Teraz jest 07 wrz 2025, 18:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Likwidacja działalności - kasa fiskalna 
Autor Treść postu
Amator

 REJESTRACJA29 mar 2007, 15:33

 POSTY        19
Post Likwidacja działalności - kasa fiskalna
Witam.
Z końcem bm. likwiduję działalność gospodarczą. Nie jestem płatnikiem VAT.
Działalność jest zawieszona od 4 miesięcy.
Przed likwidacją chcę sporządzić umowę darowizny pozostałych towarów handlowych na rzecz najbliższego członka rodziny (I grupa podatkowa), który rozpoczął działalność gospodarczą.
Remanent likwidacyjny byłby "0".
Ale co z kasą? Czy muszę ująć ją w remanencie likwidacyjnym, bo przecież nie mogę jej przekazać w darowiźnie?  
Czy muszę w takiej sytuacji (remanent zerowy) powiadomić US o likwidacji działalności gospodarczej 7 dni przed planowanym terminem likwidacji?
Proszę o jakąś podpowiedź, bo szczerze mówiąc-po trzech wizytach w US-dalej nic nie wiem. Jestem odsyłana "od koleżanki do koleżanki".
Dziękuję.


19 cze 2016, 09:07
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA09 maja 2007, 18:33

 POSTY        30

 LOKALIZACJAWLKP
Post Re: Likwidacja działalności - kasa fiskalna
Kasa rejestrująca nie jest ani towarem, ani materiałem, ani wyposażeniem, ani środkiem trwałym, więc nie ma obowiązku umieszczania jej w remanencie likwidacyjnym. Jest to urządzenie do wytwarzania dokumentów księgowych, traktowanych na równi z księgą handlową. Po zaprzestaniu ewidencjonowania na kasie należy złożyć wniosek o dokonanie odczytu (najlepiej przed likwidacją działalności, aby móc jeszcze odliczyć fakturę za odczyt), a po odczycie należy ją przechowywać przez pięć lat - tak, jak pozostałe dokumenty księgowe.


19 cze 2016, 11:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 2 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: