Teraz jest 07 wrz 2025, 21:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013 
Autor Treść postu
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013
Projekt zmian Ordynacji Podatkowej zawiera 150 punktów zmian do ustawy.

Do 10 czerwca  2012 ogłoszono konsultacje społeczne.

Rewolucyjny jest punk 103. Analiza ksiąg podatkowych przy wykorzystaniu technik informacyjnych. Takie sformułowania o "edytowalnej formie elektronicznej" ( można by to napisać prościej a nie "po prawniczemu") powinny pojawić się  już 20 lat temu.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


18 maja 2013, 10:20
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA24 cze 2009, 15:36

 POSTY        69
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012
Dotychczasowe nazywanie czegokolwiek, w tym w szczególności PDFowskich skanów wordowskich dokumentów wysyłanych meilem "formą elektroniczną" jest jedynie zabiegiem lingwistycznym tuszującym brak komunikacji elektronicznej w administracji.
I w takiej własnie formie "elektronicznej" krążą po naszych skrzynkach ważne pisma "z góry"  :zly1:


18 maja 2013, 10:57
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012
W nowej rzeczywistości może to być jeszcze ciekawsze.  Urząd z X przysyła do nas pismo papierowe to my to pakujemy w grubą kopertę i wysyłamy do Centrum Wspólnego Wprowadzania Danych. Tam dokument jest skanowany i przetwarzany OCR a następnie wprowadzany do centralnego programu CRM jako edytowalny załącznik.   Tak mają w TPSA, PZU, ....

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


18 maja 2013, 13:25
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012
Punkt 98, Strony będą mogły robić fotokopie dokumentacji  tak jak to jest już obecnie w sadach. Tyle, że z tego powodu będą musiały powstać czytelnie ( jak w sądach) by pod nadzorem udostępniać te dokumenty. Będzie dodatkowe zajęcie dla urzędowych archiwistów.
Dodatkowe etaty ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


20 maja 2013, 16:59
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA24 cze 2009, 15:36

 POSTY        69
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012
No na pewno, już widzę te nowe etaty dla administracji...
Chociaż, z drugiej strony jaki to byłby piękny absurd - tu niby wielka e-reforma, a zatrudniamy nagle archiwistów  :wysmiewacz:


20 maja 2013, 17:10
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA24 cze 2009, 18:45

 POSTY        24
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012


Punkt 98, Strony będą mogły robić fotokopie dokumentacji  tak jak to jest już obecnie w sadach. Tyle, że z tego powodu będą musiały powstać czytelnie ( jak w sądach) by pod nadzorem udostępniać te dokumenty. Będzie dodatkowe zajęcie dla urzędowych archiwistów.


A z czego to wywnioskowałeś?
Obecnie strona równiez ma prawo do zapoznawania się z aktami sprawy i sporzadzania z nich notatek, kopii i odpisów. Planowana zmiana ma na celu jednoznaczne uregulowanie kwestii wydawania nieuwierzytelnionych kserokopii z akt sprawy. I to akurat jest zmiana pozytywna. Obecnie każdy urząd sobie - niektóre wydają, inne nie. Bo wbrew temu co jest napisane w pkt 98, orzecznictwo w tej kwestii nie jest jednolite.


22 maja 2013, 19:09
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2012
Czubaka                    





Punkt 98, Strony będą mogły robić fotokopie dokumentacji  tak jak to jest już obecnie w sadach. Tyle, że z tego powodu będą musiały powstać czytelnie ( jak w sądach) by pod nadzorem udostępniać te dokumenty. Będzie dodatkowe zajęcie dla urzędowych archiwistów.


A z czego to wywnioskowałeś?
Obecnie strona również ma prawo do zapoznawania się z aktami sprawy i sporządzania z nich notatek, kopii i odpisów. Planowana zmiana ma na celu jednoznaczne uregulowanie kwestii wydawania nieuwierzytelnionych kserokopii z akt sprawy. I to akurat jest zmiana pozytywna. Obecnie każdy urząd sobie - niektóre wydają, inne nie. Bo wbrew temu co jest napisane w pkt 98, orzecznictwo w tej kwestii nie jest jednolite.

To najwyższy czas ujednolicić. Czytelnia też powinna być ( kolejne ujednolicenie) , by można te akta w normalnych warunkach przeglądać , kopiować a nie na kolanie. Taka klasa jak w sądzie , nieduże widne pomieszczenie ze stolikami i krzesłami, jest jak najbardziej na miejscu.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


22 maja 2013, 20:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 cze 2013, 22:58

 POSTY        127
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013
Dobrze określili zjawisko nieodbierania poczty przez pełnomocników: "mataczenie".

Mam takie pytanie, czy wy po zakończonym postępowaniu wydajecie oryginały akt sprawy stronie?


02 lip 2013, 21:55
Zobacz profil
Amator
Własny awatar

 REJESTRACJA24 cze 2009, 18:45

 POSTY        24
Post Re: Projekt zmian Ordynacji Podatkowej w 2013
nVodka                    



Mam takie pytanie, czy wy po zakończonym postępowaniu wydajecie oryginały akt sprawy stronie?


Eeee...akt sprawy?

Jeśli masz na myśli dokumenty pobrane od podatnika w toku postępowania, to tak - zwracamy.


02 lip 2013, 23:38
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: