Forum skarbowców
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/

Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.
http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=23&t=2502
Strona 1 z 1

Autor:  cammila [ 03 sty 2012, 13:43 ]
Tytuł:  Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

Macie może jakiś pomysł dlaczego od nowego roku poza upoważnieniem i zawiadomieniem o zamiarze wszczęcia kontroli nie można wydrukować żadnego innego pisma z aplikacji Kontrola?

Autor:  beann [ 03 sty 2012, 17:48 ]
Tytuł:  Re: Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

U nas był problem nawet z upoważnieniami (wykakiwał jakiś dziwny, dotychczas nie spotykany komunikat). Na 45 minut przed końcem pracy nasi informatycy odcięli nas od wszystkich systemów, by zlokalizować i usunąć problem, ale nie uporali się z tym w godzinach pracy Urzędu.

Autor:  ogr [ 03 sty 2012, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

cammila                    



Macie może jakiś pomysł dlaczego od nowego roku poza upoważnieniem i zawiadomieniem o zamiarze wszczęcia kontroli nie można wydrukować żadnego innego pisma z aplikacji Kontrola?

z nowym rokiem idzie nowe  :rolleyes:

z wytycznych wynika chyba, iż wszystie pisma poza ww. zostają zlikwidowane, a dlaczego??? - ktoś miał wizję :wysmiewacz:

Autor:  ryzykant73 [ 04 sty 2012, 08:50 ]
Tytuł:  Re: Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

Odstąpienie od możliwości drukowania pism z podsystemu KONTROLA związane jest z faktem, iż nie ma komórki organizacyjnej w MF, która monitorowałaby na bieżąco prawidłowość wzorów pism (podstawy prawne, itp.). W rezultacie druki z podsystemu zawierają często błędy w podstawach prawnych.
Wydaje się, iż dobrze by było gdyby były jednolite wzory akt kontroli podatkowej, które można drukować z podsystemu. To wymaga jednak nakładu pracy, jakiegoś zespołu, który stworzy takie akta i który później będzie monitorować ewentualne zmiany prawa.

Autor:  skarbgeek [ 04 sty 2012, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

Okazuje się że chyba centralnie nikt nie rozsyła już poprawek kontroli, trzeba samemu monitorować stronę autorów i szukać.

Może ten komunikat komuś coś wyjaśni, za stroną: http://www.ds.mofnet.gov.pl/kontrola/

Nowy wzór zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej i upoważnienia do kontroli

2011-12-22 15:51:21

W związku ze zmianą wzoru zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej i wzoru upoważnienia do kontroli informujemy, że nowe wzory tych pism dostępne będą w podsystemie Kontrola po zainstalowaniu słowników centralnych SC97B (dystrybucja ich przewidziana jest na przełomie roku) i zainstalowaniu poprawki 5a do wyd. 1.6.1p9 (plik dostępny na stronie Kontroli w dziale Pliki -> Poprawki). Poprawkę po pobraniu należy rozpakować, a znajdujące się tam pliki wgrać do katalogu z Kontrolą.

Przypominamy, że dla nowych wariantów pism należy utworzyć w słownikach lokalnych nowe znaki pism w oparciu o wariant 6.
W przypadku zawiadomienia nowy znak pisma obowiązuje od (pole Ważny od) 27.12.2011 r., a dla upoważnienia od 05.01.2012 r.
Stare znaki pism unieważnić (pole Ważny do) z dniem wcześniejszym tzn. odpowiednio 26.12.2011 r. (lub aktualną) dla ZWK i 04.01.2012 r. dla UDK.
-----------------------------
Problemy z wystawieniem postanowienie po zainstalownaiu poprawki 5.

2012-01-03 11:23:54

W związku z pojawiającymi się problemami z wystawieniem upoważnienia lub zawiadomienia prosimy o PONOWNE pobranie poprawki 5 do wydania 1.6.1p9 w wersji c.
Przepraszamy za utrudnienia.

Autor:  beann [ 05 sty 2012, 06:59 ]
Tytuł:  Re: Drukowanie pism w programie Kontrola - zmiany w 2012 r.

Z punktu widzenia wszystkich pracowników kontroli najgorsze zmiany, to te (również zakomunikowane na ww. stronie IS we Wrocławiu):
"Brak możliwości drukowania pism z podsystemu Kontrola

2012-01-04 10:17:00

Od stycznia 2012 r. decyzją Departamentu Administracji Podatkowej usunięto możliwość drukowania pism z podsystemu Kontrola (za wyjątkiem zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej, upoważnienia do kontroli i protokołu kontroli). Pisma te powinny być przygotowane w innym edytorze i odnotowane w podsystemie. Brak możliwości wydruku nie zwalnia pracowników od ewidencjonowania ich w podsystemie."

Czyli mamy podwójną robotę (pisanie w "innym edytorze" oraz w Kontroli), co zapewne bardzo podniesie naszą wydajność.  :mur:
Mam tylko cichą nadzieję, że nie odbiorą nam możliwości migracji pism z Kontroli do BA, bo w przypadku takich postępowań kontrolnych, gdzie trzeba będzie rozesłać większą ilość "krzyżówek", oddzielne nadawnie każdej z nich numeru BA dodatkowo nas spowolni.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/