Wracam do "kulis". Oto jakie były terminy przy zmianie regulaminów organizacyjnych UKS w 2010 roku: -UKS w Bydgoszczy - wniosek Dyrektora UKS z 8 lutego 2010 r., zatwierdzony 1 kwietnia 2010 r., -UKS w Zielonej Górze - wniosek Dyrektora z 19 kwietnia 2010 r., zatwierdzony w czerwcu 2010 r..
Dla przypomnienia: -UKS Warszawa (likwidacja WZ Radom) - wniosek 14 października 2011 roku g. 10.59 (dyr. Oszmiańczuk wchodzi do gmachu MF), zatwierdzenie 14 października 2011 roku g. 11.53 (dyr. Oszmiańczuk wychodzi z MF z zatwierdzonym regulaminem organizacyjnym).
To się nazywa skuteczne działanie. A ja nie mogę od paru miesięcy uzyskać od dyr. Oszmiańczuka danych dot. wydatków na okulary lecznicze. Nieudacznik jestem...
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
21 lis 2011, 20:33
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
inspektor
Nieudacznik jestem...
Nieudacznik czy nie - ważne, żebyś nadal był konsekwentny! I nie odpuszczaj im...
____________________________________ "Ludzie cały czas żyją w strachu. Boimy się pogody, boimy się władzy, boimy się nocy i potworów, które czają się w mroku. Boimy się starości i śmierci. Niektórzy boją się nawet życia. Ludzie czują strach w prawie każdej minucie swego istnienia."
21 lis 2011, 20:49
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
A teraz coś o kosztach. Wynajem budynku dla UKS Warszawa to koszt 4.000.000 złotych rocznie (bez kosztów mediów oczywiście).
Załącznik:
czynsz.PNG
Budynek w Radomiu należał do skarbu państwa (koszt 0 złotych). Oczywiście można "zagęścić" w Warszawie w tej samej cenie (o ile oczywiście normy powierzchni zdoła się zachować...). Ale jeżeli tak, to może raczej zrezygnować z części wynajmowanej powierzchni? Przy racjonalnym gospodarowaniu ucieka się od kosztów wynajmu. Niedawno koleżanka wróciła z kontroli krzyżowej w Holandii. Wiecie gdzie pracują inspektorzy kontroli skarbowej? W domu. A u nas, jak za dawnych czasów: na przykład 4mln wynajem, gdzie indziej dzienniczki, wożenie projektów decyzji (zamiast e-mail), 10 samochodów służbowych (zamiast porządnego ryczałtu) - jeszcze szlaczki gotowi wprowadzić w decyzjach
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
22 lis 2011, 20:00
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
inspektor
A u nas, jak za dawnych czasów: na przykład 4mln wynajem, gdzie indziej dzienniczki, wożenie projektów decyzji (zamiast e-mail), 10 samochodów służbowych (zamiast porządnego ryczałtu) - jeszcze szlaczki gotowi wprowadzić w decyzjach :)
Oj refleks z przemęczenia nawala. Zapomniałeś o nowej wizualizacji - szlaczku murowane Ja już zresztą mam - choć to radosna tfu-rczość wewnętrzna
____________________________________ Kardynała Richelieu sekret wam dziś zdradzę. Od przyjaciół Boże strzeż z wrogami sobie poradzę. C.T.
22 lis 2011, 20:06
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
I kolejna Rzeczniczka Prasowa w resorcie kłamie...
SK/349/2011 Radom, 2011-12-05
Minister Finansów RP Warszawa
W związku z wypowiedzią Wiesławy Dróżdż, Rzecznika Prasowego Ministerstwa Finansów dla Kieleckiej michnikowego szmatławca („Radomskie wejście kieleckiego UKS” Marcin Sztanera, 5.12.2011r.):
"Dodatkowe uzasadnienie dla wprowadzanych zmian stanowią istniejące powiązania gospodarcze, personalne i rodzinne pomiędzy podatnikami z terenów tych województw, co potwierdzają liczne prośby o pomoc prawną skierowane do dyrektora UKS w Kielcach przez pracowników UKS w Warszawie, a zatrudnionych w Radomiu." oraz "Impulsem do wprowadzenia zmian jest potrzeba odpowiedniego dostosowania struktur kontroli skarbowej do potencjału gospodarczego województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego oraz poprawa efektywności działań"
na podstawie art. 1 ust. 1, art. 2, art. 3 ust. 1 i 2, art. 4 i art. 6 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji publicznej:
Liczby „próśb o pomoc prawną skierowanych do dyrektora UKS w Kielcach przez pracowników UKS w Warszawie, a zatrudnionych w Radomiu” w latach 2009-2011. Na czym polegać ma „odpowiednie dostosowanie struktur kontroli skarbowej wprowadzenia zmian jest potrzeba odpowiedniego dostosowania struktur kontroli skarbowej do potencjału gospodarczego województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego oraz poprawa efektywności działań”, skoro 32 pracowników zlikwidowanego Wydziału Zamiejscowego w Radomiu za III kwartały 2011 roku osiągnęło ustalenia w wysokości 40 mln złotych, natomiast prawie 150 pracowników UKS Kielce za ten sam okres miało ustalenia w wysokości 32 mln złotych? Na czym ma polegać poprawa „poprawa efektywności działań”, skoro pracownicy zlikwidowanego Wydziału Zamiejscowego w Radomiu do tej pory świadczyli pracę w pomieszczeniach skarbu państwa, a po zmianach będą usadowieni w budynku, gdzie już teraz (bez prawdopodobnego zamierzonego zwiększenia powierzchni wynajmowanej) koszty samego czynszu to 4.000.000 złotych rocznie?
Odpowiadając na wniosek Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność", z dnia 6 grudnia 2011r. znak: SK349/2011 r. o udostępnienie informacji, związanych z uzasadnieniem projektu Ministra Finansów zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia terytorialnego zasięgu działania dyrektorów urzędów kontroli skarbowej, w trybie określonym przez przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Departament Kontroli Skarbowej uprzejmie informuje, co następuje. Odnosząc się do pierwszego żądania przedmiotowego wniosku, dotyczącego liczby próśb o pomoc prawną skierowanych do Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Kielcach przez pracowników Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie, świadczących pracę w Radomiu, w latach 2010-2011. Departament informuje, iż nie dysponuje informacją na temat konkretnej liczby omawianych wystąpień. W zakresie pozostałych żądań dotyczących wyjaśnienia kwestii „odpowiedniego dostosowania struktur kontroli skarbowej" oraz "poprawy efektywności działań". Departament Kontroli Skarbowej pragnie zauważyć, iż powyższe żądania nic mają charakteru informacji publicznej. Podobne stanowisko zajął również Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku z dnia 28 sierpnia 2008 r., sygn. II SAB/01 1/08. stwierdzając, iż nie mają charakteru informacji publicznej żądania wyjaśnienia treści aktów, czy polemika z dokonanymi ustaleniami w sprawie. W świetle powyższego, należy uznać, iż żądane dane nic mieszczą się w pojęciu objętym ustawą o dostępie do informacji publicznej.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
20 gru 2011, 16:56
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Minister Finansów RP Warszawa
W związku z wypowiedzią Wiesławy Dróżdż, Rzecznika Prasowego Ministerstwa Finansów dla Kieleckiej michnikowego szmatławca („Radomskie wejście kieleckiego UKS” Marcin Sztanera, 5.12.2011r.):
"Impulsem do wprowadzenia zmian jest potrzeba odpowiedniego dostosowania struktur kontroli skarbowej do potencjału gospodarczego województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego oraz poprawa efektywności działań"
na podstawie ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych, art. 7 ust. 4 pkt. 3 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów oraz Porozumienia Rady Ministrów i Komisji Krajowej Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego "Solidarność" w sprawie reguł postępowania przy rozwiązywaniu sporów między administracją państwową i Niezależnym Samorządnym Związkiem Zawodowym "Solidarność" wnoszę o przekazanie w terminie ustawowym informacji: • na czym polega "odpowiednie dostosowanie struktur kontroli skarbowej wprowadzenia zmian jest potrzeba odpowiedniego dostosowania struktur kontroli skarbowej do potencjału gospodarczego województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego oraz poprawa efektywności działań”? Proszę o udostępnienie analiz, opinii, pism służbowych, korespondencji papierowej i elektronicznej w tym zakresie powstałych w Ministerstwie Finansów.
Proszę także o zachowanie właściwej procedury przy odpowiadaniu na wystąpienia RSK w trybie ustawy o informacji publicznej. Pytanie 1 pisma SK/349/2011 skierowane zostało do Ministra Finansów, nie do departamentu, tymczasem odpowiedź na to pismo (KS10/016/3/LDO/11/5329BOC), nie zostało podpisane z upoważnienia Ministra Finansów…
Ze zdziwieniem stwierdzam także po raz kolejny, że nadal nie stosuje się zasad obowiązujących w zakresie korespondencji elektronicznej, o czym świadczy zrzut ekranu otrzymanego e-maila z za-łącznikiem „Scan1.PDF (117KB”.
Załącznik:
Przechwytywanie.JPG
Wnoszę jednocześnie, aby odpowiedź i materiały związane z niniejszym pismem zostały przekazane: - w oddzielnej korespondencji (bez łączenia z odpowiedziami na ewentualne inne pisma dot. informacji publicznej) z powołaniem się na numer niniejszego pisma, - drogą elektroniczną.
Domagam się także sprostowania przez Rzecznika Prasowego Ministerstwa Finansów wypowiedzi: "Dodatkowe uzasadnienie dla wprowadzanych zmian stanowią istniejące powiązania gospodarcze, personalne i rodzinne pomiędzy podatnikami z terenów tych województw, co potwierdzają liczne prośby o pomoc prawną skierowane do dyrektora UKS w Kielcach przez pracowników UKS w Warszawie, a zatrudnionych w Radomiu."
gdyż – z uwagi na brak jakichkolwiek danych potwierdzających te słowa – jest to po prostu nieprawda (a więc doszło do manipulacji opinia publiczną w tym zakresie). O sposobie załatwienia niniejszego wniosku proszę nas powiadomić na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.
i odpowiedź:
Ministerstwo Finansów Departament Kontroli Skarbowej KS12/066/1/ELP/11 PJ
Rada Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność" w Warszawie ul. Traugutta 52 26-600 Radom W nawiązaniu do pisma z dnia 13 grudnia 2011 r. znak SK/371/2011, Departament Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów uprzejmie wyjaśnia i informuje. Przesłanki uzasadniające potrzebę zmiany rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2010 r. w sprawie określenia terytorialnego zasięgu działania dyrektorów urzędów kontroli skarbowej zostały wskazane w uzasadnienie do projektu rozporządzenia zmieniającego wskazane wyżej rozporządzenie. Wskazać należy, że Minister Finansów, wypełniając dyspozycję art. 19 ust. 2 ustaw; z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 79, poz. 854, ze zm). przesłał Radzie Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność" za pismem z dnia 28 listopada 2011 r. projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2010 r. w sprawie określenia terytorialnego zasięgu działania dyrektorów urzędów kontroli skarbowej wraz z uzasadnieniem. W dniu 30 listopada 2011 :r.; zgodnie z art. 19 ust. 21 ww. ustawy, projekt rozporządzenia został również przekazany na wskazany przez Radę Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność" adres elektroniczny. W kwestii dotyczącej udostępnienia informacji publicznej wyjaśnia się, iż udostępnienie tej informacji stanowi wyłącznie czynność materialno-techniczną nie wymagającą uprzedniego wydania decyzji administracyjnej. Właściwość dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów do udostępnienia informacji publicznej wynika z przyjętego w Ministerstwie Finansów podziału zadań i kompetencji. Zgodnie z obowiązującym w Ministerstwie Finansów regulaminem organizacyjnym do zadań każdej z komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów należy prowadzenie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej w zakresie właściwości danej komórki. W związku z tym dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Finansów podpisując korespondencję w sprawie udostępnienia informacji publicznej nie jest zobowiązany do powoływania się na upoważnienie wynikające z regulaminu organizacyjnego Ministerstwa Finansów. Ponadto informuje się, że przepisy obowiązującego prawa nie nakładają na rzecznika prasowego obowiązku prostowania swoich wypowiedzi. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie organizacji i zadań rzeczników prasowych w urzędach organów administracji rządowej z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 4, poz. 36), do zadań rzecznika prasowego Ministra należy w szczególności: 1) wyjaśnianie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez ministra, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań ministra, 2) przedstawianie stanowiska ministra w sprawach należących do zakresu działania danego organu administracji rządowej, 3) komentowanie wydarzeń krajowych i zagranicznych w zakresie zadań danego ministra. Fragment przytoczony w artykule „Radomskie wejście kieleckiego UKS", opublikowany w lokalnym wydaniu michnikowego szmatławca, kwalifikuje się właśnie jako przedstawianie stanowiska ministra w sprawach należących do zakresu działania danego organu administracji rządowej.
ZASTĘPCA DYREKTORA Ddepartamentu Kontroli Skarbowej PAWEŁ RYCHLEWSKI
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
30 gru 2011, 20:25
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Ponadto informuje się, że przepisy obowiązującego prawa nie nakładają na rzecznika prasowego obowiązku prostowania swoich wypowiedzi. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie organizacji i zadań rzeczników prasowych w urzędach organów administracji rządowej z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz. U. Nr 4, poz. 36), do zadań rzecznika prasowego Ministra należy w szczególności: 1) wyjaśnianie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez ministra, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań ministra, 2) przedstawianie stanowiska ministra w sprawach należących do zakresu działania danego organu administracji rządowej, 3) komentowanie wydarzeń krajowych i zagranicznych w zakresie zadań danego ministra. Fragment przytoczony w artykule „Radomskie wejście kieleckiego UKS", opublikowany w lokalnym wydaniu michnikowego szmatławca, kwalifikuje się właśnie jako przedstawianie stanowiska ministra w sprawach należących do zakresu działania danego organu administracji rządowej.
ZASTĘPCA DYREKTORA Departamentu Kontroli Skarbowej PAWEŁ RYCHLEWSKI
BRAKUJE jeszcze jednego punktu: 4) mówienie prawdy. I tylko PRAWDY!
____________________________________ "Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein
30 gru 2011, 21:36
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
W dzisiejszych czasach rzecznik mówiący prawdę zatrudnienia nie znajdzie. Potrzebni są inni...
Załącznik:
urban.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
30 gru 2011, 23:36
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
inspektor
W dzisiejszych czasach rzecznik mówiący prawdę zatrudnienia nie znajdzie. Potrzebni są inni...
Podobno najznakomitszym rzecznikiem w historii ludzkości był ten:
Załącznik:
Bundesarchiv_Joseph_Goebbels_spricht.jpg
Pisze "podobno" bo ten powyżej obraził się na prof. Bendera za porównanie go do niego. Podobno uważa się za znakomitszego!
I może to i prawda, bo tamten skończył marnie...
Załącznik:
Bundesarchiv_Joseph_Goebbels_corps.jpg
A nasz ma się znakomicie
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ "Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein
31 gru 2011, 12:03
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Mam następujące pytanie: Czy urzędnikom służby cywilnej likwidownego urzędu w związku z przeniesieniem do innego miasta oddalonego o ponad 30 km nie należy się mieszkanie bądź zwrot kosztów jego wynajęcia na podstawie rozp. z dn. 8 czerwca 2009 w sprawie świadczeń przysługujących urzędnikowi służby cywilnej przeniesionemu do pracy w innej miejscowości?
02 sty 2012, 15:07
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Skoro zrobiło się nieprzyzwoicie. to pismo jest tu jak najbardziej na miejscu...
SK/4/2012 Radom, 2012-01-02
Minister Finansów RP
(...)
Ze zdumieniem zapoznaliśmy się z opinią Departamentu Kontroli Skarbowej w sprawie powinności Rzecznika Prasowego Ministerstwa Finansów (dalej: RP MF). Zgodnie bowiem z tą opinią, RP MF ma za zadanie przedstawiać stanowisko ministra w sprawach należących do zakresu działania danego organu administracji rządowej. To oczywiste, ale – jak wynika z zakładanego przez DKS braku ustawowego nakazu publikowania przez RP MF sprostowań w przypadku podania oczywistej nieprawdy – nie ma jednocześnie obowiązku mówienia prawdy, rzetelnego, obiektywnego i uczciwego przedstawiania faktów, wreszcie działania w poszanowaniu odbiorców przekazywanych treści oraz godności ludzi, o których się wypowiada (jak inaczej rozumieć brak nawet nie obowiązku, ale choćby chęci do publikacji lub przekazania sprostowania?). Ze zdumieniem nie dlatego, że nie wiedzieliśmy, iż niektórzy przedstawiciele Ministerstwa Finansów i niektórzy kierownicy jednostek podległych Ministrowi Finansów nie raz mijali się z prawdą i zdarzało się im manipulować faktami (to akurat wiemy i jesteśmy w stanie wskazać w każdej chwili tego przykłady). Ale dlatego, że – po raz pierwszy – niedopuszczalne w przyzwoitych gremiach metody i styl działania niektórych przedstawicieli Ministerstwa Finansów zdefiniowane zostały pisemnie, jasno i wyraźnie. Skoro zaś nie możemy podziękować za przyzwoitość – dziękujemy chociaż za otwartość i szczerość!
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
02 sty 2012, 19:44
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Radom 21 grudnia 2011r. Sz. P. Jan Vincent-Rostowski Minister Finansów
Pracownicy zamiejscowego wydziału Urzędu Kontroli Skarbowej w Radomiu zwrócili się do mnie z prośbą o interwencję u Pana Ministra w związku z zarządzoną likwidacja radomskiej placówki. Zamiejscowy wydział został zlikwidowany niespodziewanie decyzją Dyrektora UKS w Warszawie z dnia 14 października 2011r., a jego uzasadnienie jest co najmniej wątpliwe. Z istniejących bowiem czterech zamiejscowych oddziałów UKS w Siedlcach, Ciechanowie, Płocku i Radomiu zlikwidowany został oddział w tym ostatnim mieście liczącym ponad 230 tysięcy mieszkańców z bardzo rozwiniętą przedsiębiorczością co stwarza przynajmniej potencjalnie duże zapotrzebowanie na kontrole skarbowe. Potwierdzają to zresztą dane dotyczące efektywności zatrudnionych w oddziale pracowników. Do momentu likwidacji oddziału przypisy podatkowe, które nastąpiły po kontrolach przeprowadzonych przez pracowników tego oddziału wyniosły około 40 mln złotych co daje przypis w wysokości 1 mln złotych na jednego pracownika. Wskaźnik ten należy do najwyższych w kraju i jest zdecydowanie wyższy od przypisów podatkowych w innych oddziałach zamiejscowych w województwie mazowieckim.
Poza tym oddział radomski znajdował się w budynku będącym własnością Skarbu Państwa, a przeniesienie jego pracowników do warszawy wymaga wynajęcia dodatkowej powierzchni biurowej i znacząco zwiększa koszty funkcjonowania aparatu skarbowego. Ponadto w piśmie Dyrektora UKS pojawia się zapowiedź nowelizacji rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2010 roku w sprawie określenia terytorialnego zasięgu działania dyrektorów UKS (Dz. U. nr. 235 poz. 1544) sugerująca, że podatnicy regionu radomskiego będą w przyszłości kontrolowani przez UKS z Kielc. Jeżeli ta zmiana miałaby się zmaterializować to dojdzie do kuriozalnej sytuacji polegającej na tym, że czterdziestu inspektorów kontroli skarbowej będzie dojeżdżało codziennie ponad 100 kilometrów do pracy do Warszawy obciążając dodatkowym kosztem działalność UKS w Warszawie i jednocześnie pracownicy UKS w Kielcach będą otrzymywali delegacje służbowe aby móc kontrolować podatników w regionie radomskim. Trudno o bardziej kuriozalne rozwiązanie. Dlatego uprzejmie proszę Pana Ministra o rozważenie wycofania decyzji o likwidacji zamiejscowego wydziału UKS w Radomiu. Czy w świetle przedstawionych argumentów Pan Minister widzi możliwość wycofania decyzji o likwidacji zamiejscowego wydziału Urzędu Kontroli Skarbowej w Radomiu?
Z poważaniem Poseł Zbigniew Kuźmiuk
Do wiadomości 1. Tomasz Ludwiński Przewodniczący Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ Solidarność
KS10/0602/1/CLN/1 2/ 688
Pani Ewa Kopacz Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej
W odpowiedzi na interpelację Posła na Sejm RP Pana Zbigniewa Kuźmiuka w sprawie likwidacji radomskiej komórki organizacyjnej Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie uprzejmie informuję.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 stycznia 2011 r. w sprawie siedzib i organizacji urzędów kontroli skarbowej dyrektor urzędu kontroli skarbowej kieruje pracą urzędu, w tym określa liczbę, tworzy i likwiduje komórki organizacyjne urzędu w formie regulaminu organizacyjnego. Decyzja dotycząca likwidacji wydziału w Radomiu nie leży zatem w kompetencjach Ministra Finansów, lecz jest wyłącznym uprawnieniem Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. Zmiana struktury organizacyjnej Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie nie jest pierwszym i ostatnim etapem procesu przekształceń mających na celu skuteczniejsze zarządzanie zasobami ludzkimi. Przy wyborze tej koncepcji uwzględniono w szczególności stan własności nieruchomości, w których znajdują się siedziby wydziałów zamiejscowych, charakter umów cywilnoprawnych zawartych z podmiotami zewnętrznymi oraz termin ich obowiązywania, a także osiągnięte wyniki. Za III kwartały 2011 r. ustalenia zlikwidowanego wydziału w Radomiu wynosiły około 30 min, a nie 40 min zł, z czego ponad 18 mln zł, tj. około 60 % odnosi się do ustaleń z postępowań kontrolnych przeprowadzonych w podmiotach, które mają siedzibę w Warszawie i okolicach. Powyższe kwoty dają co prawda dość wysoką średnią ustaleń w przeliczeniu na 1 pracownika, lecz podkreślić jednoznacznie należy, że jedynie wyniki postępowań kontrolnych prowadzonych w regionie warszawskim pozwoliły komórce z Radomia osiągnąć taki rezultat, jeśli zatem w wyliczeniu w/w wskaźnika nie uwzględnimy ustaleń dokonanych na tych terenach przez pracowników ze zlikwidowanego wydziału w Radomiu to średnia wysokość ustaleń przypadająca na 1 pracownika wyniesie około 400.000 zł. Na marginesie należy wskazać, iż kwota ustaleń dokonana przez pracowników świadczących pracę w siedzibie Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie jest kilkukrotnie wyższa niż w zlikwidowanej komórce w Radomiu.
Pragnę także poinformować, że Ministerstwo Finansów prowadzi prace legislacyjne mające na celu zmianę rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 listopada 2010 r. w sprawie określenia terytorialnego zasięgu działania dyrektorów urzędów kontroli skarbowej. Rozwiązanie przedstawione w projekcie nowelizacji zakłada wyłączenie z terytorialnego zasięgu działania Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie terenów znajdujących się w południowej części województwa mazowieckiego, tj. powiatu lipskiego, przysuskiego, radomskiego, szydłowieckiego, zwoleńskiego oraz miasta na prawach powiatu Radom. Na tych terenach organem właściwym stałby się Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Kielcach. Celem dokonywanych zmian jest odpowiednie dostosowanie struktur kontroli skarbowej do potencjału gospodarczego województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego. Zauważyć bowiem należy, że według danych GUS za I półrocze 2011 r. w województwie mazowieckim funkcjonuje około 670 tys. podmiotów gospodarczych, z czego 336 tys. podmiotów w mieście stołecznym Warszawa oraz około 50 tys. w regionie radomskim. W województwie świętokrzyskim działa natomiast około 107 tys. podmiotów gospodarczych. Ponadto zaproponowane rozwiązanie stanowi usankcjonowanie istniejącego stanu rzeczy. Pracownicy zlikwidowanego wydziału w Radomiu blisko 40 % postępowań prowadzili na terenach skupiających największą liczbę podmiotów gospodarczych, tj. w mieście stołecznym Warszawa, powiecie warszawskim zachodnim i piaseczyńskim. Na marginesie należy także zaznaczyć, iż niezależnie od przedmiotowej nowelizacji rozważane są dalsze zmiany mające na celu wyłączenie kolejnych powiatów z terytorialnego zasięgu działania Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie.
Wejście w życie przedmiotowego rozporządzenia nie spowoduje obciążenia Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie dodatkowymi kosztami. Wręcz przeciwnie koszty związane z likwidacją wydziału w Radomiu pozwolą Dyrektorowi Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie na oszczędności rzędu 200 tys. zł w skali roku. Zwiększyć mogą się natomiast wydatki z tytułu dostosowania struktury organizacyjnej Urzędu Kontroli Skarbowej w Kielcach, tj. koszty delegacji służbowych. Mając jednakże na uwadze fakt, iż w Urzędzie Kontroli Skarbowej w Kielcach zatrudnieni są inspektorzy kontroli skarbowej, którzy ze względu na miejsce zamieszkania mogą prowadzić postępowania kontrolne w podmiotach mających siedzibę w południowej części województwa mazowieckiego, przedmiotowe koszty powinny wzrosnąć w niewielkim zakresie.
Projekt rozporządzenia nie zawiera regulacji prawnych, których efektem byłyby zwolnienia pracowników Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie. Wszystkim pracownikom świadczącym pracę w zlikwidowanej komórce w Radomiu zaproponowano nowe warunki pracy. Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie uwzględnił też prośby pracowników dotyczące wyboru komórki organizacyjnej urzędu, w której będą kontynuować zatrudnienie. Kilku pracowników złożyło prośby o pomoc w przeniesieniu służbowym do urzędów skarbowych mających siedziby w Radomiu. Aktualnie trwają czynności związane z realizacją tych próśb, jedynie z 1 pracownikiem świadczącym pracę w Radomiu stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu z powodu odmowy przyjęcia zaproponowanych warunków pracy. Zauważyć jednakże należy, iż jest to osoba, która nabyła uprawnienia emerytalne.
Andrzej Parafianowicz
Otrzymują: 1. Marszałek Sejmu - oryginał + 2 kopie, 2. Departament Spraw Parlamentarnych w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów 3. Biuro Ministra
Spójrzmy trzeźwo na sprawę braku udziału GIKS w tej sprawie. Zgodnie z zarządzeniem ministra finansów w sprawie statutu urzędów kontroli skarbowej, „regulaminy organizacyjne urzędów kontroli skarbowej podlegają zatwierdzeniu1) przez Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej”. Zmiana regulaminu organizacyjnego UKS Warszawa w części dot. likwidacji Radomia nastąpiła zresztą z inspiracji DKS (pismo w tej sprawie jest, a jakże...). Ładnie to tak Panie Ministrze A. Parafianowicz? Do Posła RP? Że niby "Decyzja dotycząca likwidacji wydziału w Radomiu nie leży (...)w kompetencjach Ministra Finansów". Naprawdę? A może w ogóle Pan nie znał Pan sprawy? To akurat prędzej, bo zatwierdził Pan zmianę regulaminu organizacyjnego i likwidację 42 miejsc pracy w kontroli skarbowej w 10-tym pod względem liczebności mieście w Polsce w niespełna 19 minut... Jutro będzie Pan na uroczystościach w Warszawie? Cieszę się...
1)zatwierdzać - «nadać czemuś moc prawną lub uczynić coś obowiązującym» - «oficjalnie zgodzić się na zajęcie przez kogoś jakiegoś stanowiska»
____________________________________ Mów otwarcie i otwarcie działaj, gdy w kraju dobre panują rządy.Otwarcie działaj, lecz mów ostrożnie, gdy rządy są złe...
09 lut 2012, 18:45
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Minister Parafianowicz jak zwykle popisał się "żelazną logiką", co świadczy o jego "mocnej głowie do.... .Ale poważnie, powyższe wystąpienie zawiera ewidentne wewnętrzne konfuzje. Pan minister niejako dwubiegunowo stwierdza, że w Radomiu notowane było jedno z największych ustaleń w kraju na głowę oraz, że UKS Kielce z uwagi na uwarunkowania gospodarcze nie posiada aktualnie przestrzeni do popisania się ustaleniami. Konstatacja wg Pana Ministra doprowadza do oczywistego wniosku, że należy oddać Radom Kielcom, aby się popisały kwotami dodatkowych przypisów, a ludzi z Radomia z uwagi na ich sukcesy w mieście stołecznym przenieść do Warszawy
Kontynuując tą logikę może by niektórych inspektorów przenieść z Radomia np na Madagaskar, albo do któregoś z rajów podatkowych, a na ich miejsce wprowadzić Finów ponieważ w tym kraju nie ma szarej strefy i występuję ogromne trudności ze statystycznym popisaniem się ?!
09 lut 2012, 20:14
Re: Likwidacja WZ Radom - kulisy...
Merculio
Minister Parafianowicz jak zwykle popisał się "żelazną logiką", co świadczy o jego "mocnej głowie do.... . Kontynuując tą logikę może by niektórych inspektorów przenieść z Radomia np na Madagaskar, albo do któregoś z rajów podatkowych, a na ich miejsce wprowadzić Finów ponieważ w tym kraju nie ma szarej strefy i występuję ogromne trudności ze statystycznym popisaniem się ?!
Nie wmówisz nam że on tak na trzeźwo gaworzył
____________________________________ "Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników