Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

SZD od 01.10.2020 r.
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=23&t=4557
Strona 1 z 2

Autor:  Soltimerka [ 03 paź 2020, 14:05 ]
Tytuł:  SZD od 01.10.2020 r.

Czy możecie mi poradzić, jak mam postąpić z pismem z Izby dotyczącym udzielenia pewnych informacji, które wpłynęło do US 28.09.2020 r., a odpowiedzi do DIAS będę teraz udzielać w październiku? Nie wiem, czy dobrze postąpiłam rejestrując w piątek w aplikacji SZD pod numerem JRWA 0321. Post factum powiedziano mi, że to się nie rejestruje, bo to proces skonsolidowany :o No to ja już nie wiem, co mam zrobić! A czy mam rejestrować też w Bibliotece Akt, skoro wpłynęło we wrześniu?

Autor:  Barbarella72 [ 03 paź 2020, 15:06 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Soltimerka                    



Czy możecie mi poradzić, jak mam postąpić z pismem z Izby dotyczącym udzielenia pewnych informacji, które wpłynęło do US 28.09.2020 r., a odpowiedzi do DIAS będę teraz udzielać w październiku? Nie wiem, czy dobrze postąpiłam rejestrując w piątek w aplikacji SZD pod numerem JRWA 0321. Post factum powiedziano mi, że to się nie rejestruje, bo to proces skonsolidowany :o No to ja już nie wiem, co mam zrobić! A czy mam rejestrować też w Bibliotece Akt, skoro wpłynęło we wrześniu?


Jeżeli pismo zostało przesłane przez profil SZD izbowy z opcją Rejestruj odpowiedź, nie rejestruje się nowej sprawy, tylko odpowiada się poprzez podłączenie pisma do sprawy Izby. Jeśli jednak na piśmie Izby w SZD nie ma opcji Rejestruj odpowiedź (czasem tak przesyłają), należy w SZD profil urzędowy założyć sprawę pod numerem JRWA i zarejestrować w tej sprawie pismo wychodzące, no i wysłać go do Izby. Przynajmniej my tak robimy  :)  :)  :) W Bibliotece Akt od października już się nic nie rejestruje.

Autor:  Asioka [ 04 paź 2020, 22:08 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

W Bibliotece Akt od października już się nic nie rejestruje.

rejestruje się, rejestruje ... nie wszystkie komórki w US weszły do SZD

Autor:  Soltimerka [ 05 paź 2020, 08:21 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Hej, bardzo dziękuję za odzew i podpowiedzi :)
Teraz jednak pojawił się kolejny problem :(
Chodzi o to, że wnioskodawca zwraca się o rozłożenie na raty PIT, PPE, VAT, jak zarejestrować te trzy sprawy. Jedno już zrobiłyśmy - jako przypisz do nowej sprawy PIT pod numerem z JRWA 4261, ale jak zarejestrować dwie pozostałe sprawy PPE i VAT?

Autor:  widow [ 05 paź 2020, 15:36 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Soltimerka                    



Hej, bardzo dziękuję za odzew i podpowiedzi :)
Teraz jednak pojawił się kolejny problem :(
Chodzi o to, że wnioskodawca zwraca się o rozłożenie na raty PIT, PPE, VAT, jak zarejestrować te trzy sprawy. Jedno już zrobiłyśmy - jako przypisz do nowej sprawy PIT pod numerem z JRWA 4261, ale jak zarejestrować dwie pozostałe sprawy PPE i VAT?



Na pewno można powielić pismo przychodzące (wiosek o rozłożenie na raty) i do każdego z pism (oryginału i jego powieleń) utworzyć jedną sprawę z właściwym JRWA dla danego podatku.

Autor:  czarna007 [ 05 paź 2020, 21:39 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

A co myślicie żeby w takim przypadku nakleić trzy kody kreskowe?

Autor:  Qazwsx [ 19 paź 2020, 21:56 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Czy prawdą jest informacja że IAS Warszawa wysyła mail-e do US-ów żądając odpowiedzi poprzez SZD.

Reszta, tej mam nadzieje że plotki, też mam taką nadzieje że nie jest prawdziwa.

Nie wierzę w to co usłyszałem.

Autor:  kurkarol [ 20 paź 2020, 19:30 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Qazwsx                    



Czy prawdą jest informacja że IAS Warszawa wysyła mail-e do US-ów żądając odpowiedzi poprzez SZD.

Reszta, tej mam nadzieje że plotki, też mam taką nadzieje że nie jest prawdziwa.

Nie wierzę w to co usłyszałem.


W teorii tak powinno być, a w praktyce wiadomo, że wysyłamy tradycyjnie, bo kto ma czas na te czasochłonne SZD...

Autor:  Soltimerka [ 04 lis 2020, 10:04 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Powiedzcie, jak wysyłacie decyzję ratalną i zaświadczenie o pomocy de minimis przez biznes.gov.pl i SZD? Bo są to dwie sprawy pod różnymi numerami np. 4261 oraz 4071, a przez rejestruj odpowiedź można tylko wysłać decyzję. Ewentualnie, podejrzewam, można drugi plik zaświadczenia załączyć i wysłać razem z decyzją, ale wtedy jak zakończyć sprawę zaświadczenia? Można też zaświadczenie o pomocy de minimis zarejestrować w Bibliotece Akt, ale wysyłać dwa odrębne pisma do tego samego podatnika w kwestii rat!!!???

Autor:  Soltimerka [ 24 lis 2020, 18:01 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Witajcie, czy mieliście taką sytuację, że wniosek o ulgę wpłynął przez biznes.gov.pl do niewłaściwego Urzędu? Co można wówczas zrobić? Jak przesłać zgodnie z właściwością miejscową?

Dziękuję WIDOW za wskazówki odnośnie powielenia pisma. Tak się złożyło, że akurat miałam uprawnienia do tej czynności i mogłam tak zrobić ;-) Jednak nie zwróciłam się do Kancelarii o naklejenie kodów, tak jak zasugerowałaś CZARNA007...

Autor:  egzekutor10 [ 24 lis 2020, 18:31 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Mam pytanie odnośnie SZD, napotkałem się na pewien problem i czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć mi co robię źle  :D
Rejestruję pismo do wysyłki w danej sprawie, zaznaczam że forma pisma będzie elektroniczna, gdyż będę wysyłać pismo na skrytkę e-PUAP do Urzędu Miejskiego. Nadaję adresata wraz z adresem skrytki, załączam pismo w PDF, zapisuję i przekazuję do akceptacji kierownikowi. Kierownik podpisuje podpisem elektronicznym i w tym momencie jeżeli wysyłam pismo na skrytkę e-PUAP z potwierdzeniem UPP to nie ma problemu - pojawia się komunikat, że poprawnie dostarczono, natomiast jeżeli chcę wysłać z potwierdzeniem UPD aby mieć potwierdzenie odbioru pisma przez adresata (data odebrania jest mi potrzebna do ewentualnego określenia terminu, w którym to adresat może wnieść jakieś np. zażalenie) po zaznaczeniu opcji UPD opcja wyślij znika i pojawia się kolejna opcja, która odsyła do złożenia kolejnego podpisu elektronicznego, po podpisaniu pismo widnieje jako oczekujące na wysyłkę (nie ma samej opcji wyślij skoro już mam wszystko zrobione) i jak wybiorę znów wyślij e-PUAPem to kolejny raz wybieram potwierdzenie UPD i odsyła mnie poraz kolejny do podpisu elektronicznego i tak w kółko. Pytanie brzmi w którym momencie popełniam błąd, że nie mogę wysłać pisma.

Autor:  Margeritka [ 24 lis 2020, 19:50 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Tylko kierownik podpisując pismo podpisem elektronicznym, za potwierdzeniem UPD może wysłać do podatnika.
Pracownik wysyła pisma za potwierdzeniem UPP.

Autor:  egzekutor10 [ 24 lis 2020, 20:24 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Tylko, że w SZD kierownika występuje ten sam problem.

Autor:  Us_nip [ 25 lis 2020, 20:12 ]
Tytuł:  Re: SZD od 01.10.2020 r.

Aby wysłać pismo w trybie UPD konieczne jest posiadanie podpisu kwalifikowanego.
Tutaj leży zapewne problem

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/