Witam. Z końcem bm. likwiduję działalność gospodarczą. Nie jestem płatnikiem VAT. Działalność jest zawieszona od 4 miesięcy. Przed likwidacją chcę sporządzić umowę darowizny pozostałych towarów handlowych na rzecz najbliższego członka rodziny (I grupa podatkowa), który rozpoczął działalność gospodarczą. Remanent likwidacyjny byłby "0". Ale co z kasą? Czy muszę ująć ją w remanencie likwidacyjnym, bo przecież nie mogę jej przekazać w darowiźnie? Czy muszę w takiej sytuacji (remanent zerowy) powiadomić US o likwidacji działalności gospodarczej 7 dni przed planowanym terminem likwidacji? Proszę o jakąś podpowiedź, bo szczerze mówiąc-po trzech wizytach w US-dalej nic nie wiem. Jestem odsyłana "od koleżanki do koleżanki". Dziękuję.
19 cze 2016, 09:07
Re: Likwidacja działalności - kasa fiskalna
Kasa rejestrująca nie jest ani towarem, ani materiałem, ani wyposażeniem, ani środkiem trwałym, więc nie ma obowiązku umieszczania jej w remanencie likwidacyjnym. Jest to urządzenie do wytwarzania dokumentów księgowych, traktowanych na równi z księgą handlową. Po zaprzestaniu ewidencjonowania na kasie należy złożyć wniosek o dokonanie odczytu (najlepiej przed likwidacją działalności, aby móc jeszcze odliczyć fakturę za odczyt), a po odczycie należy ją przechowywać przez pięć lat - tak, jak pozostałe dokumenty księgowe.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników