Poniższa informacja najlepiej świadczy o sposobie wdrożenia SSP.
quryj
yankas
A czy ktoś wie co dokładnie dzieję się z e-deklaracjami? Jak trzeba je obsługiwać w SSP?
Pytasz o najnowszy pomysł związany z komunikatem "w przypadku deklaracji przesłanych drogą elektroniczną należy je odszukać z poziomu Aplikacji Urzędnika i wprowadzić do SZD/SSP jako deklaracje papierowe?? Sam sie zastanawiam bo należy to robić z deklaracjami PCC składanymi na najnowszych wariantach ale skoro deklaracje elektronicznie automatycznie wpływają do SSP to co wtedy? Deklaracje te są na 4 wersji więc teoretycznie dobrze ale czy dobrze rozumiem- PCC na nowych wariantach nie wpłynie do SSP i mamy sobie je drukować z Aplikacji Urzędnika? Czy jak Wy rozumiecie?
quryj
Na wtorkowej telekonferencji Eb potwierdzili - że w erze cyfryzacji e-deklaracje PCC-3 złożone na nowym wariancie DRUKUJEMY I WPROWADZAMY JAKO PAPIEROWE NA 4 WARIANCIE- bo w innym przypadku będzie problem w SSP
Problemy rozwiązuje się w stylu AGILE na telekonferencjach ale w dokumentacji rozwiązania się nie znajdzie.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
21 sty 2016, 22:46
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Mam problem, wprowadzone SD-Z2 (złożone w terminie), poprawnie zweryfikowane, cały czas mam w zadaniach Typ zadania: Zgłoszenie SD-Z2. Tyle razy edytowałam i zakańczałam i nic !!! Pozdrawiam
22 sty 2016, 13:37
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Program mało czytelny. Za dużo zakładek.
Odnośnie karty podatkowej: jak można wprowadzić nowy program w okresie terminowego wydawania corocznych decyzji? KILKUSET decyzji
2B był bardziej czytelny.
Brak potrzebnej opcji ''korekta storna''.
Brak możliwości robienia raportów o podatnikach posiadających obowiązek KP, rodzaju działalności, działalnościach zlikwidowanych, działalnościach w danych gminach.
Wprowadzenie jednej deklaracji trwa dużo dłużej.
Tworzenie sztucznych zadań polegających na ''przeklikaniu''- paranoja.
22 sty 2016, 19:51
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Do znanych już problemów z obsługą JAVA w aplikacji ( wolne działanie, trzeba czekać po naciśnięciu ENTER aż kółko JAVA się parę razy pokręci) dochodzi nowy gigantyczny problem z przeglądarkami. Twórcy przeglądarek poza aktualnie IE10/IE11 wyeliminowali lub jak FF wyeliminują możliwość używania plugin JAVA z nowych bezpieczniejszych wersji przeglądarki. I albo będzie nowa wersja aplikacji w nowej technologii albo na każdym stanowisku będziemy instalować stare "dziurawe" i niebezpieczne wersje przeglądarek do obsługi aplikacji z wtyczkami JAVA.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
07 lut 2016, 10:26
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Help Desk
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
____________________________________ "Demokracja to cztery wilki i owca głosujące o obiedzie" R.A.Heinlein
11 lut 2016, 20:58
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Informatyzacja urzędów w 2015 zamiast pomagać utrudnia prace i wydłuża wszystkie działania. Coraz mniej czasu na prace z przepisami i podatnikem, liczą się tylko programy informatyczne . To jakaś paranoja , tysiące haseł wypełnień , przesyłów nie panuje się i jeszcze ten SZD całkowita blokada informacji. Działa dobrze BA więc po co takie zmiany co utrudniają prace a nie pomagają . Polacy zawsze mają skrajności. Na szkoleniach też koszmar nic nie wychodzi. Liczę na rozsądek i wycofanie się z tego koszmaru.
22 lut 2016, 12:18
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Barbara50
Informatyzacja urzędów w 2015 zamiast pomagać utrudnia prace i wydłuża wszystkie działania. Coraz mniej czasu na prace z przepisami i podatnikem, liczą się tylko programy informatyczne . To jakaś paranoja , tysiące haseł wypełnień , przesyłów nie panuje się i jeszcze ten SZD całkowita blokada informacji. Działa dobrze BA więc po co takie zmiany co utrudniają prace a nie pomagają . Polacy zawsze mają skrajności. Na szkoleniach też koszmar nic nie wychodzi. Liczę na rozsądek i wycofanie się z tego koszmaru.
Liczenie na rozsądek włodarzy AP i innych podległych MF i w samym MF ... buahhhaha
22 lut 2016, 21:35
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Informatyzacja US to porażka SZD to bardzo zła koncepcja . BA działa i jest oparta o sprawy a nie o pisma i tu jest klucz do wszystkiego. Zostawmy w spokoju systemy informatyczne w urzędach bo będzie jak z ekranami przy drogach/ do usunięcia/.
24 lut 2016, 18:01
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Barbara50
Informatyzacja urzędów w 2015 zamiast pomagać utrudnia prace i wydłuża wszystkie działania. Coraz mniej czasu na prace z przepisami i podatnikem, liczą się tylko programy informatyczne . To jakaś paranoja , tysiące haseł wypełnień , przesyłów nie panuje się i jeszcze ten SZD całkowita blokada informacji. Działa dobrze BA więc po co takie zmiany co utrudniają prace a nie pomagają . Polacy zawsze mają skrajności. Na szkoleniach też koszmar nic nie wychodzi. Liczę na rozsądek i wycofanie się z tego koszmaru.
A kto miałby okazać ten rozsądek? - Obecna ekipa (PIS)? Oni są zachwyceni tak SZD jak i SSP, podpisali nawet już nowa umowę z Sygnity na kolejne 6 lat (była o tym mowa na tym forum), - Następna ekipa (pewnie znowu PO, z generałem na czele)? Przecież to oni wybrali te programy. Jest szansa, że sam SSP się wyłoży i pociągnie za sobą SZD. Na początku lutego udławił się na 4000 (czyli kilka, kilkanaście na każdy US) deklaracji składanych przez notariuszy. Jak obejmie w swoje władanie VAT i CIT to może padnie na amen. Obawiam się jednak, że jego autorzy świetnie wiedzą co ten program potrafi, a co nie i nie zaryzykują wpadki. Przez 10 lat SSP będzie mozolnie i bezskutecznie doskonalony, obsługując (sorki "obsługując") tylko PCC, SD, KP i dojąc dla swoich twórców kasę, a potem pojawi się SSP-bis (równie nieudolny) i tak wkoło wojtek
25 lut 2016, 07:57
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Ministerstwo Finansów odpowiedziało na pismo SKARBOWCY.pl odnosząc się do zarzutów. Myślę , ze w tym wątku warto te odpowiedzi przeanalizować by wyeliminować nieporozumienia wynikające ze skrótów myślowych jak i manipulacje marketingowe
Zacznijmy od szkoleń:
Brak solidnego szkolenia. To co było do tej pory to można nazwać raczej "zapoznaniem z programem". Pracownicy tracą zbyt dużo czasu na rozgryzanie problemów na każdym niemalże etapie. W pierwszym kwartale zmarnowano na to bardzo dużo czasu (którego brakuje) oraz przysporzyło wiele stresu.
Odpowiedź:
Szkolenia były oceniane przez uczestników bardzo dobrze - na dowód zestawienie ocen w skali (1-5) potwierdzające, że jednak były one „solidne”:
Nazwa obszaru SSP i CR, dla którego realizowano szkolenia
Średnia ocena ze szkoleń trenerskich (4 grup po 16 osób)
GT01 Transakcje finansowe 4,76 GT02 Płatności 4,80 GT03 Księga główna i dystrybucja 4,91 GT04 Zwroty 4,79 GT05 Deklaracje i postępowanie podatkowe 4,73 GT06 Miękka egzekucja 4,66 GT08 Teczka podmiotu / Wyszukiwanie 4,85 GT09 Portal Podatkowy 4 GT10 Ocena ryzyka 4,86 GT14 Zarzadzanie pracą i uprawnieniami 4,60 RAZEM (średnia ocen ze szkoleń SSP i CR) 4,78
Z liczbami się nie dyskutuje ale tu mamy do czynienia z manipulacją bo osoba nie znająca materii może wysnuć błędny wniosek, że skoro ogólna ocena szkolenia dla kilku grup trenerskich były tak dobre to wszystkie były wspaniałe. Nasze uwagi to "BRAK SOLIDNEGO SZKOLENIA dla pracowników US" dotyczyły aspektów merytorycznych szkoleń a nie ich oceny ogólnej na która składa się ocena wyposażenia sali, trenera, smacznego cateringu i inne co jak widać zafałszowało ogólny obraz szkoleń widziany z perspektywy Ministerstwa.
Szkolenia były niewystarczające do pracy na programach i dlatego w opinii pracowników mamy wciąż trwające już 4 miesiąc wdrożenie ze stresującym pod presją czasu szukaniem rozwiązań dla bieżących problemów. Jak nie da się znaleźć rozwiązań samemu z dokumentacją i w zaprzyjaźnionych urzędach to pytamy HelpIT. I dla tego jest tak dużo helpdesków zaczynających się od "JAK zrobić| wprowadzić |znaleźć... "
Teraz powinny być ponowne szkolenia skoro pisze MF aplikacja szkoleniowa wreszcie działa i to prowadzone w formie telekonferencji, gdzie przedstawiano by konkretne scenariusze a następnie były by pytania i odpowiedzi. I by te telekonferencje były w trybie graficznym z WIZJĄ a nie tylko sam dźwięk.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
05 mar 2016, 14:03
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Ktoś obudzi się z ręką w nocniku jak spadną wpływy a to na pewno nastąpi
06 mar 2016, 20:21
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
Do SZD wpadają wiadomości z ESP na ePUAP-ie. Dotyczą różnych spraw - VAT, egzekucji, kontroli ... Co z nimi zrobić? Otwieranie załączników - koszmar (
06 mar 2016, 20:33
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
1.1 Koncepcja działania aplikacji teoretycznie oparta na rolach i mikrorolach jest bardzo niejasna dla wszystkich a szczególnie dla naczelników, których niespodziewanie obarczono funkcjami biznesowymi zarządzania całą aplikacją. Początkowo wyglądało na to, że odsunięcie informatyków miało na celu wzmocnienie procesu decyzyjnego i wymuszenie szybszego i łatwego wdrożenia.
W praktyce okazało się, że były to działania kamuflażowe mające na celu przemycić i sprzedać niedoświadczonym wdrożeniowcom (naczelnikom US) aplikacji, która nie nadaje się do wdrożenia w US. Spowalnia pracę urzędników a w części blokuje wykonywanie rutynowych procedur. O tym, że tak jest, świadczy olbrzymia liczba zgłaszanych problemów ok. 500-1000 dziennie (przez cały okres trwającego dotąd wdrożenia) i to pomimo tygodnia telekonferencji, które miały przybliżyć sposoby ich rozwiązania.
Odpowiedź:
Dostęp do poszczególnych funkcjonalności sytemu SSP realizowany jest poprzez przydzielanie użytkownikom ról oraz mikroról (jest to element bezpieczeństwa systemu.) Funkcjonalności zabezpieczane są poprzez funkcje. Zbiór funkcji definiuje role oraz mikrorole. Brak odpowiedniej roli uniemożliwia korzystanie z pewnych funkcjonalności systemu. Koncepcja ta różni się od dzisiejszej wykorzystywanej w Poltax-ie lub Poltax-ie 2B tym, że rola stanowi zbiór z góry zdefiniowanych uprawnień. Na przykład [url]kierownik komórki Postępowań Podatkowych potrzebuje dla prawidłowej realizacji zadań w systemie Poltax około 30 uprawnień. W SSP wszystkie te uprawnienia zebrane są w jeden zbiór - którym jest rola kierownika komórki postępowań podatkowych.[/url] Z punktu widzenia zarządzającego pracą w US tj. naczelnika, dużo prościej jest określić zakres czynności pracownika wskazując jego rolę w organizacji, niż określać uprawnienia do wykonywania poszczególnych czynności w systemie. W celu zobrazowania opisywanej koncepcji warto zauważyć, że tylko w aplikacji Poltax istnieje około 130 uprawnień (nazewnictwo niemające nic wspólnego z funkcjonalnością np. DEKNADZ, gdzie w SSP nazwa roli koresponduje ze stanowiskiem w komórce US). Dużo prościej jest przydzielać role kierownika niż sprawdzać zasadność przyznania 30 uprawnień. Naczelnik będący LADO (lokalny administrator danych osobowych ma taki obowiązek). Mikrorole są odpowiednikiem uprawnień i zazwyczaj odpowiadają jednej funkcjonalności. Istnieją zadania do wykonania w US, które przydzielane mogą być osobom bez względu na zajmowane stanowisko w organizacji. Takie osoby mogą być „obdarzane mikrorolami”.
Aplikacja SSP jest systemem centralnym - jedna instancja dla wszystkich US. Mimo to pozwala na dostosowanie jej do potrzeb poszczególnych US w zakresie kierowania zadań do poszczególnych osób zorganizowanych w tzw. GWP (Grupie Pracy Wspólnej). Możliwość dostosowania systemu do indywidualnych potrzeb mają wUS osoby, które posiadają rolę zarządzającego pracą w US (są to przecież naczelnicy). Jeśli zatem naczelnicy są osobami decydującymi o podziale obowiązków wśród pracowników, dlaczego nie mogą odnotować tego w systemie informatycznym samodzielnie? Nie potrzebują do tego informatyka. To tak jakby naczelnik pisał pismo na papierze, które przepisuje osoba, która obsługuje edytor tekstu. Poza tym informatycy nie mają żadnej wiedzy ani uprawnień do zarządzania pracą w US. Dodatkowo, informatycy posiadają już rolę zarządzającego bezpieczeństwem - odpowiednik KIERA w POLTAX, który pozwala im na przydzielanie odpowiednich ról w SSP -to jednak dzieje się za zgodą naczelnika (zatem naczelnik nie wykonuje sam tej czynności). Naczelnik jest odpowiedzialny za realizację funkcji biznesowych w organizacji i musi to dokumentować- jeszcze lepiej, jeśli robi to w aplikacji. Naczelnik nie zarządza aplikacją, a zarządza biznesem w organizacji wykorzystując do tego aplikację.
Taka organizacja obsługi zadań wymusza na naczelnikach większe zaangażowanie w uczestniczeniu we wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań (w dużej mierze od niego zależy powodzenie tego przedsięwzięcia)) i pozwala (dla świadomych użytkowników systemu) na lepszą kontrolę realizacji zadań w organizacji. Można zrozumieć lęk przed zmianami, lecz nie uda się ich uniknąć. Koncepcja ról oraz mikroról nie blokuje w żadnej mierze wykonywania rutynowych (nie podano zresztą jakich) czynności, ponieważ raz dobrze przydzielone pozwalają na pełne wykorzystanie funkcjonalności systemu zgodnie z zakresem czynności pracownika.
Liczba zgłaszanych problemów poprzez HelpDesk MF w zakresie zarządzania pracą oraz uprawnieniami nie przekracza kilkunastu w ciągu tygodnia. W czasie cotygodniowych konferencji brak jest większej aktywności uczestników (około 10 pytań).
I znów ... mało pytań na konferencjach i błędne wyobrażenie , że wszystko jest zrozumiałe ... po kilkugodzinnym pokazie slajdów. Chyba tak jednak nie jest skoro trzeba było w zeszłym tygodniu ( 4 miesiąc wdrozenia !) odbierać odgórnie nadmiarowe uprawnienia. Sami się nie domyślili, że są im zbędne ? A może potrzebowali coś wykonać i zdawało im się, ze te nadmiarowe role są im potrzebne ?
W dokumentacji POLTAX uprawnienia były jasno opisane w powiązaniu z funkcjami-menu. W SSP zastosowano skróty myślowe ,które już tak jasne nie są. I nawet bardzo duże zaangażowaniu NUS nie pomoże. Informatykowi , który nie był na kursie biznesowych ról pozostaje cierpliwe klikanie przy prostowaniu błędów w strukturze urzędu ( w programie SSP/SZD) powstałych podczas wdrożenia i ciągłe zmiany uprawnień. Czyli rzeczywistość jest całkiem inna widziana na dole niż na górze.
Co może pomóc ? Po prostu wysłać wdrożeniowców (NUS) na ponowny kurs. By w oparciu o zdobyte doświadczenie mogli zadać wiele ciekawych pytań o SSP/SZD w oparciu o wdrożone w US wzorce. A na początek i na koniec kursu zrobić ankietę ewaluacyjną by się przekonać jak naprawdę jest z tą wiedzą wdrożeniową. To byłaby okazja by z pierwszej ręki uzyskać opinie o niezbędnych zmianach jakie MUSZĄ być dokonane w aplikacji aby uzyskała akceptację pracowników i funkcjonariuszy w US.
____________________________________ "Tylko zmiana jest niezmienna" - Heraklit
07 mar 2016, 18:15
Re: Audyt SSP 2016 - pomagamy MF
tranqilo
W SSP zastosowano skróty myślowe ,które już tak jasne nie są. I nawet bardzo duże zaangażowaniu NUS nie pomoże. Informatykowi , który nie był na kursie biznesowych ról pozostaje cierpliwe klikanie przy prostowaniu błędów w strukturze urzędu (w programie SSP/SZD) powstałych podczas wdrożenia i ciągłe zmiany uprawnień. Czyli rzeczywistość jest całkiem inna widziana na dole niż na górze. Co może pomóc ? Po prostu wysłać wdrożeniowców (NUS) na ponowny kurs. By w oparciu o zdobyte doświadczenie mogli zadać wiele ciekawych pytań o SSP/SZD w oparciu o wdrożone w US wzorce. A na początek i na koniec kursu zrobić ankietę ewaluacyjną by się przekonać jak naprawdę jest z tą wiedzą wdrożeniową.
Wniosek: naczelnik powinien być informatykiem. Albo informatyk naczelnikiem?...
____________________________________ Nie jesteś tym, kim myślisz, że jesteś - lecz tym, kim się stajesz, gdy myślisz kim jesteś.
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników