Teraz jest 01 wrz 2025, 13:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Audyt SSP 2016 - pomagamy MF 
Autor Treść postu
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA02 lut 2013, 17:29

 POSTY        136
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Najpierw to niektórych naczelników należałoby wysłać ponownie na szkolenie z obsługi aplikacji,  bo ni w ząb nie potrafią zrozumieć jak się podpisuje pisma w SZD/SSP. Nie potrafią też zrozumieć,  że dekretacja w SZD nie przenosi się do SSP, albo że w wielu przypadkach po prostu niemożliwe jest wydawanie zaświadczeń spadkowych "od ręki"  i mogłabym tak jeszcze długo wymieniać czego nie mogą zrozumieć... a co gorsze, nie robią nic w tym kierunku, żeby zrozumieć.


Ostatnio edytowano 07 mar 2016, 20:33 przez jemiola, łącznie edytowano 1 raz



07 mar 2016, 20:32
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 mar 2015, 19:46

 POSTY        99

 LOKALIZACJAZachodniopomorskie
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
widzę że nie tylko u mnie dzieją się takie rzeczy.

____________________________________
Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.


07 mar 2016, 22:06
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Nadir                    



Wniosek: naczelnik powinien być informatykiem. Albo informatyk naczelnikiem?...

Teoretycznie to NUS nie musi być informatykiem i przy prostszych aplikacjach typu księgowego czy magazynowego z pewnością dali by sobie radę. Ale ten twór rodem z dżentaxu jest zdecydowanie bardziej skomplikowany.  Tu mamy dwa wdrożenia w jednym.
Jedno to nowe centralistyczne oprogramowanie do zdawałoby się najprostszych podatków ( na razie a i KP nie jest takie proste jak się wydaje) - taki prawie działający program. Z "intuicyjnymi" wg  MF rolami. A drugie to rewolucyjne wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów , które wymusza bardzo duże zmiany.  Oba wymagają dodatkowych szkoleń by lepiej opanować te narzędzia i oczywiście praktyki. Aplikacja  SSP wymaga sporo zmian by pomagała w pracy a nie była pożeraczem czasu i nerwów.
Chociaż SZD używam w ograniczonym zakresie już  od pół roku to wcale nie czuję się w tym  ekspertem.
A podpisu elektronicznego nie mam, nie używam i  rozumiem problem tych co muszą coś podpisać a brakuje im praktyki .

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


07 mar 2016, 22:54
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF


1.8.  System SZD jest oparty na programie JAVA, który jest stałe aktualizowany, co powoduje ciągłe problemy polegające na nieaktualności zainstalowanych na urzędowym sprzęcie wtyczek.

Odpowiedź:

Zarzut zastosowania technologii Java wynika z niezrozumienia działania każdego rodzaju aplikacji sieciowej. Technologia Java stanowi ogólnoświatowy standard przy tworzeniu aplikacji zarówno mobilnych jak i treści internetowych czy oprogramowania dla firm.

Technologia ta dzięki milionom użytkowników, programistów i aplikacji jest ciągle udoskonalana, rozszerzana, ulepszana i zabezpieczana. Stąd właśnie wydawane są kolejne wydania/aktualizacje. Funkcja automatycznej aktualizacji (Java Update) dba o aktualność instalacji Java na komputerze użytkownika z systemem Windows.

Jeśli została włączona automatyczna aktualizacja, system okresowo sprawdza dostępność nowych wersji oprogramowania Java. Gdy zostanie znaleziona nowa wersja, jest wyświetlane pytanie o zezwolenie na uaktualnienie instalacji Java (użytkownik może zrezygnować z aktualizacji). Można zaplanować częstotliwość sprawdzania dostępności aktualizacji lub sprawdzić dostępność ręcznie w dowolnej chwili (dotyczy to również instalacji). Nie ma potrzeby, aby JAVA aktualizowała się automatyczne.


Dziękujemy za wykład o technologi JAVA i aktualizacji i wtyczkach.  Pytanie było nieco niefortunnie sformułowane i obrazuje jedynie odczucia pracowników obsługujących stanowiska komputerowe.

Tak naprawdę mamy w urzędach olbrzymi problem z JAVA i instalacją odpowiednich certyfikatów. Bardzo liczymy na pomoc MF i zatrudnionych tam fachowców od JAVA.  Na naszym wewnętrznym forum informatyków US wątek instalacji JAVA jest najbardziej napuchnięty i  problemy z instalacją JAVA były przez dłuższy czas rozwiązywane przez kolegę z  PUS LUBLIN, który jednak znalazł lepiej płatną posadę.   Na PCtach oprócz nowych aplikacji SSP/SZD mamy szereg (kilkanaście) innych aplikacji  korzystających z technologii JAVA z których część nie należy do MF a do banku czy innych ministerstw. Każda ma inny certyfikat  a czasem wymaga innej wersji JAVA i inne wymagania, że trudno to pogodzić.
Problemy z JAVĄ i instalacjami certyfikatów pochłaniają nam mnóstwo czasu, którego bardzo brakuje.  

Technologia JAVA  jest bardzo czuła na braki łączności z serverami  ORACLA , MF czy innymi weryfikatorami certyfikatów.  A wtedy nie ma pracy w US na aplikacjach z JAVA.  To taka wada , która na szczęście rzadko się pojawia. Tak kilka razy w roku. Ale ryzyko rośnie przy głębszym wchodzeniu w tą technologię.

Co zaś do wtyczek JAVA to ich żywot się kończy ze względu na ubiegłoroczną decyzję ORACLE o zaniechaniu rozwoju tej technologi ze względu na trudności w zapewnieniu bezpieczeństwa i bezawaryjnej pracy. Twórcy przeglądarek podjęli taką decyzję już wcześniej a przyszłość widzą w rozwoju technologii HTML5. Standard tworzenia aplikacji niespodziewanie gwałtownie się zmienił. Co dalej z naszymi "świeżynkami" ? Do wymiany ? Do szybkiej modernizacji ? Do odstawki ?

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


08 mar 2016, 22:21
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
W odpowiedzi MF czytamy:


1.15   Tworzenie decyzji w SPP to pracochłonne dopasowywanie treści do "okienek", by to, co dopiszemy łącznie z narzuconym tekstem "jakoś" brzmiało, przy czym "okienka" są raczej małych rozmiarów,

-  błędnie powoływane teksty jednolite (tekst narzucony przez program),

-  nie zawsze odpowiednie powołanie w treści dokumentu przepisu (oczywiście w tekście narzuconym),

-  przepis nie pasuje do tego, co akurat w konkretnym przypadku należy powołać,

-  dużo kombinacji z wysyłką jednego pisma do kilku adresatów (kombinacja - podgląd - zmiana bo nie tak - kombinacja - podgląd, też nie tak, itd..., jak na ostatniej stronie dokumentu dobrze, to na pierwszej już nie),

-mierny poziom stylistyczny decyzji, czasochłonne zabiegi żeby było w miarę czytelne.

Program mało czytelny, dużo przejść, wracania do poprzedniej strony, panelu, funkcji, itd.


Odpowiedź:

Mimo włożonego wysiłku, komponenty służące wydawaniu decyzji i postanowień wymagają dalszego doskonalenia. Z pewnością istotnym usprawnieniem będzie m.in. dodanie słownika podstaw prawnych.


Brak słownika podstaw prawnych jest podstawowym BŁĘDEM architektury systemu SSP. Wszyscy informatycy, którzy otarli się o POLTAX i jakiekolwiek decyzje wiedzą, że przy występującej inflacji prawa podstawy prawne muszą być regularnie aktualizowane. Czyżby analitycy z doświadczeniem zostali odsunięci od uzgodnień z GW? Nieaktualna czy niewłaściwa podstawa prawna może być podstawą do unieważnienia decyzji ze względów formalnych. To jest niedopuszczalne.  Pracownicy US to wiedzą i dlatego mozolnie obrabiają te decyzje w dostępnych edytorach. Stworzyli drugi obieg decyzyjny. Te dobre decyzje, wydawane na bieżąco w Librze i te złe z opóźnieniem lub jeszcze nie wrzucone do SSP. O trudnej pracy przy rozsypującej się strukturze decyzji, co jest mało estetyczne, napisano na tym forum już wiele postów. Czekamy na radykalna zmianę poprawiającą SSP w zakresie merytorycznym i stylistycznym. I żeby to było narzędzie rzeczywiście wspomagające, a nie kolejne obciążenie w pracy urzędników.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


09 mar 2016, 18:48
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
z odpowiedzi MF


Centralizacja systemu podatkowego realizowana w ramach Programu e-Podatki (...)  problemów, które niewątpliwie istnieją, ale też zawsze towarzyszą tego typu przedsięwzięciom informatycznym. Teraz jest czas, aby wszystkie braki i nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników zostały przeanalizowane i poprawione.

Najważniejszym problemem jest totalne 100-krotne wydłużenie czasu pracy w nowym systemie SSP w porównaniu do aplikacji POLTAXowych.  Trudno ocenić czas jaki zajmie tworzenie poprawek ale łatwo określić cel jaki MUSI wykonawca SSP osiągnąć.  MUSI doprowadzić do radykalnego przyspieszenia pracy w aplikacji tak by czas wykonywania czynności (procesu ) w SSP i POLTAX był porównywalny lub krótszy.  Jednym z mierników osiągnięcia tego celu jest szybkość wydawania w KP decyzji poprawnych rachunkowo , merytorycznie (podstawy prawne) i graficznie.  W przypadku decyzji zbiorczych to musi być minimum 200 decyzji na 8 godzin.  

Czy nie przesadziłem z tym miernikiem?  Bo jak domyślam się to celem MF nie jest utopienie budżetowych pieniędzy w błędnie działającej aplikacji lecz pozyskanie narzędzia, które pozwoli na efektywniejsza pracę pracowników, urzędników i funkcjonariuszy.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


13 mar 2016, 20:51
Zobacz profil
Znawca
Własny awatar

 REJESTRACJA27 paź 2009, 20:32

 POSTY        202
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
tranqilo                    



z odpowiedzi MF


Centralizacja systemu podatkowego realizowana w ramach Programu e-Podatki (...)  problemów, które niewątpliwie istnieją, ale też zawsze towarzyszą tego typu przedsięwzięciom informatycznym. Teraz jest czas, aby wszystkie braki i nieprawidłowości zgłaszane przez użytkowników zostały przeanalizowane i poprawione.

Najważniejszym problemem jest totalne 100-krotne wydłużenie czasu pracy w nowym systemie SSP w porównaniu do aplikacji POLTAXowych.  Trudno ocenić czas jaki zajmie tworzenie poprawek ale łatwo określić cel jaki MUSI wykonawca SSP osiągnąć.  MUSI doprowadzić do radykalnego przyspieszenia pracy w aplikacji tak by czas wykonywania czynności (procesu ) w SSP i POLTAX był porównywalny lub krótszy.  Jednym z mierników osiągnięcia tego celu jest szybkość wydawania w KP decyzji poprawnych rachunkowo , merytorycznie (podstawy prawne) i graficznie.  W przypadku decyzji zbiorczych to musi być minimum 200 decyzji na 8 godzin.  

Czy nie przesadziłem z tym miernikiem?  Bo jak domyślam się to celem MF nie jest utopienie budżetowych pieniędzy w błędnie działającej aplikacji lecz pozyskanie narzędzia, które pozwoli na efektywniejsza pracę pracowników, urzędników i funkcjonariuszy.

W całej budżetówce wydano w ostatnich latach miliardy na przepiękne graficznie ale działające bardzo wolno aplikacje, obsługiwane myszką, a nie klawiszami funkcyjnymi.
Najbogatsze banki, lotniska, prywatne firmy dalej korzystają z bardzo wydajnych aplikacji w trybie tekstowym.
Ciekawe iż w żadnym z tych licznych przetargów, nikt nie ujął iż obsługa nowych aplikacji powinna  być szybsza, łatwiejsza  i bardziej efektywna. Budżetówka wydała miliardy na "zwalniacze" , brak winnych i ogłoszono sukces. Koszty bieżącego utrzymania aplikacji również nie są niskie. W samym ZUS-e wynoszą 800 mln rocznie !!! http://zus.pox.pl/zus/zus-wydaje-800-mln-zl-rocznie-na-utrzymanie-systemu-informatycznego.htm


13 mar 2016, 21:17
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Zadane powyżej pytanie o koszt utrzymania systemu SSP jest bardzo istotne by na tym etapie rozwoju aproksymować jakie mogą być koszty utrzymania całego systemu e-Podatki . Jak się ma aktualny koszt utrzymania systemu do tego planowanego. ( chyba były takie kosztorysy w MF ?)

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


14 mar 2016, 23:38
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
W dzisiejszej paczce poprawek do SZD  wersja 1.6.38 widnieje:


Poprawiono równoczesny wydruk wielu kopert (tzw. wydruk masowy)


Nie wiem co za teoretyk to wymyślił by nadrukowywać informacje na kopertach. Może w warunkach domowych czy laboratoryjnych ta opcja wygląda ładnie. A pojedyncza koperta nie zatnie sie w drukarce ( specjalnej drukarce do kopert !!! ).  Pokażcie mi proszę dużą organizację rozsyłająca rachunki ,która ma podobne rozwiązanie i to działające bez zarzutu, szybko.  W zasadzie królują dwa rozwiązania :
- koperta z okienkiem i nadruk dostosowany do okienka lub dodatkowa karta z adresem dostosowanym do okienka pakowana wraz z rachunkiem czy inną informacją. Często sa to zautomatyzowane linie produkcyjne- wysyłkowe.
- naklejki z adresem i kodem kreskowym naklejane na kopertę a często również na zwrotki. Mamy rozwiązany problem adresowanie (drukowania?) zwrotek.

Moim zdaniem w urzędach przy SZD powinna być wdrożona metoda z naklejkami.  Nie ma wtedy problemów z drukowaniem zwrotek i problematycznego drukowania adresów na kopertach. Drukowanie na kopertach jest zawodne i powolne. nie uwzględnia różnych rozmiarów kopert jak to w masówce.  Metoda naklejkowa jest znana i szeroko wdrożona. Mamy również odpowiednie urządzenia więc nie generuje dodatkowych kosztów wdrożenia a koszty eksploatacyjne pozostaną na podobnym poziomie co do tej pory.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


16 mar 2016, 11:19
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
tranqilo                    



Nie wiem co za teoretyk to wymyślił by nadrukowywać informacje na kopertach.

Nie wiem dlaczego ten teoretyk nie zapytał praktyków, to dowiedziałby się, że w BA bardzo dobrze funkcjonuje drukowanie naklejek z adresem i kodem kreskowym naklejanych i na kopertę, i na zwrotki. Po co robić rewolucje kiedy funkcjonuje już sprawdzone, wygodne rozwiązanie?
Nie wiem dlaczego podczas testów nikt nie podniósł (podniósł?) tego problemu? Lepiej od razu odrzucić złe rozwiązanie i wdrożyć dobre.




Mamy również odpowiednie urządzenia więc nie generuje dodatkowych kosztów wdrożenia

Za 2 lata zniknie BA, bo wszystko będzie w SZD, więc funkcjonujące drukarki w BA pójdą na złom, a będą kupowane specjalne drukarki do druku kopert i zwrotek w SZD?

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


16 mar 2016, 16:23
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA23 paź 2006, 16:51

 POSTY        692
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Bardzo często ostatnio podczas narad i szkoleń mówi się o szybszym wprowadzeniu ssp w VAT.
Czy ktoś jest w posiadaniu wiedzy na temat tej informacji?


16 mar 2016, 20:03
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA13 mar 2015, 19:46

 POSTY        99

 LOKALIZACJAZachodniopomorskie
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Nie chcem krakać, ale wprowadzenie VATu do Super Spieprzo.ego Programu położy USy na kolana.

____________________________________
Boże ratuj... bo pomysły góry przewyższają moje siły.


16 mar 2016, 21:46
Zobacz profil
Fachowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA16 maja 2006, 21:36

 POSTY        2772

 LOKALIZACJAz MEKKI
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Nadir                    



Za 2 lata zniknie BA, bo wszystko będzie w SZD, więc funkcjonujące drukarki (etykiet ) w BA pójdą na złom, a będą kupowane specjalne drukarki do druku kopert i zwrotek w SZD?

Po taki złom to zgłosi się sporo klientów. Dobre i wydajne mamy drukarki etykiet. W przeciwieństwie do wytłuczonych 10 letnich laserówek.

____________________________________
"Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit


16 mar 2016, 21:54
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA15 lip 2009, 17:46

 POSTY        119
Post Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Nadir                    



tranqilo                    



Nie wiem co za teoretyk to wymyślił by nadrukowywać informacje na kopertach.

Nie wiem dlaczego ten teoretyk nie zapytał praktyków, to dowiedziałby się, że w BA bardzo dobrze funkcjonuje drukowanie naklejek z adresem i kodem kreskowym naklejanych i na kopertę, i na zwrotki. Po co robić rewolucje kiedy funkcjonuje już sprawdzone, wygodne rozwiązanie?
Nie wiem dlaczego podczas testów nikt nie podniósł (podniósł?) tego problemu? Lepiej od razu odrzucić złe rozwiązanie i wdrożyć dobre.



Mamy również odpowiednie urządzenia więc nie generuje dodatkowych kosztów wdrożenia

Za 2 lata zniknie BA, bo wszystko będzie w SZD, więc funkcjonujące drukarki w BA pójdą na złom, a będą kupowane specjalne drukarki do druku kopert i zwrotek w SZD?


Przecież jeżeli chodzi o całość SSP to żaden teoretyk nie pytał praktyków  :mur:


17 mar 2016, 13:54
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 96 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: