworyzowaniu określonych grup pracowniczych lub konkretnych osób. W tym kontekście nie może budzić wątpliwości prawo kontroli przez związki zawodowe prawidłowości podziału nagród, zwłaszcza w sferze budżetowej, gdzie następuje wydatkowanie środków publicznych. Dlatego też nie możemy zaakceptować projektu regulaminu nie zawierającego żadnych zasad umożliwiających ujawnienie i weryfikację dokonanego podziału. Nie możemy się na to zgodzić także z tej przyczyny, że takie ograniczenie oznaczać będzie wprost utrudnianie realizacji zadań związków zawodowych określonych w art. 26 pkt. 2 i 3 ustawy o związkach zawodowych. Chcemy jednocześnie zapewnić, że nie żądamy wglądu w indywidualne nagrody poszczególnych pracowników. Pragniemy jedynie mieć gwarantowany ustawowo wpływ na sposób podziału wynagrodzeń, a mieścić się w tym musi - co oczywiste - nie tylko uzgodnienie zasad podziału środków na wynagrodzenia, ale także kontrola realizacji tych zasad (zwłaszcza przy braku możliwości wprowadzenia opartego o funkcje matematyczne systemu przyznawania nagród i premii). Rozumiemy, że istnieją ograniczenia wynikające z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych i związanym z nim obowiązkiem objęcia tajemnicą informacji o wysokości indywidualnych wynagrodzeń konkretnych osób. Dlatego wskazujemy na możliwość pogodzenia zapisów cytowanych wyżej ustaw i wynikających z nich uprawnień wskazanych w nich podmiotów. Naszym zdaniem ich realizacja mogłaby odbywać się poprzez przedstawianie związkom zawodowym z odpowiednim wyprzedzeniem materiałów sporządzanych przez wnioskodawców nagród (uzasadnień), przy jednoczesnym zagwarantowaniu anonimowości osób nagradzanych - chociażby poprzez ukrycie w dowolny sposób danych umożliwiających identyfikację. Sposób realizacji tej zasady oraz treść stosownego zapisu w zarządzeniu mógłby być przedmiotem dalszych uzgodnień. 3. Skoro różne zasady przyznawanie premii i nagród mają obowiązywać pracowników korpusu służby cywilnej z wyróżnieniem pracowników realizujących kontrole i audyty środków UE oraz pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej to zasady tworzenia i przyznawania premii powinny być wyrażane redakcyjnie rozdzielone. Inaczej zarządzenie jest nieczytelne i mało przejrzyste. Tymczasem prawidłowa funkcja motywacyjna nagród wymaga przejrzystości przepisów i obowiązujących zasad nagradzania. 4. Regulamin nie może wejść w życie wcześniej niż pracownicy mieliby możliwość zapoznania się z nim. Najlepiej byłoby, aby pracownicy byli poinformowani co najmniej 2 tygodnie przed okresem premiowym o treści regulaminu. Nie sposób bowiem realizować zadania premiowe nie znając ich kryteriów. Dlatego też pierwszym możliwym terminem wejścia w życie zasad nagradzania może być 1 lipca 2011 roku. II. Uwagi szczegółowe do projektu zarządzenia Nr 22/2011 z dnia 28.04.2011r. w sprawie zasad tworzenia, przyznawania oraz wypłacania premii i nagród pracowni-kom UKS w Warszawie. 1. Nie wyrażamy zgody na przestawione zasady tworzenia rezerwy dla Dyrektora Urzędu (§5 ust. 7 projektu). Nie do przyjęcia jest zarówno wysokość tej rezerwy, faktyczna dowolność podziału tej rezerwy (brak zasad oraz obowiązku sporządzania uzasadnienia przyznanej nagrody), jak i brak jakiejkolwiek kontroli jej wy-datkowania. Proponujemy, aby rezerwa dla Dyrektora Urzędu nie była większa niż 10% funduszu nagród, a z tej rezerwy finansowane byłyby nagrody dla dyrektora i wicedyrektorów urzędu, a z pozostałej części także nagrody indywidualne przyznawane przez dyrektora (niezbędne jest także uzasadnianie przyznania tych nagród oraz ścisłe określenie kryteriów przyznawania tych nagród – w tym także odniesienie się do sytuacji, gdy za daną pracę osoba nagradzana otrzymała już wcześniej nagrodę). Oczekujemy jednocześnie przedstawienia symulacji kwotowych w tym zakresie, zarówno w wersji projektu regulaminu, jak i dla naszej propozycji. Bez tych danych ocena skutków takiego zapisu jest niemożliwa. 2. Nie wyrażamy zgody na faktyczne gwarancje premii dla kadry kierowniczej i całkowite uniezależnienie wysokości nagród dla kadry kierowniczej od wysokości premii przyznawanych podległym pracownikom. Nagrody dla kadry kierowniczej powinny stanowić pochodną od przeciętnej nagrody w podległej komórce organizacyjnej urzędu (na przykład mogłoby to być na przykład 2-krotność przeciętnej nagrody lub jednokrotność nagrody najwyższej). 3. Zakwalifikowanie radcy prawnego do IV (czwartej) kategorii pracowników w zakresie premiowania oraz ustalone kryteria przyznawania premii są sprzeczne z regulacjami ustawy o radcach prawnych, pozycją i zadaniami radcy w strukturze organizacyjnej urzędu (§7 ust. 2 pkt 4 regulaminu). Radca prawny uczestniczy pośrednio w czynnościach postępowania kontrolnego i kontroli podatkowych wy-konywanych przez organ kontroli przez to, że udziela opinii, wyjaśnień, informacji i przepisach proceduralnych i materialnych mających zastosowanie w prowadzonym postępowaniu. Radca prawny uczestniczy bezpośrednio przy podejmowaniu rozstrzygnięć, tj. decyzji i wyników kontroli poprzez analizę i ocenę prawną projektów tych rozstrzygnięć. W związku z powyższym ma istotny wpływ na ostateczne wyniki Urzędu. Kryterium przyznawania nagrody kwartalnej dla radcy prawnego powinno być: ilość wydanych opinii prawnych, ilość i wartość rozstrzygnięć decyzyjnych w których brał udział radca prawny. Skoro radca ma istotny wpływ na jakość pracy i wyniki Urzędu, to wysokość nagrody powinna być obliczana jako średnia (przeciętna) nagroda dla naczelników wydziałów, a nie mniejsza niż dla inspektorów kontroli skarbowej (każdy radca w Urzędzie opiniuje więcej decyzji niż poszczególny naczelnik wydziału ich podejmuje). 4. Zapis § 5 ust. 8 jest dla nas nie do przyjęcia. Jak wynika z niego związki zawodowe otrzymywałyby jedynie informację o zatwierdzonych kwotach premii. Brak jest nie tylko możliwości jakiejkolwiek polemiki z podziałem. Brak jakiegokolwiek uza-sadnienia do dokonanego podziału oraz innych materiałów dotyczących podziału (na przykład wysokości najniższych i najwyższych nagród w poszczególnych komórkach organizacyjnych na poszczególnych rodzajach stanowisk czy krótkiego chociaż opisu za co nagroda została przyznana) – uniemożliwia funkcję kontrolną dokonanego podziału. 5. Nie akceptujemy braku wglądu w uzasadnianie przyznanych nagród. Brak takiej możliwości nie tylko narusza prawa związków zawodowych. Sprzyja także nadu-życiom i faworyzowaniu w nagrodach pracowników niekoniecznie najlepszych i najbardziej zasługujących na nagrody. 6. Nagrody mają być przyznawane za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej. Niezrozumiałe zatem jest uzależnienie przyznawania nagród od faktu świadczenia pracy przez określoną liczbę dni w kwartale. Albo jest „szczególne osiągnięcie”, albo go nie ma. 7. Nie można zaakceptować braku możliwości wniesienia sprzeciwu przez pracownika – zarówno od faktu nie przyznania mu nagrody w ogóle, jak i nagrody w wysokości – według pracownika – zaniżonej. Regulamin powinien zawierać możliwość wniesienia takiego sprzeciwu – tak samo, jak udział – na wniosek pracownika – przedstawicieli związków zawodowych w procesie rozpatrywania sprzeciwu. 8. Informacja o pracownikach nagrodzonych nie wykracza poza cel prawnie uspra-wiedliwiony realizowany przez dyrektora Urzędu i jeśli podane były kryteria przyznawania nagród, to poinformowanie o wysokości nagrody wraz z danymi osobo-wymi nie wydaje się naruszać ustawy o ochronie danych osobowych (w razie wątpliwości do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez GIODO można by podawać jedynie krótkie uzasadnienie przyznania nagrody oraz kwoty). Taka informacja byłaby oczywistą realizacją prawnie usprawiedliwiony cel przyznawania nagród – jaką jest niewątpliwie cel motywacyjnych nagród. Takie stanowisko zajmuje także Generalny Inspektor Danych Osobowych w kwestii upubliczniania wysokości nagród indywidualnych. Podobnie jest z członkami kierownictwa Urzędu, gdyż w stosunku do osób publicznych ograniczenie informacji o wysokości wynagrodzeń nie ma podstaw prawnych (dotyczy to nie tylko dyrektora i wicedyrektorów, ale także kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi). 9. Nieodłączną częścią niniejszego stanowiska są uwagi zawarte w piśmie Związku Zawodowego Pracowników Skarbowych z dnia 18.04.2011 roku oraz piśmie Organizacji Międzyzakładowej znak KM/5/11 z 14 kwietnia 2011 roku (oba pisma w załączeniu). Niniejsze stanowisko zostało uzgodnione ze Związkiem Zawodowym Pra-cowników Skarbowych przy UKS Warszawa i z uwagi na to należy je traktować JAKO STANOWISKO WSPÓLNE O KTÓRYM MOWA W ART. 30 USTAWY O ZWIĄZKACH ZAWODO¬WYCH. |
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:19 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | ||||||||||||||||||
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:22 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | |||||||||
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:25 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | |||||||||
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:30 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:36 ] | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Autor: | inspektor [ 01 lis 2011, 17:45 ] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Autor: | Duks [ 25 lis 2011, 22:45 ] |
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa |
Po co te negocjacje? To obowiązek DUKS-a udzielić informacji o przyznanej nagrodzie, premii w podziale największa, średnia, najmniejsza, albo nawet indywidualnie (oczywiście bez danych osobowych) ile kto dostał. To obowiązek kierownika jednostki aby przyznane nagrody miały pokrycie z rzeczywistością a nie z regulaminem. Właśnie od tej strony bada NIK. Więc łaski nie robią! To ich obowiązek. Moje pytanie: Czy w Waszych urzędach występowano o takie dane?(albo gdzie odmówiono takich informacji)! |
Autor: | Duks [ 26 lis 2011, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa |
Po przeanalizowaniu tematów na forum dotyczących UKS Warszawa muszę zmienić zdanie. Czego nie zawrzecie w Regulaminie to potem ciężko będzie cokolwiek od Wszego DUKS-a uzyskać. A patrząc na jego działania związane z likwidacją WZ Radom będące "wolną amerykanką" to z takim kierownikiem jednostki trzeba wszytko zawierać na piśmie ... |
Autor: | supersaper [ 26 lis 2011, 14:49 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Regulamin nagród w UKS Warszawa | |||||||||
... taki to i pismo oleje ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |