Teraz jest 04 wrz 2025, 07:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 383 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
Zasada jednego okienka 
Autor Treść postu
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 lip 2010, 12:31

 POSTY        118
Post Re: Zasada jednego okienka
Od piątku to za dużo się nie zmieni. Planowane było od 1 lipca uruchomienie zarówno CEIDG jak i naszego SeRCa ale cóż... Jak się dowiadywałem w delegaturze urzędu miasta, to wpierw muszą przemigrować swoje bazy do CEIDG a następnie "właściwy minister" będzie przesyłał dokumenty elektroniczne do właściwych us. Jednak na dniach przyszło pismo o założeniu wybranym pracownikom us profili zaufanych czyli w grę wchodzi ePUAP.
Trzeba liczyć się teraz z okresem przejściowym (nie wiadomo jak długo będziemy go przechodzić  boje--== ) aż wszystko będzie szło zaplanowanym torem (w teorii przynajmniej).
Nie ma co liczyć, że nagle od piątku do us będą spływać dokumenty elektroniczne z CEIDG.
Fajnie by było gdyby takie dokumenty elektroniczne mogły być migrowane do POLTAXu lub SeRCa, żeby nie było potrzeby ich drukowania i ponownie zamieniania w dokument elektroniczny  <_<


29 cze 2011, 08:05
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA24 paź 2006, 19:15

 POSTY        570
Post Re: Zasada jednego okienka
tutti                    



Od piątku to za dużo się nie zmieni. Planowane było od 1 lipca uruchomienie zarówno CEIDG jak i naszego SeRCa ale cóż... Jak się dowiadywałem w delegaturze urzędu miasta, to wpierw muszą przemigrować swoje bazy do CEIDG a następnie "właściwy minister" będzie przesyłał dokumenty elektroniczne do właściwych us. Jednak na dniach przyszło pismo o założeniu wybranym pracownikom us profili zaufanych czyli w grę wchodzi ePUAP.
Trzeba liczyć się teraz z okresem przejściowym (nie wiadomo jak długo będziemy go przechodzić  boje--== ) aż wszystko będzie szło zaplanowanym torem (w teorii przynajmniej).
Nie ma co liczyć, że nagle od piątku do us będą spływać dokumenty elektroniczne z CEIDG.
Fajnie by było gdyby takie dokumenty elektroniczne mogły być migrowane do POLTAXu lub SeRCa, żeby nie było potrzeby ich drukowania i ponownie zamieniania w dokument elektroniczny  <_<


Dane z CEIDG-1 nie będą odbierane z poziomuePUAP, a profil zaufany potrzebny jest do zalogowania się do ST CEIDG.

Co do automatycznej migracji danych do SERCA to plany są, aby to zrobić, ale to tylko PLANY.

Jeżeli UM lub UG nie przekaże danych dio centrali to elektroniczna wymiana danych z MG dotyczyć będzie tylko tych przedsiębiorów, którzy założą firmę sami przez internet.

____________________________________
------------------------------------------------------------------------------------------------
" (...) i ujrzał Pan pracę naszą i był zadowolony, a potem zapytawszy o zarobki nasze, usiadł i zapłakał (...)"


29 cze 2011, 09:35
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 paź 2006, 11:09

 POSTY        148
Post Re: Zasada jednego okienka
W takim razie, jeżeli ktoś wie, proszę o info jak będzie wyglądała nasza praca od 1 lipca.
1.) Jak odbieramy CEIDG?
2.) Na czym aktualizacja kont bankowych, D.O., biura rach.?


29 cze 2011, 09:59
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 lip 2010, 12:31

 POSTY        118
Post Re: Zasada jednego okienka
pingwinka                    



W takim razie, jeżeli ktoś wie, proszę o info jak będzie wyglądała nasza praca od 1 lipca.
1.) Jak odbieramy CEIDG?
2.) Na czym aktualizacja kont bankowych, D.O., biura rach.?


"Spokojnie" - bez odpowiednich narzędzi informatycznych nic nie zrobimy  pije-===[
To nie my mamy się martwić jak odebrać CEIDG (tak ogólnie rzecz ujmując nie my jesteśmy właścicielem tego dokumentu a jedynie kolejnym z adresatów).
Ponadto jest środa przed południem więc przez resztę dnia lub jutro może się jeszcze dużo zdarzyć :wacko:
Odnośnie drugiego pytania to oczywiście wszystko powinno być zgłoszone na formularzu CEIDG według wzoru http://www.mg.gov.pl/node/13267 i jak najbardziej nie us powinien przyjmować ten formularz  :stop:  a urząd miasta/gminy (w formie papierowej lub zdecydowanie elektronicznej).
Czeka nas w takim razie dużo "rozmów" z podatnikami a jeśli ktoś i tak przyśle pocztą do us CEIDG lub prędzej EDG-1 (siła przyzwyczajeń) to trzeba będzie albo go poinformować, że "znowu" coś się zmieniło w sprawie jednego okienka lub odesłać do urzędu miasta/gminy.


29 cze 2011, 10:51
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 paź 2006, 11:09

 POSTY        148
Post Re: Zasada jednego okienka
A w piątek ukażą się artykuły w prasie: "Urzędy są przygotowane..."  :lol:


29 cze 2011, 11:05
Zobacz profil
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA27 lip 2009, 09:04

 POSTY        96
Post Re: Zasada jednego okienka
Czy to prawda, że CEIDG ma ruszyć 15 lipca, bo jest jakieś opóźnienie??


29 cze 2011, 12:10
Zobacz profil
Specjalista
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA26 paź 2006, 07:46

 POSTY        788

 LOKALIZACJAEuropa Środkowa z lekką północnowschodnią aberracją
Post Re: Zasada jednego okienka
Rozmawiałem z częścią "moich" edg i dosyć powszechnym zjawiskiem jest, że wejście do CEIDG przesuwają o 2-3 miesiące.
Zapowiada się następna mysz u podnóża góry. A potem kompromitacja w stylu "jedynego okienka".


29 cze 2011, 20:52
Zobacz profil WWW
Zaawansowany
Własny awatar

 REJESTRACJA04 paź 2009, 13:53

 POSTY        86
Post Re: Zasada jednego okienka
tutti                    



pingwinka                    



W takim razie, jeżeli ktoś wie, proszę o info jak będzie wyglądała nasza praca od 1 lipca.
1.) Jak odbieramy CEIDG?
2.) Na czym aktualizacja kont bankowych, D.O., biura rach.?


"Spokojnie" - bez odpowiednich narzędzi informatycznych nic nie zrobimy  pije-===[
To nie my mamy się martwić jak odebrać CEIDG (tak ogólnie rzecz ujmując nie my jesteśmy właścicielem tego dokumentu a jedynie kolejnym z adresatów).
Ponadto jest środa przed południem więc przez resztę dnia lub jutro może się jeszcze dużo zdarzyć :wacko:
Odnośnie drugiego pytania to oczywiście wszystko powinno być zgłoszone na formularzu CEIDG według wzoru http://www.mg.gov.pl/node/13267 i jak najbardziej nie us powinien przyjmować ten formularz  :stop:  a urząd miasta/gminy (w formie papierowej lub zdecydowanie elektronicznej).
Czeka nas w takim razie dużo "rozmów" z podatnikami a jeśli ktoś i tak przyśle pocztą do us CEIDG lub prędzej EDG-1 (siła przyzwyczajeń) to trzeba będzie albo go poinformować, że "znowu" coś się zmieniło w sprawie jednego okienka lub odesłać do urzędu miasta/gminy.


Może nadal złożyć zgłoszenie aktualizacyjne NIP-1 we właściwym US.


29 cze 2011, 22:21
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA01 lip 2010, 12:31

 POSTY        118
Post Re: Zasada jednego okienka
Czy na NIP-1 czy EDG-1 to zależało dotychczas od ustaleń w danym województwie. NIP-1 nie jest dla przedsiębiorców a EDG-1 nie powinien być składany w us  :zygi:
Ale od piątku jest tylko CEIDG i rusza system więc chyba nie ma mowy o półśrodkach.


30 cze 2011, 07:48
Zobacz profil
Specjalista
Własny awatar

 REJESTRACJA12 lis 2007, 21:00

 POSTY        324
Post Re: Zasada jednego okienka
CEDIG zgodnie z wszystkimi znakami na niebie i ziemi rusza od jutra(tj. od 1 lipca).

Na stronie Rządowego Centrum Legislacji jest -
Ustawa z dnia 13 maja 2011 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw.
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2011131076401.pdf

Ustawę podpisano - 2011/06/27 12:06:21 +02'00'


Art. 15. Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 lipca
2011 r., z wyjątkiem:
1) art. 1 pkt 7 lit. a tiret czwarte, art. 1 pkt 7 lit. b i lit. e,
art. 1 pkt 8 oraz art. 4, które wchodzą w życie z dniem
1 stycznia 2012 r.;
2) art. 6, który wchodzi w życie po upływie 14 dni od
dnia ogłoszenia.


Zdaje się, że nasi pOsłowie nie słyszeli o vacatio legis....

Sposób wdrażania CEDIG jest fatalny.
Zapowiada się jednak kolejny "sukces" jak w przypadku jednego okienka czy ePUAP.

W gminach mało co wiedzą, ba często nawet nie mają profili na ePUAP o CEDIG....  słyszeli

U nas też na ostatnią chwilę się wdraża, tu jakieś pismo żeby pozakładać na CEDIG konta, tam strona nie działa...
Ustalenie stanu prawnego też bywa problemem, LEX już zwariował od tych nowelizacji.

"Prawo, które musi interpretować Sąd Najwyższy, jest bowiem coraz bardziej rozbudowane i różnorodne, a jednocześnie zmienne, niejasne, pełne luk i wątpliwości oraz o niskiej jakości formalnej oraz merytorycznej." - tak pisali  sędziowie SN w sprawozdaniu o działalności.
Mają rację.

Oto przykład -

w art. 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Przekazywanie danych oraz informacji do CEIDG oraz przekazywanie danych oraz informacji
z CEIDG odbywa się za pośrednictwem platformy usług administracji publicznej lub w inny
sposób, środkami komunikacji elektronicznej.”;
Czyli via Skype, fax,e-mail?

W ustawie o ograniczaniu barier administracyjnych, ze 12 razy wymienia się NIP(który ma widnieć w jakichś rejestrach etc). Skoro planuje się "likwidować" NIP to po co rozszerzać jego stosowanie?
Inny przykład ustawa z maja 2011 nowelizuje ustawę z... marca 2011.
Czy leci z nami pilot?

P.S.
Oprócz CEDIG od 1 lipca wchodzi w życie - Ustawa z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców
http://dokumenty.rcl.gov.pl/D2011106062201.pdf


30 cze 2011, 22:03
Zobacz profil
Zawodowiec
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA21 paź 2006, 19:09

 POSTY        7731

 LOKALIZACJATriCity
Post Re: Zasada jednego okienka
, ,

1 lipca wchodzi w życie ustawa deregulacyjna
Załącznik:
shaking hands.JPG

Od piątku, 1 lipca, zaczyna obowiązywać ustawa o ograniczaniu barier administracyjnych, która m.in. likwiduje ponad 200 obecnie wymaganych zaświadczeń i zastępuje je oświadczeniami. Według autorów ustawy, dzięki niej obywatele i firmy zaoszczędzą 6 mld zł rocznie.

Według nowych przepisów będzie można np. przy ubieganiu się o świadczenia rodzinne zamiast zaświadczeń złożyć oświadczenia: o dochodach, o uczęszczaniu dziecka do szkoły lub na studia, o braku propozycji zatrudnienia, o wielkości gospodarstwa rolnego.
Również w wielu przypadkach, gdzie dotychczas wymagane było zaświadczenie o niekaralności, wystarczy oświadczenie. Wszystkie oświadczenia mają zawierać zapis, że składający je jest świadom odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Ustawa przewiduje też m.in. rozszerzenie możliwości przekształcania działalności gospodarczej osób fizycznych w spółki, obniża z obecnych 10 proc. przychodów do 3 proc. maksymalną wysokość kar nakładanych na firmy za czyn zabroniony, popełniony przez osobę fizyczną, która działała w jej imieniu.
Zamiast zaświadczenia o wpisie do ewidencji i KRS wystarczy tylko numer rejestrów. Urzędy nie będą mogły domagać się od przedsiębiorców okazywania zaświadczeń o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która od piątku zastępuje ewidencję działalności prowadzoną w gminach.
Ustawa znosi obowiązek składania oświadczeń o nadaniu numeru NIP i REGON. Zrezygnowano także z wymogu poświadczenia niekaralności, gdy organ administracyjny może sam pozyskać informacje na ten temat. Wprowadza możliwość składania kopii świadectw, dyplomów, aktów stanu cywilnego zamiast ich oryginałów lub urzędowo poświadczonych odpisów. Likwiduje także część licencji i zezwoleń.

Prezydent Bronisław Komorowski, podpisując ustawę 20 kwietnia w jednym z warszawskich urzędów skarbowych mówił, że to "ważny i zdecydowanie postawiony krok w dobrą stronę". "Ta ustawa oznacza, że urzędy skarbowe i inne instytucje państwowe będą mogły wydawać o 8 mln mniej zaświadczeń" - podkreślał. Dodał też, że dokumenty te są często udręką dla ludzi, którzy chcą podjąć własną działalność gospodarczą albo załatwić jakiekolwiek sprawy urzędowe.
Komorowski przytaczał też szacunki ministerstwa gospodarki - gdzie projekt powstał - według którego rocznie ok. 1 mln przedsiębiorców i ok. 5 mln osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej zaoszczędzi ponad 6 mld zł.

Na początku czerwca rząd przyjął założenia kolejnej ustawy deregulacyjnej, zgłoszone przez resort gospodarki. Założenia przewidują modyfikację bądź likwidację 50 obowiązków informacyjnych, których muszą dopełniać obywatele i firmy oraz 29 barier administracyjnych i mają dać ponad 3 mld zł rocznie oszczędności.
Najważniejsze propozycje to: możliwość wykorzystywania zaległego urlopu do 31 lipca następnego roku, a nie do 31 marca, umożliwienie organizacjom pracodawców i związkom zawodowym występowania do ministra finansów o dokonanie ogólnych interpretacji podatkowych, czy skrócenie z 10 do 5 lat okresu przedawnienia należności z tytułu składek do ZUS i KRUS.
Są też propozycje zmniejszenia częstotliwości przekazywania przez płatnika ubezpieczonemu informacji o zapłaconych składkach do ZUS i NFZ. Zamiast co miesiąc jak obecnie, będą przekazywane raz na rok lub na żądanie płatnika częściej.

Inne propozycje to wydłużenie terminu na składanie deklaracji na podatek od nieruchomości z 15 stycznia do 31 stycznia danego roku, zniesienie obowiązku uzyskiwania opinii rzeczoznawcy w kwestii spełniania przepisów BHP przez projekty budowlane, wprowadzenie rozwiązań umożliwiających przesyłanie niektórych dokumentów w postaci elektronicznej, jako alternatywy do dokumentów papierowych czy skrócenie przechowywania - z 10 do pięciu lat - kopii deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów miesięcznych.

Ostatnia aktualizacja: 2011-07-01
http://mojafirma.infor.pl/wiadomosci/13 ... cyjna.html


 Transformacja polskiego prawa gospodarczego wprowadzona ustawą z 25 marca 2011 r. ma na celu zredukować nadmierne obciążenia finansowe i biurokratyczne, z jakimi zmagają się pracodawcy.

   Główne zamierzenia ustawy deregulacyjnej to m.in.:

   ● ograniczenie biurokracji,

   ● zmniejszenie kosztów faktycznych działalności,

   ● wprowadzenie instytucji oświadczenia w miejsce obowiązku przedkładania zaświadczeń,

   ● uproszczenie procedur podejmowania działalności gospodarczej,

   ● usuwanie z systemu prawa polskiego przepisów niekorzystnych dla przedsiębiorców,

   ● poprawa przepisów prawa dotyczących przedsiębiorców,

   ● uzupełnienie ustaw potrzebnymi z punktu widzenia przedsiębiorców rozwiązaniami prawnymi.

   Oświadczenia zamiast zaświadczeń

   Ustawa o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców wprowadza prawo składania oświadczeń w miejsce obecnego obowiązku przedstawiania zaświadczeń.

   Powyższa zmiana może zredukować koszty pracodawcy wynikające ze sporządzania takich zaświadczeń.

   W postępowaniu przed organami administracyjnymi

   Według zmienionego brzmienia art. 220 ustawy z 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego organ administracji publicznej nie może żądać m.in. od przedsiębiorcy zaświadczenia ani oświadczenia na potwierdzenie faktów lub stanu prawnego, jeżeli:

   ● znane są one organowi z urzędu,

   ● możliwe są do ustalenia przez organ na podstawie:

   – posiadanych przez niego ewidencji, rejestrów lub innych danych,

   – rejestrów publicznych posiadanych przez inne podmioty publiczne, do których organ ma dostęp w drodze elektronicznej na zasadach określonych w przepisach ustawy z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,

   – wymiany informacji z innym podmiotem publicznym na zasadach określonych w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,

   – przedstawionych przez zainteresowanego do wglądu dokumentów urzędowych (dowodu osobistego, dowodów rejestracyjnych i innych).

   Powyższa zmiana przepisów ma m.in. na celu to, aby zamiast od przedsiębiorcy organy administracji publicznej pozyskiwały jak najwięcej informacji od innych organów administracyjnych Państwa (w tym drogą elektroniczną).


   W postępowaniu przed organami podatkowymi

   Analogiczne zmiany wprowadzono w art. 306d ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa. Ponadto organ podatkowy żądający np. od przedsiębiorcy zaświadczenia albo oświadczenia w celu potwierdzenia określonych faktów albo stanu prawnego jest zobowiązany wskazać przepis prawa wymagający urzędowego potwierdzenia tych faktów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia albo oświadczenia.

   Poza tym na organy podatkowe nałożono obowiązek udostępniania informacji zawartych w aktach spraw podatkowych (z wyłączeniem informacji uzyskanych na żądanie naczelnika urzędu skarbowego lub naczelnika urzędu celnego od banków, zakładów ubezpieczeń, funduszy inwestycyjnych, domów maklerskich oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych i towarzystw funduszy inwestycyjnych), organom, które na podstawie odrębnych ustaw są zobowiązane do przyjęcia zaświadczenia albo oświadczenia o wysokości dochodów (przychodów) lub zaświadczenia albo oświadczenia o niezaleganiu w podatkach, w zakresie niezbędnym do weryfikacji treści oświadczenia (dodany art. 299c Ordynacji podatkowej). Regulacja ta umożliwia organowi, do którego zostanie złożone np. oświadczenie o wysokości dochodu lub o braku zaległościach podatkowych, przeprowadzenie sprawdzenia takiego oświadczenia.
(.....)

http://pytajprawnika.pl/Thread-Jakie-zm ... ded#pid489


 Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

____________________________________
Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.


01 lip 2011, 05:48
Zobacz profil
Zaawansowany
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA06 paź 2009, 08:16

 POSTY        92
Post Re: Zasada jednego okienka
Wygląda na to, że poza przedsiębiorcami nie ma w Polsce innej grupy społecznej.  palka--==

____________________________________
"Miej wyjebane, a będzie Ci dane"


01 lip 2011, 07:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA17 gru 2010, 09:22

 POSTY        624
Post Re: Zasada jednego okienka
TVN24                    



Prawie dwa lata przygotowań, testów, eksperymentów i jest - od dziś dzięki nowym przepisom i nowemu systemowi można za pomocą kilkunastu kliknięć zarejestrować działalność gospodarczą przez internet. Tyle w teorii. Praktyka pokazuje, że z założeniem firmy online może być kłopot. Na razie udaje się tym, którzy mają szczęście i mogą w ogóle otworzyć stronę. - Nie wiem na czym polega problem, ale będzie dobrze - uspokaja Adam Szejnfeld, szef komisji Przyjazne Państwo.

Cztery lata naczelni geniusze pokroju Adama "Słodowego" Szejnfelda wmawiają nam, że będzie dobrze. Zapominają tylko dodać, że nie prędko. Sprawne zarządzanie państwem to nie to samo co zrobienie traktorka ze szpulki na nici.
TVN24                    



Jak znamy życie, bardzo często - nie tylko w Polsce - pierwsze godziny potrafią pokazać pewne braki. Po kilku minutach było już jasne, że i tym razem pokazały, a ciekawość ministra (A.S.) ustąpiła miejsca rozważaniom, dlaczego system sprawia problemy. - Być może tak duża ilość chętnych, którzy nie tyle chcą się zarejestrować, ale sprawdzić i udowodnić, że coś być może słabo działa, powoduje przeciążenie linii. Ale ja jestem prawnikiem, a nie informatykiem - zastrzegł polityk PO.

No i masz. Znowu wrogie siły postanowiły storpedować kolejne rewelacyjne rozwiązanie. Ciekawe kto tym razem odpowiada za niewątpliwy sabotaż. Urzędnicy, nauczyciele, Al-Kaida czy bojówki prezesa ?

____________________________________
"Wszelkie poglądy, opinie czy wnioski wyciągnięte zostały wyłącznie na podstawie obserwacji poczynionych na własnym podwórku, o ile w treści postu nie zostało wskazane wprost, że jest inaczej"


01 lip 2011, 10:31
Zobacz profil
Znawca
Avatar użytkownika

 REJESTRACJA30 paź 2006, 11:09

 POSTY        148
Post Re: Zasada jednego okienka
Jakt kto jest winien?

Urzędnik na samym dole - jak zwykle  :brawa:


01 lip 2011, 11:10
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 383 ]  idź do strony:  Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

 Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
 Nie możesz odpowiadać w wątkach
 Nie możesz edytować swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz dodawać załączników

Skocz do: