Forum skarbowców http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/ |
|
Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013 http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=26&t=2894 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tranqilo [ 18 maja 2013, 10:20 ] |
Tytuł: | Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013 |
Projekt zmian Ordynacji Podatkowej zawiera 150 punktów zmian do ustawy. Do 10 czerwca 2012 ogłoszono konsultacje społeczne. Rewolucyjny jest punk 103. Analiza ksiąg podatkowych przy wykorzystaniu technik informacyjnych. Takie sformułowania o "edytowalnej formie elektronicznej" ( można by to napisać prościej a nie "po prawniczemu") powinny pojawić się już 20 lat temu. |
Autor: | uzytkownik12345 [ 18 maja 2013, 10:57 ] |
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 |
Dotychczasowe nazywanie czegokolwiek, w tym w szczególności PDFowskich skanów wordowskich dokumentów wysyłanych meilem "formą elektroniczną" jest jedynie zabiegiem lingwistycznym tuszującym brak komunikacji elektronicznej w administracji. I w takiej własnie formie "elektronicznej" krążą po naszych skrzynkach ważne pisma "z góry" ![]() |
Autor: | tranqilo [ 18 maja 2013, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 |
W nowej rzeczywistości może to być jeszcze ciekawsze. Urząd z X przysyła do nas pismo papierowe to my to pakujemy w grubą kopertę i wysyłamy do Centrum Wspólnego Wprowadzania Danych. Tam dokument jest skanowany i przetwarzany OCR a następnie wprowadzany do centralnego programu CRM jako edytowalny załącznik. Tak mają w TPSA, PZU, .... |
Autor: | tranqilo [ 20 maja 2013, 16:59 ] |
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 |
Punkt 98, Strony będą mogły robić fotokopie dokumentacji tak jak to jest już obecnie w sadach. Tyle, że z tego powodu będą musiały powstać czytelnie ( jak w sądach) by pod nadzorem udostępniać te dokumenty. Będzie dodatkowe zajęcie dla urzędowych archiwistów. Dodatkowe etaty ? |
Autor: | uzytkownik12345 [ 20 maja 2013, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 |
No na pewno, już widzę te nowe etaty dla administracji... Chociaż, z drugiej strony jaki to byłby piękny absurd - tu niby wielka e-reforma, a zatrudniamy nagle archiwistów ![]() |
Autor: | Czubaka [ 22 maja 2013, 19:09 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 | |||||||||
A z czego to wywnioskowałeś? Obecnie strona równiez ma prawo do zapoznawania się z aktami sprawy i sporzadzania z nich notatek, kopii i odpisów. Planowana zmiana ma na celu jednoznaczne uregulowanie kwestii wydawania nieuwierzytelnionych kserokopii z akt sprawy. I to akurat jest zmiana pozytywna. Obecnie każdy urząd sobie - niektóre wydają, inne nie. Bo wbrew temu co jest napisane w pkt 98, orzecznictwo w tej kwestii nie jest jednolite. |
Autor: | tranqilo [ 22 maja 2013, 20:31 ] | ||||||||||||||||||
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012 | ||||||||||||||||||
To najwyższy czas ujednolicić. Czytelnia też powinna być ( kolejne ujednolicenie) , by można te akta w normalnych warunkach przeglądać , kopiować a nie na kolanie. Taka klasa jak w sądzie , nieduże widne pomieszczenie ze stolikami i krzesłami, jest jak najbardziej na miejscu. |
Autor: | nVodka [ 02 lip 2013, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013 |
Dobrze określili zjawisko nieodbierania poczty przez pełnomocników: "mataczenie". Mam takie pytanie, czy wy po zakończonym postępowaniu wydajecie oryginały akt sprawy stronie? |
Autor: | Czubaka [ 02 lip 2013, 23:38 ] | |||||||||
Tytuł: | Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013 | |||||||||
Eeee...akt sprawy? Jeśli masz na myśli dokumenty pobrane od podatnika w toku postępowania, to tak - zwracamy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |