Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Likwidacja działalności - kasa fiskalna
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=26&t=3752
Strona 1 z 1

Autor:  lidka65 [ 19 cze 2016, 09:07 ]
Tytuł:  Likwidacja działalności - kasa fiskalna

Witam.
Z końcem bm. likwiduję działalność gospodarczą. Nie jestem płatnikiem VAT.
Działalność jest zawieszona od 4 miesięcy.
Przed likwidacją chcę sporządzić umowę darowizny pozostałych towarów handlowych na rzecz najbliższego członka rodziny (I grupa podatkowa), który rozpoczął działalność gospodarczą.
Remanent likwidacyjny byłby "0".
Ale co z kasą? Czy muszę ująć ją w remanencie likwidacyjnym, bo przecież nie mogę jej przekazać w darowiźnie?  
Czy muszę w takiej sytuacji (remanent zerowy) powiadomić US o likwidacji działalności gospodarczej 7 dni przed planowanym terminem likwidacji?
Proszę o jakąś podpowiedź, bo szczerze mówiąc-po trzech wizytach w US-dalej nic nie wiem. Jestem odsyłana "od koleżanki do koleżanki".
Dziękuję.

Autor:  qual [ 19 cze 2016, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Likwidacja działalności - kasa fiskalna

Kasa rejestrująca nie jest ani towarem, ani materiałem, ani wyposażeniem, ani środkiem trwałym, więc nie ma obowiązku umieszczania jej w remanencie likwidacyjnym. Jest to urządzenie do wytwarzania dokumentów księgowych, traktowanych na równi z księgą handlową. Po zaprzestaniu ewidencjonowania na kasie należy złożyć wniosek o dokonanie odczytu (najlepiej przed likwidacją działalności, aby móc jeszcze odliczyć fakturę za odczyt), a po odczycie należy ją przechowywać przez pięć lat - tak, jak pozostałe dokumenty księgowe.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/